Fórum - Téma


Má zaslepení egr nějaký smysl?


Fórum Vectra B Má zaslepení egr nějaký smysl?

Informace o modelu: Opel Vectra B



2013-02-19 14:37:30

Dnes sem byl na diag. kvůli poklesu výkonu na VeBe 2,0Dti. Na autě je egr zaslepený ale jen tím způsobem že je odpojená hadička podtlaku a zaslepená. Jenomže rídící jednotka to prý zase pozná a vyhodí chybu kvůli recirkulaci plynů a auto opět nejede. Na internetu je spoustu návodů a rad jak se egr zbavit aby nezasíral sání ale už nikde nikdo nepíše jak tenhle problém vyřešit elektronicky. Dokonce sem viděl že záslepky už se dají objednat i přes net. ale jak se řídící jednotkou? nemáte s tím někdo zkušenost? jak se to dá obejít? Myslim si že egr ventil řeší spousta lidí a rad neni nikdy dost

2013-02-19 15:44:27

No a to je právě ono , lidi se ser... do věcí kterejm h.. rozumí a pak to takhle dopadá...

To co popisuješ není zaslepení EGR , ale odpojení , což je samozřejmě špatně.

Zaslepení se provadí po vyčištění EGR pouze záslepkou na přírubu EGRu Žádný další odpojování čehokoli

Dá se odpojit elektronika od EGR , ale musí se místo ní zapojit EGR simulátor - viz zdejší poradna/návod , nebo u nás na webu.

U novejších typů motorů už vědšinou EGR zaslepit nelze.

2013-02-19 15:54:09

Pozor, nedavno se to tu resilo. U motoru 2,0 DTI ti odpojenim i zaslepenim EGRu klesne vykon... nasad hadicku a mel by byt zpet Takze u tohoto typu motoru to asi moc dobre vyresit nepujde... Muselbys ho omezit v RJ elektroncky, ale to nikdo moc nebude u Opla umet. Neni to koncern, kde se to zaslepuje jak na bezicim psae a je to OK

2013-02-19 16:59:44

No právě že nikdo v ŘJ asi neumí vyřadit. egr je ovládanej podtlakem tak si všichni řeknou odpojim to a je to zaslepený ale ono leda hov..

2013-02-20 10:48:27

2,0 a 2,2 dti tam je to velkej oříšek odpojit EGR osobně myslím že na těhle pastích už se to ani nevyplatí. na nových autech EGR odstavit lze ale jen upravou softu mechanicky už ne.

K příspěvku výše OPEL to 100% zavřít umět nebude jelikož ani nesmí.

U koncernu též nejde zaslepit jen tak hala bala do roku2003 ano ale s E3 už jen s upravou softu jednotky jinak taky nouzák.

2013-02-20 11:26:17

taky si myslim ze to u tohodle ani nema smysl resit... 100procent asi zarit nepujde u niceho, ale da se omezit. Ja na pasiku mam sundanou hadicku a v ni sroubek, abych to obcas protahl s pripojenym. mam to kvuli hybridu aby se drive roztocil je to EU3 a teda pohoda... A u Tecka rok 2006 kde je diky bohu taky podtlakem ho mam vylozene zaslepeny. tam hadicku poznal a zaslepil jsem ho az kvuli tomu ze asi je tolik zaneseny ze zustal porad uplne otevreny... utikal tam tlak a auto melo hrozny reakce na plyn jeste jsem se k tomu abych ho vycistil nedostal. Ale u tech Oplu je to jedno, tamho taky mam normalne v provozu a nemam s tim zadny problem a pokud mas vnitrni pocit ze ho proste musis mit omezeny, zajed do nejake firmy kde delaji softy oplum, protoze jinak ti to v te jednotce pekne po.... bude to neco stat a je to zbytecny

2013-02-20 13:11:09

Je docela divný že sem egr měl odpojený co to auto mám cca 3 měsíce a teprve předevčírem si řídící jednotka řekla dost a začala házet chybu recirkulace výfukových plynů. to se mi zdá trošku pozdě že ji to trvá 3 měsíce než to hodí do nouzáku. 2,0 dti je prostě jedna velká záhada

2013-02-20 14:32:19

Jojo, elektronika těhle motorů je opravdu jedna velká záhada

2013-02-20 14:41:36

2013-02-20 23:43:39

Našel sem na internetu demontáž a opravu egr kde roztrhanou gumu nahradil částí gumové rukavice Dneska sem to vyzkoušel a ono to funguje jak nový sice asi ne nadlouho ale když má někdo hluboko do kapsy tak dobrá vychytávka egr byl z 2.0 DTi Y20DTH

2013-02-21 00:23:04

checht ale jo když nejsou tak se holt musí nějak přitlačit.

Jen pokud opravujeme tímto způsobem nezapomínejme na to že budou vedlejší projevy a padání do nouze a pod a těžko pak radit když je to takhle dobastlený.

2013-02-21 12:13:00

Sice se tam ta guma fakt blbě lepí protože pružina to pořád drží napnutý ale když si s tim člověk vyhraje tak drží.

2015-11-07 18:56:36

Zdravím mam problém 1.6 16v 74kW 1999 , mam zaslepený egr ventil hliníkovou destičkou s menším zahloubením a konektor připojen tak jak by to mělo být, ale stále se mě po chvilce jízdy rozsvítí kontrolka motoru, je možné že egr pozná že nemá prutok plynu nebo je závada že mám malé zahlouben? ale když jsem záslepku přiložil tak to bez problému sedělo.

Venca49  
Václav
2015-11-07 19:38:10

dominic: Řídící jednotka to pozná,proto se rozsvítí kontrolka a zapíše chybový kód.Je třeba namontovat "šidítko",aby se ŘJ ošálela.Někdo to tady umí vyrobit.Nejlepší je,když dáš EGR nový a funguje.

2015-11-07 19:44:02

venca49: EGR noví?? to má jako jakou logiku ja ho chci zaslepit a ne aby fungoval, a když už jsi na to narazil tak je tam dávaný nový před rokem a před pul rokem zaslepený akorat tet už mě ta kontrolka občas rozčiluje ale na jízdní vlastnosti to nemá ani v nejmenším vliv (kolísání otáček, ani nějak omezená rychlost 140 jak prt víc nad není potřeba zkoušet

Venca49  
Václav
2015-11-07 19:52:40

dominic: Logiku by to mělo,kdyby se to nedělalo napůl.Jinak dělej podle svého rozumu.

2015-11-07 20:33:07

venca49: ti řikám že je uplně novej

bad64  
2015-11-07 20:40:00

dominic: Ten EGR i když je zaslepený tak musí chodit pokud je seklý a nebo zalehlý a nefunguje tak bude rosvěcet kontrolku.Čas od času chce stejně vyndat a vyčistit aby chodil volně a na 100%.

2015-11-07 21:49:02

Tak,to já zkusím ještě rozdělat a,případně udělat větší zahloubeni


Odpovědět