Fórum - Téma


Meriva B - základní motor - dotaz.


Fórum Meriva Meriva B - základní motor - dotaz.

Informace o modelu: Opel Meriva


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 8

2016-10-17 19:33:54

laky7777: Dle mého soudu je největší výhodou zmiňovaného 74kW "hladkého" (krásně vyjádřeno, to si zkusím zapamatovat! ) motoru je nepřímý vstřik. Přímovstřikové motory pracující s chudou/vrstvenou směsí na jednu stranu potřebují pořádně se točit, aby se nezasíraly karbonem, na druhou stranu jsou ale dopovány turbem, takže vyšší otáčky (aby jely) vlastně moc nepotřebují a kruh se uzavírá, motor se zasírá...

jim
Jan
2016-10-17 19:44:17

colommbo: I motor B14NEL 88kW má nepřímé vstřikování, přestože má turbo - nebo se mýlím?

2016-10-17 19:48:09

Ja sa napriek turbo efektu snazim jazdit s otackami na 2000 tis otacok na rovine, mimo roviny nad 2,5 tis.

Ale je proste fakt, ze 1,4 74kW je nedostacujuci motor pre Merivu B, uz aj pre Merivu A to bol len zakladny motor a to bola o dost lahsia.... Takze ak chcem Merivu B tam nie je ina moznost ako benzinovy turbo motor.... Nafta patri do traktora

2016-10-17 19:52:53

Presne tak. Meriva ma turbo motor s neprimym vstrikem (vstrikovani do sani). Proto u neho lze tak jednoduse i provest prestavba na LPG. U nove astry jsou jiz turbo motory s primym vstrikem, takze jsem zvedav jestli budou mit i moznost alternativniho paliva Lpg Cng.

2016-10-17 19:59:36

Omlouvám se, nechal jsem se unést Astrou K, už se mi ty "moderní" oplí motory začínají nějak motat...

2016-10-17 20:22:05

On ten zakladni motor by nebyl až tak na prd, kdyby byla trochu jinak poskladana prevodovka.

Jednicka je ok, ale od dvojky nahoru sou ty rychlosti moc do rychla.

Porad resim dilema, jestli jezdit ve meste na trojku, nebo na ctyrku. Trojka toci pri 50kmh 2300-2400, s uchazejici akceleraci.

Ctyrka toci 1900-2000 ale ma mizernou akceleraci.

Na hodne pravouhlych krizovatkach musim podradit na dvojku abych je pak dustojne opustil.

2016-10-17 21:46:12

lukasula: 1900-2000 ot. je pohodicka! vyuzij silu tociveho momentu velkeho objemu a mene rad ja vim... ubohy vtipek.

2016-10-17 22:00:34

lukasula: Já bych to viděl asi podle momentální nálady a hlavně provozní situace, ale s ohledem na objem motoru ta trojka bude asi přecjen lepčí...

P.S. Jen mi nějak uniká smysl spojení "hodně pravoúhlá křižovatka" - evokuje to ve mně podobné "trochu těhotná"...

2016-10-18 09:28:22

colommbo: haha teď to čtu, to jsem napsal pěknou blbost

Asi jsem to zapomněl umazat, když jsem to psal.

Jsem teď trochu zasažen nějakým bacilem psal jsem to z mobilu z lužka s horečkou na těle

2016-10-18 11:24:50

Jak tu píšete o těch rychlostních stupních ve městě tak já si tam hodím za "5" rychlost vyženu na 60km/h a vrazím tam tempomat. Podle těch hlídačů rychlosti a navigace jedu 53km/h tak jsem i v pohodě před měšťákama co tu občas blbnou s radarem. Mám to celkem po rovince a motor si pěkně přede, nezakucká. Samozřejmě když mám možnost potahám ho i k 5000ot/min.

2016-10-18 11:33:40

ikas: Dělám to stejně - také mám vysledováno, že na tachometru skoro 60 a radary i navigace ukazují cca 53 - jen tedy nepoužívám "5" - to si myslím je trošku "prasárna" pro motor. Samozřejmě jen můj názor - ale motor bude trpět, i když Vám se zdá že "přede".

2016-10-18 11:42:51

colommbo: podľa mňa 1,4T nemá priamy vstrek.

1,4 74kW je slabý na pomerne ťažkú Merivu. Treba si uvedomiť, že rezerva výkonu je aj o bezpečnosti -napr. pri predbiehaní. Čo sa týka turba životnosť je OK ak po naháňaní hneď nebudeš vypínať motor -turbo potrebuje dobehnúť s mazaním. Dal by som si ešte pozor na kvalitu a interval výmeny oleja, ale to je normálna vec. Mal som turbo motor 8 rokov (Ford) -je to krok dopredu, nižšia spotreba (preopakuj si termodynamiku), vyšší krútiaci moment od nižších otáčok...

Mám ešte Felíciu 1,6 atmosferický motor -nezničiteľný, ale všetko ostatné zastaralé a proste nebezpečné auto.

Ak modernú Merivu tak aj moderný motor -min. 1,4Turbo (88kW), lebo potom sa dá už iba lamentovať.

2016-10-18 12:01:45

vojto: Ano, už jsem tu uvedl, že jsem se nechal unést motory v AK, kde tato 1.4 74kW je jediným motorem s nepřímým vstřikem a bez turba. V případech přímovstřikových motorů s turbem si však stojím za tím, co jsem už napsal - tato kombinace je ze svého principu kontraproduktivní a pro motory a hlavně jejich spolehlivost a životnost valný přínos nemá. Což je výrobcům (a prodejcům), bohužel, jedno...

2016-10-18 14:12:59

karbonizácia motorov K-ovej astry? Ako je to s piestami a hlavou neviem, ale ventily tuším by mali byť ošetrené čiastočným paralelným nepriamým vstrekovaním kvôli samočisteniu. A spotreba u turbomotorov? Syn má K-ovú dvesto koňovú astru s motorom 1,6T a spotreba je viac ako príjemná, odhadujem tak minimálne o pol litra nižšia ako u Merivy 140 koňovej. Ja som mal na predchádzajúcej merive 1,4T 140 hp celkovú tabuľkovú spotrebu se vším všudy 8,0l/100km. Podotýkam, jazdil som "značne" dynamicky, na dialnici (cca 70%) furt GPS 137km/h a jazdil som často aj v Nemecku a tam som išiel nezriedka aj 180km/h GPS (ručičkovo okolo 200)

2016-10-18 14:46:56

milan_a: Jestli mají benzínové přímovstřikové motory v AK ještě částečné paralelní nepřímé vstřikování paliva, to, bohužel, netuším... A že může mít 1.6T ve srovnání s 1.4T nižší spotřebu paliva, není nic nenormálního.

2016-10-18 18:25:01

colommbo: pozdravujem a práve som si prečítal na WWW o motore 1,4T

http://auto.pravda.sk/tes...-trochu-zbytocne-divadlo/

citujem::

....Tichý a komfortný motor

Prepĺňaný benzínový motor 1.4 Turbo s výkonom 88 kW (120 k) je pre Merivu akousi zlatou strednou cestou. Nerobí z nej športovca, ale vďaka krútiacemu momentu 175 Nm (ja mám 200Nm-automat) dostupnému už pri 1750 otáčkach podáva výkony uvoľnene. Problémom nie je ani jazda pri 1200–1500 otáčkach, kedy dokáže motor bez problémov udržiavať zvolené tempo a v kabíne ho takmer nepočujete. Po stlačení plynového pedálu neprotestuje a hladko akceleruje. Najlepšie sa však aj tak cíti v strednom otáčkovom pásme, kedy má príjemne pohotové reakcie, nevtieravý zvukový prejav a spotrebu si drží v rozumných hraniciach. Ak Merivu naložíte až po strechu, motor s výkonom 88 kW (120 k) budete musieť častejšie „držať pod krkom“, čo sa výrazne prejaví na spotrebe.

Pod hranicou 1600–1700 otáčok sú reakcie na plynový pedál pomalšie, rovnako, tesne pred červeným poľom otáčkomera sa vitalita a chuť motora trochu vytrácajú. Nepriame vstrekovanie si skrátka vyberá svoju daň a konkurenčné prepĺňané motory s priamym vstrekovaním bývajú v celom otáčkovom rozsahu o niečo pohotovejšie. Výhodou motora Merivy je však jednoduchšia konštrukcia a z toho vyplývajúce nižšie servisné náklady (väčšinou, všetko totiž závisí od celkovej spoľahlivosti, ktorú si nedovolím predpovedať).....

1,4T z viacerých testov vychádza oproti klasickej 1,4 lepšie, ten ťah od nižších otáčok je veľmi príjemný a pripomína naftové motory.

2016-10-18 19:12:00

vojto: Však já se s tebou o nic nepřu, napsal jsem, že jsem se mýlil, všechny přímovstřikové benzínové motory až na 1.4 74kW bez turba jsou až v Astře K. V MerB nepřímý vstřik stále je běžně a zaplaťpánbu za to, o nevýhodném spojení systému direct a turba jsem už taky psal.

Za poměrně důležitou věc z článku ještě považuju toto:

"Päťstupňová manuálna prevodovka ... Pri rýchlosti 90 km/h motor točí 2100 ot./min (na 5. prevodový stupeň), na diaľnici pri 130 km/h otáčky vzrastú na rovných 3000",

což znamená, že pátý převodový stupeň je poměrně dlouhý (jak jsou na tom nižší stupně, to nevím, musel bych to zjistit a momentálně se mi nechce...), je dokonce delší než u mojí benzínové Omegy. Nebýt turba, asi by to na motor nevelkého objemu byla docela zátěž...

Teď jsem se díval, že u motorů 1.4 bez turba je to řešeno buď jinou M5 převodovkou anebo jiným stálým převodem.

2016-10-18 19:25:42

colommbo: O.K.

Všimol som si, že motor 16Ventilový 1,4T je v spotrebe veľmi, veľmi citlivý na spôsob jazdy aj "ťažkú nohu".

Preto maximálne využívam tempomat a vyzerá to, že to pomáha.

2016-10-18 19:43:20

vojto: Ta citlivost až přecitlivělost je vlastností všech benzínových turbomotorů, bez ohledu na objem válců.

P.S. Mno, možná se zvyšujícím se objemem bude trochu klesat, ale ruku do ohně za to radši nedám...

2016-10-18 23:39:15

přátelé, mám taky 1,4T 88KW 5-ti kvalt a a vysledoval jsem citem, akcelerací a sluchem stejně jako Laky7777 točit mírně nad 2000ot. Po rovině a mimo roviny nad 2,5 tis, takže město 50 na trojku je podle mne pro motor šetrnější ze všech tu diskutovaných důvodů. Tolik moje odpověď pro lukasulu. Brzy se uzdrav!

Colommbo: jo tak pětka je fakt úžasná, sedí to jak píšou: "Pri rýchlosti 90 km/h motor točí 2100 ot./min (na 5.stupeň), na diaľnici pri 130 km otáčky vzrastú na rovných 3000." Takže to mi vyhovuje a šestka je tam v Česku na nic

Používám taky tempovat, i ve městě, ale ne jako Ikas. Znal jsem jednoho (to bylo ale úplně jiné auto), který taky tak jezdil, ale rupla mu časem hlava a to bych vám nepřál.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 8