Fórum - Téma


kupujete ojetinu


Fórum O článcích kupujete ojetinu



Diskuze o článku

Kupujete ojetinu?

Nenechte se napalit Mizerný technický stav aut vládne autobazarům, tvrdí odborníci. Zákazník je v očích bazaru především zdroj obživy, a tak mu koupi seberizikovější rachotiny rozhodně nebude rozmlouvat. Na co si dát pozor? Rada první: Rozhodně s sebou přiveďte nezávislého odborníka. Velké bazary často nabízejí k prodeji několik stovek automobilů na jedné ploše. Odborníci doporučují vyhnout se...



2008-06-19 14:21:41

Ahoj, výborný článek, přidávám pár postřehů z "druhé strany barikády", tedy z pohledu bazaristy . Jen pro upřesnění u všech aut dávám možnost před prodejem prohlédnout si auto kdekoliv v servisu včetně diagnostiky, evidenční kontrolu a prověření původu v CEBII (prohlídky platí kupující). Nehclubím se tím jen pro upřesnění mojí situace.

Nákup s odborníkem. Svěřte se do rukou někoho kdo autům skutečně rozumí, je lepší zaplatit několik stovek automechanikovi, než se svěřit do rukou "dědy od piva", který všechný ví všechno zná Těchto rádoby odborníků, kteří špekulují proč je hadice u sání turba na povrchu mastná (běžné opotřebení u každého vozu po 60 000 km) nebo proč vržou při prvním brždění orezlé kotouče a potom nevědí kde má Omega výrobní číslo potká člověk při prodeji aut více než skutečných mechaniků. Prohlídka vozu ze spodu je nutností !

Trochu dovolím polemizovat s Michalem situace u ojetin do 80 000 Kč podle mého není tak hrozná jak ji popisuješ. Respektive je znát zlepšení. Důvodem je přitvrzení na technických kontrolách. Neříkám tím, že je všechno 100% a každé auto, které projede linkou STK je v pořádku, ale přitvrzení je skutečně znát. Bez auta už technickou nikdo neudělá, auto se v linkách STK fotí a vyhozených řidičů, kteří dostanou měsíční STK na opravu hodně přibylo. Jednoduše řečeno sama cena hovoří za stav, za 80 000 jednoduše nemůže nidko čekat nové auto. Ostražitost u těchto aut je na místě.

Je pravda, že v některých autobazarech uplatňují skutečně agresivní taktiku na kupujícího např. ESA si po vás hned vezmou telefon jak vás povozí a druhý den zavolají, jestli chcete vůz rezervovat, i když o to nebyla během prohlíky řeč. AAA Vám zase vnutí certifikát na slevu, i když se Vám auto nelíbí. Koupi auta neuspěchejte ! Z druhé strany nečekejte, že bazar vůz podrží na dobré slovo, nebo na vratnou zálohu. Moje zkušenost je taková 3× jsem auto rezervoval závazně na dobré slovo a kupující nedorazil. V tomhle se bazaristům nemůžete divit. Jediné kdy vůz rezervuji na dobré slovo je případ, kdy je vůz v CEBIA na kontrole a čeká se osm pracovních dnů na výsledky. Jinak po Vás každý bude chtít nevratnou zálohu a není se čemu divit.

Protokol o technickém stavu je možné sepsat, ale těžko budete po měsící dokazovat, že vůz byl při koupi v takovém stavu jaký je popsán v protokolu. Raději investuje do zkušeného mechanika !

Zkušební jízda je základ, svezte se Vy a nechte řídit i mechanika.Během ní vyzkoušejte nastarovat motor i v mezi teplotě telotě kolem 40°C. Měl by startovat stejně za tepla a studena. V neposlední řadě zkontorlujte olejové víčko a to až po dojetí zkušební jízdy ! Nesmí být ze spodu bílé, z oleje by neměla být cítit silná vůně benzínu. Při prodeji auta vždy nabízím 20 km zkušební jízdu, včetně úseku po cestě bývalou ocelárnou, kde je jáma vedle jámy. Někdy mě trne v zádech, když vidím jak se kupec rozjíždí na křižovatce na sedmkrát s nohou na plynu, ale nežehrám, patří to k podnikání. Jediné s čím bych polemizoval, je kouř z výfuku, trochu modrého kouře je u turbodieselů bez filtru pevných částic naprosto normální, odzláště za studena. Stejně tak u starších předkomůrkových motorů. Kouřivost auta musí být v rozumné normě, zkušený mechanik pozná, kdy už je to moc. Dobré je zaměřit se na kontrolku airbagů obvykle by měla zhasnout jako poslední a pokud zhasíná stejně jako jedna z dalších kontrolek (vyzkoušejte vícekrát), dejte pozor zda-li airbagy skutečně fungují.

Odstavec 6 jsou zlatá slova ! Pokud se rozhodnete pro financování od leasingové společnosti ať už je to leasing nebo úvěr pamatujete, že je to velmi drahé ! Bazaristé mají provize z uskutečněných smluv, proto jsou mnohdy ceny na splátky lepší. Leasing se podle mého vyplatí jen podnikatelům, kteří auto odepisují. Pokud se rozhodnete jít do splátkového prodeje předem si na internetu nalezněte leasingové či úvěrové kalkulačky a nenechte se zmást povídačkou, dáte si velkou akontaci moc nepřeplatíte, nebo vždyt ty splátky jsou v pohodě, 3000 měsíčně a jezdíte ve vysněném autě.

V neposlední řadě, když už ve svém novém plechovém miláčkovi sedíte, pamatujte, že prodejem auta zaniká povinné ručení předchozího majitele, auto si vždy nejdříve pojistěte na sebe - zatím na číslo karoserie, RZ dodáte po přihlášení. Na převod auta máte třicet dní. V této době se prokazujete kupní smlouvou.

Hodně štastných km přeje Vašek - Zoun - Club-Opel

2008-06-19 15:13:57

Moc hezkej článek a hodně s nim sohlasim jen bych tam taky dodal co se týká najetých km protože českej človíček z nějakeho záhadného důvdu chce u auta 128tis km najeto at je jakkoliv stare každa cifra nad i pod se mu nezda asi se mu ty čisilka libi nebo ja nevim. Z toho duvodu také dochází ke stáčení tachometrů protože když dam na plac krasnou omegu s 250tis km v luxusnim stavu se serviskou a vedle ni 10x bouranou a opravovanou hajtru taky omegu se 128tis km tak at bude cena u te první jakákoliv tu druhou si lidi spíš koupí takže je pak logické že se stáčejí kilometry.

A co z toho plyne ? použivejte logiku průměrné auto najede ročně 20 - 30tis km takže si sami spočitejte kolik to asi bude mít vzhledem k věku natočeno, pokud neni doloženo serviskou a ani ta neni 100%ni tak kilometry neřešte ale řeště stav protože auto v super stavu když bude mit 3/4 mega najeto muže dalšich 200tis klidně najet ale hajtra ktera bude mit sice 128tis najeto s nějvětší pravděpodobností s sotva dožije aspon dalšich 20ti tis km. A poslední věc neobvińujte autobazary z toho že tachometry stáčí 90% v autobazarech jsou na komisní prodej tudíž jsou stale majetkem byvaleho majitele a autobazar nemuže do vozu bez jeho souhlasu dělat žádné zásahy proto pokud jsou u takoveho auta stočené km tak je to na přání majiele a na něj si stěžujte ne na bazar protože když si většina přečte pořádně smlouvu tak pokud nejsou km doložené serviskou tak u všech aut je v technické zprávě psáno že najeté kilometry nelze ověřit tudiž vám nikdo nezaručí zda jsou skutečné nebo stočené.

2008-06-20 15:30:11

Samozřejmě, kilometry jsou česká klasika asi bych nebyl tak striktní u hranice 128 000 km, ale u nás jednoduše není zvykem vyšší počet km. Mnoho lidí žije v iluzi, že po 100 000 má auto odslouženo, zžjemě je to ještě z dob kdy trvanlivost "Škodovek" byla oproti dnešním autům relativně nízká. To že má 10 let staré auto najeto 200 000, obzvláště naftové je běžné. Pokud je auto pravidelně servisované má toho ještě hodně před sebou.

K tématu zálohy, dnes se mi stalo toto, pán si rezervoval auto, domluvili jsme prověření v CEBII, které zaplatil. Dále jsme navštivili autorizovaný servis a ještě jeden menší soukromý servis. Dnes mi pán oznámil, že by rád ještě auto ukázal komusi známému, řekl jsem, že to není možné, a že domluvenou prohlídku využil již dvakrát, nakonec auto si nevzal, mě to stálo půlden času, 10 litrů nafty a jeho přes 10 000 Kč (ověření dokladů + VIN test + 2× servis). I to je život ..

2008-06-20 16:16:50

Hm taky zname takov situace klasika no jejich boj mi jim řikame že zelahoa nevratna prostě se sepiše doklad do kdy se zalohuje a když nepřijdou tak nic to same na splatky daji zalohu že to chtěji na splatky přijdou za dny dny uděla se žadost vyběhne na nas že je neplatič nebo jinej problem a taky zaloha propadne.

2011-05-30 14:42:04

Dle mého názoru je nejlepší ojeté auto koupit v zahraničí (v německu). Dá se sehnat krásné auto v dobrém stavu za rozumný peníz. Samozřejmě, když jsem byl pro svého miláčka, vzal jsem s sebou bratrance, kterej makal x let jako mechanik u Opela, takže kouknul a viděl (případně slyšel). Další dobrá věc, kterou mě naučil je dělat znuděnýho i když máte auto vyhlídnuté. Takže až přijdete do bazaru a víte, že támhleto auto se vám líbí a máte ho vyhlídnuté, buďte znudění a otrávení, nechte si ukázat minimálně další dvě auta, pořád remcejte (i když vám nerozuměj). Prodejce půjde s cenou dolů. Taky je dobré spočítat si, kolik budete muset dále investovat (rozvody, oleje, filtry, svíčky...). V případě, že je něco rozbité, zkuste se zeptat na snížení ceny - pořád smlouvejte. Jinak každopádně si prolistujte servisní knížku, dejte pozor na barvu vozu (měněné díly se nikdy nepodaří nastříkat úplně stejnou barvou a se stejnou rovnoměrnou vrstvou), lícování dveří, čísla oken by měla být stejná (nemusí být u posledních vozů v sérii sestavených z posledních dílů), vysvícené zažloutlé lampy také nejsou to pravé ořechové (znamená výměnu lampy cca 3000 nebo se smířit s horší svítivostí - nedoporučuji...). Jinak přeju hodně štěstí při koupi


Odpovědět