Fórum - Téma


Koupě Zafiry 1.8 2014 - plus LPG


Fórum Zafira B Koupě Zafiry 1.8 2014 - plus LPG

Informace o modelu: Opel Zafira B


1  2  3

2016-01-25 20:53:29

Dobrý den všem.

Prosím o radu. Rozmýšlím se s koupí málo jetého rodinného auta pro 4 děti, přičemž v 80 procentech případů bude auto obsazeno 4 a méně osob. Jedním z favoritů je i Zafira - resp. tedy starší model. Mám možnost koupit Zafiru (zřejmě nějaký skladový nebo předváděcí vůz vč. servisní hiatorie) najeto cca 40tis., vyrobeno 2014, slušná výbava cca 350 000,-. Vzhledem ke spotřebě uvažuji právě i o LPG - auto poměrně nové, vyplatilo by se.

Mám následující dotazy:

  • je pro tento motor (130kW) vhodné LPG? - díval jsem se různě, ale spíše jsou řešené starší motory
  • rozvody se mění po 60000? Je tedy vhodné je pro jistotu již vyměnit po koupi?
  • jak je na tom Zafira s prostorem a 6 sedadlem

Díky předem za váš čas. Zdeněk

2016-01-25 21:20:49

Já si zkoušel sednout do zadu na 6.i 7. sedadlo a se svojí postavou bych po 50km asi nevylezl Ale pochybuji, že tvoje děti budou vážit 110kg a jistě nemají pivní vanu jako já Místa je tam dost. Co se té motorové části otázky týče, tak tomu nerozumím, na to mám mechanika

2016-01-25 21:46:37

Ahoj,

prostor na 6 i 7 místě je pro děti úplně v pohodě, jak pro starší, tak i s podsedákem, tak i s klasickou dětskou sedačkou. Zadní sedačky namají isofix, tak se tam nehodí ty sedačky s isofixem, co nejde isofix polohovat (prostě jej dát na stanu).

PS: moje tchyně vydržela cestu Plzeň - Bratislava v pohodě. Jen je nutné rozdělit souměrně prostor mezi první, druhou i třetí řadou. Tam jsme jeli v šesti, čtyři dospělí a dvě děti v autosedačkách, takže v kufru bylo místo pro zavazadla (za tu seddmou sedačku). Ale protože to byl delší výlet, tak jsme měli ještě rakev na střeše.

Za mě jedna drobná nevýhoda, do druhé řady se tři autosedačky skoro nevejdou. Zafira B je ve vnitř užší než třeb Citroen Xsara Picasso (máme jej taky doma).

A k motoru: mám naftáka 1.7 cdti 92kw a je to v poho, není to sporták, ale uhání dobře.

2016-01-25 21:50:34

Motor má 103kw, na LPG určtě přimazání, případně přístřik benzínu(BRC), rozvody by měly být u tohoto motoru po 90.000 km, já se 179 cm a cca 100 kg vydržím i delší trasu na 6 a 7 sedadle, dá se posunovat střední řada, při obsazení zadních sedadel ji nedávám až dozadu a je tam více místa pro nohy.

2016-01-25 21:52:03

Lpg umějí nacpact téměř do všeho, akorát motory s přímým vstřikem benzínu nemaj vyřešíno. Záleží taky na výtobci LPG systému. Teď teda z hlavy nevím co tam je za motor. U motoru z18xe byl problém na vačkových kolech. Jsou na nich olejové časovače a ty se zadíraly, protože většina lidí nedodržuje interval výměny oleje a tyhle kola to u 1,8čky odsíraj. A pak to řechtá a zlobí a jazí chyby do jednotky atd.

Jezdím se zafirkou už pátým rokem a co se místa týká, tak je bezva. 1,80m lednička (i dvě by se v pohodě vešly), 3.40m kuchyňská deska, kočárek bez skládání, jízní kolo, atd. Zadní dvě sedačky na dlouhý cestování asi nejsou ale na 100km cestu pro 80-90kg postačují.

Originál rozvody i 100 tisíc km. 60t je doporučená výměna. A u druhovýrob jsem je i dodržoval. Nechal bych je tam klidně těch zbývajících 20tisíc.

2016-01-25 21:53:23

Přimazávání lpg u oplu nepotřebuješ. Problém mají hlavně frantíci - ochuzený kovy nebo co.

2016-01-25 22:03:31

p.somik: přístřik benzínu? To se řeší u vysokotlakýho vstřikování až 30 procenty kvůli chlazení original vysokotlakýho vstřiku a pak pro oplach sacích ventilů. Mám ale tři zafirky v lpg s nájezdem 80000km ročně a na ventilech se mi karbon neusazuje. A nemám přívstřik ani přimazávání. Raní start na beznín (než mi sepne lpg) bohatě tuto skutečnost provede. Joo ten a předvstřik/přívstřik to je teď nějaká laborace u škodovky. TSi má vysokotlak a ještě před vstřik klasikou do sání, No jo no embéčka.

2016-01-25 22:04:34

Dovolím si nesouhlasit, poslední motor 1,8 s trvzenýma sedlama a tudíž menší riziko propálených sedel ventilú byl Z18XE -92kw, asi po r.v. 2006 mají motory měkčí sedla, tudíž se doporučuje přimazávání

Přístřik benzínu používá systém BRC, aby se nemuselo dávat přimazávání zvlášť

Rozvody viz obrázek

2016-01-25 22:21:37

Z18xe měl 103kw tuším do roku 2005-6 ne 92kw

X18xe1 měl 92kw do roku 2005-6

Pak ješte x18xe s 85kw ale jestli kolem roku 2000 ?

A žádný tvrzený nebo neztvrzený. Není to embéčko a nebo francouz. A dává se to tam spíš kvůli pístním kruhům protože lpg je hodně suché. U lpg neni brownův efekt (postupné prohořívání) jako u benzínu. Bouchne a pod ventilem už nemá co dohořívat a veškeré maziva v palivu jsou po výbuchu taky vypálený. Sedla ventilu stejně nijak nenamažeš ani se netřou tak proč by jsi je mazal. Dřík ventilu je mazanej mikroskopidkým únikem pod guferem a pak ty kruhy když jde píst dolů a nabírá směs.

BRC je tuším výrobce lpg systému? Né výrobce přívstřiku 😂

Ale klidně si to tam dej, je to asi 1000 peněz na vrch a rozhodně tím nic nezkazíš. Přidaj nádržku která ti třeba nebude překážet a nebude ti vadit ani nepravedelný dávkování připojené na některý potdlak k sání. Vůbec ta mazací směs nežere barvu když to někam ukápne a nebo nádobka za 800 časem nětěsní.

2016-01-25 22:33:24

X18XE1 měl 85 kw (do roku 2000) Z18XE má 92kw (od 2000-2005) Z18XER má 103 kw (od 2005)

Ano BRC je systém LPG a má možnost zapnout funkci přístřik benzínu při vyšších otáčkách. Já sice přimazání ani přístřik nemám, ale u novějších aut už bych asi neváhal. Někde byl i seznam motorů, kde výrobce doporučuje při instalaci LPG použít přímaz, taky jsem už viděl 1.8 103kw se zatlučenými sedly ventilů po 50.000km. Nevím, ale jaký tam byl systém .

2016-01-25 22:51:42

Jistě že na lpg jednotce se nastavuje přívstřik, kde taky jinde. BRC/zavolli/tartarini/lovato/stefanelli/landi renzo a desítky dalších výrobců to uměj. A správně říkáš že u novějších motorů a je to proto že už se v dnešní době používaj vysoktlaky (jak jsem to vysvětloval už předtím). Z18XE není vysokotlak a nevím jakej motor je v zafiře z 2014. Přívstřik se tam používá jako náhradní řešení protože to plynaři nemaj vychytaný.

A nemyslím že by opel měl i v roce 2014 tendenci používání méně kvalitních kovů a nám nutnost přímazu. Každopádně do vysokotlaku a montáž lpg jsem se já z těchto důvodů rozhodl nejít. Návratnost u lpg na "nízkotlaku" proti naftě je těch 30procent ceny. (Pro mé km asi 3/4 roku) Takže pak bych naftu a né dočasné náhradní řešení vysokotlak/lpg.

2016-01-25 23:01:22

C18NE když bylo mrtvé moře ještě živé vectra a/b

X18XE 85kw do roku 2000 vectra b/zafira a

X18XE1 92kw 2000-2006 astra g/zafira a

Z18XE 103kw 2006- zafira b a nevím co ještě

Na opel-infos.de někde tyhle detaily jsou

2016-01-25 23:08:53

Podle mně dostupných manuálů v roce 2014 Zafira měla 2 motory 1,8. Z18XER - 103kw, a Z18XEL - 88kw. Konstrukčně by měl být stejný, jen snížený výkon.

Jen to nevím najisto.

Jak jsem psal, novější motory výrobci "vylepšili" a dali měkčí sedla. Samozřejmě nechtějí motory, které jsou nesmrtelné.

Ono taky záleží jaké trasy bude jezdit, jak kvalitní palivo tankovat.... do nafty už míchají "zeleninu", kdoví co přidají do ostatních

2016-01-25 23:11:11

Takže v tom autě je tedy Z18XER? Jen jsem v rychlosti hledal a moc pozitivních věcí s LPG jsem nenašel :( Docela mne Zafira oslovila, ale řešit nějaké problémy na skoro novém autě s ventily apod. se mi tedy nechce.

2016-01-25 23:21:14

To byl i jeden z důvodů, proč jsem koupil ještě Zafiru A s motorem Z18XE, ale problém může potkat jakýkoliv motor. Pro ilustraci, moje auto bylo předěláno (BRC) při 60.000 km, bez problému najeto 120.000km, Manželka má stejný motor, nyní má 356000km, plyn (polský STAG 300) tam byl montován před 2 lety-už jsem to tak koupil, a po 20.000 km jsem řešil problém zalepených vstřiků právě provozem LPG, takže pro bezproblémový chod nestačí jen motor. (Na toto pomáhá přidání čističe vstřiků a tankovat kvalitnější benzín(teda pokud jezdíš skoro jen na LPG).

Mnohdy někteří jiní doporučují jezdit poměrem 1:3 (jedna nádrž benzínu, 3 LPG).

Navíc jeden známý mechanik, který se specializuje na přestavby i úplně nových aut do spousty aut přímaz nedává a auta jezdí.

Za mně určitě italský systém LPG

2016-01-25 23:25:36

Hmm, trochu mne to zklamalo, byl to dobrý poměr cen/výkon. Nemohu si ale dovolit auto za 360 000,- které bude mít takové potenciální problémy. Koukám na různě diskuse a je toho příliš na můj vkus. Zajímavé je také:

http://lpghodslavice.cz/w...ikov%C3%A9-motory-LPG.pdf

2016-01-25 23:33:20

Proto jsem psal, že na novější motory doporučují montáž přímazu např. Flashlube, JML...

Cena navíc je od cca 900,- kč

Například ve Fedorauto mají akci, s rozdělovníkem JML cena + 500kč při montáži LPG

Venca49  
Václav
2016-01-25 23:41:28

Hošani,co řešíte? Vždyť auto je dneska spotřební zboží,koupit ojet za 5 let do háje a koupit jiné.Dříve( to to letí,před 50.léty) bylo auto rovno baráku.Jeden měl barák,druhý koupil Spartaka a obá byly zbohatlíci. Jo,to ještě nebyly v autě různá "kurvítka" a silnice se sypaly škvárou.To se ještě nechalo bezpečně přejít přes cestu,běhali zajíci pod kola,občas bažant.Dneska tak akorát divočák.... a auto v

2016-01-25 23:54:00

dundaz: Já bych se toho nebál, pokud chceš, kup, předělej u dobré firmy, přidej přímaz a jezdi.

Venca 49: poslední dobou vidím čím dál víc věci jako spotřební, včetně aut

pene  
2016-01-26 00:00:52

V tom autě by měl být A18XER, což je z18xer plnící normu EURO5. Jde to vyčíst z TP.

Jinak co se týče LPG, mám za to, že je třeba napřed vyřešit schopného montážníka a pak je to bez problémů. Systém LPG je nutné nastavit tak, že okamžik vstřiku LPG se od okamžiku vstřiku benzínu liší do 5ti%. Pokud to tak montážník udělá, není potřeba ani přímaz, ani přívstřik. Jenže to málokdo umí a pak vznikají fámy o nutnosti toho a onoho.

Ta zafira, co jsi popisoval, je za slušnou cenu.

Přeji šťastnou ruku.


Odpovědět

1  2  3