Fórum - Téma


LPG zapojení elektriky.


Fórum Omega B LPG zapojení elektriky.

Informace o modelu: Opel Omega B



2010-10-17 18:14:02

Dobrý den.

Koupil jsem vůz Opel Omega 3.0 MV6. Auto je přestavěno na LPG oficiálně. Mám však problém se zapojením elektriky LPG.

Předchozí majitel měl vůz v servisu (přetěsnění hlavy) a při tomto zásahu mu byl odpojen pohon LPG tak neodborným způsobem, že mu prostě odstřihly dráty od reduktoru, ventilu(filtru)LPG od lambdy a klapky TPS. Já bych si věc dal rád do pořádku. Zapojení reduktoru a ventilu není problém, to je na jednom drátě. Problém mám v připojení TPS, který vodič je signál na který připojím pin 4 jednotky LOVTEC TRONIC Code4200. Dále pak který vodič (barva) je z ECU motoru použit pro odběr zapalovacích impulsů cívky. Jelikož jde o šestiválec jsou zde cívky 3 a z ECU jdou také 3 vodiče s impulsy. V autě je namontováno: Řídící jednotka Lovtec computer lambda tronic Code 4200

Přepínač Lovtec E1 Basic Code4504

Reduktor BRC elektronic

Pokud tedy mohu poprosit o radu, případně nějaké schéma kde je dáno barevné rozlišení vodičů na voze moc děkuji.

bad64  
2010-10-17 18:34:15

No nechápu původního majitele,že to takto nechal když to neodborně odstříhali tak to nenechal dát do původního stavu a auto převzal.No já bych osobně zajel do servisu kde montují LPG a nechal bych si to odborně zapojit.

2010-10-17 19:05:59

No to jsem mu říkal taky. Měl to někde okolo Plzně tak asi bacha na místní servisy. Prý ať si to dá k plynařům, že oni tomu nerozumí. Když něčemu nerozumí, tak do toho neměli vubec hrabat no né ?

Jinak pro mne není elektronika problém zapojit, jen bych potřeboval jestli to někdo nemá v této konfiguraci namontováno a připadně ofotit tu drátařinu. Prostě každá rada dobrá. Když stím pujdu do servisu tak to budou moc nadšený a nechaj si to pěkně zaplatit... Díky za každou pomoc.

bad64  
2010-10-18 16:16:50

To sice si asi nechají zaplatit ale udělaji to odborně se zárukou no asi bych to doma nedělal plyn je plyn.

2010-10-21 10:07:19

tak jsem to zapojil a jedu to vyzkoušet ........bum...... to jen na odlehčení

2010-10-21 14:51:08

Prý odlehčení. Není to až tak nebezpečný jak se mezi lidmi traduje, když nemáš nikde žádný úniky tak je to v mnoha ohledech bezpečnější než nádrž benzinu.

Pár aut už jsem si na černo dával do plynu a nikdy jsem neměl problém. Chce to vždy nové prstýnky a pokud možno i trubky a hadice a vše raději třikrát zkontrolovat. Teď jsem ale v problému s tou elektrikou. Celej systém je ofiko jen to správně propojit. Programovat tu jednotku taky nebude potřeba, když už to v tomhle autě šlapalo. Jde mi jem o tu kabeláž. Na netu jsou schémata na spoustu vozů, ale MV6 nikde. Knížka Jak na to, no to jsou schemata, kde chybí půlka elektriky kolem motoru... Kluci pomozte díky.

2010-11-18 14:06:35

Tak jsem tu 3.0 V6 LPG po dlouhém bádání v análech (pochopitelně v gumových rukavicích) konečně zapojil a běží to jak hodinky. Kompletní zapojení elektriky kolem motoru jsem našel až v programu Autodata a něco málo v eTECH Workshop. Dostal jsem k tomu autu nějaké směšovače nebo chcete-li mixy, ale ty na to sání vůbec nepasujou. Jsou moc široké a nevejde se tam pak nasadit ta spojovací hadice mezi klapky a sifon saní.

Nemáte někdo k mání tenčí mixy, nebo kde se dají splašit? Mám totiž tu verzi s delší sací hlavou a tam by to chtělo tak do 10mm tloušťky. Nechce se mě to řešit nejakou zbastleřinou, jak pravil kolega plyn je plyn.

2010-11-18 15:15:43

Ty máš v Omeze B V6 lpg systém podtlak(přisávání)?Protože jak píšeš,že tam je směšovač a ten je právě u tohodle.Nedělá to bordel a nestřílí to do sání?

2010-11-18 16:03:41

No podtlak to v pravém slova smyslu vlastně není. to se používalo u karburátorovejch motorů, kdy bylo množství plynu regulováno podtlakovým reduktorem (odpařovačem) řízeným hodnotou podtlaku v sacím potrubí. U tohoto motoru by šel tento systém také použít a možná i s menší spotřebou, dá se lépe uškrtit, ale já mám elektronickou regulaci. Systém si bere lambdu, impulsy z cívky a klapku. Z těchto veličin dávkuje řídící jednotka LPG množství plynu, který jde do směšovačů před klapky. Jelikož mám směšovače co tam nepasují nemůžu říct jak se to bude chovat ve všech režimech provozu. Zatím to nijak nestřílí, jen když prudce uberu, jakoby zachrochtá do výfuku.

2010-11-18 19:31:53

Jo to vím jak to funguje,ale pořád je to podtlak.přisávání jen s regulací dle lambdy.Nemám první auto na lpg.Měl jsem zatím vždy tento systém,protože sekvenc je dost drahý.Mám taky omu mv6 a uvažoval jsem o lpg.Jen mám velké obavy,že jak to šlehne,což se stává,a kor u omy,která má velký sací prostor,že mi to kompletně rozvalí sání a odjebe váhy.I když tam dám šlehovku,tak kdo ví jestli by to chytla.Tak nevím.

2010-11-23 15:14:46

Tak jako hodinky to nešlape to jsem se trochu unáhlil v úsudku. Jede to to jo, ale přestalo to jít do obrátek, respective za plynem jde s malým zaváháním bez zátěže. Pokud se ale chci rozjet tak to vůbec netáhne. Původně to bylo zřejmě zapojeno bez TPS (našel jsem na minus baterce ustřižený fialový kablík) fialový ukostřen. Vyzkoušel jse proto i tuto variantu a bylo to ještě horší, nešlo do obrátek ani na neutrál. Nakonec jsem LPG jednotku resetoval do továrního nastavení a prošel celý autotest s uložením nových hodnot s připojenou TPS. Je to pořád stejné, prostě netáhne dusí se a automat je z toho celej na větvi.

Jinak s tím zpětným šlehnutím. Je to samozřejmě riziko. Chce to mít v perfektním stavu kabely, svíčky a s tím souvisí nemít svíce v oleji (víko ventilů).


Odpovědět