Fórum - Téma


Koupil jsem Omega 2.5 dti


Fórum Omega B Koupil jsem Omega 2.5 dti

Informace o modelu: Opel Omega B



2016-08-22 12:12:50

Ahoj všem. Po delší době se vracím s dotazem k Omeze. Jsem čerstvý majitel 2.5 dti 110kW. Auto jsem koupil v bazaru, dotažené je z Německa. V kufru byla krabice plná "harampádí" a spolu s tím i nové cosi co se jmenuje "oil breather", po chvíli hledání jsem našel ještě BMW oil separator M57. Prý je to lepší a mělo by se to vyměnit. A při hledání jsem ještě narazil na poznámku " If you find a good one, get out the swirl flaps of the intake manifold to prevent engine damage - that's most important." a pak k tomu video https://www.youtube.com/w...=CvbIvDbt-pg&spfreload=10. U ani jednoho nevím jak se to jmenuje česky, tak nevím, zda už se to tu někde neřešilo, ale co je to ten oil separator(na obr. je to co mám nové v pravo), mám se vyměnit za původní a ty swirl flaps vymontovat jak píšou? Díky :)

2016-08-22 12:29:26

Odvetrani vika. Urcite vymenit.

2016-08-22 12:48:50

jukata: Pořídil sis, pokud u ní vše funguje, jak má, jednu z nejlepších Omeg, jaké jsou k mání - tedy přesněji hned po benzínových vé šestkách...! Co je "oil breather", netuším, ale ten druhý sakrament jsou všeobecně známé vířivé klapky, jež některé silnější naftové motory v sání mají a tento motor není výjimkou. Nejsem nafťák, ale povědomost mám takovou, že je to vcelku problematický element. Hlavním jejich úkolem je upravovat/zlepšovat tah motoru při přechodu z nízkých do vyšších otáček (aby ten čtyřiadvacetiventil "táhnul pěkně vodspoda".) Bohužel se semtam přiházívá, že se některá klapka či její část náhle uvolní a proletí sáním do válců, kde nadělá slušnou paseku... Kamarádovi na jiném oplím klubu se zrovna tohle stalo a nebylo to levné, odskákal to i píst. Proto se u tohoto motoru vířivé klapky poměrně často celé demontují, motor si krásně poradí i bez nich. Učinil tak posléze i on, po nastartování naftové květiny jen šeptají a motor táhne jak smyslů zbavený.

2016-08-22 12:51:50

oil breather = oddech motoru :) , takže jde o ventil odvětrání motoru.

Vířivé klapky bych neodstraňoval , pouze je vyčisti a udržuj čisté. Na snadě je něco provést s tím odvětráním - separovat a pořešit EGR , pak zůstane sání čisté a klapek se nemusíš bát.

Většinou klapky selžou protože se zanesou směsí olejových výparů a sazí z výfuku , pak se přilepí a utrhnou.

2016-08-24 08:25:14

Ahoj, tak vám moc děkuju za bleskové odpovědi:) . Odvětrání motoru vyměním (tedy nechám vymenit, protože sám to asi nedám), ale co s těma klapkama nevím. Asi nebude uplně levná sranda je nechat zkontrolovat a vyčistit, na druhou stranu pokud se nějaká utrhne a vlítne do motoru, bude to ještě dražší. Dá se nějak "snadno" zjistit, v jakém stavu jsou, nebo jestli tam vůbec jsou? Motor je po (dle tachometru) 200 000 tak čistej, jako by skoro vyjel z výroby, tak to vypadá, že se o něj předchozí německý majitel dobře staral.

A ještě jsem vyfotil další "poklady", které jsem našel v kufru a netuším co to je, foto připojím.

Mám se bát, že autu něco bude, když se v kufru válela taková hromada věcí? :) Díky

2016-08-24 08:47:03

Pridavne topeni, egr a nejaky potenciometr.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-08-24 12:20:25

Ten poslední obrázek bych viděl spíš na snímač tlaku v sacím potrubí..... MAP....

2016-08-24 12:53:49

kopejda: Vypada to tak no...

2016-08-24 13:27:11

ahoj, oil separator = separator oleje z odfuku motoru z klikovky resp vent. vika. bmw ho casem upravilo a existuje vyjma domecku jen vymenny vnitrek s cenou original bmw dilu okolo 800,- czk unterval vymeny 60tkm. pokud se ucpe tak motor olej prestane separovat od vzduchu a zacne ho zrat

to druhe jsou virive klapky sani. bmw delalo tenhle motor s i bez nich. ja mam motor bez. klidne je vyhod, zaslepky jdou koupit na bazosi. a nebo tam jde dat zesilena verze. kdyz se nejaka z nich urve tak mas po motoru.

o tom motoru vim hodne. tak se ptej. p.s. hlavne mej ve 100% stavu chlazeni pak je nesmrtelnej. bmw s nim vyhralo x krat po sobe anketu motor roku. pravoverni bmw fans dodnes vzpominaji. mmch. se z neho necha vydolovat mraky koni. 3L verze umi dat pres 600ps

2016-08-26 11:57:51

Tak ještě jednou moc děkuju za vaše odpovědi! Vzhledem k tomu, že sem s autem jel zatím dvakrát, tak nemám nejmenší tušení, v jakém stavu je a vlastně ani nevím jak to pořádně zjistit. Třeba konkrétně motor a chlazení. Ručička teploty se pohybovala při větší zátěži (jízda do táhlého kopce) mírně nad 90 kou, jinak většinou pod a to venku bylo kolem 28 stupňů. Motor mi přišel, že v nízkých otáčkách moc netáhne a turbo zabírá s velkou rozvahou, něco jako "když chceš, tak já se teda roztočím". Jinak to nekouří, jen když hodně přidám při jízdě, tak sem si všim, že se zamnou trochu čmoudilo. Koukal jsem pod víčko nádobky s chladicí kapalinou, olej v ní nebyl a když se nastartovalo, vodu to ven neházelo.

ještě k těm dílům co jsem našel, moc děkuju za jejich popis. Omega má nějaký přídavný topění nebo kde se to tam vzalo? Sou ty díly k něčemu nebo to můžu vyhodit. Nějak nevím co stím :).

Zatím teda vím, že musím nechat vyměnit ten oil separator a zjistit nějak v jakým stavu sou ty slavné klapky :)

2016-08-26 13:18:06

jukata: mám stejnou omču s 5-ti stupňovým automatem, při rozjezdech je opravdu línější, musíš počítat s prodlevou, ale když se motor roztočí přes 1750 ot. pak to tlačí do sedačky a když k tomu dáš "S" to je potom zrychlení, k tomu kouření je potřeba ten motor občas protáhnout, já jezdím kolem komína a aspoň 2x týdně ji protáhnu, abych vyčistil výfuk. Když budeš jezdit dlouho na spotřebu, tak se ve výfuku usazují saze a když ji po dlouhé době protáhneš, tak za tebou není vidět. Závěr - kašlat na spotřebu vytáčet motor aspoň do 2500, pak je to v pohodě.Byl jsem v červnu na emisích a kouřivost 0,1 , auta s filtrem pevných částic mají povoleno 0,3 tak k čemu jsou euro5 , euro6 . Jinak moje spotřeba při každodenní jízdě do práce a z práce cca15km je slušných 8,5 - 9 l/100.

2016-08-26 13:23:19

jukata: "... Motor mi přišel, že v nízkých otáčkách moc netáhne a turbo zabírá s velkou rozvahou..." - Nevím, s čím porovnáváš, ale je třeba si uvědomit, že tenhle motor má čtyřventilovou techniku, to není klasický starý ropák táhnoucí od volnoběhu jak mula, je potřeba jej trochu držet v otáčkách. Drž jej klidně stále přes dva tisíce, neboj se toho a "nauč" se s ním jezdit, poznáš, jaký režim mu vyhovuje a on se ti odmění, uvidíš. Ten motor je na takový režim právě stavěný a aspoň se ti nebude tolik zasírat karbonem. A převodovka je tam od toho, aby se používala, ne že budeš motor trápit na vysoké kvalty, prostě podřadit a (přiměřeně) točit.

P.S. Než jsem to sesmolil, kolega mě předběhl a píše vpodstatě totéž...

2016-08-26 13:27:49

jukata: ohledně toho topení omega má pomocný příhřev pro rychlejší ohřátí v zimním období, já jsem měnil řídící jednotku, která je v tom topení, je to speciál pro opel a stála 11000,00kč. Co se týče provozní teploty, tak to mám stejné jako ty, něco přes 90 , jel jsem v létě s naloženým podvalem a to se teda hřála, ale pomohl jsem si tím, že jsem na automatu navolil manuálně nižší stupeň a zapl "S" , tím motor jel ve vyšších otáčkách a v pohodě se chladil na 95 .

2016-08-26 20:42:22

tenhle motor jede od 1800 ot. mene nejezdit vyjma dojizdeni treba do krizovatky = bez zateze. naprosto v pohode se s nim jezdi od 2 tis po omezovac. bmw nestavi diesely s malym turbem jako fauve co jede od volnobehu ale na 3500 ot je mrtve. tyhle motory funguji od 1800 ot lepe 2000 az do uplneho konce bez ztraty kyticky. jezdi ho ve vyssich otackach, bude fungovat jako vino, presne jak ti radi kluci vyse. ja mam bmw sice s 3.0 uz s CR a najeto dost km vychazi vyvojove z tveho ma 350 tkm a jede jak cert. je te peckovni motor


Odpovědět