Fórum - Téma


Kupuji žirafu B


Fórum Zafira B Kupuji žirafu B

Manuály  |  Inzerce  |  Model Opel Zafira B  |  Naše vozidla


1  2  3  4  5

Venca49  
Václav
2017-01-12 00:05:17

jurasek: Nevím kolik je Vám let,jaké máte IQ a ani se o to nezajímám.Jen mi přijde na um,že asi pracujete pro ekologické hnutí.Jak jsem četl Vaše,hlavně první dva příspěvky,tak Vám vše smrdí a jen ten plyn je OK.Neříkám,že je špatný,ale já osobně ho mám rád akorát na vaření a topení.Nemusím tahat uhlí a vynášet popel.Proč ale pořád prosazujete svoje?Vypadá to,že jen a jen Vy máte pravdu.Téma je opravdu "Kupuji žirafu B" a ty jezdí na benzín nebo naftu,ale i na plyn.Já osobně nemusím ani plyn ani naftu,já rád benzín a nikomu ho nenutím.Jen tak na okraj,také jsem viděl hořet auto s plynem,nebylo to nic hezkého,ale to není ani u benzínu ani nafty.

2017-01-12 00:10:40

davex: jestli ti nehnije a se nesype tak neni co resit. cim starsi tim lepsi, rekl bych. teda vyjma bezpecnosti

2017-01-12 00:23:09

biggest: no právě sem si říkal, pustím ji, dokud je dobrá, jenže kdo dneska ocení dobré auto, spousta lidí tomu nerozumí a když na netu vidí lacinější, sáhnou po něm. Moje chtěli Áčka, že přej jim to mám dovézt aby si to zkontrolovali a tak... Tak sem je poslal někam ať si přijedou ke mě, jestli ji chcou. Já když si budu chtít koupit auto u nich tak mi ho taky nepřivezou ukázat až k paneláku. Na to bylo dva dny klid a pak se ozval sám pan manager z áček a že posílá kolegu aby se na auto podíval. Tak přijel koukl a že přej za 60 jo, jinak ne, po tel mi tvrdili že cenu respektují, tak sem na tom trval, měl sem 65... Dneska sem rád, že to nedopadlo...

2017-01-12 00:45:21

davex: Tady jsi trefil muj citlivy bod, protoze koncem listopadu jsem mel Zafiru na priprave na TK a STK a po teto procedure jsem sice z dilny odjel na CNG, ale po prvnim vypnuti klicku se mi uz podarilo nastartovat jen na benzin a od te doby to na CNG nejde prepnout. I s tim se musi u CNG Zafiry pocitat, ze pokud je nutne jezdit na benzin, je to (s 14ti l. nadrzi) neskutecny "vopruz". O vanocich jsem byl za tatou v Brne a kdyz jsem "u vystecu" natankoval, dojel jsem "na vypary" "az " do Rican. U me to bylo komplikovane tim, ze me, 2 dny pred pristavenim do Opel servisu na pripravu na TK, nekdo naboural na levou zadni cast auta, takze mohlo dojit i k zasahu do te releove skrinky, ktera je na leve strane v kufru, nebo pri vymene te LZ lampy, ktera je hned vedle te releove skrinky.

I to je ale treba si na rovinu rict, ze Zafira je narvana elektronikou, ktera se muze pokazit. V tomhle ohledu, by muj stary Rekord byl nejen "autem roku", ale autem vsech nadchazejicich let, protoze NIKDY, uz zadne auto nebude tak spolehlive. Tohle si srovnej se svym tvrzenim "nejsem zadny Antos" a pripust si, ze tohle uz "nedavas". Kazde to relatko, ma totiz zivotnost ~nekolika mil. sepnuti a se zvetsujicim se poctem relatek, roste pravdepodobnost selhani exponencialni radou, naopak odhaleni "toho vadneho relatka" klesa geometrickou radou. Prirodni zakony neosidis, prestoze si to ve sve aroganci asi nejses ochotny pripustit.

Takze ano, nejezdim ted na to, na co bych jezdit chtel ale to se obcas v zivote stava. Nicmene vcera mi konecne dorazil Op-Com, tak uz budu snad schopen najit pricinu.

Stran Feld (nemyslim ted "opravdicke Feldy", jakou si napr. drzi jedna moje znama ...tu co ma jeste dynamo a ne alternator ), tak poslednich ~10let (bohuzel jsi neuvedl, kdy jsi to zahledl, ale mam li prikladat nejakou relevanci tvemu tvrzeni, tak to nejspis do obdobi 10ti let spada) jsem nepotkal Feldu, ktera by nebyla shnila az "na kost". Tim netvrdim, ze by nekdo nemel v garazi nejaky "exemplar", se kterym najede rocne jen 3-5tis. km a NIKDY s ni nejel "po soli", jenze pri najezdu 3-5tis./rok se zase nevyplati prestavba na LPG. Takze zase zvanis nesmysly!

Pripada mi zcela neseriozni, nekomu kdo se chce rozhodnout, jakou Zafiru B si koupit, krmit ho takovymy bludy misto relevantnich informaci.

2017-01-12 03:10:10

venca49: venca49: venca49: Podle relevance:

* Zafira je vyznacna prave tim, ze bylo s umistenim CNG nadrzi pocitano uz pri jeji konstrukci. To jsem tady sice uz nekolikrat zminil, ale stale tady spousta lidi blije svoje nesmysly. Myslim ze to souvisi s neschopnosti lidi pochopit obsah textu, kteryzto fenomen je v soucasne spolecnosti velmi zakorenen. Dalsim takovym autem je VW Touran, jenze ceny ojetych (i novych) "koncernovych vozu" (VW) zdaleka neodpovidaji jejich uzitne hodnote, takze "koncernove vozy" jsou z teto souteze diskvalifikovany. To je ovsem cenova politika VW a s tou neumim delat nic jineho, nez VW ignorovat.

* CR ma, vedle prvenstvi v poctu umrti na choroby zpusobene casticemi poletaveho prachu, take prvenstvi v poctu osobnich dieselu a zaroven prvenstvi v poctu "levnych montoven", ktere akceleruji narust nakladni dopravy, ktera je nejvetsim producentem poletaveho prachu. Spolecnym jmenovatelem jsou prave dieselove motory, ktere tyto karcinogenni saze produkuji. To je proste fakt a jedine co s nim lze delat, je odstranit dieselove motory ...a v soucasnosti vsechny motory s primym vstrikem, pracujici na kapalna paliva. Simply "do or die" ...myslim ze je malo oblasti, kde ma tohle heslo 100%ni platnost. Proto pokud si nekdo kupuje Zafiru, mel by si, se svym svedomim, vyresit otazku: "Chci se podilet na zabijeni nekolika desitek tisic lidi, v CR, rocne?" ...chapu ...psychopat si umi cokoliv racionalizovat a "ON" je pak vzdycky ten "pan dokonaly", co se ze vseho vylze a na vsechno si najde "logicke" zduvodneni. Jenze "logika" psychopata, ma s Aristotelovskou logikou malo co do cineni. Usvedci ho totiz prosta fakta ...jenze ve spolecnosti, kterou ovladaji psychopati, jsou prave fakta nahrazena racionalizacnimi schematy. Proto jsem tady nalepkovan nesmyslnymi privlastky ("pracujete pro ekologické hnutí"), misto aby se stydeli ti, kteri opravdu delaji neco zleho (me i sobe), jen si to ve sve indoktrinovanosti neumi pripustit.

* Co to je: "také jsem viděl hořet auto s plynem"? LPG nebo CNG? Zase mluvim z vlastni zkusenosti. Take jsem si prodelal svoje "teleci leta" a u S105 (v 90tych letech nejbeznejsi "pilinak") jsem si vymontoval LPG nadrz, kdyz jsem potreboval vymenit starter. Bez moznosti zvedaku to ani jinak neslo. Jenze pak ty trubky zase utesnit, to byl opravdicky problem. Jak mi rekl jeden plynar: "Ty trubky se omackaji a pak uz nebudou, v tech spojkach, tesnit a jedina moznost je ty trubky vymenit.". A o tom to cele je! Proste nesahat do veci, do kterych se sahat nema. S Rekordem jsem nemel jediny unik plynu ani za 13

let (vymena nadrze po 10ti letech) A o tom cele LPG je. A CNG? To je uplne jina liga. Misto desitek baru, jsou stovky baru. V necem takovem, by se neodborne vrtal jen sebevrah. Edward Teller (manager vyvoje vodikove bomby) pry kdysi rekl: "Teprve az bomby budou tak silne, ze se jich lidstvo zace bat, zacne usilovat o celosvetovy mir." ...a s CNG je to uplne stejne. Jednoduse, 220 baru je tlak, ve kterem bych se uz nechtel stourat.

* Kec: "já osobně ho mám rád akorát na vaření a topení." ...take si rad uzivam blbe kecy, proto je vzdycky hned poznam ...jen to pouzivam v level-up forme: "Nafta patri do traktoru a plyn do sporaku." ...pochopitelne ale vim, ze je to blby kec a rozhodne by me nenapadlo se tim ridit.

* na zaver to nejneprijemnejsi, ale nejmene relevantni. Vek a IQ. Oboji povazuju za hendikepy. S vekem totiz roste neochota lhat si sam sobe a to vyvolava nepochopeni ze strany ostatnich, kteri jeste z milosrdnych lzi ziji. A IQ je cire zlo. Je to postizeni, ktere vede k naprostemu zoufalstvi, kdy clovek vidi, ze lide okolo nejsou schopni si utridit prosta fakta, prestoze on je vidi. Nedovedete si predstavit, jak je to frustrujici pocit.

2017-01-12 07:00:29

Nevim sice, jakou CNG Zafiru mate, ale OP-COMem se toho okolo motoru moc zjistit neda. Alespon muj motor Z16XNT v databazi programu neni. Respektive v seznamu je a chyby se nacitaji, ale merene hodnoty nikoli. Zkusil jsem pro mereni pouzit kod jineho CNG motoru, ale z poloviny to asi ukazuje blbosti.

2017-06-14 20:18:39

Takže nakonec po dlouhém přemýšlení, jestli jít či nejít do Bcka, sem ji koupil. Z19DTH 110kw, samozřejmě že byla za směšný peníz ale taky to není voňavka. Jde mi o jedno, věděl by někdo jak jsou ovládané vířivky? Údajně tam má být dole pod treti klapou ovládání s elektrikou i podtlakem. Je to pravda? Klapky se lehce hýbou, akorát nereaguje jejich ovládání. Chyby jsou p1109 a p1110. Chyby by měly znamenat ovládání vířivých klapek - vysoké napětí a závada klapky víření sacího válce. Svítí kontrolka motoru. Nouzak se nekoná, ale když je auto delší dobu v tahu, tak skočí do nouze, servis se přitom nerozsviti. Vypnu a zapnu klíček, zase tahá.

Kdyby někdo měl radu, sem s ní. Díky.

2017-06-14 20:26:03

Na tento problem poradim. Rozdelat sani, vycistit i klapky znovu sesadit dat nova tesneni a je po problemu. Ovladani je elektricke. Pod sanim je motorek. Uz jsem to delal asi 5x

2017-06-14 20:32:28

jajinek71: díky za rychlý tip, jde mi spíš o to jestli by nemohl být v háji ten motorek. Protože ty klapky se hýbou opravdu bez problémů, jen nereagují. Nemáš náhodou čísla těch těsnění? Hlavne těsnění těch samotných klapek. Docela by mi to pomohlo. Z katalogu mýho dvorního dodavatele je docela porod něco takovýho najít

2017-06-14 20:58:02

Tak se mi teď povedlo najít...

Nastavovaci prvek, Drallklappen (saci potrubi) PIERBURG 7.00521.14.0

Sací trubkový modul PIERBURG 7.00373.12.0

Cenovka komplet cca 8200. To by šlo, ne? Tím pádem těsnění klapek není potřeba.

Kopejda  
Michal Kopecký
2017-06-14 21:34:09

davex: Nejdřív než něco objednáš, tak sundej škrtící klapku a podívej se dovnitř sání. Nedělej si iluze že to bude čisté...... Vypucuj a vyčisti, slož to zpět a uvidíš..... Nakonec můžeš servo vyměnit....

2017-06-14 21:47:31

kopejda: ne, to určitě nechci, jen si dávám dohromady možnosti, když to tady tak různě hledám, tak mě tak napadlo, ten motorek má na tom "táhle" pružinu. Resp. pod táhlem. Když se zahybe s klapkama, tak se pak mají samy vrátit zpátky do stejné polohy? Nebo zůstanou tam kam je nasměruju. Napadlo mě jestli nemůže být jen to táhlo prostě spadlý z toho kloubku.

Kopejda  
Michal Kopecký
2017-06-14 21:57:10

davex: To je možné.... Projdi si videa z odkazu a pochopíš co a jak....

https://www.youtube.com/r..._query=z19dth+swirl+flaps

2017-06-14 22:22:07

Koplet sani na ML Parts Brno 3000kc, a motorek ovladani klapek 3460kc. Tesneni pod sani 560 + pod EGR a škrtici klapku komplet original do 1000kc.

2017-06-15 19:30:22

Nové poznatky: auto už tahá jak má, i když ho držím děje v otáčkách. Bylo vypadlé táhlo na ovládací klapce. Chyby pořád aktivní, viz foto. Napadla mě další věc, jestli by to mohlo být třeba egrem? Diag hlásí pořád otevřený na 100%.

Kopejda  
Michal Kopecký
2017-06-15 22:37:23

davex: EGR má jiné chyby. Tady bude buď problém se servem ovládání klapek nebo je problém v jeho kabeláži......


Odpovědět

1  2  3  4  5