Fórum - Téma


Koupě Vectra C benzín nebo nafta ?


Fórum Vectra C Koupě Vectra C benzín nebo nafta ?

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2

2016-08-16 11:23:34

Zdravím všechny, chci se pozeptat. Zvažuji koupi Vectra C rok cca 2003, otec jí má v benzínu obsah 1.8 a naprostá spokojenost, chci se ale zeptat na naftové motory, jakou mají spolehlivost nebo co je častým problémem, spotřeba, jestli mají všechny DPF filtr, budu rád za každou radu nebo zkušenost, díky

2016-08-16 11:33:20

osobně vozím 1.8 z18xer v Signum rok 2006 nalítáno prozatím 260tis. Odchází VVT - oprava doma asi 8tis, gumové těsnění Opelu nevydrží - víko ventilů teklo, olejový chladič tekl. na druhou stranu těsnění pod hlavou zatím drží, olej ještě nežere. to přijde tak na 300 odhaduju :) sem tam vyleze nějaká moucha.

2016-08-16 13:34:35

Takže za tebe doporučuješ spíše benzínovou 1.8 ?

2016-08-16 13:45:18

to ne, jen jsem napsal svou zkušenost s benzínem.. nafťáky pod bleskem nemůžu hodnotit, žádné jsem nejezdil.

2016-08-16 13:53:11

tak jo, díky moc za tvoje zkušenosti

2016-08-16 14:13:21

tomas16: je to klasicka pohadka o tom kolik najedes, kde najedes a podle toho volit. rika se ze kratky trasy, malo km urcite benzin, naopak dlouhy trasy a hodne km nafta. ja osobne sem jezdil naftu i benzin a jediny co doporucuju je lpg. takze za me benzin. kdyz krcaky a na kratko tak maloobjem. kdyz delsi trasy tak velkoobjem a lpg.

2016-08-16 14:19:04

jasně rozumím, i tak na to nahlížím já. Ty máš osobně nějaké zkušenosti s benzínovým motorem ve Vectra, například zda-li je některý typ lepší dle kw,nebo kodu motoru u té 1.8 ?

2016-08-16 14:27:38

mimochodem taky jsem na LPG ( 30tis za rok )

2016-08-16 15:17:40

tomas16: Pominu-li famózní benzínové 2.8 V6 turbo od Holdenu a gentlemanskou oplí 3.2 V6, tož nejlepší benzínový motor ve VeCe bude asi 2.0 turbo. Jednašestky jsou dost slabé, jednaosmičky celkem gut, dvadvojka taky (ale 2.2 Direct nebrat!)

Pokud už naftu, tož pozdější (asi od dubna 2004) italské commonraily 1.9 cdti ve třech výkonových verzích, nejranější montáže by ještě nemusely mít DPF, ale nejsem si jist. Oplí dvoulitry a dvadvojky nejsou žádná sláva a podobně je tomu u třílitrů V6 Isuzu...

2016-08-16 15:29:53

děkuju za postřehy, jsou velmi užitečné. benzín 1,6 mam teď u svého současnýho auta a je to celkem líny, takže právě přemýšlím o 1.8 ,ale samozřejmě mě také zajímali naftové verze a kvalita motorů.

2016-08-16 15:33:10

2.0 turbo super, ale... treba pamatovat na zasadni konstrukcni nedostatek uplne vsech novejsich turbomotoru. a tim je saknuti oleje primo v turbu. vyteka to a kapka na rozpalenou cast turbiny a hori to/odparuje se. smrdi to do introse primo strasne. reseni jsou dve. pokud to jeste nesakne tak redukovany prutok oleje (i s otazkou zda to dostatecne maze), pokud to uz tece tak smula tento sroub uz to jenom na cas trosku zlepsi. poslednim resenim je zcela nove PREPRACOVANE turbo z UK, coz by nebyl problem pokud! by tam nebyla dvojnasobna cenovka oproti beznemu seriovemu. ale takove turbo snese podstatne vetsi vykon a hlavne uz nepotece i s origo tlakem oleje co do nej jde.

tento problem se tyka z20le- kde misto (-) minusu si dopln co chces. vsechny drive ci pozdeji tecou, pokud po nich chces vykon. ostatni je ok. dokonce se tam necha paradne upravovat vykon. ja mam z20ler - 147kW 262Nm - o nem ti povim co chces.

2016-08-16 17:19:56

Když do VC benzín, tak bezproblémová je ještě starší typ 1,8i , novější 103kW není žádný vyloženě průšvih...ale. Co se 2,2i týká, tak 108kW verze dost často žere olej, není to nic strašného, ale je potřeba si to hlídat. Jinak jede vcelku dobře se slušnou spotřebou. 2.2i Direct 114kW nebrat ani omylem a to vlastně jen díky vysokotlakému čerpadlu a věcí kolem. Když se nepos. čerpadlo, bude problém se vstřikovací lištou, vstřikovačema...vyhnout obloukem. Do Vectry se dával ještě 2.0i Turbo, to si myslím, že není úplně špatná volba, je to motor od Saaba, krouťák stavěný dost nízko, dá se říct, že to jede z nízkých otáček jako nafta a nad 3500ot. se k tomu přidá efekt 16V techniky. Ovšem se spotřebou už to nijak slavné není, pokud se chce člověk svézt. Před faceliftové 3.2i v6 asi taky nepojedou špatně, ale mě ten motor přijde takový neslaný-nemastný... a pofaceliftová 2.8i V6 Turbo, tak to je svezeníčko i v té nejslabší verzi naprosto stačí a spotřeba 7 litrů na dálku je si myslím docela fajnová. Je potřeba ještě zmínit, že motory Z22SE, Z22YH a Z20NET mají rozvodový řetěz, který je časovaná bomba a záleží hodně na tom, jak se k autu předešlý majitel choval, jak měnil olej, jaký olej tam lil a kde s autem jezdil.

K naftě asi toto... Všechno co má v nápisu DTI obejít a pryč od toho, novější CDTI jsou vcelku spolehlivé, jen u silnější verze a ta jede opravdu pěkně, je potřeba počítat s tím, že dvouhmota nevydrží tolik co u té slabší a pak ještě nějaký ty výřivý klapky - oprava za relativně slušný peníz, jinak nevím, naftě moc neholduji, jede to a neslýchám ani moc závažných poruch o těhlech motorech.

2016-08-16 17:28:45

prakticky zopakuji výše napsané:

dobrý motor 2.0T u nás neseženeš, resp. výběr se ti na jednotky ks, totéž v případě opc verze 2.8T. Takže ti zbude až na stavitelná vačková kola spolehlivá, ale na VeCe líná 1.8 nebo 2.2 s nespolehlivým napínákem rozvodového řetězu a v případě directu (přímovstřik) dalšími problémy. Pak ještě jako u turbomotorů nedostupná atmosférická 3.2 V6, o které nemám relevantní info, ale po případném zjištění příznivého info by to za mě byla volba č.1.

U nafty máš jen dvě relativně spolehlivé možnosti a to 1.9 CDTI 88kW, který je spojen s problémovým filtrem DPF, nebo výkonější verze 1.9 CDTI 110kW mající vrtošivé vířívé klapky v sání. U obou motorizací spolehlivostí neoplývají ani škrtící klapky, které byť jako diesel agregát také mají (přes osu klapky teče do elektroniky mechanismu olej a ta pak stávkuje).

Za mě by to byla 2.0T nebo 3.2 V6.

2016-08-16 19:34:02

Teda pánové nevím co na to říct, veškeré informace jsou naprosto vyčerpávající a musim uznat, že mě opravdu obohatili ohledně motorů ve VC, hodně jste mi pomohli s výběrem ale hlavně mi ho usnadnili, tak doufám, že se mi podaří sehnat spolehlivá VC a budu se moc s váma podělit

2016-08-16 19:38:08

tomas16: o jedný slušný 3,2 V6 co by byla k mání vim

2016-08-16 21:03:23

volbou z rozumu by byla 1.8,která má nejlepší předpoklady sloužit dlouho bez poruchy a nehrozí u ní drahé a fatální závady. Opačný extrém je 3.0 V6 CDTi, tomu se vyhni.

2016-08-17 00:43:22

mirpie: Asi tak Kdyby Opel nevymýšlel kraviny a zůstal u ověřeného motoru X20XEV, který měl 100kW , nebo použil Z22XE...maximálně ho upravil aspoň na normu E4, byl by to ideální nesmrtelný držák. Místo toho ale vymyslí 2.2i s rozvodovým řetězem, který ze začátku nepřežil ani 30tkm a u dalších, vylepšených...byl kolem 150tkm KO Když řetěz nepraskl, selhal napínák a přeskočil...

U posledních Vecter 2.2i Direct, by měl být už nový typ napínáku, který je shodný s napínákem z motoru Z20NET a měl by být už spolehlivý. No, asi jak u čeho

Osobně jsem šel do 2.0T hlavně proto, že byla tenkrát za pěkné peníze, tj. cca o 50tis. levnější, než se pohybovala cena po bazarech a musím zaťukat, zatím udělala službu na jedničku. Jinak bych šel alespoň do 2.2i a to bych si asi hodně rval vlasy, protože jsem chtěl už pofacelift a tam jsou už jen silnější YH. Ovšem ty rozvody, když auto stojí déle než dva dny, jsou při prvním startu dost slyšet, tak až našetřím 20tis. penízků a motor se do té doby nepotká, musím to nechat udělat.

A upřímně nevím co doporučit za opravdu spolehlivý benzínový motor do VC. Snad možná 1.8i 90kW a pak jedině 1.9cdti 88kW naftu. 2.0T je k nesehnání.

2016-08-17 07:22:08

Zdravím....Mám naftu 1,9cdti 88kw.A mysím,že si nemůžu zatím nějak stěžovat.Auto ma nalitané 262 a nějaké drobné.Ja jsem za posledních 9měsiců nalital cca 18000km a bez větších oprav.Nepočítam klasiku brzdy a atd.Jen mě u VC docela zařaží jak jsou nekteré díly trošku přemrštěné....Ale co už.Je to pořád spotřební zboží

2016-08-17 07:33:15

podle toho co tu píšete přemýšlím nejvíc o té 1.8 90kw, protože jak říkáte 2.0 je tady v česku v pěkném stavu v podstatě k nesehnání. A je něco na co se výslovně zaměřit v bazaru ? Nebo prohlídnout obecně jako u jiných aut.

p.s. - díky za nabídku, koupi zvažuju začátkem roku, ale zřejmě půjdu do menšího objemu

Tomula: a jakou máš u něj průměrnou spotřebu na dálku ?

2016-08-17 10:14:40

ahoj, tak já se ti tu také svěřím s mou Vectrou, mám sice 2008 pofacelift, ale 1,9 CDTi 110kW, v Caravanu, momentálně nalítáno 268tis, já ho kupoval před 4roky a mělo to cca 190tis, tzn. roční nájezd kolem 20tis, auto před koupí bylo služební a jezdilo hlavně dálky, tak mi to ani moc nevadilo, a teď k tvým otázkám ohledně výdajů:

  • již zmíněné vířivé klapky, odpadlo mi to táhlo, co je z motorové strany, jelikož je to tam tak "dobře" řešeno, musel jsem koupit komplet sání, pro jistotu jsem vzal i ten motůrek co to pohání (bylo mi to doporučeno, jelikož musí dolu rozvody, tak abych to nedělal za měsíc třeba znova) vzal jsem k tomu i egr, občas problikla kontrolka, tak aby byl klid, ale suma celkem cca 25tis
  • rozvody, sice dle tabulek mohly běhat ještě asi 80tis, odešla vodní pumpa, tak to šlo na výměnu celé, cenu teď nevím, ale to se stejně měnit musí
  • dvouhmota (setrvák) - vyměněn pouze setrvák, gufera a olej, spojka dle mechanika tak na 50% a jelikož už toto stálo 11tis, zatím jsem to tak nechal
  • filtr DPF - mám ho tam, jednou za tisíc kilometrů se mi vypálí, ale dle technika z Opla stejně ty filtry nefungují tak, jak by měly (pokud by byl ok a sáhneš do výfuku, tak musíš vyndat čistou ruku), já to zatím nijak neřeším, jednou za těch tisíc km, to víc projedu a zatím ani nic nesvítí
  • pak jsem snad jen měnil jedno rameno a všechny pružiny, oleje a filtry

za mě dobré auto, pěkné i celkem svižné svezení, spotřeba kolem 6 litrů v zimě na 205/55/16 a teď na letní 225/45/18 6,2 litru

tak si dobře vyber a brzy vítej mezi Vectráky

drbi


Odpovědět

1  2