Fórum - Téma


Kouří, jede hrozně, netáhne svítí kontrolka motoru


Fórum Astra G Kouří, jede hrozně, netáhne svítí kontrolka motoru

Informace o modelu: Opel Astra G

Diskuze o vozidlu

1999 Astra G 2.0

1 fotek  |  14 diskuzí  |  1 otázek

Výkon motoru 60 kW (82 PS) při 4300 ot./min. Maximální rychlost 175 km/h. Hmotnost 1 275 kg. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 995 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, X20DTL.



2016-05-16 21:03:24

Zdar chlapi, mam problem, obcas mi zasvitila kontrolka motoru pri jizde a nemelo to tah, hned ale zhasla po seslapnuti pedalu, ted uz to sviti furt, stezi z toho vytahnu 70km/h, hrozne kouri z vyfuku, je problem se vubec rozjet, chcipa to, no proste se vubec neda jet s autem, jako kdyby se to dusilo, elektromagneticke ventily vsechny tri jsem vymenil, egr jsem vycistil, i jsem ho zkousel a chodi jak ma. Bojim se ze by to mohl byt katalizator a proto se chci zeptat, napada me vaha vzduchu jeste, nema nebo nemel nekdo takove problemy a cim to bylo popripade? Kdyztak jak s tou vahou vzduchu, ja s ni nemam zadne zkusenosti, pry je problem vubec sparovat RJ s novou. Jinak lambda sondy X20DTL nema jak uz mi jeden znamy expert radil . Jeste jsem tu kdysi nekde cetl, ze stredak se muze ucpat, ale to by nic nesvitilo na palubce? Mam najeto 168tkm. Jinak s autem jsem spokojeny, jezdim s nim delsi trasy, spotreba paradni, ted ale ne... Prosim o rady, ztracim nervy

2016-05-16 21:46:31

Zdravím ja mam tu samou astru a mne padla několik krat za sebou a po vypnuti motoru a vytažení klíčků kontrolka zhasla a zase jela normál pak odešlo palivove cerpadlo a ted padá jenom občas a to sni jezdím 100 km denne. Zatím to pořád jezdí az na tu spotřebu 8,8l/km je dost

2016-05-17 02:13:25

A co rika na to diagnostika chlapi?

2016-05-17 04:19:01

0400 Hodnoty recirkulace spalin, siroky pojem co to muze byt...

2016-05-17 06:39:27

to právě moc široký pojem není. Jasně ukazuje na EGR, možná zůstal viset v otevřené poloze. Minimálně bych ho demontoval, důkladně zkontroloval a na chvíli zaslepil. Nemyslím trvale, jen dočasně i se svítící kontrolkou, ale vyloučit tak ostatní věci, pokud to pojede normálně. Pokud ne, pak bych řešil, co dál (váhu, turbo, čerpadlo). A nebylo by špatné sundat celé sací/plnící potrubí a vyčistit ho. Od egru to bývá taky suprově zacpané, až je s podivem, že to ještě jede.

2016-05-17 07:53:41

mirpie: Jo vyčistit sání určitě dobrý nápad , ale bacha na odvzdušňování , čerpadla VP44 se nesmí odvzdušňovat "startováním naprázdno" Nebo ho zadřeš.

Doporučuji pořádnou diagnostiku s načtením nejenom kódů , ale i hodnot ze snímačů. Prostě tohle musí člověk umět , oplácký nafťáky mají svoje specifika.

2016-05-17 18:26:46

Sani jsem cistil komplet v lednu a pretesnoval. Kryzovky s cerpadlem uz mam davno za sebou, takze vim co se slusi a patri k nemu :D cerpadlo je OK, jeste me napada na kolenu sani je nejake cidlo plniciho tlaku nebo tak neco na levo ve smeru jizdy, je to male a plastove, prisroubovane jednim sroubem, muze to taky delat az takove problemy, kdyz to odejde? nevite?

2016-05-17 23:07:57

Podle jinych for napr renault ci suzuki to ukazuje budto na egr nebo neco i se sanim. to cidlo by to taky mohlo byt, necetl jsem ty fora upne a nehledal buhvi jak dlouho,ale mluvilo se tam i snad o nejake hadicce v sani blizko egru a jejim ucpani, vycisteni klapky atd... Co do egru vetsina tvrdi zkusit zaslepit, ci otocit a co to udela pak,mluvilo se tam i primo o egru a nejake vyhrate pruzince atd atd. zkus pogooglit klidne i na jine auta nez jen oply a najdes i treba co vse zkontrolovat jineho treba v sani nebo primo na egru a tak.

2016-05-18 07:54:33

trek: Ano na sání je absolutní snímač tlaku sání. Podle toho pozná ŘJ tlak turba a funkčnost EGR. Takhle z plezíru nejde zjiš´tovat vady na tak složitém motoru , po potřeba diagnostikovat a mít znalosti.

Tazik: U motorů X20DTL,DTH nelze EGR zaslepovat bez elektronického simulátoru ! Vždy to ŘJ vyhodnotí jako chybu , pozná to právě díky tomu snímači na sání.

2016-05-18 17:28:34

breathlless: No ja nerikam at to zaslepi, ale o zaslepovani ze se tam psalo.

2016-05-18 21:15:26

tazik_g_1600_16v: fóra jiných automobilek vůbec nebrat vpotaz , mají zcela odlišný SW v ŘJ a i když je funkce motoru stále stejná , jeho řízení a regulace může být zcela jiná.

2016-05-28 08:02:41

Ok egr, elektromagneticke ventlily a vahou vzduchu to neni, uz to stopro vim. Ale co tomu je...

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-05-28 12:38:28

trek: Jak to startuje studené? Osobně to vidím na čerpadlo a přidřený předsuvník (regulace doby vstřiku a množství paliva). Jinak by to prostě tak nehulilo.....

http://www.club-opel.com/...okazene-bosch-vp44-117583

2016-06-01 21:45:31

kopejda: presne to co se tam pise je skoro muj problem,akorat,ze za studena i za tepla startuje jak ma,za studena po nastartovani a pridani plynu ma tendenci se cukat az zasekavat motor a pote jakoby to neco protlacilo a zas jdou otacky rychleji na horu,ale pri jizde nema silu zvedat rychle otacky. Cca 1500-2000 otacek je tezke prekonat pri jizde.Podle vlakna cos posilal,to asi vypada na ten pridreny predsuvnik v cerpadle.O vikendu jsem byl nagarazi a zkusil jsem odpojit vyfuk pekne az od turba,jestli fakt neni ucpany prece jen katalizator nebo cast vyfuku a dela to i tak.Stejne jsem uz potreboval vymenit vyfuk cely,tak bude aspon pekne od zacatku až do posledniho spoje pretesneny.Nicmene zbyva zavada v cerpadle,což jsem se bal,ma 170tis uz za sebou... Ale myslel jsem,ze se cerpadlo zrovna projevi jinak,kdyz se posere.


Odpovědět