Fórum - Téma


Lambda sonda


Fórum Omega B Lambda sonda

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3

2013-07-10 14:33:46

no on mi to ukazoval na počítači byli tam 3 sloupce jeden na co2 druhý nevím už a třetí bylo normálně napsáno lamdba sonda a tu jsem měl v hodnotě 1,005 a max.je 1,003 aspon podle jejich počítače. no a co se teda stane když jí odpojím krom té spotřeby..?

2013-07-10 15:17:34

Lambda sondu neodpojovat. Auto by se mohlo přepnout do nouzového režimu(auto pojede hodně blbě, slabý výkon). Navíc tuším, že ti bude svítit kontrolka motoru a uloží se to do paměti závad. Je pravda, že lambda je mimo toleranci +-0,03.

2013-07-10 19:08:13

tak to bola jeho lambda sonda ktorou to meral Nie tvoja v aute A keď ti povedal že to máš zlé,nemyslel Tvoju sondu fizicky,ale myslel Hodnotu lambda sondy To rieši všetky hádky v tomto vlákne. Svieti ti kontrolka poruchy motora???

2013-07-10 19:09:27

Určite ju neodpájaj a už vôbec nie prepojovať

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-07-10 20:36:13

Koukal jsem po tom, a zjistil, že kluci mají skutečně pravdu - kontrola správné funkce systému EOBD motoru - se píše v metodice provádění měření emisí.

Je pravdou, že mi nikdy při ME nikdo nic takového nedělal, jen si představte, kolik druhů diagnostik by museli na stanici ME mít aby mohli provádět kontrolu na všech možných i nemožných značkách aut.

Napíšu sem postřehy - jedu na ME a STK zítra s Omegou

2013-07-11 15:17:47

matog55: ano asi jo ukazoval mi hodnotu lamda sondy že mám špatnou ale zároven uvedl že mám lambdu v háji a že auto nemá určitě takový výkon jaký má mít. takže mi vlastně řekl že mám špatnou hodnotu+lambdu. kontrolka mi nesvítí žádná jen hladové oko občaš pořád

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-07-12 11:36:05

Tak vše proběhlo naprosto normálně, jediné připojení je na póly baterie a sonda do výfuku, jakým způsobem z toho dostanou data na protokolu netuším (napětí lambdy) atd. Žádné zpřísnění od minula jsem nepozoroval.

Jestli jsi měl lambdu na hodnotě 1,005 - tak je to naprosto OK horní mez je 1,03 - čti pozorně. Tak lambdu neřeš, šlape dobře.

2013-07-12 19:07:59

Dnes som bol na STK+EK a lambda ukázala 1,009... Len tak medzi rečou

2014-06-14 00:25:23

Ahojte. Nechci zakládat nové vlákno, zkusím to zde. Mám Omu 2,6 07/2003. Má 4katy. Před půl rokem mi odešel na pravé straně předkatalyzátor, tak jsem jel do PL a koupil celý starší díl - orig. Vše bylo ok. No teď motor má stejný projev, takže opět bude jeden z těch předkatů k.o. Ještě jsem se nedíval jestli ten samý nebo "řidičův".

Projev: za studena nastartuju, střílí do výfuku, jedna strana jede místo tří válců tak na válec a půl, nejde se rozjet případně se rozsvítí kontrolka ŘJ. Někdy zmizí. Po minutě běžení motoru, kdy nejde ani vyjet z parkingu pomalu, se to spraví a když je teplý motor, tak to jezdí ok. Jo a mám automat, takže jak to po startu nechce jet, tak když dám "D" to neutáhne ani tu převodovku a zdechne. Takže dá se čekat, že brzo budu startovat několikrát.

Problém je, že ten kat jsem nikde nesehnal samostatně.

DOTAZ: jak to co nejlépe ekonomicky vyřešit?? Dá se nějak ten vysypaný kat (jsem si jist, že to tak bude - úplně stejné to bylo před půl rokem) vyřezat což se dá, ale co s lambdou? Nevím proč ty katy odcházejí jestli to je kvůli LPG (asi ano) ale přece nebudu měnit katy každý půl rok...

Máte nějaký nápad připadně kat v garáži?

Diky

2014-06-16 02:42:02

fastarrow: Katy trpi co se tyce LPG, ale jak kde. Mam Omegu 2,0 - kat je uz davno fuč a Mondeo kde kat je stale original.

Jestli mas i lambda sondy za katama, tak je bohuzel musis vymenit. Jestli ne, muzes je vykuchat, samozrejme zezhora a zavarit do nich trubku, doporucuju dvouplastovou. a uz se neukazuj na ME, budes muset chodit okolo.

PS: drobet to bude hlucnejsi

2014-06-16 14:30:13

Ale ale , problem je že u V6 nemůžeš dát katy pryč. Jednak kvůli výkonu , V6 bez katů uplně zdechne , je citlivá na protitlaky a za druhak právě ty druhý sondy za katem kontlolují funkci katu , takže když tam dáš trubku , bude ti stále svítit kontrolka emisí , nebo ECU a může to ŘJ vyhodnotit porůznu ...

O STK ani nemluvim.

2014-06-16 15:01:10

Ano mám 4lamdy a 4 katy. nemůžu dát trubku.

Ale kde sehnat ten malý kat? Případně co s tím?

2014-06-16 15:38:39

fastarrow: 4 katy snad né... katy jsou 2. Dál už jsou jen tlumiče (střední ) a na konci jeden koncovej.

katy , můžeš koupit univerzály , ale někdo ti je tam musí přivařit.

2014-06-16 16:49:25

breathlless: Rychlošípák má pravdu, Tondo, čtyři katy (dva na každé větvi, přední menší na způsob "startovacího", bo motor nemá sekundární vhánění vzduchu, tož než se ohřeje ten za ním, klasický) a čtyři lambdy...

2014-06-16 17:24:38

No tak to je dobrá ecochujovina... .... to je nějaká přechodná verze ne ? Protože facelift už to nemá ni ?

2014-06-16 17:37:48

breathlless: Právě že to takhle mají jen motory 2.6 a 3.2 (možná i 2.2, to je taky takovej exot...) ve faceliftu, předchozí 2.5 a 3.0 mají katy jen dva...

http://ecat24.com/catalog...part/1/30/284/4263/34509/ pozice 9 a 10

Venca49  
Václav
2014-06-16 19:28:43

colommbo: Jirko a ty malé katalyzátory dovedou ,při rozpadnutí,udělat pěkný zmatek s chybovými kódy.Píše to chyby na nepravidelné zapalování na pokaždé jiném válci,na té straně,kde je vysypaný.Mění se zapalovací moduly,svíčky a pořád nic.Já jsem se s tím setkal,žádná radost a ona taková blbůstka za pár tisíc.

2014-06-16 19:31:06

venca49: To si, Václave, bohužel, umím představit...

2014-06-16 21:26:31

To zas soudruzi z NDR vymysleli věc....

2014-06-16 21:48:05

breathlless: A takhle ten přední kat vypadá v reálu:


Odpovědět

1  2  3