Fórum - Téma


Lambda sondy...


Fórum Astra G Lambda sondy...

Informace o modelu: Opel Astra G


1  2

2015-11-30 21:55:55

Pořád se tu píše, měnit za originál díly. Proč asi? Zejména snímače kliky, vačky, lambdy a váhy do toho patří v první řadě.

No když už jsi to koupil, koukni do dat, kolik váha píše po tom jakože vypnutí sytiče. Hranice je tuším 8, ne míň ( jednotku z hlavy nevím). A jestli v tom zablbne i snímač teploty, pak tahle hodnota nemusí být adekvátní a i 9 a víc může tohle udělat.

Tohle je typické chování váhy, dej VDO. Tohle ověř jako první.

Možná to bude něčím jiným, od klávesnice ale nelze víc poradit. Pracujeme všichni s tím, co nás praxe naučila, když nemáme auto sami mořnost prověřit.

2015-12-23 22:03:13

Tak jsem s tím asi dva týdny jezdil v pohodě, bez škubání. Nyní se mi ten motor asi zbláznil. Při studeném motoru mi otáčky najednou lítají nahoru a dolů sem a tam jak na gumě. Při zařátém motoru už nekolísají, to jsou už v pohodě, jen se dostavilo opět lehké škubání motoru při nízkých otáčkách... Fakt se z toho už picnu. Na diagnostice mi nic prý nenašli, tak už asi fakt nevím. Kdybych měl jistotu, že to bude fakt tou váhou vzduchu, tak ji prostě koupím, ale bohužel není nejlevnější, tak se pořád modlím, aby to bylo něčím jiným...

2015-12-23 22:42:51

V neoryginalu 700kc od aceru 4000kc ten dodava pro opel a pro GM

Jednou mi blbla vaha na fordu tak jsem ji prostřikl čističem na brzdy a pomohlo to.Stačí mikročastečka na snimači a děla bordel.Kždopadně ji tim sprejem neublížíš.vyskoušeno i na nové váze.

2015-12-23 23:45:34

loky: Nemáš to ani moc na vrakoviště kolem Prahy daleko, zajeď na některé z nich, pujč si origo starší váhu vzduchu a vyzkoušej to. Většinou je s nima domluva, že jim necháš občanku, nebo něco, vyzkoušíš a uvidíš.... . Diagnostika není všemohoucí a málokdo taky umí číst data a jakmile nesvítí MIL a neřekne to něco, tak si nedokáží dál poradit.

"Na diagnostice mi nic prý nenašli" oni totiž asi nehledali... .

2015-12-24 11:09:47

ondra01: Ano, to je přesně ono, spousta lidí tu platí nehorázné prachy jen za to, že to někdo v garáži připojí a koukne do chyb. Tím končí, že tam nic nenašel.

Fakt to chce data, ale jak píšeš, málokdo to umí.

Čištění váhy vzduchu je mýtus. To platilo kdysi. U konstrukcí po asi roce 2000 to už nemá smysl. A hlavně to není o tom, že by byl zanešený, snímač. Není. Je to o elektronice uvnitř. Viděl jsem povrch desky součástek pod mikroskopem. To je výpočetní středisko typu Houston.

A když už jsem nakousl data, viděl jsem nějakou no name váhu na Y22DTR. Ono to jelo, ALE, z váhy šly pvodstatě digitální data. Neuvěřitelné. Takže když už měnit ( ale po fakt ověření, že je díl vadný) tak rozhodně origo. Na tom se fakt neušetří.

No a od toho je fórum, aby se pomohlo, proto se vyplňují profily, bydliště. Zjistit, kdo bydlí v dosahu a s ním se domluvit na půjčení.....

2015-12-24 14:24:56

No nevym delam na vrakači a měljsem tu možnost vyskoušet ruzne varyanty z vahama.Takže jak všichni vyme vaha měří množstvi protekajicího vzduchu plus taplota atd.No mam astru g 1.2 2000.Vyndal jse vahu z corsi 1.0. 1998 fungova uplně bezvadně dal,vzal jsem vahu z 1.4 stejna zasuvka fungovala bezvadně.Prostě je to přistroj ktery dava informace řidící jednotce toť vše.

2015-12-24 15:47:19

senkju: No ano, ono to jede, možná i dobře. Ale stará váha bývá tupá ve vysokých otáčkách, to je u nafťáku markantní.

Sám jsem si kdysi prošel peripetiema kolem váhy, koupil jsem novou, auto stále nejelo, jak mělo. Tehdy jsem se naučil pracovat s daty. Zkoušel různé udělátka, dodělávky regulace za jízdy.....no fakt mě to naučilo. A až správná váha auto probudila!! Nevědomky jsem koupil pro správný motor ale jiný model. To jsem tehdy taky netušil.

A co u benzínu dokáže udělat pouhé zúžení průduchu o 2mm po obvodu!! Ano, taky to pojede, ale je to někde jinde. Zase je to v datech vidět. A jednotka to pochopitelně zkousne.

2015-12-24 21:12:23

No to vam davam za pravdu jenom jsem nadhodil s čim bi se dalo experymentovat.Samozřejmě oryginal je dez pochyb.Je pravda že replika sice funguje ale jenom chvyly než se stoho pomate jednotka.Vyz odskoušeno na ford mondeo.Až po namontovani oryginalu a vymyzyni chyb se motor spamatoval.Mam fordy jako pokusny kraliky ikdyš některe značky se jim povedly.No mondea to nejsou

Opli mam dva stare efko kombi 1.7td a gečko 1.2 benzin x12 xe bohužel tenhle model je utrpeni ktery trpi na jednotku motoru.Je to jejich bolest tak ho budu davat pryč.Tet shanim novou ale asi to buchnu jak to je.

2016-02-05 09:15:27

Ahoj. Tak po delší odmlce jsem opět tu s pár informacema. Na mém Oplu jsem vyměnil celkem dost věcí, ale pořád to má nějaké chyby. Váhu vzduchu jsem dal Magnetty Marelli, vyměnil jsem čidlo vačkové hřídele, nechal jsem v servisu zkontrolovat čidlo klikové hřídele (kde mě řekli, že je v pořádku), vyměnil jsem palivový filtr, dal novou lambda sondu před katalyzátorem a znovu kompletně vyčistil škrtící klapku na sání vzduchu... Výsledek ? Otáčky již nekolísají, což je super. Ale začalo mě to zlobit se startováním, ať už je to za tepla, nebo za studena. Někdy mi to chytne na poprvé (1 z 10), ale spíš to pár vteřin točí a točí a až pak to chytne. Dál mi přijde, že ten motor ztratil výkon a že je celkově takový neklidný. Přijde mi, že se klepe na volnoběh víc, než před tím. Před nedávnem mi dávali nové rozvody...není možné, že se kapánek hnuli a teď mi to dělá takovéhle problémy ? Občas slyším, že mi to i lehce střílí do vzduchového sání. Na Oplácké diagnostice mi řekli, že tam nějaká chyba je. Přesně nevědí co, ale pořád je to prý nějak směřuje k řídící jednotce, že prý může být nabouraná. Nevím,,co je na tom pravdy, tak proto to znovu píše sem...

2016-02-05 10:13:31

Tak jesli to střílí do sání , a má to niší výkon , udělej tlaky na válcích. Buď sou posunutý rozvody , nebo podpálený ventily.

Viděl bych to spíš na mechanycký problém , než problém v ŘJ

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-05 10:38:56

Nový snímač vačkové hřídele je stejný jako ten původní chybný? Myslím výrobce a číslo dílu. Jestli ne, může to způsobovat neplechu, to samé platí pro váhu vzduchu......

2016-02-07 21:52:52

breathlless: Tlaky ve válcích jsem si nechal změřit a tlak je všech čtyřech válcích stejný - 11. Teď si budu nechám zjistit, jak jsou na tom ty rozvody, tak uvidím...

2016-02-07 21:54:57

kopejda: Bohužel značku snímače vačkové hřídele se mi nepodařilo zjistit, prostě na tom díle nebyla, ale číslo dílo plně souhlasí..

2016-03-03 09:14:41

Tak po pár týdnech nervů z cukáním motoru, kolísáním otáček a já nevím co ještě vše mi už lezlo na budku :) jsem se dokopal k tomu, abych dal auto na kontrolu do servisu, kde mi měnili rozvody. Na diagnostice mi řekli, že to rozvodama není, že hnutý nejsou, ale že jim tam pořád vyběhává chyba na vačce. Po pár dnech mi volali a řekli, že si auto můžu vyzvednout. Při převzetí mi bylo řečeno, že čidlo na vačce, které jsem měnil za nové (DELPHI) házelo jiné, nesprávné hodnoty do řídící jednotky, proto to dělalo takovéto problémy. Takže když to tak shrnu, tak auto bylo předtím napojeno na original Opláckou diagnostiku, kde mi řekli, že bude nabouraná řídící jednotka, tak ať si jí nechám prověřit, nebo nechat vyměnit (otázka pár tisíc kč) a vyměnil jsem pár nových dílů na autě a ve finále mi stejně zjistili, že je chyba v novém díle... No jo, ani do nových dílů člověk nemůže stopro vidět...

2016-04-17 11:47:36

Rozhodnul jsem se ještě pro výměnu té váhy vzduchu. Auto jede celkem ok, ale stejně kolikrát cítím, že motor s autem občas lehce škubne... Chtěl bych tam tedy dát dobrou kvalitní váhu vzduchu. Přemýšlel jsem o VDO... Bohužel nevím, co tam bylo jako original. Není to úplně levná záležitost, tak za každou dobrou radu předem díky...

2016-06-09 20:19:48

Ahoj,poradí někdo jakou koupit lambdu s těch neznačkových?Máte někdo skušenost?Chápu že bych měl koupit originál díl,pokud by ale vyhovovala lambda neoriginál a hlavně byla funkční šel bych do ní.


Odpovědět

1  2