Fórum - Téma


Máte odstraněný DPF...?


Fórum O článcích Máte odstraněný DPF...?



Diskuze o článku

Máte odstraněný DPF...?

Máte vůz bez filtru pevných částic? Máte 6 měsíců na to si jej sehnat.         Řidiče, kteří svůj vůz zbavili filtru pevných částic, čeká brzy velká investice. Během 6 měsíců musíte investovat do nového filtru DPF a nebo počítat s pokutou 50.000 Kč. Službu odstranění filtru pevných částic je stále možné vidět v nabídkách mnoha autoservisů. Po sérii kontrol, které provedla Česká obchodní inspekce ...


1  2

2015-12-17 11:39:27

To se jako chtějí úřady "hrabat" v autě On-line zapojeným do diagnostiky ? No potěš koště , sem zvědavej jak to čecháček " očůrá"

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-12-17 18:14:29

breathlless: Oni odpálej pár jednotek a přestanou se hrabat......

2015-12-17 19:34:04

............ ............... ........... ...........

2015-12-20 14:29:39

O tom pochybuji, bude to stejné jako v případě prasknutí rozvodového řemene/řetězu při emisní zkoušce, je to problém provozovatele a ne stanice kontroly.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-12-20 21:30:44

softopc: Tak to nevím, jestli poškodí jednotku při měření emisí a vůz znepojízdní, tak to není vina provozovatele nýbrž jejich. A jako košer se mi to zrovna nezdá, že se mi někdo bude hrabat v mém soukromém majetku a kdovíco tam "prznit".....

Praský řemen či řetěz který ještě neměl najetý požadovaný počet km na výměnu či stáří ale přesto při měření emisí praskl, by také šlo za stanicí měření emisí...... Jestli někdo toto podceňuje a přejíždí intervaly výměny, pak jistě za provozovatelem.........

2015-12-20 21:41:39

Riziko bohužel v obou případech nese jen majitel/provozovatel vozidla, poškození motoru při zkoušce nepodléhá odpovědnosti zkušební instance. Takže i při poškození jednotky (nedokážu si představit jak by se to mohlo přihodit) nese plnou váhu případného poškození majitel/provozovatel.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-12-20 21:47:26

softopc: Poškodit jednotku motoru lze chybnou diagnostikou, zde zařízení instance, tudíž nechápu, proč by nesl zodpovědnost za takto způsobenou škodu provozovatel vozidla...... ??

2015-12-20 21:50:35

Z toho důvodu, že postupuje povinnou zkoušku a tu dělá dobrovolně, dělat ji nemusí, jen nedostane technickou a nebude jezdit

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-12-20 21:56:45

softopc: To je dobrý..... Od kdy se POVINNÁ slučuje s pojmem DOBROVOLNĚ ??

Každopádně až v červnu pojedu na TK s 1.9 CDTi, a dojde ke změně či poškození čehokoliv, budu požadovat náhradu..... Jinak obraz Canu a nastavení jednotlivých jednotek mám uložené, pro případ totální kolize systému....... Rozhodně je to můj majetek a nikdo mi zasahovat do SW vozidla nebude. Kontrolovat správnou činnost emisního systému ano, proti tomu nemám námitku..... Po všem ostatním je každému houby.....

2016-01-06 19:18:39

Na STKáčkách se dějí hrozné věci.Každá STK má univerzální diagnostiky a každé auto diagnostikují při kontrole emisí.Od pondělka neprošlo kvůli tomu hodně aut.Vrtají se ve všem i když nesvítí žádná kontrolka.V pátek pojedu se svým na výzvědy.Protože tvrdí že poznají že někdo takové přechodné závady vymazal tak to před vjezdem do prostoru STK vymažu a uvidíme.Taky se mi sem tam objeví že ABS a trakce mají špatnou komunikaci CAN-BUS s centrální řídící jednotkou a přitom všechno fudguje jak má a jednotky nepíší žádnou závadu.Mám pocit že si někdo v rámci vylepšení zisku vymyslel další ještě delší bič na normální lidi.Jsou to závady které neohrožují bezp.sil.provozu a přesto že si napočítají nemalou sumu ty auta neprojdou.Naftové motory točí uplně až na omezovač no je to děs.

Loupak  
Pavel
2016-01-06 19:41:13

bohumil55: No tak to jsem pěkně v hajzlu. Někdy v únoru bych měl STK absolvovat. Zřejmě CIM v hajzlu, takže miliarda chyb s komunikací

2016-01-06 19:51:13

bohumil55: Ono si to casem sedne...ale poradim ti jednu vec, odpoj z diagnosticke zasuvky nejaky z pinu tak aby to nebylo videt a nemaji sanci. Do protokolu se napise akorat "nelze se zpojit se systemem" a dal nic. Normalne te zmeri, vyfoti a pojedes.

Dle stk, co mi bylo receno, tak kazdy chybovy kod znamena "neprosel" a hotovo. Je to debilita a moc by me zajimalo, co ma spolecneho treba vadna komunikace can s technickym stavem a nebo, co mi pise vectra, ze nesviti osvetleni spz a pritom normalne sviti jestli to je taky vazna zavada...nevim.

Tenhke mesic pojedu s e36 na stk, pochybuju ze maji i prevodniky na ostatni auta, jako bmw, kde nemam klasickou obd zasuvku. To se asi pobavim, az ji tam bude hledat.

Este jedna vec...nevim jak to hodlaji poznat, ale od smazani chybovych kodu musi byt najeto min 200km, jinak te vyrazi rovnou...

Venca49  
Václav
2016-01-06 20:20:25

bohumil55: " Naftové motory točí uplně až na omezovač no je to děs. " Máš asi na mysli měření emisí.Tam je to nutné.

Měření emisí u dieselů se skládá z několika kroků.Je to kontrola palivové soustavy na těsnost,zkouška předepsaných volnoběžných otáček,případně seřízení,zkouška předepsaných maximálních otáček a funkce omezovače.Pokud nevyhovují,buď seřízení,nebo neudělání emisní zkoušky.Dále při emisní zkoušce se postupuje dle instrukcí měřícího zařízení.Je to měření kouřivosti motoru ve volnoběhu,dále v plných otáčkách.Tam je to horší,protože se musí alespoň ve čtyřech měření po sobě(je tam malá tolerance rozptylu) zjistit hodnoty udané výrobcem.Jestli jen jedna neodpovídá,měří se další skupina.....Z paxe vím,že se,pokud chci vyjít zákazníkovi vstříc,musí vytočit motor až na maximum i 15X i vícekrát.Jsou to nervy zejména pro emisaře,zda motor vydrží.Já měl štěstí,nic se nepodělalo.Pokud to někde dělali jinak,jen v menších otáčkách,tak to šidili.....To jen na to točení motorů,jinak klid,ono se to vše vstřebá jako vše tady.

 ZDENDA
Zdeněk
2016-01-06 20:44:43

bohumil55: souhlasím s tebou, já měl jít na technickou teď v lednu, ale nechtěl jsem okusit tyto novinky, tak jsem jel přes silvestrem a bohužel už se na tento nový systém najíždělo a tak jsem chudinku musel nechat na emisích pěkně potrápit a vůbec se s ní nemazlil .... ale prošel jsem

2016-01-06 20:51:46

Měl jsem tyto informace, tudíž jsem nechal před koncem roku dva své starší vozy projít technickou, jedno končilo v dubnu, druhé v říjnu a myslím, že vzhledem k byrokracii a zvýšené ceně úkonu se tento tah vyplatil.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-01-08 08:43:48

Vložil jsem do sekce MANUÁLY - OSTATNÍ, metodiku provádění měření emisí motorových vozidel ve stanicích měření emisí. Metodika je nová a vstoupila v platnost nyní od 1. 1. 2016.

Tak kdyby měl někdo zájem se dozvědět, co jeho autí bude prováděno, nechť si počte...... Je to celkem zajímavé

http://www.club-opel.com/...anual_download.php?id=316

2016-01-08 09:09:45

Tohle mě rozesmálo /// Poznámka: Může nastat situace, kdy má motor stejné vnější vizuální znaky, ale například jiný zdvihový objem a výkon. S touto situací se můžeme setkat například u motorů Opel C16NZ a C18NZ, kdy majitel vozidla nainstaloval výkonnější motor (C18NZ) s vyšším objemem namísto původního. Aby výměnu skryl, použil motor s vyrezlým identifikátorem a nechal úředně obnovit identifikátor náhradní technologií. Dalším typickým případem výměn celých motorů byly motory vozidel Tatra613 a Tatra700, kde se prováděly záměny motorů 3.5V8 za motory 4.0V8 resp. 4.4V8 a využívalo se u nich skutečnosti, že identifikace motoru je vyznačena na odnímatelném chladícím ventilátoru. Oba případy přitom využívaly faktu, že jednotlivé objemové varianty zmíněných motorů jsou vizuálně téměř nerozeznatelné.////////// a co teprve škodifka 105 a 120

2016-01-08 10:55:30

softopc: To je pro mě novinka, že zkouška je dobrovolná . STK, jakožto i měření emisí je povinné a to co dva roky po stáří auta 4 roky. STK je ze zákona pojištěná a proto za veškeré škody tam nese odpovědnost.

spavezka: Asi před měsícem jsem koketoval s myšlenkou na odstranění DPF. Našel jsem na netu firmu z Prahy, co to udělá za 5 tisíc. Nicméně mně to nedalo a tak jsem zašel za známým automechanikem a on mně to rozmlouval. Mám známého, co měří na STK a ten mně to všechno objasnil , jak to bude od letoška probíhat a dnes jsem rád, že jsem ten zásah neuskutečnil.

2016-01-08 18:33:15

Jak může být povinná, dostal někdo z Vás obsílku? Ne, je dobrovolná, jen když se to neudělá propadne technická, nevidím s povinností souvislost. Povinně se něco dělá jen z donucení. Chceš jezdit? udělej technickou a emise, neuděláš, nejezdíš.

2016-01-08 18:53:36

Tak jsem byl dnes na průzkumu na jedné STK a přestal jsem se bát.Horší to bude pro tuning-áře co mají ruzné úpravy na motorech.A co se týká diagnostiky tak asi takto. „Závady, jež nemají co dočinění s emisemi se nevyhodnocují a ani se neuvádějí do protokolu.“

Tady pár postřehů pro ty kterým se nechce číst z metodického postupu měření emisí.Žádné zásahy do EGR,odpojení drátu v OBD zásuvce a zásahy do DPF filtru.

Poznámka: Vybavení vozidla DPF filtrem poznáme buďto podle emisní úrovně, podle které bylo vozidlo homologováno (u osobních automobilů "Euro 5", u nákladních "Euro 6"; není dosud znám případ, že by vozidlo emisní limity splnilo bez těchto filtrů) nebo podle úrovně kouřivosti, udané na štítku vozidla. Pokud je na štítku uvedena kouřivost 0.5 m-1 a nižší, bylo vozidlo z výroby jednoznačně vybaveno DPF filtrem.

. Osobní automobily se vznětovými motory, vyrobené v emisní úrovni "Euro2" a novější jsou vybaveny EGR ventily. Tyto ventily nesmí být odstraněny ani zneprůchodněny. Zjevnou nepřítomnost nebo nefunkčnost těchto ventilů hodnotíme jako závadu

V případě, že není možné navázat OBD komunikaci u vozidla, kde je toto rozhraní předpisy vyžadováno, hodnotí se vozidlo jako nevyhovující.


Odpovědět

1  2