Fórum - Téma


Kvalita nafty


Fórum Technický koutek Kvalita nafty




2015-01-14 19:24:10

Ahoj kolegové ,rád bych tu rozvedl diskuzi o kvalitě nafty ,měl jsem problem se startováním ,tak hupky dupky k mechošovi a nestačil jsem se divit. Už třetím rokem tankuji u Shellky a ted mechoš rozdělal palivový filtr a černá špína ,celý zaliskaný,hadičky to samý,tak my hned vysvětlil ,že nafta má být s namodralím nádechem a shellka teď má naftu uplně žlutě jasnou ,člověk by řek, že skoro svítí. Mechož mě řek ,že to je hodně nastavený řepkou a ta že na sebe váže dost vody, tak my poradil ,ať si koupím prostředek na vyvázáni vody a s normální jinou naftou to čáchl do nádrže jen do půlky,aby se palivo v nádrži přelívalo a očistilo my nádrž od vody a pok to samý mam udělat s prostředkem na parafín a pak znova vyměnit palivový filtr.

Tak prosím o Váš názor na žlutou naftu od shellky a na ten postup vyčištění nádrže a palivoveho systému, dík za rady .

a ještě poradit jaké aditivum na vyvázáni vody a toho parafinu ,vyčištění palivoveho systemu ,něco rozumného,co mě nezrujnuje a co opravdu zabere , dík

2015-01-14 19:32:08

Ahoj,

máme v práci 2 cisterny zásobující naftou bagry auta a jiné stroje, plus vlastní pumpu. Do stacionární stanice kupujeme naftu bez biosložek - firma ARMEX to dodává, a ta je opravdu v létě modrá. Cisterny jezdí tankovat do Chemopetrolu Litvínov a vozí naftu žlutou plnou biosložek. Ale pozor na rozdíly, protože jsou cca 4 druhy nafty: letní, podzimní, zimní a arktik. V tomto období je ta zimní bez biosraček také do žluta!

2015-01-14 20:08:50

janmacu: černá špína...není to olej?

2015-01-14 20:24:11

alzafir: nn,olej ne ,spíš taková dlouhodobá usazenina,z té hadičky jsem to vyklepával klepáním o dlaň ,mechoš říkal ,že to samé bude na stěnách nádrže, parafin atd ...,nevím,nádrž se mě zdělávat nechce

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-14 20:45:26

janmacu: Ty tankuješ jen naftu na Shell a nic jiného?? Aditiva nepřidáváš?

Hm, jezdím jen na naftu EuroOil, bez biosložky (namodralá až čirá a někdy lehce nažloutlá či nazelenalá) a před tankováním dávám do nádrže aditiva VIF..... Jsem spokojený..... Auto chytá krásně, spotřeba dobrá, regenerace DPF probíhá takřka přesně každých cca 900 km a trvá tak 10 až 15 minut.....

2015-01-14 20:58:25

kopejda: jj,jen Shell a aditiva nikdy,abych se přiznal,tak mě to nikdy nenapadlo,jsu takovej malej barbar,takže takový rady ohledně aditiv by se mě hodily ,jaký aditiva a jak často a taky ještě prosím o poučku ,co to regenerace DPF ?

2015-01-14 21:02:50

janmacu: S regenerací DPF si nedělej těžkou hlavu, tahle "vychytávka" součástí výfukového systému tvého auta ještě není. A přidávat do paliva aditivum je dobrá věc, jelikož jedním z jeho přínosů je právě eliminace negativních vlivů biosložky. VIF je v tomhle směru velmi osvědčené aditivum, dávkuje se těsně před tankováním do hrdla nádrže jedna odměrka (součást víčka nádobky) na 20 litrů paliva.

Jen pro představu a ke koupi je u každé benzinky.

http://www.zbozi.cz/vyrob...itiv-zimni-0-5l-ac-vf001/

2015-01-14 21:03:46

janmacu: DPF se tě netýká, poslední dobou mám dost kladných ohlasů na Agip, ale beru tam, co Kopejda, EuroOil.

A střídám aditiva (VIF) s olejem, na celou nádrž přidávám panáka 10W40. Pro rotační čerpadlo velice užitečné. Rada z Autokomi.

Hm, Colommbo byl rychlejší

2015-01-14 21:09:15

Děkuji pánové za rady ,od zítřka se polepším a začnu se víc věnovat autu a hned se pustim do aditiv

2015-01-15 13:12:07

Já tankuju přes kamaráda na pumpěDiesel Verva za 26.60Kčtak si chrochtám krásně čisťonká.Někde jsem četl článek zde na foru, shelka dopadla špatně co se týče nafty.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-15 13:47:12

cyril: Čisťounká možná ale obsahuje biosložku.....

2015-01-15 14:07:27

kopejda: To má každá,některá víc některá míň já mám spíš radost že to mám za takovou cenu a není to JZD pumpa ale benzina.Ani už tam nedávám VIF

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-15 14:12:18

cyril: U Vervy je VIF zbytečný, to máš pravdu ale mýlíš se s biosložkou - nemá ji zrovna ta na EO. Obvykle bývá kolem 7% příměsi řepky ale ta od EO má jen do 0,8% a je to dané tím, že ji převáží v běžných cisternách a nikdo je předem nevypalchuje od předchozí nafty s tím biohumusem.......

Něco o VIFu, půjčil jsem si na blogu u Vikiho:

Příkladem multifunkčního aditiva je Super Diesel Aditiv (SDA), který se dodává na trh více než 15 let a je po všech stránkách odzkoušen. Dlouhodobě udržuje čistotu palivového systému, zejména vstřikovacích trysek, což zajišťuje, že směr vstřikovaného paprsku se nemění, nezhoršuje se atomizace paliva, ani spalování a emise a v důsledku toho nestoupá spotřeba. Chrání palivový systém proti korozi a působí tím preventivně proti opotřebení čerpadla i trysek. SDA zvyšuje cetanové číslo až o pět jednotek. Zlepšuje se tím spalování, snižuje se hlučnost motoru a usnadňují studené starty. Stabilizuje naftu a prodlužuje její skladovatelnost beze změn kvality. Potlačuje pěnění nafty, což je ceněno zejména u systémů, které vracejí teplé palivo do nádrže.

Stejně jako existuje zimní a letní nafta, vyrábí se SDA v obou formulacích. V zimním provedení zabraňuje shlukování a usazování parafinů, které se za nízkých teplot vylučují a jsou příčinou ucpávání palivového filtru. V letní verzi je posílena detergentní schopnost, která brání tvorbě koksových nánosů v ústí vstřikovací trysky a ve spalovacím prostoru, které by jinak vznikaly z těžších podílů obsažených v letní motorové naftě.

Ještě ke zmíněným palivovým filtrům. Pro moderní vysokotlaké diesely jsou tak účinné, že zachytí nečistoty o velikosti jen pět tisícin milimetru. Proto jejich výměna není právě lacinou záležitostí. Přesto je pravidelná výměna filtru (obvykle po 30 tisících km) velmi důležitou prevencí proti poruchám.

2015-01-15 15:04:22

Kopejda: Souhlasím s tebou o VIFu, dokonce vyhrál letos i srovnání mnoha aditiv. Také ho používám. K biosložce, vím, že se dá koupit nafta bez toho (legálně kupuje naše firma). Z 90 % jsou to státní zásoby, a kupříkladu firma co nám to dodává bez bio, samotné bio údajně vozí někam na Liberecko do velké přepravní firmy kde jim na to samotné co si jezdí.

2015-01-15 15:08:29

Omlouvám se, že tu (opět) ruším vaše kruhy, milí naftoví přátelé, ale od konce srpna (cca 6,5tis.km) aditivuju VIFem (samosebou jiným) i benzín, jedna odměrka na 20 litrů, dávám maličko víc. Je-li něco objektivně lepší, nevím, nicméně subjektivně se mi projev a běh motoru zdá měkčí, hladší, "sametovější", a to teplého i studeného. Starty za všech okolností excelentní. Palivo výhradně Benzina N95. Pro mě osobně resumé takové, že VIF motoru v žádném případě neuškodí a nějaký padesátník přidaný na litru benzínu mě nezabije.

2015-01-15 17:10:36

kopejda: To jsem nevěděl že je bez biosložky zase je člověk o něco chytřejší. Co se mě podařilo dohledat na internetu je na tom stejně jako verva ale souhlasím že bez biosložek je to lepší.Jaká je nejlepší značka naftového fitru já používám filtron.


Odpovědět