Fórum - Téma


Mam problem z teplotou je to normalní


Fórum Technický koutek Mam problem z teplotou je to normalní



1  2

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-12-15 20:47:03

Ahojky, tak to je zajímavé - moje oma ukazuje po zahřátí na provozní teplotu stále 85 - 90°C za každého počasí. Tak mi to šlape už třetí rok (okolní teploty v rozsahu od -32 do +37°C) Když jsem ji koupil, tak jí trvalo mrtě času, než to ukázalo aspoň 80, vyměnil jsem termostat a je po problémech.

Tak strkání kartonu mezi chladiče, aby se ručička zvedla aspoň na 80 svědčí o KO termostatu....

2012-12-15 21:08:50

Jak už jsem tu psal dřív, Omča mi po celý rok ukazuje tytéž teploty jako Michalovi, v létě chladí, v zimě topí...

2012-12-15 21:48:41

těm co to moc netopí tak bych se podíval jastli nemáte zarostlí topný těleso či chladič

2012-12-15 22:02:32

TO: Lubi: Chladič bude O.K., ale nechce se mi sundavat palubku, abych se dostal k radiátoru(nemám tolik času). Jinak to stejně nepů;jde.

2012-12-15 22:26:23

to nemusíš jenom šáhni na hadice já je mám víc než teplé špíš k horkýmu

2012-12-16 01:06:53

Hmm , mně teda merka topí krásně i bez "kartonu",ale když přijdou mrazy , tak ji přesto dávám "zimní kabátek". Před chladič šoupnu filc, a nahoru zákryt vystřižený ze staré nafukovací matrace. Nejde tam pak přímo ledový vzduch, a merka topí i v mrazech po nějakých ujetých 4-5 km jak divá. Takže "zatepluju" z důvodu, že začne v podstatě topit o nějaký ten kilometr dříve, než kdybych tam ty papundekly neměl. Jinak termostat mám OK , teplota se drží okolo těch (+ -) 90° jak v zimě ,tak v létě. Když začne být "na jaře" tepleji ,a stane se , že mě snad sepne i větrák , papundekly jdou opět pryč. Je pravdou , že bych zateplovat v podstatě nemusel , ale proč se v mrazech neohřát o trochu dříve

bad64  
2012-12-16 12:49:43

Termostat mam v loni nový a v létě to drží tak na 95° a otevře při 100° v zimě ho bez kartonu neohřeju na víc než 60-70° jinak topí i bez kartonu.Nemam ty plechy pod motorem tak se asi hodně chladí v zimě.

2012-12-16 13:21:23

Ten (papundekl) spodní kryt motoru jsem tam taky loni v listopadu namontoval.Sice plastový ,ale zatím je OK

Určitě to má taky trošku vliv ohledně toho ochlazování . Navíc to mám zakryté už kvůli bordelu a všem těm sračkám.Motorová část přeci jen není zdaleka tak "zasraná" , jako kdysi ,když jsem tam přes zimu nikde nic neměl

Samo , že ten spodní kryt tam mám i v létě , ten nesundávám

2012-12-17 16:46:29

Hmm tak nevím. Hadice k topení jsou horké a topí to, ale dneska v Brně v koloně jsem si všiml dobré věci. Po chvilce cukání a přitom zaplém topení teplota vyšplhala až ke stovce. Až po nějaké době sama ručička skočila někam k 95 (docela rychle kuk sem a 100, kuk znova a 95). Jakmile jsem vyjel z kolon tak teplota šla docela klidným tempem na svoji hladinu 90 a tam vydržela po celou dobu jízdy.

Já fakt nevím mě to připadá na houby termostat

2013-01-05 20:36:18

Tak sem Omu nechal ohřát a jel sem cca 40 km po Praze. Teplota 90-95*C chladič a horní hadice horký a ta spodní vlažná až studená. 6e by opravdu ten termostat???

2013-01-05 20:52:52

Kdyby se ti neotevíral termostat, nepustí horkou vodu do chladiče a pokud by zůstával otevřený, nebude se ti motor pořádně ohřívat a ty píšeš 90-95 stupňů...

2013-01-05 20:55:27

Ahoj Jirko, myslíš, že chladič je třeba zacpaný?? Zítra sem dostal po 2 letech v neděli volno, tak bych na to mrknul.

Zapomněl sem dodat, že když mám zapnuté kontrolky cca 10 vteřin tak chvilku vrní jak kočka. Nevím čemu to mám přisuzovat. Občas se to stane když je motor v běhu.

2013-01-05 20:57:03

Původně mě to napadlo, ale pak jsem si řekl, že když je horní hadice do chladiče horká a spodní jen vlažná, že by to (snad) tak mělo být správně, je to přece chladič... Ale nějaký výrazný rozdíl by v teplotě hadic být asi neměl... Co vrní, Luboši, něco v motoru...?

bad64  
2013-01-05 21:05:26

A co třícestný ventil není zavřený nebo přicpaný proto ti to nemusí topit tak jak má.

2013-01-05 21:10:15

Tak z Omou už nejezdím jen já, ale i Markéta(jestli si na ni pamatuješ)- už může jezdit. V poslední době sem sedl do auta, otočil klíček do pohotovosti(čekal sem až se zvedne rafička) a náhle začala vrčet. Původně sem to připisoval vrtuli, ale ta by se snad nerozběhla za studena ne??

Myslel sem , že by to mohl být termostat, ale jak čtu, tak asi ne. Spíš sem trochu zoufalej z toho topení, v noci sem se rozhodl, že ji dám počídne do kupy, ale bude to chtít trochu času a peněz

2013-01-05 21:11:29

KAhoj Mílo, kde ho mám hledat??

bad64  
2013-01-05 21:20:41

To co ti přede po otočení klíčku je čerpadlo které ti natlačí nebo natlakuje benzín.Ten třícestný ventil je krásně schovaný,když stojáš před autem a máš zvedlou haupnu tak jak máš explansní nádrržku tak v pravu od ní jako do toho tunelu pod přední okno tak že vedle explanze a hlavy motoru .nebo jdi po hadičkách co budou teplé.

2013-01-05 21:31:16

dík dopo na to kouknu a dám vědět.

2014-03-22 21:11:48

Astra G 1.6 74kW .... mě se pohybuje teplota mezi 85 a 88 stupni. Normální to určitě není. Tady je teplota motoru řízená elektronicky, že? Termostat nebo vadné čidlo?


Odpovědět

1  2