Fórum - Téma


Meriva 1,6 cdti


Fórum Meriva Meriva 1,6 cdti

Informace o modelu: Opel Meriva



2016-03-24 00:52:43

V květnu budu majitelem nové Merivy 1,6 cdti. Poraďte mi prosím Vaše zkušenosti. Naftu hodlám čerpat jen u Benziny, nevím jestli do nového auta ještě přidat aditiva. Je v motoru rozvod řemenem nebo řetězem a jaký je interval výměny? Obuté to bude na letních a do zimy se rozhodnu, jestli celoroky, nebo zimní. V mých klimatických podmínkách mám sníh týden v roce. Ale to se ještě uvidí. Za všechny informace děkuji.

2016-03-25 09:20:14

Ahoj, od října mám naftu 81 kW, zatím najeto 13 tis. km. Tankuji u TANK-ONO , většinou v Dolních Měcholupech, zatím žádný problém. Aditiva nepoužívám. Prvních cca 2 tis. km jsem jezdil opatrně, kvůli záběhu, na to mě upozornil i prodejce. Trochu mě překvapilo, že výměny oleje jsou po 30 tis. km, připadá mi to hodně, už teď je olej dost černý. Spotřeba cca 5,6 l/100, jezdím město nebo dálnice. Auto moc netopí - dlouho trvá než se ohřeje, údajně má nějaký elektrický přímotop, ale moc poznat to není. Maximálka je 210 dle tacho.

Co mi na autě vadí:

  • - hlučný podvozek na nerovné silnici - hlavně na D1 je to masakr, uvažuji o dodatečném odhlučnění
  • - malý kufr, dá se ale řešit demontáží podlážky a pokud nemáš rezervu může se tento prostor kufr rozšířit
  • - o hodně vyšší spotřeba než je v TP (4 l/100)
  • - měření tlaku v pneu, druhá sada ráfků se senzory se nevyplatí
  • - S/S systém, po každém startu nutno vypínat tlačítkem ECO

Co je fain:

  • - relativně tichý motor, oproti naftovým motorům ve služebních škodovkách je to velký rozdíl
  • - vysoký posaz a tím pádem i lepší rozhled z auta
  • - celkem slušné tlumení nerovností

Měj se

Pavel

p.s. Při převzetí vozu doporučuji zkontrolovat, že souhlasí výbava s objednávkou, v mém případě prodejce udělal někde chybu a v továrně objednal "jiné auto"

2016-03-25 10:09:50

Diky za info. S odhlučněním podvozku se asi moc dělat nedá. Olej hodlám měnit nejdéle po 20 000. Jak ti funguje filtr pevných částic? Při vypalování by měla svítit kontrolka která signalizuje že je v činnosti. Četl jsem v diskusích že při dojezdu kontrolují dpf pomocí pc, respektive momentální spotřeby aby nedošlo k vypnutí motoru během čištění. Co se týká velikosti kufru, určitě bude větší než u Merivy A. A spotřeba bude asi stejná.

2016-03-25 10:24:45

holyfield: Jen pár, s dovolením, osobních přípodoteků...

  • jezdit s novým vozem opatrně kvůli záběhu je neprozíravé, prodejce neví, co mluví (tedy pokud jsem to pochopil správně)... Ano, nedávat motoru "čočku" a studenému obzvlášť, ale důležité je právě střídání rytmu jízdy, nebát se ani vyšších otáček, opatrná jízda naopak svádí k podtáčení a z auta se vychová jen líná lemra...
  • aditiva nejsou vůbec k zahození, obzvláště u naft, které aditivované nejsou či jen minimálně (ONO.)
  • interval výměny oleje 30tis.km je naprostý nesmysl, už sám vidíš, že vpodstatě ve třetině intervalu je olej hodně tmavý (jsou v něm saze.) Osobně velmi doporučuju první výměnu u nového vozu provést po max. 5tis.km a pak všechny lhůty zkrátit min. na polovinu.
  • naftové motory obecně se pomaleji ohřívají a topí trochu později (mají vyšší účinnost než benzínové a tedy nízké odpadní teplo.)
  • že skutečná spotřeba paliva neodpovídá té deklarované výrobcem je dnes zcela běžná záležitost, která by neměla překvapit vůbec nikoho. Pokud někdo věří údajům výrobce, moc toho o motorech (a autech obecně) neví, ale to neva. Navíc taková a podobná nížeobjemová turbokamna je nezbytné trochu točit (udržovat v otáčkách spíše nad 2000/min.), aby trochu jela, podtáčení (urputná snaha o jízdu "na spotřebu") jim nesvědčí, motor a celý systém sání se jen zasírá sazemi.
  • na D1 se projevuje podvozek prakticky každého auta, ale není to jeho vina. I mojí Omče vyšší střední třídy se při každé jízdě po D1 omlouvám celou cestu...

Přeju hezké dny!

2016-03-25 12:54:48

Spotřeba je takové zajímavé téma, očekával jsem, že bude stejná, nebo podobná jako u ostatních firemních vozidel s podobnými motory (škoda, citroen). Uvedené vozy jezdí za 4,8 až 5,0 l/100 a podotýkám, že je nikdo nešetří. Meriva je prostě žíznivější.

Investovat do aditiv, nebo do častější výměny oleje, je pro mě nesmysl (auto mi nepatří). Jinak souhlas olej by potřeboval vyměnit už teď, ačkoliv počítač ukazuje že je na 60%.

Částicový filtr při normálním provozu neregistruji, kontrolka by svítila jen v případě nějakého problému, např. když nelze vypálit, atd. U mě ještě nic takového nenastalo. V návodu se píše, že při rozsvícení kontrolky musíš jet s otáčkami nad 2 tis.

2016-03-25 13:16:39

No právě. V tomto případě je auto moje a vzhledem k tomu, že jsem si je pořídil na důchod tak si myslím že je to auto poslední. Proto by mělo se mnou dožít.

2016-03-25 17:55:14

hrubíšek: Akú výbavu si si objednal? Cena vyzerá byť dobrá. Ja som si tiež objednal Merivu 1.6 CDTI na dožitie Mám ju dostať do dvoch týždňov. Už je na ceste. Dúfam.

2016-03-26 08:57:03

Objednal jsem si Cosmo a s pc + dojezdovým kolem mi to vyšlo ve 100 Kw výkonu na 373 000 což považuji za slušnou cenu. Auto čekám v květnu.

2016-03-26 14:14:17

hrubíšek: Cena je naozaj dobrá. Pôvodne som chcel auto kúpiť v Česku, ceny sú po prepočte na eurá lepšie, ale množstvo poplatkov a vybavovania ma od toho odradilo. Mám objednanú tiež Merivu Cosmo 100 KW, s plnou výbavou. Nemám iba strešné okno, navigáciu a prídavné kúrenie, všetku ostatnú výbavu som objednal. AGR športové sedadlá, rezerva, koberce, AFL, hmlovky, vyhrievané sedadlá a volant, svetelná sada, ťažné zariadenie, predné a zadné senzory, kamera, CD 600 atd... Cena 18000 euro. Hneď ako príde ju pôjdem prevetrať do Prahy

2016-03-26 15:38:24

To ti blahopřeji. Já mám výbavu sice v Cosmu ale jen v základu. Chtěl jsem hlavně klimatizaci na léto, tažné mi nabídli ale za 10 000 a já ji seženu za polovic. No a aby trochu jelo.. Tak těch 100 kw.

2016-04-17 17:13:22

hrubíšek: Tak už mám autíčko doma. Najazdených prvých 500km a tých 100kW teda poznať.

2016-04-21 06:29:37

igi43: Tak ti blahopřeji. Mě se začalo vyrábět a do 20. května by mělo být doma.


Odpovědět