Fórum - Téma


KOUPĚ ZAFIRY-NA CO SI DÁT POZOR


Fórum Zafira A KOUPĚ ZAFIRY-NA CO SI DÁT POZOR

Informace o modelu: Opel Zafira A



2010-10-20 18:52:26

Zdravím, plánuju koupit Zafiru 2,2 16V DTI 92 kW. Chtěl jsem se jen zeptat na co si dát pozor.

Co jsem četl a říkal mi známej(Zafira 1,8 16V 85 kW má jí zatím 4 měsíce a bez problému) tak hodně odchází alternátor.

A jaké jsou další závady.

P.S.: ještě dotaz ohledně barvy.Lakovala se taky ve sv. modré metalíze (viz. obrázek dole), nebo jí dávaly jen na OPC.

Díky moc za rady .Mějte se a spoustu spokojených kilometrů.

bad64  
2010-10-20 19:14:13

Když jsi zadal dotaz do diskuze tak jsi si zajistá pořádně pročetl diskuze s vlákny Zafira jinak musíš vydržet až se přihlácí kluci Zafiráci.Nebo pošli interku třeba na nicky-Božek,Bobban,Veselík.

bad64  
2010-10-20 19:44:33

http://www.astra-g.cz/sea...t=all-phpRS-all&rstema=10

2010-10-20 22:23:37

Musím ti odpovědět taky ,máme zafiru již 3 roky a jsme velice spokojeni,příští auto bude taky zafira .Jestli máš rád velké auta tak je to to pravé auto.Máme 1,8 a jezdí skvěle.Za nás doporučuji. OK

Akorád ti neporadím jestli naftu nebo benzín,já se přikláním k benzínu.

2010-10-21 18:37:28

No já spíš tu naftu než benzin.Vzhledem že jezdím z Prahy do j. čech(s vectrou 2,0i za 16 litru cca.150 km)a navíc mám možnost mít naftu za pakatel.Dík za radu a jakou má v průměru spotřebu na 100 km

2010-10-23 17:23:30

jít do jetýho naftovýho opla je poměrně risk odcházej čerpadla a je vždy dobré mít tak 40000kč stranou na případnou opravu švára ted pořídil zafiru 2.2 DTI udajně najeto 123000km a jezdil měsíc a půl a kleklo čerpadlo oprava vyšla na 42000kč.při diagnoze čerpadla zjistili že má nalítáno 180000km.

osobně bych šel do 1.8ky 92KW

2010-10-24 12:07:51

16 l/150Km?To nepapá,to žere.Mám 18/16v a 7.2/100km.Jinak veliká spokojenost.Rodinný auto na výlety pro dva.Jdi do toho.Se závadama musíš počítat na každým autě.- Jak to má kozy nebo kola,tak s tím budou v budoucnu vždycky problémy.

2010-11-06 20:55:29

Ahoj! Zobrazená zafira mi přijde jako echt opc, tzn. s motorem 2,0 turbo, 141 kW. Pak se vyráběly i běžné zafiry s optickým paketem opc. Nejsem si jist, že v této metalíze - ta podle mě byla určena na opravdovou opc s tím benzínem. Co se týká 2,2 DTI - NEBRAT! Obrovským strašákem je použité naftové čerpadlo BOSCH VP 44 PSG 16. Toto čerpadlo je neopravitelné! Když jsem měl zafiru s 2,0 DTI s tímto čerpadlem, odešel v něm snímač vačkového hřídele. Kvůli třeba tomuto snímači kupuješ celé čerpadlo a ne jen ten snímač jako u jiných aut. Nové čerpadlo stojí od Kč 60.000,00. Čerpadlo není vyrobeno z kvalitních materiálů. Neustále se v něm vytváří kovové šupinky, které zanáší naftový filtr. i když je jeho výměna předepsána každých 30000 km, je téměř nutné ho měnit po 15000 km. To ale málokdo ví nebo dělá. Další věcí na motoru je odtah přebytečného paliva odvzdušňovacím systémem motoru. Za ta léta hadičky od vstřikovačů ztratí těsnost a jednoho dne nenastartuješ, protože se motor zavzdušní. Každým marným pokusem o start jde čerpadlo naprázdno a vydírá se. Všechno co píšu, jsem si se zafirou prožil. Nechala mě z ničeho nic stát na dálnici v rakousku při cestě k moři, nechala mě stát nedaleko domova, v garáži nastartovala, vycouval jsem, pak zdechla a už nehlesla. A zatlačit na sněho sám takovou škatuli zpět do mírného kopečka, do bylo něco. Byly to chvíle utrpení. Za saharou chladiče klimatizace se drží nečistoty, vlhko a hliníkový chladič prorezne. na to, že to je diesel, výfuky taky moc nevydrží. Ve srovnání s 10ti letou octavii, vypdala 5 let starý výfuk na mojí zafiře jako když má za chvíli upadnout. Jinak to bylo auto prostorné, praktické, vzhledově mooooc hezké, bezvadný brzdy, řízení, řazení by mohlo být přesnější, příjemně tuhá kastle, nikde nic nevrzalo, motor s dobrou charakteristikou a přijatelnou spotřebou, rychlosti by mohly být delší - docela dost motor zbytečně točil. Ale kvůli těm konstrukčním přešlapům, opravdovým průserům, bych být Tebou to auto nechtěl. Přišetři a kup si zafiru II, kde naftové motory od fiatu jsou o světelný rok spolehlivější, výkonnější, pružnější, úspornější. Opel nikdy diesly neuměl. Když jsem všechno sečetl a podtrhl, tak za 40000 km a roku a půl běžného používání jsem na ní ztratil Kč 150000. jsem ale rád, že to auto už nemám. Zdraví je mi cennější. Nechci Tě ovlivňovat, jen píšu zkušenosti a poznatky.

2010-11-09 18:31:21

jak to tak čtu, tak si to začínám rozmýšlet jestli Zafiru I naftu nebo benzín.začínam se přiklánět k benzínu.nebo Zafiru II v naftě.Lidičky poraďte prosim vás jestli jedničku benzin nebo nafta, nebo dvojku nafta.po desinové stánce u mě vede jednička,ale na spolehlivost začíná prohrávat .

2010-11-11 17:22:20

tady sou postřehy mého švagra

JJ jen můžu naprosto souhlasit s předchozími komentáři. Mám Zafiru 2,2 DTI 16V, 2003 Selection, Y22DTR. Prostor, konfort jízdy, užitnost - naprosto perfektní. Jen problém z čerpadlem BOSCH VP 44 PSG 16. Jednoho krásného dne při jízdě auto naprosto bez výstrahy dvakrát škublo - rozsvícená kontrolka motoru a už to nikdo nenastartoval. Čerpadlo bylo i v německu na stolici a opravě - toto čerpadlo je NEOPRAVITELNÉ. Nejlevnější alternativa u Auto Kelly 61 tis. Autorizovaný servis Opel - 72 tis. Použité čerpadlo z vrakoviště nemá cenu kupovat, potažmo tento druh je nedostatkové zboží i na vrakovištích. Zachránila mě až firma Auto Komi.

http://www.autokomi.cz/au...osch-vstrikovaci-cerpadla.

Velice vstřícný a na rozdíl od autorizovaného servisu Opel v Karlových Varech naprosto profesionální přístup. Ale i tak nové čerpadlo se zárukou 2 roky dle podmínek firmy - což byl požadavek nahrání software do čerpadla aut. servisem 35.tis s DPH. + další náklady protože auto stálo ve Varech v servisu. Celková oprava cca 42 tis.

Zafirka 2.2 DTI má také ještě jednu dost podstatnou mouchu a to je dost častá porucha váhy vzduchu, což je investice cca 4000,- tis.

Původně jsem nechtěl diesel, měl jsem astru 1.8 16V 86 KW a Zafiru jsem chtěl s tímto motorem. Dnes bych si za koupi Zafiry 2.2 DTI nejraděj utrhl hlavu.

K tvému dotazu - jednoznačně Zafira I - 1.8 16V 92 KW

2010-12-20 21:38:11

Ahoj.Nikdy jsem zafiru nemel.A sam bych o naftakove verzi uz predem pochyboval ale..Mam nekolik znamych jezdicich s motorem 2,0DTI 74kw a myslim,ze tohle auto se povedlo,aspon vzhledem k poctu najetych km a nakladu na ne.Nejvic se to pozna u jedne,ktera jezdi od nove r02 ted najeto 340tis km.Jezdi porad super a prakticky mela dve vetsi poruchy,servo a padani nafty.Obe za rozmune penize opravene.A ty zbyle jeste vic km a nekupovane nove a bez vetsiho problemu.Tak si nemyslim,ze je to nahoda.A jestli jsou novejsi naftaky zafiry lepsi,tak musi byt dokonale:)

A jinak nevite jaky je novejsi benzinovy motor 1,8 103kw v zafire?

PS-Opel KV byl odjakziva spatny servis,zatim to tak zustava..,ochotny,kdyz je zajem o nove..

2011-02-01 02:34:51

Mam dotaz....taky pemyslim o koupi zafiry(benzin)....ale problem ohledne cerpadla me docela zaskocil....chci se zeptat jestli je to problem jenom naftaku nebo i benzinaku

bad64  
2011-02-01 07:05:48

Pokud jsi přečetl pořádně vlákna tak jsi se zajisté dočetl,že se jedná o diesely to je nafta.A také by bylo potřeba toto:http://www.club-opel.com/...ajici-cleny-clubu-opel-27 Děkujeme


Odpovědět