Fórum - Téma


Meriva B - servisní prohlídky


Fórum Meriva Meriva B - servisní prohlídky

Informace o modelu: Opel Meriva


1  2  3

2015-07-23 21:39:12

Děkuji za příspěvky na tomto vláknu, původně ohledně poznatků ze servisních prohlídek.

Informace o řazení zpátečky čí o elektrické parkovací brzdě nevyzněly negativně.

Při svém úvodním příspěvku z 27.5.2015 jsem se ptal, zda zážehový motor Merivy B 1.4 turbo 88kW

má rozvodový řemen nebo řetěz. V mém současném autě Škoda Yeti 1,2 TSI je totiž pohon rozvodů

řetězový, údajně bezúdržbový a dlouhoživotnostní. Nakonec se firma přiznala, že právě motor 1,2 TSI

měl s řetězovým rozvodem problémy a když se mi po nastartování začalo ozývat "klepání",

nechal jsem si dát do motoru novou rozvodovou sadu (za cca 8 tis. Kč, včetně výměny oleje).

Odtud pramení můj zájem ohledně pohonu rozvodů řemenem (výměna v cca 100 tis. km)

nebo řetězem (životnost násobně větší).

Pokračujte v zajímavých příspěvcích, chci se stát poučeným (až znalým) provozovatelem nové Merivy B.

2015-07-26 10:25:00

Měl bych ještě dotaz týkající pětileté garance BASIC (na motor, převodovku, rozvodovku) a příplatkové FULL za 11 384 Kč, která pokrývá všechny agregáty vozu. Sice jsem za 10 let provozu Octavie a pět let Yeti zaplatil jen jednou 8 tisíc Kč za rozvodovou sadu pro motor Yeti 1,2 TSI, ale všechny nenadálé výdaje mne dokážou "rozhodit", klidně bych je raději pokryl nějakou solidní garancí. Nechat rozpustit těch 11 384 Kč v nějakém pětiletém splácení úvěru, bych považoval za schůdné. Když nemám na platbu v hotovosti, ale pravidelný příjem mi umožní splátky bez újmy na rodiném rozpočtu, byl bych pro plnou garanci k novému vozu Opel Meriva 1,4 Turbo 88 kW Cosmo + 50 tisíc za doplňky objednaného na srpen-září 2015.

Rozmluví, či pochválí mi někdo takový přístup ???

2015-09-20 18:42:39

Tak jsem byl se svou merivou na první roční servisní prohlídce mám najeto 13,000 km s průměrnou spotřebou 6,8 l/100km. Jsem spokojený a Meriva jezdí bez problémů. Podle protokolu udělali vizuelní kontrolu celého auta ' diagnostyka, lak, koroze, kontorla kapalin,brzd a další drobnosti. podle účtu: kontrola po roce 522,-- Kč, přední brzdy - čištění a seřízení 348,-- zadní brzdy - čištění a seřízení 348,--, čistič brzd 60,-- výměna oleje 1285,-- (každý rok), filtr oleje 314,-- celkem jsem tedy zaplatil 2880,-- Kč

Mám i 5.letou garanci, část auta jsem platil úvěrem od OPLA a tu garanci jsem k tomu dostal, tak že ji asi splácím postupně. Dostal jsem taky zimní gumy a střešní nosič a to navýšení je opravdu rozumné.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-20 20:46:11

tomis271: Zdravím, motor má samozřejmě rozvod řetězem a konstrukčně vychází z motorů z let 1996, kdy se poprvé objevili 1.0 a 1.2 řetězové benzínové motory v Agile a Corse B......

Na stránkách z odkazu níže si můžete navolit jakýkoliv "koncernový" GM motor a pročíst jeho celkem podrobný popis....

Vyberte 1.4 turbo....

http://www.gmpowertrain.c...rtrainProductsEurope.aspx

2015-09-20 23:10:54

kopejda: Na tom odkazu jsou uvedeny motory a převodovky, informace o nich jsou laikovi vcelku postačující, ale u 1.4 Turbo 88 kW (ani u 103 kW) jsem nenašel zmínku o provedení rozvodů. Že jsou v hlavě dvě vačkové hřídele s proměnným časováním, že výfukové ventily jsou plněné sodíkem, to tam je, ale o řetězech nic. Namátkou zvolené jiné motory 1.4 bez turba, 1.6 a 1.8 ve svém popisu informaci u Chain-drived Camshafts mají. Zřejmě nějakým nedopatřením (snad nikoli úmyslně) se u motoru 1.4 turbo ta informace "ztratila", ani o řemenu není zmínka.

Tak jak to tedy je ???

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-21 01:52:22

tomis271: Jak jsem již psal, rozvod řetězem, řemeny bohužel...... Kód motoru je A14NEL (88kW)

Katalog ND: http://www.partsbase.org/...g-chain-gear-and-pulleys/

Obrázek:

2015-09-21 07:57:28

kopejda: Dík za nový odkaz, teď už je vše jasné. V minulém odkazu ten řetězový rozvod opomenuli poznamenat.

Ve volných chvílích se budu "vzdělávat" v anatomii motoru i jiných částí Merivy.

2015-11-08 12:26:11

Zdravím,

maám jen dotaz jak dlouho asi trvá 1. garanční prohlídka a zda je opravdu nutné si nechat měnit pylový filtr (mám s aktivním uhlím) , když v kabině necítím nějaký zápach z klimy. Její cena totiž není zanedbatelnou položkou v součtu celé gar. prohlídky.

Popř. pokud máte někdo nějaké postřehy. Díky.

2015-11-08 13:33:30

satellite22: zdar pane, proč trocha nehledáš, ani ne tak dávno jsem to tady zmiňoval i s fotem:

http://www.club-opel.com/...tazy-meriva-58362?kols=24

jinak co se týče času záleží jak to funguje v servisu...po mně chtěli klíče a nazdar, pak si pro něj přijďte...

2015-11-09 16:39:27

satellite22: Kabinovy filtr urcite menit kazdy rok. Delal jsem u predeslych aut,delam to i ted. Ja mam servis prohlidku za sebou minuly tyden. Divil by ses to za bordel zachyti ten filtr behem jednoho roku. A kdo rika ze musis kupovat od nich kabinovy uhlikovy filtr za 1000-1200kc? Ja si prinels vlastni. Dopredu jsem je infomoval ze ja ho budu mit za cenu za kterou ho oni nekoupi ani jako nakupku. Zadny problem. Do servis. knizky napsaly ze jsem si donesl vlastni a tim je to vyreseno ke spokojenosti pro obe strany.

2015-11-10 08:13:22

petronel: vieš dať tip na dobrý filter v dobrej cene?

2015-11-10 18:15:53

milan_a: Filtron K1343a 230-350kc. Mann CUK 24003 550-800kc. Valeo 715752 280-600kc. Vsechny jsou s aktivnim uhlim. Ten z prvo vyroby jsem mel Valeo. Daly me ho v servisu zpatky. A ja ho ukazal kolegum kteri nemenily cele roky ve svych autech kabinovy filtr,aby videly jak vypada po roce provozu. Natoz tak ty jejich filtry...6-7.let bez vymeny Mam zivou predstavu jak asi vypadaji.

2015-11-10 18:56:35

petronel: Nemyslím si, že by filtr s aktivním uhlím byl nezbytný, jediným jeho plusem je údajná absorbce pachů z okolí. A polský Filtron raději nee...

2015-11-10 19:34:55

colommbo: Obyc Topran stoji 180kc a s uhlim 220kc. A obyc filtr co ma tlousku 30mm jsem nasel jen ten topran. Merivy pry do r.2014 mely dva druhy filtru. 36mm a 30mm. Ted "pry" by mely mit jen 30mm. ale vis jak to je: Jedna pani povidala...

Ano,vseobecne ma firma Filrton nevalnou povest.

A kdyz pojedu za fekal autem nebo kafilerkou tak me ani ten filtr s uhlim (z OKD ) nepomuze

2015-11-11 07:31:28

petronel, colommbo: vďaka za info, ja ho tam mám už rok a pol

2015-11-20 20:54:32

petronel: Opravdu kabinové filtry do 12.12 byly vyšší - 35 mm, od tohoto data jen 30mm, číslo OPEL dílu 1808020

2015-11-23 12:14:17

Ahojte všichni,

tak mám za sebou první garanční prohlídku, filtr autom. klimatizace jsem zatím nenechal měnit, při výměně se provádí i celková desinfekce za 1100,- + cena filtru 1200,- + práce a to mi přišlo při nájezdu 13,5 tkm jako luxus. Možná to nechá na léto, za to jsem si připlatil 1000,- za prohlídku, vyčištění popř. seřízení brzd. Celkem mě to vyšlo i s olejem (400,-/litr origo GM Dexos 2 5W30) na 3900,-. Vlastní olej mi rovnou řekli, že by mi tam ani nenalili, protože se to různě pančuje a nelze poznat od origo plnění. Tak nevím. Servisy mají olej přímo origo od výrobce. Byla mi nabídnuta možnost spoření přes VIP ALL INCLUSIVE - VĚRNOSTNÍ PROGRAM, kde si spořím 400,- měsíčně a se slevama jsem nakonec platil asi kolem 2000,-. To jde. A na tu desinfekci klimy mám slevu 50%, tak to v létě budu asi řešit. NA příští garančku tak již budu mít naspořeno + nějaké ty slevy na ND.

2015-11-23 20:09:09

satellite22: 2000,- je docela dobrá cena, 400,-Kč za litr Dexosu je sprosťárna.. Mám s tím (cenou) obdobnou zkušenost. V maloobchodním balení GM koupíte za ty peníze minimálně 10 litrů. A oni jej stoprocentně kupují v sudu a ve velkoobchodní ceně. Pro srovnání http://www.oleje-pema.cz/...xos-2-5w-30-5l_70815.html.

2015-11-24 08:42:30

satellite22: Zaujíma ma vernostný program. Ktorú z možností ste si vybrali ? Myslím, že sú tam 4. Od najnižšej cca 9 € mesačne atď. Možná otázka na ďalších merivákov. Aké máte skúsenosti ? Ja som to práve včera odmietol. Nie je však problém to reaktivovať.

2015-11-24 13:01:16

Ja mam ten VIP programam bronzovy - platim mesacne 29,90 a pri prihlaseni som dostal ako bonus 3xmesacnu platbu


Odpovědět

1  2  3