Fórum - Téma


Leštěnky,vosky


Fórum Pokec všeobecný Leštěnky,vosky


Diskuze o vozidlu

2006 Zafira B

86 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka.


1  2  3  4

2015-10-16 18:33:27

tomis271: Ano, až praxe, resp. nápor vzduchu při jízdě. Obvykle se trysky štelují tak, aby při stání stříkaly kousek pod horní hranu čelního skla, ale to určitě víš...

2015-10-17 23:45:02

colommbo: Tak vysoko mi ostřikovače nikdy nestříkaly. Vím, že nápor vzduchu při jízdě změní oblast dopadu,

takže uvidím, jak budu spokojený se svým současným nastavením. Krajní trysky jsem nastavil do poloviny okrajů

předního skla, ty blíže středu stříkají v klidu do dvou třetin hloubky skla.

Opel Meriva má stírací raménka "protiběžná" (nikdy jsem takhle fungující stěrače neměl, ale docela se mi to líbí).

S místem "dopadu" kapaliny do celkem čtyř míst na čelním skle mohu experimentovat.

Např. při rozběhu by se gumičky mohly "namočit" hned zpočátku (již v první třetině skla) a zároveň by bylo nastříkáno

někde nahoře, aby gumičky ramének najely na čistou kapalinu. Ostřikovač asi stříká trvale, takže "namaže" gumičky

i při zpětné cestě do výchozí polohy.

Docela jsem se zastyděl, jakou vědu dělám kolem funkčnosti obyčejných stěračů. Tak promiň.

2015-10-18 09:54:44

tomis271: Vůbec není zač se stydět či omlouvat. A tím mnou zmiňovaným "kouskem" jsem myslel tak cca 10cm, měl jsem to uvést rovnou...

2015-10-18 10:21:47

colommbo: Je to docela úsměvné, ale těším se na nejbližší solidní déšť nebo aspoň přeháňku,

během které stihnu vyjet autem a ověřit si nastavení trysek ostřikovače. Možná dojde na korekci

pro všechny čtyři trysky podle tvého doporučení. Z estetických důvodů bych každou dvojici trysek

nechal stříkat ve tvaru písmene "V". Původně to bylo paralelně dvakrát "I-I" do spodní třetiny skla.

Téma "ostřikovače" bych považoval za dostatečně probrané.

Navíc jsme k němu zběhli z původního tématu "Leštěnky, vosky" přes zmínku o "tekutých stěračích".

Můžeme pokračovat komentáři ohledně mytí auta metodami: ručně vodou z několika kýblů nebo z hadice,

či ručně za peníze v mycích boxech, popř. v mycích linkách vodou až po šamponování a voskování).

2015-10-18 10:49:10

tomis271: V případě nového auta (s novým lakem) se obecně doporučuje strojovým myčkám se cca půl roku až rok raději vyhýbat. A i potom to nepřehánět, houba v ruce a dostatečné množství vody (kdo má tu možnost a chuť) je lepší.

2015-10-18 11:49:46

tomis271: Na automatickou myčku se vyprdni a pokud máš možnost, myj auto ručně, kvalitním šamponem s voskem a následně vždy osuš. Auta co jezdí pravidelně mýt do automatických myček poznáš na první pohled pod sluncem, kdy mají v laku miliony pravidelných škrábanců po délce a po čase ty laky strašně matnějí. Samozřejmě se to dá rozleštit, ale už ne rukou, jen strojově a proč ještě za tohle platit. Služby automatické myčky využiju tak maximálně dvakrát do roka, v zimě, když už třeba dlouho jen mrzne, není možné to umýt ručně a auto je nasolené z posledního chumelení s předpokladem, že dlouho ještě nebude, jinak se tomu vyhýbám.

2015-10-18 19:23:59

Takhle jsem si dopředu představoval převažující odpovědi (zatím sice jen dvě, ale těch skrytých bude jistě více).

K myčkám zřejmě převážně jezdí jen řidiči služebních aut, taxikáři a majitelé 10 a více let starých aut.

Provozovatelé strojních myček se tomu vámi vyslovenému odsudku názoru nijak nebrání ???

Třeba mění kartáče každý týden za nové, vodu 100%-ně filtrují a po navoskování není na laku ani škrábaneček.

2015-10-18 19:42:20

Já osobně jezdím do myčky před a po zimním období myjí tam podvozek.Jinak auto myju vždy ručně doma a když nejsem líný vezmu vybrační leštěnku a tempo a leštím a leštímNěkdy soused říká že mu to hazí prasátka.

2015-10-18 22:50:21

cyril: Nevím sice proč před zimou, ale v průběhu a hlavně po ní (a jen mytí kol a podvozku do výše prahů) to je pro odstranění případných nánosů soli doporučeníhodné opatření.

Věřím, že na dosažení lesku do úrovně házení prasátek je nutné spálit notnou dávku lidského tuku a to i při výpomoci el. vibrační/rotační leštičkou.

Ta "prasátka" by mohla být dosažitelná zázračnou nano-technologií typu Pikatec (dokonce bez námahy), ale 1 500 Kč jim za to nedám.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-19 13:11:09

tomis271: Autí myji důkladně celé vždy když "sleze sůl ze silnic", a to přípravkem na motory a horkou tlakovou vodou. Myji celé, nejdřív zespodu (podlahu, nápravy podběhy atd...) pak motor a pak zbytek......

2015-10-19 14:19:25

kopejda: K mytí motoru stříkající vodou (natož ještě s nějakým chemickým prostředkem) jsem se nikdy neodhodlal. Shora jen vytírám vlhkým + suchým hadrem kam prsty dosáhnou (s možnou výpomocí dlouhým štětcem). A zespodu jen tak, kam dostříkne proud vody z hadice, se kterou v pokleku nahodile komíhám v ruce natažené zpředu, resp. z boku vozu směrem ke spodku motoru. Určitě lepší práci by odvedla myčka s programem pro mytí jen podvozku.

2015-10-19 16:05:01

tomis271: Před zimou to meju z jednoho důvodu,některé myčky umí podvozek voskovat a na zimu je to dobrý.

2015-10-19 16:10:52

tomis271: Mytí tlakovou vodou (WAP) by měl motor zvládnout. Záměrně jsem užil podmiňovací způsob, protože zkušenosti se různí... U předchozí Omči jsem za deset let takto myl motor asi třikrát i s předchozí aplikací odmašťovače, dvakrát bez problémů, jednou jsem musel nechat motor na sluníčku asi hodinku vyschnout, nechtěl nastartovat (po umytí se doporučuje tlakovým vzduchem vyfoukat koncovky na svíčkách i všelijaké konektory, což jsem nikdy nedělal, slunko pomohlo)... Motor současné Omči za mou éru vodu ještě nepoznal...

2015-10-19 18:14:14

cyril: Tak to je výborný nápad. Budu se na takovýto program informovat u myček v okolí.

Ale musí mi garantovat, že ostřik půjde jen na spodek a že kartáče se ani neotočí.

2015-10-19 18:24:32

colommbo: Já teda s wapkou do motorového prostoru nepůjdu. Moje hadro-ruční technologie mi vyhovuje

a provozuji jí kdykoli otevřu přední kapotu i kdybych jen kontroloval měrku oleje či doléval ostřikovou kapalinu.

Průběžné otírání prachu a zatoulaných kapiček nečistot mi vyhovuje. Kolemjdoucí čumilové žasnou nad čistotou motoru.

Nová meriva je v "kojeneckém" věku, takže zatím problém s čistotou motoru ani nemohu mít.

Ale i desetiletá Octavie se 120tkm, nebo pětiletý Yeti se 65tkm se čistotou motoru mohly chlubit.

2015-10-19 18:58:47

tomis271: Však pomni, ó člověče, že kupř. při prodeji ojetiny je (byť svědomitě a v dobré víře) vypulírovaný/umytý motor dycky krajně podezřelý...

2015-10-19 19:42:58

tomis271: Já jezdím do Globusu stojí to odhadem 149Kč.

viki  
viktor
2015-10-19 19:56:44

běžně myju motory wapkou jak u osobáků nakladaků tak u čtyřkolky a vše ok dělám to tak už cc 20let a poho jen bych to nemlátil s deseticentimetrové vzdálenosti a při rozpáleném motoru

před hadřikovou metoodou klobouk dolů je to hafo práce ale vysledek stojí za to

2015-10-19 20:05:59

cyril: Na myčce u Glóbusu v Čakovicích jsem byl letos v létě už dvakrát taky *), je to tam fajn a jde to rychle. Poprvé komplet včetně podvozku (ale jestli jej voskují, to netuším), podruhé jen káru ale dycky s voskem a kupodivu tam fakt asi je...

*) první dvě návštěvy myčky za šest let, co Omču mám, jinak jedině růčo...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-20 14:12:11

tomis271: U nového auta to jistě nebude zapotřebí, já takto odstraňuji sůl po zimě, která zaleze úplně všude...

Na fotkách je stav při koupi a po zásahu wapkou.. Asi není co dodávat....

Jak píše Viki, neprat to zblízka a vyhnout se alternátoru a zapalování. Ono pro mytí tlakovou vodou nebo párou platí zásady.....

Vyhnout se všemu gomovému, tedy neprat zblízka hadice, těsnění či řemeny a el. insatalci.......

Dokud to hadříková metoda stíhá udržet ve stavu jako novém, není co řešit.


Odpovědět

1  2  3  4