Fórum - Téma


Meriva N95/LPG


Fórum Meriva Meriva N95/LPG

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2014 Meriva B 1.4

1 fotek  |  260 diskuzí

Výkon motoru 88 kW (120 PS) . Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 390 ccm (85 cui), 4-válec.


1 ......... 9  10  11  12  13

2016-07-24 22:47:21

Ja ted do Chorvatska. Cela cesta na LPG. Bez problemu. Spokojenost. Ropáky jsem měl taky naky,ale už nechci. Jen problémy s naftou

2016-07-25 08:33:18

ondra01: býval som presne ako Ty. Pobil by som sa, a zomrel by som pre svoju pravdu o tom aké výhodné je prerobiť voz na LPG. Po treťom voze čo som prerábal na lpg bolo to daewoo leganza som pochopil, že druhý mali pravdu a chceli mi len dobre. Prerábanie mi vtedy robil výhradný dovozca lpg pre SK. Takže to nebolo robené na kolene. Keďže som dobrosrdečný všetkým radím zbavte sa lpg ešte predtým než sa voz rozsype.

2016-07-25 15:25:54

Prozatim mam najeto 9000km a bez problemu. Pravda je ze v 90 % tankuju LPG v Polsku, je tam nizsi cena a mam to i bliz. Syn pred dvema lety koupil Felicii na LPG, auto ma najeto 180 000km a taky bez problemu. Spotrebu msme cca stejnou kolem 8 l/100km.

Kdyz clovek procita fora tak by nemel kupovat LPG, CNG (nizka hustota cerpacich stanic), diesel, nizkoobemove motory, a tak dale. Idealni auto neexistuje a pokud clovek jezdi a chova se k autu rozumne, necpe plyn do aut, ktera uz ze sve podstaty nejsou na prestavbu vhodne tak nevidim problem.

2016-07-25 18:00:55

Na polský lpg spotřeba 6.7 a na český 8.5 už taky budu brát jen v pl

2016-07-26 00:05:20

jean: jean:Mám sedmé auto v životě z toho poslední tři na LPG(přímý vstřk).Jezdím s motorem Z22SE s obsahem 2,2l 108kW za 9,3 l na 100km což je v dnešní cenové relaci 10,75kč za litr asi 100Kč. Dokážeš to s tvým smradlavým nafťákem který těch sazí vypouští ať teplý nebo studený víc jak kterýkoliv benzíňák na LPG.Ani u jednoho z aut jsem nemněl problém se spotřebou oleje v motoru.Od výměny do výměny není potřeba dolévat(5W40 Shell Helix HX7)Používám taky na ochlazování ventilových sedel lubrikační systém JLV.Litr je na 15000km za 300 kč 1 litr.Ani stou Tvojí vychvalovanou naftou se na takovou cenu nedostaneš.Užívej si radost z dieselu a nám přenech radost z LPG

2016-07-26 09:09:15

bohumil55: zostal som úplne nepochopený. Nehovorím o spotrebe, ale o komplikovaní života si. LPG= komplikovanie si života. Naftu nechválim, chválim elektriku, voz na elektriku je úspora. Mám radosť ak sa plyňáci po tak ťažkej a komplikovanej práci tešia zo svojho lpgéčka. Ale aby som neklamal lpg má jednu, jedinú výhodu, pri stanovaní si varič napojíš na bombu v aute a kuchtíš. Teda len ak si nato myslel pri montáži a pridal si si na flašu- nádrž ešte jeden vývod z ventilom.

2016-07-26 11:41:03

jean: vařič na LPG

2016-07-26 12:03:34

breathlless: A,to si ešte nevidel? Konkrétne som videl talianov tak pred 10 rokmi, otvoril kufor z variča pri aute natiahol hadicu, naskrutkoval na nádrž v aute otočil kohútom a varil.

2016-07-26 12:40:34

jean: jean: Minimálně polovina italů jezdí na lpg a proč taky nevyuzít toho, že máš v autě zásobu plynu Jinak osobně v tom nevidím žádné komplikace, nebo jak to píšeš. Za skoro 5 let a 140tis.km, jsem vyměnil jen jednou vstřiky a reduktor, celkově práce na půl hodiny. Svíčky nepočítám, protože to je jen údržba. S autem mám dohromady dojezd přes 1000km a o nic se nestarám, jen tankuji plyn a benzín.

Dřív jsem se plynu taky bránil, bál jsem se toho a nevěřil. Donutila mne tenkrát cena benzínu, protože jim prostě odmítám dávat 37,- za litr. Dnes je cena lepší, ale i tak, zase plyn stojí 10.90,- A spočítej si to, při nájezdu přes 30tkm ročně, spotřebě benzínu 8,5l/100 a nebo plynu 10l/100km ...kolik je v tom rozdíl, ne jen ročně, ale i měsíčně to na peněžence pocítíš. Teď jsem nechal předělat i druhé auto a krásně to vidím.... Na nádrž 60 litrů benzínu (1710,-) najezdila přítelkyně cca 550km, na nádrž 40 litrů plynu (436.-) najezdí 420km. To je hlavní důvod proč plyn.

Elektřina nebude mít budoucnost dokud někdo neudělá baterii, nebo pohon tak, aby to auto najezdilo alespoň to, co na jednu nádrž běžného paliva. S tím co dneska elektrika vydrží, se na jedno nabití nedostanu od nás ani na Moravu a to je o ničem

2016-07-26 13:11:22

Ale z lpg treba chodiť častejšie na kontroli stk. Nedostaneš sa do garáži parkovať. A neviem či to není zakázané aj do niektorých tunelov. Taký čistý propán to je iné kafe. Hneď po naštartovaní to prepne na plyn, tomu vravím úspora. A spotrebuješ celú nádrž, nič ti tam neostane. Áno, vykurovať splynovač musíš kvôli butánu, ten mrzne. Tak prečo nejazdiť na čistý propán? Ak chce niekto šetriť, tak rozum do hrsti......

2016-07-26 13:24:45

ondra01: elektrika by byla super KDYBY... nemusel chlapik co jede z Bratislavy do Košic 5x "tankovat" elektriku pricemz cestu dal cca za 8h. S normalnim autem za 3h. Dekuji nechci si brat dovolenou 2x v tydnu abych nekam dojel a kdyz je Jean zaslepen svou averzi, tak at je, vubec me to nevadi, pokud me tim neobtezuje. Ja najedu rocne cca 40tkm, pred par lety to bylo 60tkm. Me se cena LPG vratila za rok 3x V Astre sem mel podtlakovy system - to bylo skutecne nic moc, ale taky se to nechalo vyresit a jezdit aniz bych byl stale v servisu. No a od doby vstrikovacu LPG a znackovych zastaveb neni moc co resit. Ja osobne sem za roky co jezdim na lpg usetril hrube pres 500tkc. Nemam vubec o cem premyslet. Kdyz bych najel 5tkm/rok lpg bych neresil, ale pri mem najezdu se muze jit nafta leda tak strcit. Resit v pravidelnem cyklu vstriky, cerpadlo, turbo... vstriky, cerpadlo, turbo... zlatej benzinak v plynu. Kdyz prisla krize tak spousta lpg firem hasla na ubytu - osobne nechapu, kdyz mohli lidi jeste vic setrit... a dnes? Kazda jedna lpg firma co to montuje ma poradnik na 14dnu a vic. Ja se objednaval na zastavbu 20.7. a na montaz jdu 23.8. drive nemuzou, maji plno... delaji 5 zastaveb denne. Dnes sou ty systemy tak odladeny a vychytany, ze neni absolutne co resit. A ano jsou motory, ktere na zastavbu nejsou vhodne, ale takove auto si nekoupim pokud o lpg uvazuji a seriozni firma to do takoveho auta odmitne dat.

2016-07-29 10:36:05

Cukání a vypínání LPG snad odstraněno - výměnou čidla tlaku lpg s teploměrem, co je na motoru na liště se vstřiky, cena 2260,-Kč, tak snad mám vybráno. Akorád se mi při zpáteční cestě zdála zvýšena spotřeba oproti tomu, když to ještě fungovalo. No třeba se to doladí.

2016-07-29 22:19:18

Nedoladilo, po 40 km se rozsvítila kontrolka řízení emisí. Po asi 20 km na benzín naštěstí zase zhasla, takže v Po opět servis. Někdo podobné zkušenosti? Díky.

2016-07-29 22:25:32

josé: co tam mas za lpg system?

2016-07-29 22:34:19

josé: Určitě to zůstalo v paměti řídící jednotky.Seřídí tlak v reduktoru,bohatost směsi,popřípadě novou mapu za jízdy.Reklamace je správné řešení.Při nastavování nové mapy na LPG by jste si auto měl řídit sám.Držím palce.

2016-07-29 23:40:30

josé: kolega nademnou dal velmi dobre rady!

2016-07-30 09:23:11

biggest: Landi Renzo, ten co montuje opel jako by z výroby

2016-07-30 09:25:36

bohumil55: Díky moc, píši poznámky a budu radit odborníkům

2016-07-30 09:26:05

josé: dobry system. jeste by sem vyse uvedene rady rozsiril o: mel by ste ridit vy osobne. a lpg system je treba ladit kdyz je motor zcela studeny, napul ohraty a nakonec zcela prohraty. a nebat se jezdit klidne 20 - 30km do absolutniho prohrati auta. ne jen 2km a staci - nestaci. je treba podchytit vsechny jizdni rezimy kteryma prochazite za bezneho provozu. pak to musi byt ok.

2016-08-04 16:32:11

Přidám zkušenost - jde o auto Meriva 1.6 16V XEP.

Nechali jsme tam cca 10 měsíců zpět namontovat LOVATO Easy Fast, v akci za nějakých 18500Kč.

Aktuálně na LPG systému najeto přes 20 tKM

Co jsme zatím zjistili:

1) Spotřeba na benzín byla kolem 6,5L na LPG je to 8L - nevidím to jako problém

2) Spotřeba oleje je stejná, měníme po 15-20 tis. a vždy je potřeba tak litr dolít

3) Chod motoru je lepší, výkon stejný, ale občas to váhá třeba když uberu a přidám, tak LPG jednotka s autem škubne, prostě některé řidičovy pochody mysli nedokáže pobrat tak dobře jako benzínová

4) Je tam nádrž 42L, ale natankovat se dá většinou tak 30L , pak už to hrčí

5) Plynař tvrdí že má 20 let zkušeností, ale je to osel, protože neumí dotáhnout kovové svorky hadic - takže u splynovače a u napojení na radiátor slzí chladící kapalina a dělá takové červené krystalky

6) Asi 2x se stalo že to prostě nepřepnulo na LPG a bylo potřeba vypnout klíček a znovu nastartovat - pak to přepnulo hned

7) Pravidelná kontrola po 20tKM s revizí stojí u "našeho" plynaře 1600Kč (3 kontroly a mám repas turba na dieselu)

Suma sumárum - funguje to, jede to, při nájezdu 30tKM ročně se to asi i vyplatí, ale není to žádný zázrak. Reálná finanční úspora na LPG je tak 1/3 , určitě ne polovina, protože je potřeba řešit benzín na startování, servis LPG systému, dražší emise a taky občas někde dát dvacku za parking když nemůžete do podzemek.


Odpovědět

1 ......... 9  10  11  12  13