Fórum - Téma


Kráktodobý pokles tahu motoru


Fórum Zafira A Kráktodobý pokles tahu motoru

Informace o modelu: Opel Zafira A

Diskuze o vozidlu

2002 Zafira A 2.2

12 diskuzí

Výkon motoru 92 kW (125 PS) . Točivý moment: 280 Nm (207 ft/lb) . Maximální rychlost 187 km/h. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 200 ccm (134 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Y22DTR.



2016-08-23 11:59:59

Zdravím všechny,

nemáte někdo zkušenosti s poklesem tahu motoru u Zafiry 2,2 DTI?

K poklesu dochází po větším sešlápnutí plynového pedálu, kdy otáčky motoru stoupají z nižších otáček. V cca 2500 Ot/min dojde k přerušení tahu (řádově na desetiny vteřiny) a pak auto zase dál táhne. Neobjeví se žádná porucha motoru.

Při plynulém, pomalejším zvyšování otáček k tomu nedochází.

Díky každou radu .

Jindra

2016-08-23 15:07:02

jindrak: Milý Jindro! Nevykládej si to ve zlém, ale takovéto prkotiny neřeš, je celkem dost pravděpodobné, že s tím motorem tě čekají horší věci...

2016-08-23 15:11:29

colommbo: zas ho tolik nestraš Jak to napsat... má asi tak nejlepší motor z těch nejhorších A je fakt, že řešit takovou prkotinu a zvlášť u starého auta, asi nemá smysl. Kdyby tomu něco bylo, rozsvítila by se MIL.

2016-08-23 15:26:43

ondra01: Myslím to spíš z legrace, ačkoli jistý vážný a varovný stín tam je, stačí zmínit jediné - Bosch VP44/PSG 16...

2016-08-23 20:04:50

Zdravím,

mám úplně stejný "problém". Možná snad jen otáčky jsou cca 2300 ot/min?

Zatím jsem to neřešil... Vliv na funkci rostlináře to zatím nemělo.

2016-08-23 20:51:35

colommbo: Asi takhle... Jede to? Nic nesvítí navíc? Jede... = neřešit.

2016-08-23 21:06:12

ondra01: Souhlasím!

2016-08-23 21:51:41

legendami opredene vp44 - vyborne cerpadlo ovsem JEN A POUZE s kvalitni naftou. jinak se stava kreditkou v penezence

2016-08-23 22:55:56

No abych přiznal úplně vše, tak se mi už rozsvítila signalizace poruchy motoru a auto skočilo do nouzového režimu. Ale bylo to těsně po výměně vzduchového filtru, diagnostika ukázala "chybu váhy vzduchu", a já jsem trochu optimisticky doufal, že jsem jen uvolnil konektor u váhy, která je těsně vedle filtru. Po dalším nastartování OK

Teď je auto ve stavu, že jednou za čas dojde ke spadnutí do nouzového režimu, ale když hned motor vypnu a zase nastartuju, auto jede dál bez problémů. Těžko říct co to způsobuje, protože jsem zatím nepřišel na okolnosti, při kterých se to stane.

Každopádně zatím vždy pomohlo vypnutí klíčku a po chvilce opětovné nastartování. Jinak auto jede hezky, kromě zmíněného výpadku tahu nic dalšího nepozoruju. Spotřeba vychází 6,4 l/100, což podle mě není špatný.

Zkoušel jsem na zkoušku sehnat jinou váhu vzduchu, ale moc se nepodařilo. Na vrakáči měli jen 2,0DTI, což není podle označení identická váha, byť je v některém katalogu autodílů uvedena jako možná náhrada. Když jsem ji koupil a zkusil namontovat, tak se v podstatě nic nezměnilo, možná se prodloužily intervaly mezi přechody do nouzáku (ale vzhledem k tomu, že fakt nevím, jaký interval mezi těmi přechody je a jaká kombinace teplot vzduchu, motoru a otáček to způsobí, tak nevím, jestli je to pravda).

Kupovat jen tak na zkoušku váhu za 3500,- se mi moc nechce.

Uvidím, jak se to bude projevovat dál. Doufám, že čerpadlem to není. Zafiru mám teprve chvíli, ale původní majitelka mě nechala v autě nějakou bedýnku s "výbavou", kde byl i VIF aditiv, tak usuzuju, že autu trochu péče dopřála. A já tankuju jen Čepro, Benzina a nebo shell, takže s kvalitou nafty by problém být neměl. Ob tankování dám i aditivum...

Příští týden se uvidí. Jedeme na dovču do chorvatska, tak doufám, že nás tam ta holka nenechá

2016-08-24 07:02:41

Ahoj,tohle mi dělá taky.

Auto měl v rukou i Alzafir a rekl ze ten pokles vykonu je behem nastavovani virivych klap,ze to delaji vsechny Zafiry s timhle motorem.

Snad jsem si to dobre zapamatoval a neplacam hlouposti.

2016-08-24 17:45:48

Ahoj,

měl jsem stejný problém po doplnění klimatizace a výměně vzduchového filtru.

Auto občas spadlo do nouzáku, po vypnutí vše fungovalo zase chvíli v pohodě.

Po velmi dlouhém bádání banální závada nalezena, uvolněné potrubí od turba,

od té doby v pohodě,už cca 3roky a dalších 50tis. najeto.

2016-08-26 22:40:50

Díky za další tip. Zítra zkusím zkontrolovat potrubí kolem turba. Co jsem to zkoumal dříve, tak bylo trochu volnější vsazení trubky sání z ventilového víka v potrubí sání turba, ale můj automechanik říkal, že by to nemělo dělat problémy. Ale když nenajdu nic jiného, zkusím nějak přetěsnit i tohle.

Ahoj Jindra


Odpovědět