Fórum - Téma


Leštěnky,vosky


Fórum Pokec všeobecný Leštěnky,vosky


Diskuze o vozidlu

2006 Zafira B

86 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka.


1  2  3  4

Colommbo, 2015-10-12 10:06:09 napsal:

Na "tekuté stěrače" bych se taky vy..., jak píše Ondra, dobré gumičky stěračů spolu se slušnou náplní ostřikovače udělají lepší službu. Do nádržky taky přidávám trochu odmašťovacího prostředku (obyč. na nádobí), k tomu i přípravek na čištění oken (Iron, Okena...), jak mě zrovna napadne, a funguje to spolehlivě. Teď mám v nádobce ještě asi 3/4 letní směsi (celkový objem 6,3 litru) a doma přes půl flaše Hanácké jemné (37,5%), tož ji tam doleju, stejnak to nepiju... ..

2015-10-12 13:02:29

colommbo: Hanackou jemnou vyzahni a zimni -40*C ti klidne privezu kolik chces Momentalne se mi vali doma jeste asi 15 kanystru po peti litrech z lonska

2015-10-12 14:39:59

Tekute stěrače nemají chybu. Používám už 10 let. Bez nich ani km

2015-10-12 15:10:00

Zde je krasne videt, ze co clovek, to jiny nazor. Kazdopadne ja si radsi 3x do roka koupim nove sterace a ne zadne sracky za par korun, nybrz mnou osvedcene, nez abych si na okno, do vyhledu, patlal sajrajt, ktery funguje jen pri vyssich rychlostech a kdyz zacnu stirat, udela mi za steracem, byt na par chvilek, mlhu, diky cemuz pak muzu nekoho prehlednout.

No a pak se ani nedivim, ze za deste jezdi polovina ridicu jak priposrani...ne ze by se bali, ze to treba klouze, ale oni diky tomu, ze maji na deset let starych autech jeste sterace z vyroby, nebo zamatlana skla, proste nevidi ven. To je jako o serizeni svetel...to same

2015-10-12 20:04:15

Dík za všechny dosavadní názory. Ty kategoricky odmítavé asi hovoří z vlastní zkušeností, které s tekutými stěrači v dávných dobách získali ti z nás, kteří s nimi experimentovali a pak jejich používání zavrhli. Jiní mohou být efektem ubíhajících kuliček vody okouzleni a třeba i jízdu v dešti s čerstvě aplikovaným prostředkem tekutých stěračů" přímo vyhledávají.

Největším extrémem je příspěvek ohledně výměny stěračů i třikrát za rok, tak to je síla. Nebo jsou za tím desítky tisíc naježděných km za rok za každého počasí, kdy je spolehlivá funkce stěračů a čistota skla za deště nezbytností.

2015-10-12 20:47:26

tomis271: Ono, nic nevydrží věčně a zrovna na stěrače, krom jiného, jsem dost náročný. I když se o gumičky v nich starám, před deštěm, když mám kde, zastavím a očistím sklo od much a nečistot, apod. stejně se nevyvaruju toho, že se ty gumičky prostě časem vydřou a nestírají dle mých nároků. Dalo by se říct, že jakmile udělá stěrač dvě-tři-pár čas přes okno, jde dolu. A je fakt, že pár desítek tisíc km za tím je, ale nic extra, cca 30tkm ročně zas tolik není. Prostě mám rád čisté přední okno

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-12 20:49:27

tomis271: JJ za bé je správně, opravdu Ondra nalítá dost, mě vystačí jedna sada na rok ale jemu skoro ty tři nestačí

2015-10-13 15:46:58

Já jsem asi z Mrarsu já jsem stěrače neměnil nikdy,buďme upřímní kolikrát do roka prší.Zrovna letos jsem jel v dešti možná jednou nebo dvakrát.Pouze pro delší životnost dávám manželce pod stěrač hadr aby guma nepřimrzla k oknu.Ale abych jen nekecal při koupi auta dávám nové stěrače aero od Bosche jsou drahá ale vyplatí se.

2015-10-14 11:41:41

Preventivní výměna stěračů nebyla prioritou u žádného z mých minulých aut. Klidně přiznám, že např. u Š-120 jsem měnil "gumičku" ve stírací liště až když ta její pracovní část zestárla a podélně odpadávala. Náhradní stírací gumičky nebyly drahé, jejich výměna vcelku snadná. Dnes se dají sady laciných stěračů sehnat v každém supermarketu (jsou sice neoriginální, zato neuvěřitelně laciné) - s těmi bych si výměnu i 3x za rok dokázal představit. Jednu sadu pro Š-Yeti za 79 Kč jsem kdysi koupil, nepoužil, snad poslouží novému majiteli, který si auto jako 5-ti letou ojetinu koupil (stěrače, sadu zimních kol a zánovní příčníky jsem k prodávanému autu "přibalil").

Mám jednu poznámku k problematice životnosti stěračů. Z manuálu k Š-Yeti jsem se dočetl (a občas i zpozoroval), že v zájmu rovnoměrného opotřebování hran stírací lišty bylo auto vybaveno funkcí, kdy pravidelně (nebo při každém x-tém vypnutí motoru) sebou raménka stěračů "cukla", překlopila se na druhou hranu stírací gumičky a tak zůstala ležet do příštího použití stěračů. Doba klidového "ležení" na každé z hran tímto opatřením měla být rovnoměrná a přispívat k funkčnosti při stírání a ke zvýšení životnosti stěračů. Nevím, zda touto funkcí nejsou běžně vybaveny jiné typy aut, ale za poznamenání stojí, že i výrobcům stojí zato, tímto způsobem šetřit kupujícím provozní náklady. Přičemž nové neorigo-stěrače jsou tak neuvěřitelně levné.

2015-10-14 12:18:31

tomis271: Jo tak toho jsem si vsimnul na firemnim roomsteru a rikal si, co je to za pic... Kazdopadne ty neuveritelne levne sterace, ktere se daji koupit kdekoliv, jsou taky neuveritelne k hounu...mozna jako nouzovka, kdyz mi nekdo ukradne bosche, ale jinak nee. Uz prvni "setreni" okna, je spis neco na ten zpusob jako ze, "tady kousek, tamhle vic a uprostred stale mokro" nevim, ja mam na tyhle veci dost velke naroky a taky si pak nechci kurvit v noci za deste oci. Ono staci, ze dve tretiny "ridicu" ani nedokazou vcas vypnout dalkova svetla Mam dva osvedcene vyrobce a tech se budu i nadale drzet, i kdyz ty sady vyjdou skoro na tisicovku, tak vim, ze za deste budu videt pred auto... .

2015-10-15 15:33:12

ondra01: Cenový rozdíl u ramének stěračů ze supermarketu a tebou uváděných od "bosche" je značný. Zda je užitná hodnota (=kvalita stírání + životnost) zrovna tak vícekrát vyšší nemohu posoudit. Tu zakoupenou sadu pro Š-Yeti jsem nepoužil a 5-ti leté původní stěrače mi ještě sloužily (ta představa 5-ti let tě asi šokuje). Auto mělo v době prodeje najeto pouze 65 tisíc km a jízdu v dešti jsem pokud to šlo spíše odkládal a jel, jen když nebylo zbytí. Jak jsem dříve napsal, u svých starších aut jsem měnil pouze gumičky, nikoli celá raménka. Možná ani nemám tušení, jak perfektně vypadá okno stírané raménkem od "bosche" na rozdíl od nějakého "no-name". Věřím, že mi pro první roky budou "oplovské" stěrače vyhovovat.

Pro získání osobního pohledu na diskutovanou záležitost si v brzké době koupím sadu stěračů rozměrově "pasující" k Merivě (v balení bývá cca 5 různých upevňovacích elementů pro možnost montáže na různá provedení stíracích ramének) a pak stěrače odzkouším v přímém porovnání ("opel" před pozicí řidiče, "no-name" před pozicí spolujezdce).

O dojmy a svůj verdikt se podělím.

2015-10-15 16:23:07

tomis271: Mě už nic šokovat nemůže Je jasné, že když za deště nejezdíš a máš tak malý km nájezd, nebudeš je měnit co čtyři měsíce... . Největší výhodu těch dražších stěračů (aero twin) vidím v tom, že hlavně v zimě, když sněží, tak díky tomu, že to nejsou klasické kovové, při jízdě nezamrzají (minimálně) a stírají celou délkou. Klasické kovové musíš porát oklepávat, nebo stříkat nemrzku, aby to povolilo, tyhlety to neudělají. A co jsem se postupem času přesvědčil, tak opravdu jen Bosch, nebo Valeo. Ty ostatní měly buď tvrdou pružinu, takže pořádně okno nesetřely, nebo byla gumička za dva měsíce v háji... . Ještě jsem měl nějaké "made in USA" a ty byly taky dobré, jenže teď si za prase nevzpomenu na jméno výrobce.

Jen poznámka k těm plastovým...u nich se dá gumička měnit taky, takže někdy ano, koupím celé balení nových, ale většinou to dělám tak, že koupím klasické kovové, ty stojí zhruba polovinu a vyměňuji gumičky.

2015-10-15 17:14:45

Stěrače aero přimrzají stejně jako klasické stěrače.Omegou jsem jezdil 11let a za celou dobu jsem je měnil pouze jednou a to při koupi.Co se tyče kvalit stěračů Bosch jejich kvalita je uplně jinde než v těch v supermarketech.Dle mého názoru odcházejí lidem nejvíce v zimě když přimrznou a poté je utrhnou od okna a jsou v háji.Pro údržbu stěračů jsem dělal že jsem je natíral silikonovým olejem.Určitě stěrač nevydrží věčně ale mně jo.Protože si je za ty prachy hýčkám.

2015-10-15 18:39:03

cyril: pri jizde nezamrzaji...ne ze neprimrzaji k oknu K oknu ti primrzne kazda gumicka pres noc na parkovisti Staci misto oleje na gumicku, postrikat okno nemrzkou ve spreji, nastartovat, pustit ofuk okna, dat si cigaro, setrit a odjet. Kdo nekouri, at zacne

2015-10-15 19:24:57

Se mě ještě nestalo že by při jízdě přimrzly.Vona kalamita v Praze začíná při -2St..

2015-10-15 19:32:28

cyril:

2015-10-15 20:29:27

Tak stěrače jsme probrali docela zevrubně. Kvalita sice něco stojí, ale náročný provoz za všech situací vyžaduje komponenty, na které je možno se spolehnout. Přimrzání stěračů za jízdy musí být hororová situace, tak do takové jsem se ještě nedostal. Lyžovat do vyšších poloh jezdím, jen když je "azúro" po cestě tam i zpět a následky případné kalamita byly odstraněny před více dny.

Dnes mne mrholící počasí přinutilo vícekrát použít ostřik skel, což jsem dělal vcelku ochotně, protože v novém autě zakoupeného v srpnu je v zásobníku pro ostřikovače letní směs, tedy bude nutné nejméně do měsíce směs spotřebovat a dolít směs zimní (zakoupil jsem tu s parametrem použití do - 30°C).

Podle mého mínění nestříkají trysky optimálně, totiž jen do jedné třetiny hloubky předního skla. Přední trysky jsou pro každý stěrač dvojité a možná i stavitelné. Na Octavii nebo na Nissanu (teď nevím přesně kde) byly trysky ve tvaru kuličky s otvorem a ta kulička se nechala vyklápět do různých poloh. U Š-Yeti mi ostřik vyhovoval a nevyžadoval žádné přenastavení. U Merivy se mi obdobná stavitelnost na první pohled nejeví, v manuále o tom zmínka není, tak se ptám zde na fóru, jak to s nastavením trysek je, popř. zda se mám raději zeptat v servisu.

2015-10-15 21:02:01

tomis271: Seřizování trysek bude obdobné, správnou jehlu nebo čalounický špendlík a hurá...!

2015-10-15 21:15:17

Nastavit to pujde jak psal Colommbo, ale napadla mě jedna věc... . Vím, že na Vectru C se dají nahradit klasické ostřikovače jinými z Insignie. Ta má dva druhy, normální klasické a nebo rozprašovací, podobně jako to mají škodovky. Než jsem sehnal přímo ostřikovače na raménka stěračů (ty mmchdem šetří podstatně vodu a jsou přesnější) pohrával jsem si s myšlenkou, je tam namontovat. Tvarově jsou totiž shodné. Možná by stálo za optání v autorizáku a vyzkoušení, jestli tam pasujou taky. Mohlo by to vyjít a nestojí vůbec balík... .

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-16 07:28:04

cyril: Silikonový olej ve spreji je OK. také ho mám stálou zásobu a nejen na gumičky stěračů......

Co se týče přimrzání stěračů během vánice, tak s tím bude mít zkušenost jen pár lidí.... I já mám tu zkušenost, to už je ale extrémní počasí.

2015-10-16 17:35:41

colommbo: Měl jsi pravdu. Musel jsem si na to zjištění vzít brýle a podívat se zblízka.

V sestavě ostřikové trysky jsou dvě "kuličky" nastavitelné v dostatečném rozsahu.

Až na pátý pokus se mi je čalounickým špendlíkem podařilo nastavit tak,

že teď stříkají celkem na čtyři různá místa předního skla.

Praxe ukáže, zda je rozmístění dopadu ostřikové směsi optimální.


Odpovědět

1  2  3  4