Fórum - Téma


Koupě Zafiry 1.8 2014 - plus LPG


Fórum Zafira B Koupě Zafiry 1.8 2014 - plus LPG

Informace o modelu: Opel Zafira B


1  2  3

2016-01-26 01:31:16

Nikdy LPG ! Za ty peníze se dá koupit tourer na CNG ! Hledej na sauto - bazar v Olomouci ! Super výbava a CNG od výroby !

2016-01-26 05:48:05

Zdravím všechny!

Velice děkuji za názory a poznámky.Ujistil jsem se ,že to nebude špatný krok jdu do toho.Navic vůz je po prvním majiteli,nákup v Čechách,tak se snad nespalim.

Ještě jendou ď.,s pozdravem a přáním hodně kilometrů bez nehod a poruch....

2016-01-26 11:36:54

No já jsem z těch, kteří s LPG válčí - mám XER 1.8, r.v. 2010, LPG STAG4, doděláno ještě u prodejce, od začátku s potížemi. Dle názoru více různých dílen jsem se nechal přesvědčit k dodatečné instalaci přímazu. Ten mi pak zatékal zpět do směšovače, muselo se to předělávat.

Problémy v mém případě:

  • když dojde plyn, motor chcípne (ruční přepínání paliva funguje ale dobře)
  • ve větším mrazu se občas přepne samo na benzín (kontrolka bliká jako by byl plynový pohon v poruše) až do restartu motoru
  • v zimě si také obvykle začne vymýšlet ukazatel obsahu plynové nádrže
  • nejhorší problém: po startu kolísají otáčky a při sešlápnutí plynového pedálu se auto dusí a téměř nejede, je potřeba počkat na místě a nechat motor chvíli běžet a 2-3x zkusit pedálem zvýšit otáčky, než se to usadí, jako u staré škodovky se špatným sytičem. Bylo to několikrát u plynařů (vč. seřizování za jízdy s pomocí počítače) i v Opel servisech, nikdo na nic nepřišel. Nakonec jsem někde dostal radu přidat aditivum do benzínu, které má rozpouštět nánosy spálenin z plynu na stěnách válců, ale ani to nepomohlo. Vzhledem k tomu, že na diagnostice se neukáže nic zajímavého a Opel servis si s tím neví rady, věřím tomu, že to souvisí s přestavbou na LPG, možná nějaká nekompatibilita mezi řídícími jednotkami.

Samozřejmě jsem podle všech plynařů jediný na světě, kdo má problémy a je to podle nich něčím na straně Opelu a podle Opel servisů jsem zase auto zničil plynem a dávají od toho ruce pryč. Nějak jsem si na to zvykl a moc to už neřeším, ale auto je zřejmě neprodejné.

2016-01-26 12:14:39

komanek: Co tam máš za reduktor? Stává se, že propouští membrány a celé sání, přes podtlakovou hadičku, se ti naplní plynem a motor se pak po startování dusí.

To, že neukazuje úplně přesně ukazatel množství paliva je věc hodně častá. Já už jsem si zvykl, protože to je asi jediná věc, kterou bych tomu vytkl. Jinak mám už skoro 100tkm a měnil jsem jen právě reduktor a dva vstřiky. Jinak šlape.

To, že se ti přepíná za jízdy zpět na benzín, je jen o správném seřízení a použitých vstřikovačích.

Zkus nějakého jiného plynaře. Mohl bych ti doporučit Kánského, ale je to až v H.K. Pak další strejda, s kým je domluva a je šikovnej, je z Holohlav www°lpgprofi°cz

2016-01-26 12:43:06

ondra01: reduktor tne co patří ke STAG4, už byl také měněný. Nenapsal jsem všechny detaily a tady je to asi už OT, omlouvám se. Problém s dušením je jen při úplně studených startech, v tu dobu to jede na benzín. Pomůže odpojit kabel od variátoru, ale ten je údajně v naprostém pořádku, tak proto ta úvaha o elektronice.

Díky za tipy na plynaře. To je ale dle mého další nevýhoda: každý z nich umí jen něco, většinou to funguje, ale když nastanou problémy, často si neví rady. To pak znamená jezdit třeba i 100 km, brát si na to dovolenou, pokud tam auto zůstane tak kombinovat s MHD, .... chce to mít určité povahové vlastnosti, aby to člověka bavilo

2016-01-26 12:59:50

komanek: Kánský dělal STAG snad od nepaměti, asi jako většina plynařů. Je to polská výroba, levnější a dost rozšířená. Zkusil bych ho.

Mě to blbě startovalo taky, taky hlavně při prvních startech, přes den už ne, někdy jen delší dobu točil motor, ale žádné kuckání. Vždycky až další den, po delším stání se studeným motorem. Přesto to sání, pakliže je k němu podtlaková hadička vedená, zkontroluj.

2016-01-26 16:03:38

No, jsem každopádně rád za všechny odpovědi. Pro mne je závěr jasný, buď Zafiru bez LPG nebo vůbec. V LPG jsem viděl její velké plus, takhle už má další nevýhodu vyšší spotřeby než Verso. Spolehlivost si troufám tvrdit je vyšší u toyoty. Jediné, co jí zůstalo je větší prostor. Chci mít s autem prostě klid, mám hodně práce, starostí i radostí s rodinou a auto potřebuji spolehlivé, ve kterém se budeme cítit dobře a hlavně které nás finančně nebude neustále vysávat. Vypadá to zatím tak, že si raději něco připůjčím a připlatím si za to Verso. U mne auto prostě není a nebude spotřební zboží. Mám i problém prodat to staré, je to člen rodiny :) Děkuji všem.

dundaz, 2016-01-26 16:03:38 napsal:

No, jsem každopádně rád za všechny odpovědi. Pro mne je závěr jasný, buď Zafiru bez LPG nebo vůbec. V LPG jsem viděl její velké plus, takhle už má další nevýhodu vyšší spotřeby než Verso. Spolehlivost si troufám tvrdit je vyšší u toyoty. Jediné, co jí zůstalo je větší prostor. Chci mít s autem prostě klid, mám hodně práce, starostí i radostí s rodinou a auto potřebuji spolehlivé, ve kterém se budeme cítit dobře a hlavně které nás finančně nebude neustále vysávat. Vypadá to zatím tak, že si raději něco připůjčím a připlatím si za to Verso. U mne auto prostě není a nebude spotřební zboží. Mám i problém prodat to staré, je to člen rodiny :) Děkuji všem.

2016-01-26 18:10:54

dundaz: ja bych to videl trosku jinak... Za vetsinu tech vetsich poruch si muze kazdy sam a to tim, jak s vozem zachazi a jestli dodrzuje pravidelne intervaly vymen naplni a jake naplne a soucasti kupuje. Pokud budes kupovat nove auto, nebo skoro nove, treba z predvadecky, tak si bud jisty, ze rozumnym zachazenim ti bez vetsich investic vydrzi to, co vydrzet ma. Kdyz koupis neco z druhe ruky, xx let stare, nemas jistotu v nicem. Jak se rika, cim novejsi, tim horsi...neco na tom je, ale spis ve smyslu toho, ze dnesni auta nemaji vydrzet miliony km a dvacet let. Jinak spatna auta neexistuji... .

Co se lpg tyka, tak pokud nenajezdis aspon tolik, aby se ti do dvou let investice vratila, nema to cenu. Taky to ma nejakou zivotnost, jen bomba je max na 6, nebo 10 let - ta je drazsi a ostatni veci k tomu... Uspora je cca pri cenach tak, jak jsou nastavene i ted, asi 1,- na km minimalne. Coz treba v mem pripade bylo za neceky rok doma. Nebal bych se nejake nespolehlivosti, nic na tom neni, nejaka jednotka, bomba, reduktor, vstriky...par veci.

2016-01-26 18:26:16

bacha na Verso, taky jsem ho chtěl, ale hodně odchází zadní náprava, hlavně u 7 místné verze, oprava velice velice drahá

2016-01-26 19:06:50

Plně souhlasím s ondrou, na tom, jak se o to budeš starat, záleží hodně, já třeba měním olej co 12.000 km, nebál bych se ani plynu, ale kvalitně udělaný a dobrý systém. Zkus kouknout i na fóra o plynu.

Kolega třeba dával plyn do 3 roky starého scénika a montážní firma co mu plyn montovala mu převzala záruku, takže jezdí na servis tam.

2016-02-01 12:13:15

Tak nakonec ještě zvažuji koupi Zafiry do 150 000,- včetně přihlášení a oprav, tj. tzv. minimální řešení bez LPG. Auto bych rád měl 4-5let. Novější nebo nové bych řešil po této době. Výběr by tedy padl na 1.8 kolem roku 2006. Asi největší problém je výběr takto staršího auta. Asi bych to viděl na nějakého servisáka sebou. Nicméně na co si dát největší pozor při výběru?

Děkuji předem za pomoc.

2016-02-01 18:09:35

Mám 4 deti a Opel Zafiru B 1,8 2007 - LPG Zavoli s prímazom VLUBE. So sedením sú spokojné, v 3. rade im býva častejšie nevoľno ale sú dosť citlivé na prevoz. Trošku je problém so sedačkami. Toto auto som chcel kvôli tomu, že je benzín a nemal až tak prehnanú spotrebu a nemal turbo. LPG bolo montované asi v roku 2013. Či funguje prímaz, neviem mám ho len 2 mesiace a to sa hneď nevidí. Auto bolo na tlakovej skúške LPG, menili sa aj filtre ide OK. Sviečky boli Brisk tak som aj nové dával Brisk. Na LPG mohli spraviť okolo 100 000km. Autu má cca 260 000km. / neviem presne/ Chod je plynulý pri mínus 20, keď auto stálo a preplo ho na plyn vtedy jediný krát trošku zacuklo. Auto prepína na plyn cca do 1km. Skôr na ňom riešim iné problémy. A zdá sa mi , že to kúrenie nie je zrovna najlepšie.

2016-03-02 12:33:17

komanek: Ahoj, mám přesně ten samý problém, co jsi napsal. Opel Zafira Z18XER + LPG Stag 300, r.v. 2008 . Už si zjistil něco více k tomu cukání za studena?. Jsem laik a tak se pokusím sdělit moje informace. Vždy po ránu, když auto nastartuju, tak mě chytne na poprvé. Drží cca 800 ot./ min a po cca 20s se mu sníží otáčky na 500 a začne se dusit. Hned si ale přidá otáčky na 1200 a otáčky se ustálí na 800. Ještě horší to je, když mu přidám plyn, tak to skoro střílí z výfuku a dusí se. Musím ho nechat. Takhle se otáčky sníží asi 3 krát a po cca 2 minutách od nastartování se otáčky na volnoběhu ustálí na 800. Musím ale stát na místě. Když se hned po nastartování rozjedu, tak třeba po 15m v křižovatce auto ztratí výkon a skáču jak se starou škodovkou. Takhle to trvá do 2 minut. Po zahřátí se motor přepne na plyn. Poté to jede bez problému. Když nastartuju teplý motor, tak mi to nedělá. Nechal jsem si změřit tlaky ve válcích, byly dobré 10,10,10,10,5. Normál je 10,5. Vyměnili mi svíčky. a v servisu mi řekli, že ohledně LPG to není žádný problém. Opojili LPG a při nastartování stejná chyba. Také mi řekli, že reduktor je v pořádku a v sání mi nezůstává plyn, který by mohl dělat problémy při startování. Říkali mi, že by to mohli být nějaké teplotní čidla , jsou snad 2 na motoru, ale k tomu více neví. Také mi doporučili zajet do Oplu, kde mají lepší SW. Na různých fórech jsem zjistil, že by to mohla být váha vzduchu. Ta se dá jednoduše vyčistit čističem na váhu vzduchu, ale u tohoto motoru ji nemohu najít. Kdyby jsi měl prosím tě nějaké informace k této závadě, tak mi dej vědět sem nebo na mail: TMoutas@centrum.cz . Předem dík, když se na fórech dočtu a něco zjistím, ozvu se.

2016-03-02 17:01:59

Problém je ve vstřicích na benzín, Dej tam čistič na vstřiky, kup lepší benzín- třeba V-power s aditivy a uvidíš zlepšení. Nejlepší by bylo asi na speciální zařízení na čištění vstřiků.

Jinak více jezdit na benál,

2016-03-02 22:24:30

Martan08: Ahoj, jak to popisuješ, přesně to sedí na můj případ. Auto jsem měl šest týdnů v servisech a u plynařů, vyzkoušeli výměnu všech možných čidel, dočasně odpojili plyn, na nic nepřišli. Jen dvě věci:

1. Když se odpojí variátor, tak je to, zdá se, v pořádku, ale variátor samotný je prý také v pořádku, ten kdo na tohle přišel to svádí na elektroniku a prý se to posílá někam do Holandska nebo Belgie, už nevím přesně, a tam se v tom prý někdo šťourá na koleně a buď to pomůže nebo ne. Je to minimálně an měsíc a bez jednotky nejezdíš, buď si ji vymontuješ sám a doneseš jim ji nebo se pokusíš sehnat někoho, komu tam pak to auto nebude překážet Do toho jsem nešel. Náhradní řídící jednotku mi nikdo nebyl ochotný zapůjčit a do nové investovat nechci, když ani není jisté, jeslti by to pomohlo. Navíc je hodně drahá. Bez variátoru se údajně jezdit dá, ale jen občas, motor se prý víc opotřebovává a nemá optimální výkon, ale jsem laik, říkám jen, co mi řekli chlápci v neznačkovém servisu. V tom značkovém v Kolíně to bylo mnohem horší - u prodejce, kde jsem měl záruku (protože i když mi to přestavěli před prodejem a tvářili se, že na to mají oprávnění, Opel od toho pak dal ruce pryč) - nic nevyřešili a ještě si nechali zaplatit a poslali mne do háje. V jednom pražském značkovém mi zas rovnou řekli, že to jsou zaklepané ventily a že budou brousit hlavu. Projelo se s tím pár lidí a všichni se vyjádřili v tom smyslu, že zaklepané ventily se projevují úplně jinak. Do dalšího servisu se údajně s autem na plyn nesmí ani vjet. Opel servis se vymlouvá na plyn, plynaři to řešit chtěli, ale zjistili, že plynová část to není, jak jinak.

2. Když po studeném startu počkám, až na volnoběh odezní první pokles otáček, tak mírně přidám a když cítím, že už se to chce dusit, tak sundám nohu z plynu, to zopakuji ještě 1-2 a jedu o něco dřív než za ty dvě minuty. Vlastně jsem si na to zvykl a smířil jsem se s tím, že už to tak asi bude navždy. Problém je moje žena, která téměř nejezdí a když už sedne za volant, stojí na pedálu a přemáhá to, motor si zoufá, ale ona to neslyší a necítí. ale je fakt, že než ona se rozjede, tak už to jede trošku lépe, ale já to poznám i jako spolujezdec, že to škube.

S tím palivem, jak tu dnes někdo psal, bych se hádal. Nevěřím, že je to benzínem. Zkoušel jsem lepší, zkoušel jsem i aditiva (na základě rady, že údajně rozpouští usazeniny ve válcích, které tam vznikají při spalování plynu za vyšších teplot než při kterých hoří benzín a které po studením startu blafnou najednou a motor je přesycený). K žádnému zlepšení nedošlo. A hlavně, když nastartuji za studena "nouzově" na plyn a benzín do toho vůbec nekecá, tak je to úplně stejné.

O váze vzduchu jsem také něco četl, máum v plánu nechat si ji při příští roční prohlídce vyčistit, pokud je to možné. Zas mi někdo ale říkal, že kdyby to bylo váhou, nezáviselo by to na tom, jestli motor úplně vystydl. Opravdu to chce třeba těch 6 hodin nechat stát, po 3 nebo 4 se to obvykle ještě neprojeví. Na druhou stranu, když nastartuji úplně studené auto, popojedu třeba jen 100 metrů a vypnu motor a za chvilku znovu nastartuji, tak to škube a ztrácí výkon znovu.

Problém se začal objevovat plíživě. Nejdřív to jen bylo lehce cítit, jak to nejde úplně plynule, ale neposkakovalo to. Postupně se to vyvíjelo do většího problému. A od té doby, co to dělá, tak mám ještě jeden příznak: i po novém seřízení tlaků plynu a vyladění výkonu s počítačem s ofic. softwarem plynařů za jídy, tak při přepnutí z benzínu na plyn auto zacuká a když je to přepnutí z automatiky po tom studeném startu, tak občas i chcípne. To dříve také nedělalo, přepnutí bylo naprosto hladké. Také něco takového pozoruješ ?

No, třeba to nakonec bude přeci jen ta elektronika, protože tu a tam si auto dělá, co ho napadne. Když je moc vedro a musím někde vysupět hodně velký krpál, který jde jen na jedničku, motor se občas přepne do nouzového režimu. Nedávno jsem nastartoval, ale nešla přední světla + teploměr na displeji hlásil "F" (failure). Obě tyto závady spraví vytažení klíčku zapalování a nový zásun klíče a start. Další nedávný problém: nastartuji, přidám plyn, abych se rozjel a v tom momentě zhasnou světla jen asi na vteřinu, pak se rozsvítí už bez dalších výpadků. Každá z těchto věcí se stane jen vzácně, ale spolehlivé to auto rozhodně není. A opět. Všichni nad tím kroutí hlavou, že jsem jediný na světě, kdo něco takového zažil a že tohle přece Opel nikdy nedělá. Nebo mají různé nápady, ale skutečné řešení nikde. Vlastně těch skoro 6 let, co auto mám, lituji, že jsem si nevybrla něco jiného. Ale jak laik vybírá auto - podle počtu sedaček, posuzuje, zda se mu vejde do garáže a věří fámám o kvalitě německých výrobků

Nechci tu vyvolávat válku názorů těch, kteří tento problém nemají, ani poslouchat, že si jen pořád na něco stěžuji, místo abych to řešil. Popisuji to ze svého pohledu a odpovídám na dotaz. Věnoval jsem řešení obrovské množství času a i docela dost peněz a už na to prostě nemám náladu ani čas. Kdybys časem přišel na nějaké řešení, tak ale budu moc rád, když is na mne vzpomeneš - díky.

2016-03-02 22:40:50

Stejný problém je na manželčině autě - Meriva Z 18 XE, před tím musela čekat 2 a více minut, než se dalo rozjet - stojím do kopce, a při rozjezdu to chcíplo. Jednoduše při startu naskočilo cca 1500 otáček , pak kleslo na 1200, chvilku vydrželo a drželo 800. Při sešlápnutí plynu a držení na 2000 otáčkách se po chvíli motor začal dusit a měl cca max 500 otáček, nebo zdechl.

Nyní po aditivu a vyjetí půl nádrže lepšího benzínu (A protáhnutí auta po dálnici ) čeká jen pří větší zimě (-5 a více) max. cca 20 sec.

u tebe ještě může být podružný problém, tím, že se jezdí hodně na plyn, jednotka pak adaptuje data z plynu a přestaví hodnoty trochu mimo, proto někteří doporučují vyjet celou nádrž na benál a jezdit pak v poměru 1:3. Záleží, co máš za přestavbu LPG. U merivy má žena Stag 300, najeto cca 30.000 km od montáže (20.000 najel majitel předtím) a pomohlo aditivum na vstřiky. Já mám Zafiru, taky Z18XE, ale je tam BRC a žádný problém nemám.

Teď na jaře jsem domluvený s mechanikem na vyčištění vstřiků u Merivy, čímž by se měl problém vyřešit.

Pokud testovat váhu vzduchu, by se dala jednoduše přehodit, je to otázka pár vteřin, navíc na diagnostice by se dalo rozpoznat hodnoty váhy, a dalších součástek.

2016-03-03 11:46:39

p.somik: Jaké aditivum používáš ? Já do nádrže před tankováním dolévám VIF a nezaznamenal jsem žádný rozdíl. Zkoušel jsme jet kus cesty jen na benzín, zkoušel jsem přepínat na benzín i před dojezdem domů a v poslední době dělám celkem dost krátké trasy, tak se tam toho benzínu dostává trochu víc. Třeba je kontraproduktivní mít tam doporučovaný přímaz (myslím, že se to v mém případě jmenuje Vapsaver), co já vím. Ten zas ale má chránit ventily a plynaři na něm u mého motoru celkem trvají (ptal jsem se min. třech různých, shodli se).

Systém mám Stag 4, tj. naprosto obyčejný.

2016-03-03 11:59:46

komanek: Zkus to den -dva, jezdit jenom na benzín a dej mu alespoň dvojnásobné množství čističe pal. systém a vstřiků, nemusíš hned do plné nádrže, ale klidně jen do deseti litrů benzínu. Po jedné lahvičce toho moc nepoznáš.

Každopádně to samé mi auto dělalo taky, ke konci už jsem startoval i na třetí pokus a mě šel do sání plyn přes reduktor. Což ovšem tobě údajně ne....přišel jsem na to až při nastartovaném motoru a v době, kdy tam plyn foukal pod tlakem. Když se to pozvolna naplní přes noc, tak to poznáš maximálně "čichačkou" na plyn. Nevím, jak to zjišťovali, snad věděli

2016-03-03 13:34:26

Já koupil přípravek od Liquid Molly přímo na vstřiky a natankoval V-power racing, ale to není nutné. Bavil jsem se ještě s jedním mechanikem, ten říkal, že když natankoval lepší benzín, bylo to hned poznat.

Mám ještě podezření na špatně šeštelovaný plyn, připadá mi, že spíná moc brzo a v zimě to manželce jednou při přepnutí na plyn nejelo vůbec, až po dalších 3 km přepla znovu ručně a už to naskočilo.

2016-03-06 10:16:37

ok, pánové, díky za rady. Objednám čistič na vstřiky a zkusím na nějakou dobu zapomenout na plyn a budu jezdit na benzín. To jsem zvědav, jestli se mi ty přísady nepohádají a nesežerou mi motor


Odpovědět

1  2  3