Fórum - Téma


Meriva B - servisní prohlídky


Fórum Meriva Meriva B - servisní prohlídky

Informace o modelu: Opel Meriva


1  2  3

2015-06-01 23:44:18

Dovolil jsem si založit nové téma, je dosti specifické, bude zajímat každého majitele vozu Meriva, těch budoucích obzvláště.

Já se ke své Merivě dostanu až koncem léta, to je příliš času na to, abych se svou zvědavost ohledně servisních prohlídek nepokusil uspokojit s předstihem.

Dá se někde stáhnout elektronická verze servisní knížky ?

Jaké termíny (doba/km) jsou v ní uvedené ?

Jaké úkony a celkové ceny jsou obvyklé, popř. maximální či třeba hororové ?

Olej se mění ročně nebo po intervalech 15/30 tisíc km ?

Jaké závady se vyskytly v prvním (druhém, třetím) roce provozu a jak je servis řešil ?

Děkuji za poskytnuté informace, nejraději za ty pozitivní.

Venca49  
Václav
2015-06-02 00:02:48

tomis271: Podívej se tady: http://www.opel.cz/

 jazeta
Jan
2015-06-02 07:33:15

tomis271: El. serviska je na stánkách myopel.com - odkaz najdeš na stránkách opel.cz - jak napsal kolega. Zde se zaregistruješ ale auto tam zavedeš, až budeš znát VIN, no pak to necháš servisem autorizovat - že patří auto k tobě - no a pak až budeš po servisu (1 rok) tak tam uvidíš, co se ti na autě dělalo. Papírová ser. kniha dostaneš při převzetí auta. Na servis bys měl teoreticky jezdit každý rok, +- měsíc servisy tolerují, olej se mění podle toho jaký máš motor u některých rok nebo 15 t. km podle toho co nastane dříve a nebo 2 roky a 30 t. km, opět podle toho, co nastane dříve. Olej POUZE Dexos 2. V servisce je jinak uvedeno, jaké věci se kontrolují a co by se mělo asi tak dělat při té prohlídce. Jinak na kontrolu karoserie - antikorozivní - bys měl jet jednou ročně, i kdyby se na autě nic jiného nedělal ale to by tě měli poučit při převzetí vozu. V případě nedodržení podmínek vyhrožují vyjmutí toho či onoho ze záruky takže to chce fakt o tom přemýšlet, co si uděláš sám nebo servis včetně domontování jakékoli výbavy. Na závady musíš počkat na nějkého člena, kterému se už Meriva porouchala....... , to nemuhu sloužit.

2015-06-02 14:13:58

tomis271: Mám Merivu z r.2011. Jestli chceš pozitivní informaci, tak jsem byl v květnu na technické prohlídce bez předchozí přípravy a počet závad 0. Pravda - já již málo najedu, takže mám za ty 4 roky jen cca 26 tis. km. Servisuji v neznačkovém, ale dobrém servisu a olej nechávám měnit 1x za 2 roky, i když mi vždy říkají, že bych měl každý rok. Jestli chceš dobré, spolehlivé , pohodlné a celkem prostorné přibližovadlo bez nároků na závodění, tak budeš spokojen. Já tedy jsem spokojen velmi. Předtím jsem měl Astru G, takže jsem opět volil Opela, no a pokrok je vidět značný. Zatím jsem žádnou závadu neměl, takže nebylo co řešit. Nemusel jsem řešit ani drahé ventilky na zimáky ( jak někteří v jednom z diskusních temat), protože můj model má zjišťování úbytku tlaku z pneumatiky na principu změny obvodové rychlosti odvozené snad z ABS jako Škodovky.

2015-06-02 15:07:07

ja detto (26t km) akurát s nárokom na "závodění :)

2015-06-02 17:38:19

Děkuji za došlé příspěvky, vesměs příznivé k vlastnostem Merivy.

Dosud jezdím ve Škoda Yeti, než si půjdu pro objednanou Merivu, musím auto prodat. Je v dobrém stavu, jen v servisní knížce má jen jeden zápis z 1. garanční prohlídky. Zhrozil jsem se tehdy téměř 5-ti tisícové ceny za prohlídku, olejový filtr a olejovou náplň, nic víc. Po týdnu jsem zjistil mastné okolí u závitu olejového filtru, filtr jsem vytočil (držel jen na dva závity) a uvnitř lůžka byla dvě silnostěnná gumová těsnění. Technik zřejmě nevyndal staré těsnění a filtr s novým těsněním "narval" do původního místa a dotáhl ho jen tak tak, že mu nevypadl. Další výměny oleje a filtru jsem si dělal sám a vešel jsem se do 1200 Kč.

U Merivy asi budu za servisní prohlídky platit více než u škodovky, proto bych chtěl zvolit interval výměny oleje po 30-ti tisících km, pak by to mohlo vyjít na výměnu oleje každé dva roky. Jenže nevím, zda se na prohlídku nemusí každý rok kvůli jakési 5-ti leté záruční době na motor, převodovku, rozvodovku.

2015-06-03 08:53:40

tomis271: prvá prehliadka je najneskôr po roku. U HM Opel Břeclav som platil cca 3200.-Kč (bez výmeny peľového filtra)

2015-06-03 12:28:30

Psal jsem svou zkušenost na Meriva LPG: První servisní prohlídka s výměnou oleje, olejového filtru, pylového filtru a doinstalací SW-palubní počítač jářku komplet za 5950,-Kč. Ten palubní počítač asi za 1550,-, no doufám že ta radost za to bude stát. No v záruce to ještě musím vydržet.

2015-06-05 21:05:08

Pročítám si občas manuál k nové Merivě a v pasáži ohledně manuálního řazení jsem nebyl moudrý z poměrně komplikovaného zařazování "zpátečky".

Viz citace z manuálu:

Zpátečku řaďte pouze ve stojícím vozidle. Po uplynutí 3 sekund po sešlápnutí pedálu spojky stiskněte uvolňovací tlačítko na řadicí páce a zařaďte zpátečku. Pokud se Vám zpátečku nepodaří zařadit, zařaďte neutrál, uvolněte pedál spojky a znovu jej sešlápněte; potom zkuste zpátečku zařadit znovu.

Jaké jsou reálné provozní zkušenosti se zařazováním zpátečky, např. při otáčení se s vozem v omezeném prostoru s nutností střídavě řadit jedničku a zpátečku (klidně i 5x za sebou) za příslušného natáčení volantu vlevo/vpravo. Zatím jsem u všech svých předchozích aut uvedený způsob řazení 1/Z prováděl bez časových prodlev, dokonce auto při řazení díky synchronům ani nemuselo být v klidu, než došlo ke změně jeho pohybu vpřed/vzad. Chce to jen cit a souhru rukou a nohou.

Každý, kdo nemá automat, ví o čem je řeč. Možná, že i s tím "automatem" je to stejné.

Až mi něco dalšího z manuálu nebude jasné, ozvu se.

2015-06-05 21:44:14

tomis271: s radením spiatočky nemám najmenší problém

2015-06-09 14:16:11

tomis271: ani já nemám s řazením zpátečky problém. O těch 3. sekundách jsem dosud nevěděl (to je dlouhá doba), řekl bych, že se zaředí okamžítě.

2015-06-20 15:17:09

tomis271: Vlastním Merivu 3 roky, jediný problém je servis. Zatímco u ostatních značek je interval výměny oleje 2 roky nebo 30 000 km, servis Opel trvá na roční výměně oleje + filtrů po roce, i když máte najeto třeba 5 000 km. Jednak je to zbytečné a také nákladné.

Hledám naopak možnost nulování servisního intervalu, protože návod sešlápnout brzdový pedál, držet nulovací tlačítko a zapnout zapalování nefunguje.

Má někdo lepší návod?

2015-06-26 21:56:30

Ve dvou odpovědích bylo uvedeno, že řazení zpátečky není u merivy žádný problém.

Tak fajn, bylo by jistě na pováženou, kdyby opel v tomto směru činil řidičům komplikace.

To mne uklidnilo, i když nejlépe bude, až dojde k ověření v praxi.

Další "vyčtenou" otázku bych měl k elektrické ruční brzdě. Na jakém principu funguje?

Znamená to, že při zabrzděném autě ta "el.brzda" bere trvale nějaký proud z baterie?

A když se baterie po měsíčním stání ve svahu vybije, tak se auto samovolně rozjede?

Že by právě proto v manuále doporučovali natáčet přední kola tak, aby se auto zarazilo

o vhodný obrubník chodníku či jinou "zarážku" v blízkosti parkujícího auta.

Tak jak to je ???

2015-06-26 22:57:25

tomis271: El. parkovací brzda bere z baterie jen v momentě aktivace brzdy. Jakmile je zabrzděno, již z baterie nic nebere. Zatím mi brzdí spolehlivě. Mám garáž v kopci a když ji jdu otevřít, nechám běžet motor bez zařazené rychlosti a jen zabrzdím tou parkovací brzdou a spolehlivě mi to v tom svahu udrží, než se k autu vrátím. Nikdy by mě však nenapadlo zabrzdit takto auto na dlouhodobé stání. Asi by to mělo jít, ale nějak mi to nepřipadá dobré. Na dlouhodobé stání jsem nikdy nepoužíval ani mechanickou ruční brzdu. To už je zvyk. El. parkovací brzda se také nedá používat tak, jako se někdy používá mechanická ruční brzda, jako pomocník při rozjezdu, když prokluzují kola a auto se prohrábne do dolíku. To prostě nejde. Ta, když se aktivuje, tak zabrzdí zcela. Nedá se s ní přibržďovat. Také se mi jednou podařilo ji aktivovat dříve, než auto zcela zastavilo a hned jsem visel v pásech. Tak si nedovedu představit, co by to asi udělalo, kdybych ji aktivoval za plné jízdy. Zkoušet to rozhodně nebudu.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-06-26 23:11:17

tomis271: Jde-li o nový vůz, řazení půjde ze začátku trochu ztuha. Může být snížený komfort ovládání. Je to tím, že si musí vše řádně sednout a ohladit se. Tento stav obvykle trvá přibližně dobu "záběhu" motoru - tedy cca 2500 km. Potom by mělo již vše fungovat na výbornou..... Zpátečka určitě synchronizaci nemá (jednička ano) proto doporučují řadit zpátečku při stojícím vozidle, vyhnete se takovému "započítání" zubů.....

El. ruční brzda je téměř stejná jako mechanická, jen místo páky ruční brzdy je použit servomotor s převodovkou. Zabrzděný stav určitě baterii nevybíjí a určitě nedojde k rozjetí vozu po odpojení baterie (nebo vybití). Parkování koly směrem proti svahu či obrubníku se doporučuje všeobecně, lanovod může selhat kdykoliv. Zde je situace stížena větší silou pohonu oproti páce ovládané rukou.....

Tento systém se mi nelíbí, neboť neumožňuje přibrzdit zadní kola jako páka, kterou se dá plynule zvyšovat či snižovat účinek ruční brzdy. El. systém je buď odbrzděn nebo zabrzděn.....

http://www.partsbase.org/...7-17-electric-park-brake/

2015-06-27 08:20:15

Dík za uklidňující odpovědi.

Odkaz na partbase.org jsem použil. Z nákresů mi nebylo zřejmé, kde a jak brzdicí síla vzniká (a pak trvá )

a kde na brzdicím systému "vstupuje" do hry (např. páčkou s excentrem působícím na brzdové destičky).

Nemusím vědět do detailu vše, důležité je, že parkovací brzda po své aktivaci neodebírá žádný proud.

V nějakém testu Merivy autor (novinář) popisuje situaci, kdy se mu zapůjčené auto po zaparkování

po nějaké době samovolně rozjelo, a jak se štěstím zabráníl najetí do nějakého zábradlí. Ani v tom článku

nevysvětlil příčinu, stal se prý nepříznivcem elektrické parkovací brzdy a nadále dává přednost "ručce".

Je rozdíl použít brzdu při motoru v klidu nebo za jeho chodu ???

2015-06-27 09:16:07

čo sa týka spiatočky, ešte sa mi nestalo aby "zachrastela" pri zaradení, tak ako sa mi často stávalo na fábii - možno nejaké synchro tam je.

S el. park. brzdou som vcelku veľmi spokojný. Má to aj nejaké drobné nevýhody (nemôžnosť jemného pribrzďovanie, nemožnosť vyvolania šmyku :) ) ale výhody ďaleko viac prevýšujú, napr. až ma na semaforoch "prekvapí" zelená a ja nestíham :), stačí zaradiť a fičím - ručná automaticky odbrzdí. Už by som asi nemenil. Dodám, že účinok brzdnej sily sa dá zvyšiť - el. brzda má dva stupne sily prítlaku - ak sa tlačídlo ručnej brzdy potiahne dvakrát za sebou, pritlak sa zosilní...

Apropo, veľmi si vychutnávam brzdného asistenta v kopcoch napr. pri posúvaní v kolone, v tom prípade vôbec nemusím používať ručnú, stačí podržať nožnú a potom sa len jednoducho pohnúť plyn spojka ...

2015-06-28 19:02:55

tom46: Ve staženém manuálu pro vůz Meriva jsem našel následující text:

Dynamické brzdění, když se vozidlo

pohybuje

Když se vozidlo pohybuje a spínač

m je držen vytažený, bude systém

parkovací brzdy zpomalovat vozidlo,

ale natrvalo se nezabrzdí.

Jakmile bude spínač m uvolněn,

dynamické brzdění ustane.

Takže jak je to s tím "visením v pásech" při ne zcela zastaveném autě ?

Asi při nižších rychlostech je razance brzdění el.brzdou značná a při vyšších rychlostech jen "zpomalovací".

Kde je ale ona hranice pro "visení v pásech", bych také nerad zkoušel.

Tyhle zajímavůstky bych měl rád vychytané dopředu než do auta zasednu. Vím, že není nad vlastní praxi.

Rád si vyslechnu poznámky ostatních uživatelů.

Třeba detailní popis vícenásobného použití asistenta rozjezdu do kopce, např. při popojíždění v koloně ve svahu.

Takhle si představuji průběh činností, prosím opravte mne:

Dojíždím kolonu v kopci, vyšlápnu spojku, vyřadím rychlost, auto zastavím nožní brzdou,

potáhnu tlačítko parkovací brzdy, auto se zastaví, uvolním pedál nožní brzdy, auto musí držet i ve svahu

při rozjezdu auta přede mnou vyšlápnu spojku, zařadím jedničku, přidávám plyn a uvolňuji spojku

a parkovací brzda se samovolně odblokuje ???

Tento režim můžu opakovat i každých 20 metrů s mezi-zastávkami třeba několik minut (případně i vypnout motor) ???

Dík za všechny užitečné a vzácné informace získané provozem auta Meriva B.

2015-06-28 19:41:26

tomis271: Přiznám se, že návod je vždy to poslední k čemu přistoupím, když už to jinak nejde. Asi to tak bude fungovat. Aktivoval jsem to jednou při dojezdu ještě před zastavením, tedy v malé rychlosti a na fleku to stálo. Možná že ve vyšší rychlosti to tak neblokuje, ale stejně to zkoušet nebudu. Nemám důvod. Snad jedině, že by mi praskla brzdová hadička, nebo nějaká taková katastrofa.

Jinak el. parkovací brzda se při rozjezdu sama odblokuje. Netřeba žádných manipulací. Člověk si na to rychle zvykne - už mi ta páka uprostřed nechybí.

Asistent rozjezdu do kopce funguje dobře. Ocení ho hlavně ženy, kterým občas dělalo rozjíždění do kopce problém (možná i kvůli nevhodným botám). Když však člověk z kopce couvá na neutrál a brzdu, dělá to problémy. Aby to člověk eliminoval, musí couvat se zařazenou zpátečkou a vyšlápnutou spojkou. Pak je asistent vypnutý a lze couvat s přibržďováním bez přískoků.

2015-06-28 21:11:59

tomis271: zle som to pomenoval, popisoval som nie brzdový asistent, ale prvok pasívnej bezpečnosti - "asistent rozjazdu do kopca" aby som bol presný. Brzdový asistent Meriva má tiež, ale je to niečo iné. Asistent rozjazdu do kopca (HSA) funguje asi takto: (citát)

"Pomáha pri parkovaní v kopcoch a rozjazdoch do nich bez použitia ručnej brzdy Parkovanie v kopci sa tak stane bezproblémovým. Systém automaticky pridrží brzdy na niekoľko sekúnd, aby zabránil pohnutiu vozidla dozadu alebo dopredu."

Podobný je mu tiež ďalší prvok pasívnej bezpečnosti, systém HDC - asistent jazdy z kopca

Systémy aktívnej bezpečnosti výbavy Merivy:

Protiblokovací brzdový systém (ABS) s brzdovým asistentom a systémom kontroly brzdenia v zákrutách (CBC), elektronický stabilizačný program Plus (ESP®Plus) a elektronické rozdelenie brzdnej sily (EBD).

Poznámka:

ESP Plus pozostáva z dvoch modulov: samotná stabilizácia v zákrutách plus tzv. elektronická kontrola prešmyku


Odpovědět

1  2  3