Fórum - Téma


Meriva B - základní motor - dotaz.


Fórum Meriva Meriva B - základní motor - dotaz.

Informace o modelu: Opel Meriva


1  2  3  4  5 ......... 8

2016-09-28 12:37:55

lukasula: to je sice pravda, ale dnes je tam tolik věciček na pokažení, že už nějaké turbo k tomu nemá velký podíl v poruchovosti. Taky jsem kdysi uvažoval, že auto chci bez turba, ale trend je bohužel objemy zmenšovat. A když se bude zacházet s turbem jak se má, tak podle mne vydrží. A navíc když nastavím na tempomatu 130 tak to jede bez podřazování pořád stejně i v těch dálničních kopcích

2016-09-28 13:31:04

jara370: to turbo se taky nevydrží točit donekonečna, vše ma svou životnost.A při až 200000 otáčkach za minutu a dnešní kvalitě materialů nooo nevím nevím

Mám za to že v technice je ten základní motor o dost jednodušší než s turbem.

Ale za to výkon a krouťák se turbomotoru nedá odepřít, s tím naprosto souhlasím

2016-09-28 14:48:32

golias: Mam merivu B 1,4 bez turba. Nejede to spotřeba i při 5 stupňové převodovce pod 7,5 nejde a to nejezdím s více než dvěma osobami. Tři jsme v autě ojediněle. Kup s turbem, vřele doporučuju.

2016-09-28 19:18:09

Ahoj, mám Merivu 88kW. Když jsem se rozhodoval, jezdil jsem u dealera jak s motorem bez turba, tak s turbem. Ten rozdíl je opravdu velký. Doporučuji Ti projet se osobně s 74kW bez turba, aby jsi si udělal sám závěr. Já bych do motoru 74kW nikdy nešel - auto fakt nejelo a i když jsem ho vytáčel. Meriva je těžká a 88kW je dle mého názoru potřebný základ. Já osobně bych doporučil příplatek za elektrický topný článek (cca 7tis). Merivě v zimě celkem dlouho trvá, než začne topit a topný článek ti ohřívá vstupní vzduch okamžitě o cca 15 až 20°C. Tzn. pokud je venku -5 tak za 30s ti jde z topení +10 až 15°C. Super na odmražení čelního skla a zajištění rychlejší tepelné pohody celého interiéru.

2016-09-28 19:49:55

Já se taky připojím ke kolegům že zakladní motor stojí za ..... . Já mám 103kW a nemužu si stěžovat najeto 7500km auto si stále ještě sedá spotřeba kolem 8,5l většinou delší jízdy nad 50 km. Nutno počítat s tím že je to těžké auto.

2016-09-29 06:47:03

Jestli jsem dobře porozumněl, tak ten ofuk skla na odmražení není ve všech Máňách?

2016-09-29 13:25:58

lemplák: ofuk jo, ale jen některé s vyšší výbavou mají elektrický příhřev.

Mi se po zmačknutí čumprliku na palubovce se symbolem odmlžení předniho skla zapne klimatizace, větrák na plno a přepne se směr vzduchu jen na okno. Teplo si musím pustit sám, ale musí být teplý motor, jinak smolík

2016-09-29 16:58:53

lemplák: Co se týká toho ofuku (vyhřívaní čelního skla) Pro diezly se dává automaticky do výbavy.(Pomalu se zahřívá motor) Pro benzín jeto zvláštní výbava a pokud parkuješ v garázi tak je to svým způsobem zbytečné benzín je zahřátý hned.

2016-09-29 17:13:14

Mám vyhřívané sedačky a volant. Mám tedy i ten el. ohřev skla?

2016-09-29 17:27:39

lemplák: Nepíšeš jakou máš merivu tak těžko poradit a pokud máš benzín tak to jen na objednání jako zvláštní výbava příplatek 7500 Kč.

2016-09-29 19:15:13

libin: No tak to je jasný. Na tohle jsem si nepřiplácel.

2016-09-29 20:26:36

Sice nemám Merivu, ale vyhřívané přední okno jsem si připlatil. Nemá chybu. Manželka nejdřív, že je to zbytečnost, a moc peněz. Teď si nemůže vynachválit.

2016-09-29 20:54:47

lemplák: Asi máš na mysli tuhle položku:

http://www.opel.cz/vozidl...gurator.html#compare-trim

INTERIER - položka Elektrické topení QuickHeat

2016-09-29 21:14:42

To bude ono.

2016-09-29 21:36:02

Súhlasím -motor min. 88kW + min. vyhrievané sedadlá + volant a hlavne automatickú prevodovku -iba tak sa dá vychutnať pohodová jazda. Nastavím tepomat a už len občas pribrzďujem a ono si samo radí rýchlosti.

Viac ako 40 rokov som "kvaltoval" a môžem iba teraz potvrdiť, že sa dá oveľa viac sústrediť na jazdu a v tejto dobe je to aj o bezpečnosti.

Kúpil som ešte magnet na úsporu paliva. Teraz ho po namontovaní na palivovú hadičku testujem. Magnet už znížil spotrebu o cca 0,5 l/100km, badateľne znížil hlučnosť motora a mierne zvýšil výkon.

2016-09-29 22:00:20

vojto: Já mám radši fofr klacek, ale proti gustu žádný dyšputát.

2016-09-29 23:31:53

vojto: proboha kolik ta blbost(magnet) stála?

Tak ja jsem někdy hodně naivní, ale zase ne tolik, abych někomu skočil na hodně tlustý špek

Prosím tě, proč myslíš, že to uspoří palivo? Jakým procesem boha jeho

A zvýšit výkon a snížit hlučnost motoru ????

No potěš

2016-09-30 06:32:44

to si těmi magnety osázím celé palivové vedení a pojedu s nulovou spotřebou

2016-09-30 09:50:42

goliash: Zdravím, jsem majitelem základního motoru (5-ti stupňové převodovka) a mohu jen potvrdit, že do kopců a na akceleraci to není žádný borec. Zatím mám najeto 10 000 km, průměrná spotřeba těsně nad 7 litrů. Jezdím ale v klidu, žádné závodění, když to nejede, tak si podřadím, je to přece jen těžké auto. Většinou ale jezdíme ve dvou. S plným obsazením to bude ještě horší. Pokud chcete závodit a často předjíždět tak ten základní motor nebude ta správná volba.

2016-09-30 12:40:34

lukasula:

AKO MAGNUFUEL FUNGUJE?

Vo všetkých druhoch paliva (bez ohľadu na miesto ich skladovania) sa neustále menia látky, ktoré sa v nich nachádzajú, pretože na ne vplýva okolitá teplota a vlhkosť. Takéto vplyvy spôsobujú expanziu a kompresiu paliva. Molekuly uhľovodíka (základu každého paliva) sa začínajú pri sebe pohybovať tak, že tvoria skupiny molekúl – „molekulové zhluky“. „Zhluky“ nemôžu celkom vyhorieť, pretože časť z nich sa nachádza mimo dosahu kyslíka.

Keď palivo prejde oblasťou, kde je namontované zariadenie Magnufuel , frekvencia magnetickej rezonancie, ktorú zariadenie vytvára, rozloží tieto „zhluky“ na jednotlivé molekuly a kladne ich nabije. Vďaka tomu sa dostanú molekuly kyslíka ku každej molekule paliva, čo napomáha úplnému spaľovaniu zmesi kyslíka a paliva.

Výsledkom je nižšia spotreba paliva a zníženie množstva škodlivých emisií. Hlavnou súčasťou zariadenia Magnufuel je neodýmový magnet (NdFeB), ktorý pozostáva z dvoch častí. V súčasnosti dosahuje tento efekt iba skupina neodýmových magentov, ktoré sú chránené patentom (USA patent Č. 4.802.931, 4.496.395, 7.458.412 – vlastnené korporáciou General Motors).

Cena + doručenie = 38€


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 8