Fórum - Téma


Lanos 1.5 8v bez tlaku na 1. válcu - vyřešeno :-)


Fórum Astra F Lanos 1.5 8v bez tlaku na 1. válcu - vyřešeno :-)

Informace o modelu: Opel Astra F



2014-03-21 23:34:48

Zdravím pánové,

mám problém s motorem na lanosu 1,5 8v, klasická konstrukce opel, že.

Dělal jsem hlavu z důvodu špatných tlaků(auto mi přijelo bez oleje a na tři válce).

Postup- oprava hlavy:srovnání, tlakovka, zabroušení ventilů, vým. gufer

výměna těsnění pod hlavou včetně všech těsnění na hlavě(sání,výfuk)

nové rozvody+pumpa, termostat

protože to bylo bez oleje vyndal jsem i písty a vyměnil i kroužky.

Motor měl chycenou vačku tudíž nová + vahadla.

Složil jsem to a jelo to na 3 válce ve vyšších ot. se to zdáse chytalo na 4.

Postup: svíčky, kabely, cívka, přehození vstřiku, proměření kabeláže nic nic nic

Zkoušky: měření tlaků měřákem výsledek 1. válec bez tlaku ostatní O.K.

při natočení kliky do H.Ú. na 1.válci jsem do něj pustil vzduch a podržel kliku-nikde to neuniká(ventily těsní)-závěr hydroštely nebo pružiny.

Vyměnily se hydroštely a po nastartování motor běžel na 4 až do té doby než se natlačily nové štely pak opět 3 a jednička bez reakce-závěr pružiny, tlak oleje??

Změřili jsme tlak oleje studený motor na volnoběh 5 barů teplý volnoběh 1,5 až 2 bary zvýšené otáčky max 5 barů pak přepustil regulační ventil. Min. píšou 0,3.

S takovým špekem jsem se ještě nesetkal proto jsem založil toto vlákno a budu rád za každý další názor už jsme v koncích.

Díky Honza

Venca49  
Václav
2014-03-22 00:25:02

Zdravím,

toto měl můj bývalý kolega jako pomník.To samé na volnoběh šel na tři,v otáčkách šel OK.Měnil vše,mimo blok.Píst,kroužky,sání,hlavu a nic nepomohlo.Měl vedle druhý auto a zaměnil vše na zkoušku.Nic.Auto bylo v záruce,zákazník ho nechal na protiúčet,koupil jiné a toto bylo jako služební.Na volnoběh kulhalo,ale jinak jelo.Kam potom přišlo nevím,já už tam nebyl.Je to již 6 let.Snad to není ono.

2014-03-22 12:44:45

Joj tak to doufám taky, že to nebude ono, ale jim to začlo dělat před měsícem tak s tím přijeli.

Každopádně dík za příspěvek hned se mi líp dýchá, když vím, že nejsem jediný

2014-03-22 19:30:50

@ Stachna:

Otazka: kdyz byla hlava rozhazena na kousky, byly -vsechny- saci/vyfukovy ventily stejne dlouhy?

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-03-22 19:48:57

stachna: Taky mi to tak přijde, zaklepený a ještě zabroušený ventil po natlakování hydra netěsní.....

Řešení je zkrátit ventil - konec ventilu je tvrzrný až k zámkům pro půlměsíce. Brousit jde tedy poměrně hodně....

2014-03-25 20:20:23

Pánové díky za názory, hlavu jsem včera sundal poslal zpět do hlavárny, nechal přebrousit ventily, sedla a zkrátit čela a zítra nebo pozítří to složím a dám vědět.

Jinak než jsem to tam poslal tak jsem ještě pročistil všechny olejové kanálky v palici a přepady od hydroštelů byly pěkně zamarasene taxi říkám jestli to nebylo tím

2014-03-25 20:23:26

Beawer: to nevím bo hlavu dělali v hlavárně, ale teď už to bude 100% doufám, říct mi to můžou ale jestli to udělají to nwm... a rozebírat to po nich mi přijde divné...

2014-04-01 21:43:22

Jen pro informaci: včera jsem to složil a jede to furt na 3 a opět na 1. válcu není tlak ani po zalití olejem

Zítra ještě zkusím přehodit pružiny ventilů a jestli už ani to nepomůže tak nevim, kupim jiny motor a zapíšu si krásný mínus

2014-04-02 20:36:04

Zdravím, dnes jsem sundal celou vačku, hlavu přitáhl a zkusil změřit tlaky-všechny válce se chovaly stejně tlakoměr lítal od nuly ke třem barům zhruba(vyloučil jsem tedy kruhy).

Další fáze s přitaženou hlavou bez vačky jsme prohodili ventilové pružiny z 1 na 4 jestli prý se tlak ztratí na 4 tak jsme to našli-složiljsem hlavu utáhl na předepsané hodnoty a jal se měřit tlaky opět a výsledek 1. válec bez tlaku.

Další fáze-povolit hlavu, přizvednout vačku, zaměnit vahadla za stará v domění, že by to mohlo něco udělat, tak jsem to složil, opět hlavu dotáhl a měřil tlaky a výsledek 1. válec bez tlaku.

Hlava dolů a šel jsem po ventilech-rozhodil jsem je vytáhl zkontroloval jak kreslí na barvě(místo barvy použita měděná vazelína) v sedlech a výfuk v pohodě, ale sací ventil v jednom místě kreslí špatně, ale ne moc.

Pudu po něm, ale zaráží mě to, že když jsem zalil kanály tak se nic nedělo-kdyby to netěsnilo tak by to prolínalo přece.

Ale já to vyřeším a až to bude mít tlaky tak vám to tu napíšu pro pobavení.

Jinak jsem majitel Opelu Astra F caravan 1,4 16V a není to jediný osel co jsem sedlal. Kněmu ještě Delta HPE 1,6 3D mamacar

2014-04-02 20:52:20

stachna: Jen drobnost - pokud jednou (poprvé) dotáhneš hlavu předepsaným momentem, sedne si těsnění hlavy a těsní. Pokud hlavu povolíš a znova utáhneš (dokonce několikrát... ), nemusí už těsnění pod hlavou plnit svoji funkci dostatečně... Ani hlavové šrouby nejsou stavěné na střídavé povolování a utahování...

2014-04-03 20:04:26

colommbo: Díky za informaci, nejsem úplný debil...

Ale dnes jsme ten problém konečně vyřešili a myslím, že tomu nikdo neuvěří, ale je to pravda.

Včera jsem tu hlavu znova zhodil a rozhodil ventily na prvím válci, sací byl v jednom místě podivně ošlehaný, tak jsem je dnes ráno znova zalapoval až mi začnou krásně kreslit, složil to, holou hlavu s vymačkanýma štelama jsem složil, opět dotáhl hlavu, složil rozvod a začal točit až se mi to krásně natlačilo.

Opět stejný průběh dokud v ve štelech nebyl tlak tak jednička nějaký tlak měla, jakmile se natlačily tlak zmizel.

natočil jsem tedy jedničku válec do prac. polohy a svítil jak magor do díry po svíčce jestli mi to někde nebude svítit-nikde ani skulinka, dalši test zalili jsme kanály benzínem a suchým papírkem jsem zkoušel prostor válce- papírek suchý. Beznaděj veliká- ale pak to přišlo, po našroubování takoměru a měření tlaku na jedničce ta tekutina ze sacího ventilu nespadla do válce, ale vystříkla ven.

Zkusili jsme to pak několikrát už jen prstem ucpat svíčku a točit motorem a zvuk z válce odpovídal špatnému časování, zkusili jsme proto posunout vačku o zub zpět, ale výsledek stejný.

Jediná a poslední možnost VAČKA.

Sundali jsme vačku, vyměnili ji za tu starou a s velkým očekáváním to poskládali a začali točit.

A tradáááááááá 1-12bar 2-12bar 3-12bar 4-12bar.

Takže problém byl v té nové vačce, zmetek 1 byla jinak načasovaná a to byl celý problém, ale v životě by mě to nenapadlo.Přitom na pohled vypadaly stejně.

Tímto považuji problém za vyřešený a téma můžete uzamknout.

Jen pro doplnění- vačku jsme kupovali na přání zákazníka levnější variantu.

Ponaučení-nevím jestli je tady někdo kdo by na to přišel dřív tak by to tu asi napsal...

Takže já měl dneska po měsíci dobrý pocit a ještě pořád mám,pokud někdy budete dělat tuten motor tak bacha na vačky

Díky za vaše příspěvky a Oslům Zdar

2014-04-03 20:28:18

stachna: Nestává se to často (z poslední doby vím sám o dvou případech - jeden je tenhle tvůj), kdy zcela nová součástka, a jedno, zda značková či levnější neznačková, je prostě zmetek... Je to o to horší, že člověk vadný díl nahradí novým a problém přetrvává a hledá se tedy všudemožně jinde a najednou ecce... Je dobře, žes neztratil trpělivost a snažil se dopídit pravdy, to si zaslouží poděkování.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-04-03 20:39:39

stachna: Tak to je pěkný závěr, nová vačka a špatně udělaná Výrobce je z Indie? To je poslední dobou celkem trend....

Řešili jsme klikovku na krystala 80, praskla u setrvačníku, druhá také, třetí také - pak se zjistilo, že je dobrá jedna z deseti kusů - dovoz z Indie Nechápu a neudivuje mě to. Kam ten svět spěje?

2014-04-03 21:40:27

colommbo: No mě to teda taky dorazilo, ale abych nebyl nefér tak zásluhu na tom má i můj kolega z práce se kterým jsme to celou dobu diagnostikovali a krok za krokem se snažili najít zdroj problému, když nám to dneska konečně začlo tlačit na té jedničce tak ze mě jednak spadl šutr jaxwiňa a nekecám normálně mě mrazilo v zádech

Tu trpělivost jsem ani nemohl ztratit bo nevim co bych řek zákazníkovi urřitě to znáte, no víte my jsme vám sice vyměnili věci za tisíce korun, je na tom asi tak měsíc práce takže nám tady nechejte co máte a odvezte si to jinam kde vám to možná dají do kupy.

...a furt tu radost mám

Možná byste mohli založit nějakou rubriku Špeky a tam takové zkušenosti dávat, ještě jednou všem děkuji za příspěvky.

2014-04-03 21:42:40

kopejda: prý polsko, ale z kama to maj oni to nevim...no kam by spěl tak jak boty, a hadry se budou měnit aj auta

Jak říká spousta lidí co znám Dobré věci už byly...

2014-04-03 21:51:08

Dotaz: jak mám změnit název tohoto příspěvku, nebo jak k němu dopsat že jeto cajk??

2014-04-03 22:08:04

Jaký název vlákna by se ti zamlouval...?

2014-04-03 22:48:19

Já nevim třeba mrd-a z krtka už konečke jede, ale to nikomu nic neřekne

2014-04-03 22:51:20

Možná daewoo lanos 1,5 8v bez tlaku na 1. válcu-vyřešeno


Odpovědět