Fórum - Téma


Lambda sondy...


Fórum Astra G Lambda sondy...

Informace o modelu: Opel Astra G


1  2

2015-11-22 20:08:07

Ahoj Opláci. Jsem tu opět s prosbou. Neví prosím někdo z vás, jaké hodnoty by měli mít lambda sondy při volnoběhu a při vyšších otáčkách na mé Astře ? Bohužel se cukání (nebo spíš škubání) motoru při lehkém sešlápnutí plynu dostavilo znovu a tentokrát to ucpanou dírkou na sání motoru není. A to ještě při studeném motoru, lítají otáčky při volnoběhu z 800 na 1500 nahoru a dolu... Mohli by to mít na svědomí snad právě špatné lambda sondy, kdyby vykazovali jiné hodnoty, než mají mít, aspoň tak mi to bylo řečeno...

Předem děkuji za radu :)

2015-11-22 20:41:26

Volnobeh lambdama podle me nebude....

2015-11-22 20:51:05

Je to možný, ale pak čím ty otáčky při tom volnoběhu za studeného motoru takhle hodně kolísají ?

A to škubání by mohlo mít s těma lambdama spojitost ?

2015-11-22 21:12:27

Lambda musí regulovat ve všech režimech, volnoběh, akcelerace...pořád.

Co tak váha? Ta umí podobné efekty.

Chtělo by to data z diagnostiky, co se děje v motoru.

2015-11-22 21:20:54

Dela to i pri nastartovani studeneho motoru? To lambdy jeste nepracujou...

2015-11-22 21:33:57

no mě tak blbnul servomotorek na karbecu.Skus nastartovat a odpoj váhu potom ten servomotorek a uvidíš podle změny.Vše postupně a zase zapoj.Nevým jak to máš ty ale mě tam pasoval servomotorek s feldy i na zásuvku.

2015-11-23 06:00:12

Nějaká data z motoru mám, tak bych je právě potřeboval porovnat s těma, co tam mají být správně. Dělá to právě i za studeného motoru po nastartování. Na volnoběh mi ty otáčky kolísají jen při studeném motoru, jakmile se to ohřeje, tak volnoběh už drží normal. To škubání dělá jak při studeném, tak i při teplém motoru. Váhu vzduchu jsem taky zkoušel odpojit a jel jsem kousek bez ní a vůbec nic se nedělo, jako by byla zapojená...

2015-11-23 09:45:29

loky: Možná uvažuju špatně, ale pokud se po odpojení váhy vzduchu stav nezmění, může být, jak už tu zmiňoval Aleš, váha vadná... Osobní zkušenost s Omčou mám takovou, že studená i teplá startovala na první otočení, ale po opravdu studeném startu jsem ji musel nechat dvě-tři minutky na místě na volnoběh "probudit", jinak nebylo možné se bez škubání a cukání pořádně rozjet. U zahřátého motoru pak taky houpal volnoběh, neustále stoupal k cca 2000/min. a klesal zpět k normálním otáčkám 550/min. Jinak v záběru motor pracoval v celém spektru otáček zcela normálně. Několikeré čištění (elektronické) škrtící klapky pomáhalo jen na pár kilometrů, závada se stále vracela. Ani údajně velmi dobrý a zkušený diagnostik vadu váhy neodhalil, nakonec pomohla její výměna za novou, bylo to hop! anebo trop!, ale vyhrál jsem...

2015-11-23 18:35:30

No vyndej váhu a skus ji prostříknout čističem na karburatory někdy to pomuže párkrát jsem to už dělal a s uspěchem.Možná je nějaká nečistota na snimači taky to dovede potrapit.V servisu ti řeknou novou váhu nikdo se stím nezaobyrá.Je to levnější jak nová váha.Dotaz neměnil jsi vzduchovy filtr.Váhu ti mužu sehnat za dobry prachy orygoš . Dělám na vrakáči

2015-11-29 21:31:32

Tak jsem nakonec koupil novou váhu vzduchu, vyměnil a bohužel to cuká dál... :( Dokáže prosím někdo ještě poradit, čím by to tedy mohlo být ?

2015-11-29 21:48:17

dej to na diag.

2015-11-29 22:04:04

Jak už jsem psal, na diagnostice mi v podstatě nevyjelo nic, jen snad ty rozdílné hodnoty u lamda sond...

Venca49  
Václav
2015-11-29 22:25:09

loky: Správná funkce lambda sond je jen u zahřátého motoru na provozní teplotu.I sondy musí být ohřáté.Pokud je motor studený,tak by na volnoběžné otáčky tyto lambdy vliv neměly mít.První zaznamenává a koriguje bohatost(množství paliva) a proto se u ní hodnoty rychle mění od minima po maximum.Druhá jen kontroluje plyny za katalyzátorem,zda je funkční a porovnává s udanými v ŘJ.

Jen taková úvaha,nejsou přehozené konektory?

2015-11-30 06:56:09

loky: Co je to za váhu? VDO?

Jak už tu bylo mnohokrát psáno, diagnostika spočívá v kontrole dat, tam může být vidět chyba, ale zdaleka to ještě nemusí být taková odchylka, aby to jednotka vyhodnotila jako chybu. Proto je zcela běžné, že v chybách nic uloženo není. Lambdy, váha, lišta, to vše je v datech kontrolovatené. Mimojiné.

2015-11-30 11:19:32

Tak už snad vstřik

2015-11-30 17:02:30

venca49: Za studeného motoru mi při nastartování automaticky naskočí sitič, což je ok. Po chvilce mi otáčky opadnou na míň a v tu chvíli mi začnou lítat od cca 600 - 1500. Při těch nejnižších to má tendenci chcípnout, ale vždy to jen tak tak motor pobere a vylítnou otáčky nahoru. Jakmile se trochu motor zavlaží, otáčky se uklidní a zůstanou na klasických 800... Pokud pak normál pojedu, tak při lehkém sešlápnutí plynu cítím celkem dost, jak motor úplně škube s celým autem. Pokud přidám víc plynu, motor jede normál a jde v pohodě do tahu... Myslíš přehozené konektory na těch lambdách ?

alzafir: Váhu vzduchu mám STARLINE. Ale tou váhou vzduchu to tedy nebude, když jsem jí vyměnil a v podstatě se nic nezměnilo a dělá to pořád...

2015-11-30 17:40:57

loky: Váhou vzduchu to právě být může a nikde není psáno, že zrovna tento výrobek (Starline) bude ve tvém autě správně fungovat. Velmi vážně se proto doporučuje nahrazovat váhu vzduchu shodným produktem, který v autě už je...

2015-11-30 18:15:36

loky: s vahou od starline se nech vyfotit, pujc si jinou, origo a tu vyzkousej. Zrovna u takovych veci, potrebnych k rizeni motoru, na cenu nekoukat a kupovat minimalne renomovane znacky, nebo original. Jinak to nekamaradi a byva to jeste horsi. Nechapu proc se to vubec vyrabi, kdyz to nefunguje...

2015-11-30 21:47:59

colommbo: Věřím tomu, že Starline není ech firma, ale když vezmu to, že mi to začalo cukat se starou váhou vzduchu a po výměně je to v podstatě to samé, tak si říkám, že to bude asi něčím jiným, než tou váhou... Samozřejmě je to jen úvaha...

2015-11-30 21:50:54

ondra01: Pokud bych měl možnost si tu váhu origo někde půjčit, tak to bez váhání udělám, abych to zjistil. Bohužel opravdu nemám tu možnost si takovouto věc půjčit, vyzkoušet a poté vrátit... :(


Odpovědět

1  2