Fórum - Téma


Meriva B - klíč zapalování v pozici ZAP


Fórum Meriva Meriva B - klíč zapalování v pozici ZAP

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2015 Meriva B 1.4 VIN: W0LSH9EM1F4302897

1 fotek  |  9 servisních knížek  |  14 diskuzí  |  6.96 l/100 km

Výkon motoru 88 kW (120 PS) při 4200 ot./min. Točivý moment: 175 Nm (129 ft/lb) při 1750 ot./min. Maximální rychlost 188 km/h. Zrychlení 11.3 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 400 kg. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 364 ccm (83 cui), 4-válec, Řadový, B14NEL.

barva Pepperdust, výbava Cosmo, doplněno odnímatelné TZ



2015-09-22 20:17:40

Palubní zásuvky 12V (standardně dvě, já si nechal ještě třetí zásuvku zavést do kufru) jsou pod napětím pouze jestliže klíč zapalování je v pozici ZAP (tedy většinou za jízdy).

Ve voze Škoda Yeti bylo napětí 12V přítomno stále a toho jsem využíval na výletech k dobíjení AA baterií, baterie v mobilu nebo u garáže k používání malého vysavače.

Když u Merivy nechám klíč zapalování dlouhodobě v pozici ZAP, které části palubní elektriky budou pod napětím, jaká bude spotřeba a byla by takováto praxe pro některé části vozu vyloženě škodlivá ???

Má někdo nápad, jak na zásuvky přivést trvale napětí 12V. Samozřejmě přes vloženou pojistku 10-20A.

Asi bych se s takovou případnou úpravou neměl zmiňovat nikomu v servisu OPEL. Nebo se naopak zeptat přímo tam ???

Děkuji za všechny rady "jak na to", případně i jen odsuzující komentáře k mému "nápadu"

2015-09-22 20:33:06

Mám takový dojem že zásuvky jsou napájeny i po vypnutí zapalování (poloha 1) , až do doby než se klíč přepne do polohy 0 a vyjme se.

Musí to být po přepnutí z polohy 2 do polohy 1

Hezký den přeji

2015-09-22 21:38:03

pavel46: Aha, to musím vyzkoušet. V té poloze by choulostivá řídicí jednotka motoru a palubní displeje by mohly být v klidu, bez napětí.

2015-09-23 12:09:48

tomis271: Jojo,Pavel ma pravdu pouze poloha 1,tam jde proud. Jak je poloha 0 uz se nic nedeje. Jak prijdu do auta a zapnu polohu 1,tak se zapne radio a "kyhovyra" co jeste o cem ani nevim. Takze spotreba proudu urcite nebude mala. Taky jsem si myslel ze zasuvka v kufru bude "natvrdo" kdyz jsem ji objednaval. To se tyce Skoda tak musim ti dat za pravdu. Kolega v praci nechal v SuperB zapnutou autolednicku(bez ochrany pred vybitim baterie),kdyz sel z prace domu,baterka kaput. Auto mirne ojete za 400000kc,ale lednicku nejlevnejsi za 1100kc. znam to prislovi "kdo setri,ma za tri". Kolega mel za ctyri

Jeste me napadlo zda neni jinac zapojena predni zasuvka dole,pokud je tam autozapalovac. Ja autozapalovac nemam.

2015-09-25 08:09:44

petronel: Přítomnost napětí v zásuvce 12V při klíčku v poloze "1" jsem si ověřil a to mi bude vyhovovat. Pokud by mi vadilo hrající rádio, tak ho mohu vypnout stlačením ovladače hlasitosti. V zásuvce mezi "kolejnicemi" mám trvale zasunutý FM-Transmitter, na SD kartě stovky souborů muziky promixovaných z různých žánrů, které mohu poslouchat v pásmu FM 108,00 MHz. Tím, že je v zásuvce napětí jen v pozici "1" a během jízdy, nebude "FM-Transmitter" v době vozidla mimo provoz pod napětím a režim přehrávání skladeb z SD karty se zastaví na posledním přehrávaném titulu. Při příští jízdě tak sled přehrávané muziky bude pokračovat od minulého přerušení, a tak si "do ucha" postupně přehraju celý obsah SD karty (8GB). Dříve (v Yeti) při trvale přítomném napětí v zásuvce se skladby "přehrávaly" stále dokola jak ve stojícím autě na parkovištích, tak i v garáži, a tak jsem některé tituly z SD karty třeba ani nezaslechl.

Případ se zapnutým chladicím boxem je výstižný. Vypínání napětí ve stojícím vozidle je vlastně dobrá filosofie.

Kontrolka parkovací brzdy, nebo pár dalších LEDek nemůže autobaterii tak snadno fatálně vybít.

2015-09-25 12:27:56

tomis271: Co se tyce hudby tak mam radio CD600 s bluetooth,hlasovym ovladanim pro telefonovani a usb a aux dole v konzole. Pisnicky mam na usb. Radio neposloucham. Jen mam zapnute RDS a TA na hlaseni dopravni situace. Hlasove prikazy stoji za starou belu. Je to klebeta jako vetsina techto hlasovych veci . Reknes co chces,baba ti rekne "vyslovte prikaz po zazneni tonu". Reknes to znova,baba lamanou cestinou rekne "nerozumela jsem" a po 5.sekundach "zashledanou" . Osobne vyzkouseno i Mercedesu E a francouzky navi Carminat s hlasovym ovladanim. Cestina je pro ne problem. I v Autosalonu na Prime kolikrat ukazovaly tento nesvar. Ale jakmile zadnes na ne mluvit nemecky a anglicky,tak to slape jak hodinky. Co se tyce hudby,pokud zapnu polohu 1,hraje prvni pisnicka z prvni podlozky co je na usb. Jak nastartuji vrati se to a hraje puvodni pisnicka a pokracuje tam kdyz jsem vypnul zapalovani a opustil auto. I originalni CD600 ma sve mouchy.

2015-10-19 09:43:21

petronel: Až dneska jsem si zvětšil přiloženou fotku a zaujalo mne umístění dvojitého teploměru. Nyní do toho odkládacího miniprostoru dávám malý svazek klíčů, ale až si koupím podobný teploměr, dám si jej tam taky a budu mít informaci o tom, jak pracuje klimatizace. Tento typ teploměru mívá napájení buď z AAA článků nebo kablíkem z autozásuvky. Bateriový provoz je určitě praktičtější.

Máš vyvedené čidlo pro venkovní teplotu někam, kde lze tuto teplotu optimálně snímat ???

2015-10-19 10:09:43

tomis271: "...a budu mít informaci o tom, jak pracuje klimatizace..."

Informace budou asi jen orientační, bo bude záležet na tom, kde je umístěno čidlo teploty pro řízení klimy a kde bude čidlo přidaného teploměru, možná tedy i co do výšky umístění...

2015-10-19 15:27:46

tomis271: Je to klasicky teplomer koupeny v Lidlu,taky je v AutoKelly,apod. Cele roky pouzivam tento typ teplomer. Je na jednu tuzkovou AA baterku. Ukazuje docela presne a vydrzi tak v prumeru 3-4 roky. Pak vetsinou odchazeji teplotni cidla. Co by taky clovek chtel za 100kc.

To druhe cidlo mam hozene u vnitrniho zrcatka,abych videl rozdil v kabine. Rozdily jsou nekdy znacne.

2015-10-23 08:50:53

colommbo: Teploměr ještě nemám, vybraný typ(y) to jo, ale štvou mne zasilatelské poplatky v e-shopech kolem 139 Kč.

Nakouknu do některé prodejny s autodoplňky, ale až se dostanu do krajského města ČB.

Vím, že poloha "kontrolního" teploměru bude mít vliv na rozdíl od hodnoty čidla klimy, umístěného neznámo kde.

Ale ta zamýšlená poloha je pěkně uprostřed palubní desky, budu vyhodnocovat trendy, překmity a rychlost reakce.

Časem se dopracuju i ke zjištění rozdílu mezi zobrazovanou teplotou a teplotou nastavenou na klimě.

Zkrátka vnitřní teploměr bude docela dobrý doplněk.

2015-11-27 10:56:19

Ahoj,

předpokládám, že se jedná v této ceně o drátové čidlo a rád bych věcěl, jak se podařilo vést kablík přes tapicírung a vnitřnímu zrcátku popř. kdo s tím máte zkušenost. Zvažuji koupit kameru, která budumístěna za zrcátkem a napájení vést střešním apicíungem přes B sloupek, přihrádku spolujezdce do napájení ve spodní konzole. Díky za rady,

2015-11-28 08:20:52

satellite22: ide to urobiť veľmi ľahko, tapicírung je pružný a ľahko sa pod neho vtlačí káblik. V stlpiku som to viedol v gumovom tesnení a na podlahe pod kobercom. Není ho vôbec vidieť až na pár cenťákov pri prehriadke.

2015-11-28 16:00:24

Udelas jsem to,jak popisuje Milan-a. Tapec je pruzny. Kabel teplomeru je vedeny pres palubku a vytahnul jsem tesneni kolem dveri a pod plastem ve sloupku vedl kablik. Tapec povytahnul a kablik zatlacil hloubeji at nevyleze pomoci konce sroubovaku. Jednoduche jak facka.

2016-11-12 15:26:13

Trvalé napětí na zásuvky jsem řešil také. Měl jsem jako navigaci velký tablet a vyzkoušel jsem asi 6 nabíječek USB a ani jedna mi nestačila tablet během jízdy dobře nabíjet. Takže po jízdě se mi stalo, že tablet byl napůl vybitý. Nechtěl jsem ho stále nosit domů a nabíjet. Takže jsem si řekl, že udělám trvalé napájení 12V zásuvky a po odstavení auta se tablet dobije. Kapacita baterky tabletu není až tak velká, takže to autobaterie zvládala rok v pohodě, pak jsem našel konečně nabíječku, která zvládla dobíjet. Ale nyní k tomu zapojení. V pojistkové skříni jsem si našel pojistku, přes kterou se napájí okruh 12V zásuvek (včetně autorádia). Tuto pojistku jsem vyndal a do jedné zdířky přivedl trvalé napětí 12 V z jednoho koliku, který je v pojistkové skříni trvale pod napětím. To přemostění jsem udělal takovým 15 cm kabelem, který má uprostřed zdířku pro nějakou pojistku. Na jednu stranu toho kabelu jsem udělal oko a připevnil k tomu koliku, co je trvale pod napětím a na druhou stranu kabelu jsem připájel jednu uštíplou nožičku od pojistky. A tuto nožku jsem pak zasunul v pojistkové skříni do toho okruhu, který vede v interieru k 12V zásuvkám a autorádiu.


Odpovědět