Fórum - Téma


Kvalita a spokojenost s ND nejen na Omegu


Fórum Omega B Kvalita a spokojenost s ND nejen na Omegu

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3  4  5

2016-10-09 11:57:39

lhotas: Upřímně - o nějakých problémech s převodovkami ve VeBe nevím, zatím jsem s tím nikde nesetkal. A když jsem u své Omči letos při tachometrových téměř 240tis.km vypouštěl ještě původní červený olej, taky na vypouštěcím šroubu nebylo pilin ani co by se za nehet vešlo. Pokud PP80 dokáže eliminovat nedostatky převodovky, tož možná své opodstatnění nakonec přecjen má (účel světí prostředky), nicméně vinu za případné problémy dle mého soudu nenese olej jako takový, chybka bude zřejmě někde jinde...

2016-10-13 16:58:52

colommbo: No jsou poměrně časté, nevím jestli to byly jen nějaké série, ale ulamují se zuby stálého převodu, nebo se rozlomí klec satelitů, stromečky nezačnou zlobit nikdy, většinou to končí dírou v převodovce, protože úlomek se dostane do soukolí a je hotovo

colommbo: Právě Vectry A a zkraje výroby i B problémy s převodovkama neměly, pak se začal dávat řídkej olej a odcházejí ty s tím červeným olejem. Těžko soudit, může být taky ošizen materiál.Jinak na vrakáči si klidně za ní řeknou 10tis.,což je masakr..namontuješ a můžeš tam bejt za pár měsíců znova, jako jeden kolega z vectrawebu...no snad mě to nikdy nepotká..tak at se kola točí

2016-10-13 21:55:17

lhotas: Dík za informace!

 Venca49  
Václav
2016-10-13 22:15:43

lhotas: Já za 16 let v Opel servise nezazanamenal žádný problém s převodovkami na VectraA ani VectraB,jakékoli motorizace.Žádné ulámané zuby ani rozlomené klece.Ve všech převodovkách se používal předepsaný olej,většinou "červené" barvy.Pokud používáš PP80 je to tvoje věc a zkušennost.Možná,že to je také tím,že jsi ze zemědělského 80 kového kraje a máš ho pravděpodobně zadarmo.

2016-10-14 00:22:13

venca49: To já zas vím aspoň o třech převodovkách F18 ve VB s originální náplní z okolí, včetně bráchy, kterým se stalo přesně to samé co popisuje. Nicméně PP80 bych tam asi nelil a nebo měnil tak, jak bylo zvykem u stodváci. A opravdu se to "říká" hlavně u majitelů vecter, že tyto převodovky stojí za

2016-10-14 23:05:14

venca49: proti si web,najdeš tam o těch prevodovkach toho dost,přesně jak píše Ondra,proč myslíš, že vrakace chtějí za ní ranec? Ten pp80 jsem popisoval jeho výhody,tj viskozita, ten zemědelskej kraj to byla pr..l,nejde o cenu jakéhokoliv oleje,ta troška co tam je ,ale ochránit almaru,to je důležitý

ondra01: ten pp80,je olej starý školy,složením prakticky stejným co se tam dával dřív,kdy převodovky držely,opravdu řadí líp a je tišší,zkus a uvidíš.jen zkouška..kápni oba oleje na prsty a rozdíl poznas hned. Co když za ty destrukce může právě ten blbej olej?

 Venca49  
Václav
2016-10-15 00:09:52

lhotas: Já jen psal,že jsem se s tím nesetkal.Asi dobrý tým ,možná náhoda.Ta poznámka na zemědělský kraj byla jen pro pobavení

2016-10-15 00:42:16

lhotas: Je to možný, probíralo se to, tenkrát ještě na vectrawebu tuším, docela dost. Akorát snad vždycky šlo jen o F18. Já jsem měl na 2.2i F23, na 2.0T mám F40, jedna má 250tkm, druhá už 292tkm a převodovky jsou zatím bez potíží i s originálním olejem, tak to nějak neřeším. Chtělo by to nějaký oficiální test, ale do toho nikdo nepujde a známe to všichni...dneska se na životnost kašle a všichni si hrajou na eko a co nejmenší spotřebu na papíře.

2016-10-15 19:11:00

venca49: No spíš náhoda, byla to docela jejich bolest, snad se mi vyhne

2016-10-15 19:29:40

ondra01: No F18 určitě, ale myslím, že nejen ta, na 2.0 dti se to stávalo taky a tam F18 myslím nebyla a potom odcházaly i novější šestikvalty s 1.9 motorama od Fiatu(jtd), takže jich bylo a je víc, to víš jak to je, nejspíš 200tis. zvládne každá, ale 80% z nás neví kolik to auto ve skutečnosti má,olej by jsi měl vyměnit, celoživotní se rozumí jinde 7-8 let a pak hurá na východ a tam zacíná tomu autu novej život.Průměrný nájezd dovážených aut k nám je mezi 200-250tis km (reálnej), ale reálně u 15 a více let starých aut odhaduju, že bude průměr někde 350-400tis u aut typu vectra. Já už s 80tkou skoro 140. tis a drží krásně, kdyby se jí to nelíbilo už by se vztekala

2016-10-15 19:58:01

čtěte:Problém není v převodovkách, ale v celé filozofii výroby a prodeje automobilů. Do r. 1995 Opel do Vecter používal minerální převodové oleje. Ty měly dobré mazací schopnosti už svojí vlastní podstatou a měly viskozitu takovou, že umožňovala tlumit chvění a rázy vznikající v soukolích převodovek. To mělo kladný vliv na spolehlivost a životnost těchto mechanizmů. Od nástupu VeB však dochází ke změně filozofie - na významu začínají nabývat ekologové a jednou z cest k vyhovění fenoménu doby je používání méně viskózních maziv (nejen v převodovkách, ale i v motorech). Tyto řidší mazací náplně vskutku umožňují při laboratorních měřeních dosahovat nepatrně nižších spotřeb paliv nutných k pohonu automobilů (v praktickém provozu na silnicích už to tak jasné není), je to však na úkor životnosti. To výrobce ani "západní" majitele aut příliš netrápí, není třeba, aby vůz vydržel přes 10 let anebo přes 250 000 km.

Po r.95 se předepisuje "speciální náplň Opel" , která silně připomíná (není-li to úplně ona) hydraulickou kapalinu typu DEXRON pro automatické převodovky . Pro porovnání: normální převodový olej má viskozitu (udávanou při 100°C) kolem 14 mm2/s, Dexron má cca 5 mm2/s. U Vecter tedy došlo ke změně předepsané náplně v tomto roce, u Omegy i Astry v pozdějších letech (až s nástupem nových modelových řad těchto Oplů).

Originální náplň převodovky VeB není možné dolívat "klasickým převoďákem", ale úplnou výměnu náplně lze takto udělat.

Do staré převodovky VeB bych tedy použil klasický převodový olej, vhodný by byl např. 80W/90, API GL-4

2016-10-15 20:04:19

No a tady z toho vyplívá proč se sraly almary nejvíc u Vecter, protože to byl pokusnej králík, Astry a jiný modely měli ještě dlouho minerální olej, přitom jsou ty převodovky pořád stejný. Ony právě ty rázy a vybrace tu skříň dokážou časem úplně dojebat a to já nechci

2016-10-15 20:11:56

lhotas: "Do staré převodovky VeB bych tedy použil klasický převodový olej, vhodný by byl např. 80W/90, API GL-4"

A jaký tak markantní rozdíl je mezi "vhodným" 80W90 API GL4 a červeným oplím 75W85 API GL4+ nebo zmiňovanou Tutelou naprosto shodné klasifikace...?

2016-10-20 09:38:02

colommbo:No tenkrát jsme řešili,když se dvěma známým rozpadla převodovka příčinu proč se tak děje,pak se začali řešit oleje,vždyť pp80 byl vlastně všude a fungoval perfektně,prevodovky selským rozumem jsou ,ať se jedna o favouse či feldu,nebo opla materialově podobné,tak námse osvědčil tento olej.Zkoušeli jsme i pp90 ale tam šlo v zimě při větších mrazech tíž řadit,ale po cca kiláku už to bylo v pohode,tak se dál pp80 a žádnej problém,nikomu se od té doby převodovka nerorozbila,jinak Vectra už mám jenom,já z okruhu známých,protože ty dieselove byli haklive na cerpadla a odešlo jim. Nevím jaké jsou papírové rozdíly těch oplích olejů,ale tento funguje moc dobře,tak proč měnit, mám ho i v tdi fabii.Pokud se někdy potkáme na srazu,tak ti auto pujcim a vyzkoušíš

2016-10-21 15:49:17

lhotas: no kluci chci taky měnit olej v převodovce v omeze 2.0 16V rv 98, a trochu jste mě rozhodili, chtěl jsem objednat ten opláckej , no ale pod dojmev této diskuze si najdu uplné specifikace obou olejů a uvidim. argumentace lhotase se jeví logická,navíc samo opel propaguje oplí olej, no uvidím, pokud ty rozdíly nebudou nijak markantní myslím že ta 80 sátka by tam neměla vadit

2016-10-21 18:26:51

petr.marek: ba naopak, auto bude vrnět, výrobce si udělá smlouvu s nějakým dodavatelem a pak z toho rejžujou oba, pak sem napiš a uvidíš bude spokojenost.Po pp80 se ještě nic nepokazilo na rozdíl od tohr krvesaje

2016-10-31 09:41:33

Co si myslite o znacce TOPRAN, docetl jsem se ze to jsou nemci. Potrebuji koupit na VeCe ramena a nasel jsem jedno od TOPRANU za 1455kc, nehlede na to ze jsou ramena i za 3500kc za kus.

https://dufy.cz/front/tec...oc/product/default/662219

Nebo je lepsi dat neco osvedcenejsiho, anebo na ty nase silnice je to jedno.

2016-10-31 11:25:40

james01: praveze neni. blato kolikrat neda ani 8tkm. prijde co najedes za rok km. ja davam Meyle ale JEN verzi HD = Heavy Duty, rozumej na spatne cesty. Samotny vyrobce sveho casu daval zaruku 5 let coz u najezdu rekneme 25tkm/rok je zajimava odolnost. Navic pro mnoho vozidel ma verze kde jde vylisovat / vymenit jen konkretni cep a ne zase cele rameno. Dalsi volbou je Lemforder. Ovsem oboje jen z overenych zdroju, ne nejlevnejsi eshop, ktery si na znacky jen hraje.

Nadruhou stranu pokud najedes 5 tkm rok tak a jezdis jen po okoli kde jsou pekne cesty... proste zalezi od situace

Jinak jsou dily a dily, zrovna na napravy bych pochybne zbozi nedal ani omylem. Predstav si co se stane s tebou ci tvou rodinou kdyz tenhle dil selze nekde v zatacce pri 110 km/h...

Topran : nekdo nadava jiny chvali. Urcite to ale je velky a vyznamny vyrobce. Ja ho jeste nikdy nepouzil. Pokud vim delaji odpruzene remenice, homo klouby atd.

2016-10-31 12:38:06

biggest: chtelo by to udelat seznam eshopu s proverenyma dilama, protoze nachazim ruzne eshopy, ale rozdilne ceny, tak babo rad kde spolehlive koupit a at vim ze kdyz je dil od Meyle tak at to meyle opravdu je :)

automedik, autodilos, dufy, atd...

2016-10-31 14:29:45

čau kluci potrebuju poradit jaké ložisko na omegu mv6 pravé zadní potrebuju a nevim od jakeho vyrobce jeví se mi dobře denckermann, swag, fag, skf..... vse kolem 500 kč. A chci se zeptat zda rozměry, 45x37x74 mm jsou v poradku. Díky


Odpovědět

1  2  3  4  5