Fórum - Téma


Ložiska převodovky u 1.9CDTI (šestikvalt M32WR)


Fórum Astra H Ložiska převodovky u 1.9CDTI (šestikvalt M32WR)

Informace o modelu: Opel Astra H

Diskuze o vozidlu

2008 Astra H 1.9

1 fotek  |  81 diskuzí  |  5.60 l/100 km

Výkon motoru 110 kW (150 PS) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 910 ccm (117 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil.

SPORT


1  2  3  4  5

2015-06-19 09:52:29

paiu: Přesně tímto způsobem se projevuje vada (opotřebení) vnějšího homokinetického kloubu poloosy - zatáčka pod plynem... Mělo by být zcela jasně identifikovatelné, zda vpravo či vlevo, většinou to dělá kloub na vnější straně zatáčky.

2015-06-19 11:10:09

Colommbo: dekuju ti za richlou odpoved, je to narocni na vymenu?predpokladam ze budu muset sahnout hlubejc do kapes, neni tu nikde nejakej navod jak na to? zvladnul bych to doma na heveru?

2015-06-19 13:56:45

paiu: Odpověď sice rychlá, ale počkejme raději ještě na názory opravdu zkušených a to i ve věci postupu při výměně. Nejsem (auto)mechanik, při výměně kloubu poloosy jsem sice koukal "na ruce" kamarádovi, ale zcela detailně ti poradit a popsat postup si netroufám.

P.S. Na výměnu to samotné náročné není, dá se to zvládnout na ulici, ale jistou zručnost a zkušenosti by člověk mít měl.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-06-19 17:17:37

paiu: Zvládneš při troše šikovnosti. Sada se dá koupit kompletní, tedy kloub, manžeta, pásky, segrovka, matice a mazivo. Na konci poloosy je kloub naražený a drží ho na místě jen segrovka v zápichu, úplně stejně drží druhá strana poloosy v převodovce.

Tady pro představu nějaké klouby: http://autodily-haspa.cz/...000025211&scId=1000100071

Návod zní jednoduše:

Povolit středovou matku ložiska předního kola (asi na to budete muset být dva - jeden povoluje a druhý brzdí), povolit kolové šrouby, nadzvednout, sundat kolo, odšroubit středovou matku, povolit a odšroubit aretační šroub svislého čepu ramene na spodku těhlice, vyťuknout konec čepu z těhlice, zatáhnout těhlici k sobě a přitom vysunovat konec poloosy z náboje, těhlici uvázat stranou, odštípnout sponky manžety kloubu, stáhnout manžetu od kloubu, srazit kloub z konce poloosy, sundat manžetu, očistit všechny montážní plochy, nasunout novou manžetu a narazit nový kloub na poloosu, namazat přiloženým mazivem, nasunout manžetu na kloub a zapáskovat na místo, odvázat těhlici a nasunout kloub do náboje, zasunout svislý čep do těhlice, zajistit a utáhnout šroubem, nasadit středovou matku, utáhnout středovou matku (opět dva, jeden dotahuje a druhý brzdí), nasadit kolo, utáhnout kolové šrouby, spustit na zem, dotáhnout kolové šrouby a středovou matici. Pozor, s vozem nejlépe nemanipulovat s nedotaženou středovou maticí, může se poškodit ložisko náboje.... Víc mě nanapadá.....

2015-06-19 20:35:45

tak panove dekuju moc za odpoved, po precteni mam takovou predstavu jak kdybych to mel hotovo {spraveno}, doufam ze mi to pujde tak jak bych to precetl, pak to dam vedet jak mi to slo. jeste otazecku, na kterej strane to mam udelat? nebo na oboje? nedivtese tohle jsem nikdi nedelal.

2015-06-19 20:57:54

paiu: Na té straně, která bouchá... Většinou se ozývá vnější strana auta, tedy v ostré zatáčce vlevo pod plynem jdou rány od pravého kola a naopak, proto jsem už psal, že se dá celkem lehce identifikovat, která strana už je opotřebená, při jízdě přímým směrem bývá ticho...

P.S. Pro pořádek ale zdůrazňuju, že jsem pouze vyslovil domněnku o opotřebovaném vnějším homokinetickém kloubu poloosy, který se přesně tímhle způsobem projevuje. Zvuk jsem neslyšel, projev auta jsem in natura neposuzoval...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-06-19 20:59:41

Podle popisu to sedí právě na kloub.... Zvednout a zkusit zahrkat....

2016-03-09 18:10:31

Ahoj, mam insignii 2.0cdti 96kw,rv 2009, najeto 173tis. Ve 165tis, huceni lozisek, na 1. a 2. rychlost zvuk jako bych jel na zpatecku, na 5. a 6. hlasite huceni, pohyb saltpaky 1-2cm. Loziska vymenena.

Nyni hlasite bouchani z prostoru prevodovky pri stani s vyrazenou rychlosti, zni to jako by se tam mlela kostka ledu. Pokud zaradim rychlost a stojim na spojce, tak je klid. Cim vic je auto zahrate, tak to je slyset mene hlasite az skoro vubec. Netusite co by s tim zase mohlo byt?

2016-03-09 18:14:26

Pravdepodobne odlomene zuby kolieska 6 rychlosti

Sova, 2016-03-09 18:10:31 napsal:

Ahoj, mam insignii 2.0cdti 96kw,rv 2009, najeto 173tis. Ve 165tis, huceni lozisek, na 1. a 2. rychlost zvuk jako bych jel na zpatecku, na 5. a 6. hlasite huceni, pohyb saltpaky 1-2cm. Loziska vymenena.

Nyni hlasite bouchani z prostoru prevodovky pri stani s vyrazenou rychlosti, zni to jako by se tam mlela kostka ledu. Pokud zaradim rychlost a stojim na spojce, tak je klid. Cim vic je auto zahrate, tak to je slyset mene hlasite az skoro vubec. Netusite co by s tim zase mohlo byt?

2016-04-26 21:13:59

sova: tak prvni odstavec je uplne shodny s moji aktualni situaci (teda az najete km, tech mam jen 90tis.) - muzu se zeptat jak to dopadlo? Na kolik vysla vymena lozisek a bylo to v autorizovanem servisu? Pomohla vymena lozisek? Dekuji

2016-04-26 21:17:37

sova: odlomené zuby ozubeného kolesa na 6 rýchlosti

2016-09-20 23:24:05

colommbo: Ahoj Colombo, potřebuji radu ohledně oleje do mé převodovky.

Pročítal jsem tohle vlákno, které jste psali před časem a čeká mě výměna - preventivně - povinně.

Zafira má 150 000, předpokládám, že olej nikdo neměnil.

Převodovka klasika M32

Jaký raději?

první splňuje API GL 4+ a druhý je API GL 4

Moc děkuji, snad nebude problém ohledně odkazů

http://www.autodily-cardo...ransmission-bv-75w-80-1l/

nebo

http://www.olejecz.cz/titan-sintofluid-fe-75w-(1l)

2016-09-20 23:30:31

zemlub: než ti Colommbo něco napíše, tak zrovna u téhle převodovky a zrovna pro převodový olej, bych šel rovnou do opla. ten rozdíl v ceně není tak závratný, aby si pak člověk nevyčítal, když by se převodovka pos.. pár km po výměně, že tam nalil něco jiného, třeba horšího. pro klid duše...

2016-09-20 23:42:33

ondra01: vím, já jen že opla mám v Českých Bud. - 80 km, nebo Písku 70km

Takže když se kluci v olejích před časem "rýpali", tak by poradili a zvládl bych to poštou a doma na dvoře

2016-09-21 00:09:45

A nebo snad tohle? http://www.oleje-online-s...ej+Opel+a+vyplach-322929/

2016-09-21 09:09:26

zemlub: Ty Titany bych do převodovky raději nelil, oplí GM převodový 1940182 zřejmě ano. Vhodnou volbou je také v úvodu tohoto vlákna již zmiňovaný olej Tutela Car Technyx (popř. Tutela Transmission Technyx, jde jen o změnu obchodního názvu na obalu, obsah je tentýž) 75W85 API GL4+. Proplach převodovky není nutný, pořádně jízdou zahřát, vypustit a nechat vykapat. Co se však za nutné považuje, je objem náplně oproti předepsanému cca o dvě deci navýšit, aby bylo uvnitř řádně koupáno vše, co koupáno býti má.

2016-09-21 10:09:40

colommbo: Tak jsem objednal dle doporučení z různých for tu TUTELU.

Náhodou foto kde je umístěný výpustný a kontrolní šroub na oné M32WR nemáš?

Nebo návod na výměnu...

Jsem "lenivý" to hledat

2016-09-21 10:33:55

zemlub: Sám to nevím, nicméně Michal (Kopejda) olej v této převodovce na své VeCe měnil, možná si to bude ještě pamatovat. Anebo někdo jiný...

2016-09-21 11:46:58

zemlub: Kopejda ma v profilu fotky takze hledat a najit

2016-09-21 12:04:59

biggest: ááááááno! http://www.club-opel.com/...mages_category.php?id=179


Odpovědět

1  2  3  4  5