Fórum - Téma


Koupě Vectra C


Fórum Vectra C Koupě Vectra C

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2

2016-09-14 08:26:44

Zdravím, hledám větší kombi a padla mi do oka Vectra C (hlavně proto že mazdy 6 jsou všechny shnilé a accordů s cenovkou pod 100tis je jako šafránu :). Benzínové motory jsou obecně skoro nesehnatelné a s fiatím jtd už mám své zkušenosti z minula a žádná hrůza to není, rozhodl jsem se zkusit to. Auto mně nadchlo prostorem a pohodlím, k rychlé jízdě to vyloženě nesvádí (spíš naopak, klídek, pohoda, pohodlíčko). Mám ale trochu problém uvěřit těm všem elektronickým nesmyslům v autě - plus DPF strašák. A tak se ptám co by mně mohlo čekat s vectrou c 1.9 88kw rok 2008 nájezd 240tis (ověřených), xenony, navigace, park senzory atd... elektroniky fůra. O autě majitel moc neví, já jsem si zjistil že bylo opravováno v roce 2015 na předek za 3600EUR (nevím co všechno, bohužel). Stávající majitel vyměnil spojku, setrvák a rovzody - olej a filtry. Hlavně po zkušenostech z passatem 5.5 se bojím elektroniky, čidel abs, xenonů. Nápravy vypadají ok a když tak se hold jednou za x tisíc ramena vymění, tomu se dnes nevyhnu na žádném větším autě. Díky za názory.

2016-09-14 09:17:25

88Kw je bezproblémová , PDF mají všechny kombíky , bohužel. Xenony a ostaní není nikterak problémové (na rozdíl od insignie s jejíma AFL). Nejhorší u modelu C je CIM modul , ale nevím jesli se to s Faceliftem trochu nezlepšilo.

Obecně novější auto mají s elektronikou problémy, protože komunikace mezi jednotkami je digitální a protože tam netečou skoro žádný proudy jako ve starších autech kde šlo normální napětí 12v, můžou se použít slabší kabely a konektory. Pak stačí malá oxidace nebo špatný kontakt a jednotky hned chrlí chyby. To je ale dnes už u všech aut...

Víc poví snad kluci ( Ondra01 nebo Kopejda )

2016-09-14 10:01:00

Ahoj, já koupil starší Vectru kombi letos v únoru. Taky jsem měl zpočátku dilema, jestli koupit Mazdu 6 kombi, a přesně jak píšeš – koroze - okolo světel, okolo blatníků, prahy..

Zašel jsem i do většího autoservisu, kde je šéf můj letitý kamarád, spolužák. Řekl jsem své čtyři typy aut kombi, které v mém případě přicházely v úvahu. Ten to rozebral pragmaticky – z hlediska náhradních dílů Opel Vectra.

Takže pořídil jsem Vectra 110 kW, rok 2007 ve velmi zachovalém stavu. Docela mě to nutí jezdit svižně, auto má dobrou akceraci. Najeto bylo 250 tis. Auto jsem po zakoupení a měsíci ježdění zavezl do výše zmíněného servisu na drobné opravy, údržbu, prohlídku. Rozvody chci udělat až příští rok, nebyly už finance nazbyt.

S elektronikou zatím žádný problém, ale mám auto v podstatě krátce. Před tím jsem jezdil 17 roků s pežotem 405 kombi. A to byl nezmar, dokud to nezhnilo. Motor, převodovka, řazení stoprocentní. Dojezdil jsem s autem do konce platné STK a následovala akce šrot.

Takže Opel Vectra je tzv. „kočár“ s velkým kufrem, kde se dají nacpat po sklopení zadních sedadel dvě jízdní kola.

Co se týká jízních vlastností, tvého – klídek, pohoda - určitě ano…

2016-09-14 11:27:28

betaron: Děkuju za názor, jistě je to tím z čeho člověk přesedá, já dříve nic takhle velkého nechtěl, přece jen jezdím většinou ve dvou se psem v kufru a měl jsem rád rychlá auta. měl jsem hondu civic sedan 110k, s tím jsem jezdil nejrychleji (cihla na plynu), pak jsem presedl do Lancie Lybra 1.9jtd a pak 2.4jtd - to auto mne rozmazlilo komfortem i motorem :) Pak jsem chvili zatoužil zase po hondě a mel jsem civica 2.0 118kw - raketa ale menší kufr a hlučnější od kol. No a ted marně hledám něco s větším kufrem, mazda 6 po řidičské stránce zatím vede, pak accord, a pak zbytek (vectra, astra, focus). O oplu jsem nejdrive vubec neuvazoval, pak jsem ale skouknu astru H a krome hlucnosti mi nicim nevadila, tak jsem si rek ze kouknu po vectře. No a zatím nevím, prodávají se docela za dobré ceny, ale taky to nejsou buhvijaké držáky a po Lancii se kterou jsem byl v servise 5x do roka a naucila mne menit skoro vse co se dalo svepomoci udelat tak o oplech nevim vubec nic, krome motoru je to pro me velka neznama. Proto se radji ptam tady Vás Opláků jak se s takovým autem žije :)

2016-09-14 11:48:31

Njn, pokud si přeješ opravdu velký kufr, tak za sebe mohu doporučit Opel Vivaro Tam nacpu za zadní sedačky i pět kol. A pokud mohu sdělit svůj pocit a vztah k oběma mým oplům – na pohodu jezdím raději právě Vivarem. Výborné auto např. pro rodinné dovolené atp… Mimo jiné bezvadný rozhled.

Když klikneš na můj nick, uvidíš po zvětšení dva moje oplíky

2016-09-14 11:56:04

betaron: :) já právě tak velký kufr nepotřebuju, ale v nižší střední mi spíše vadí hlučnost a tvrdost a spíše bych tam chtěl benzínový motor, těch je ale hrozně málo (krom 1.6, a to je prostě slabé). Teď mi přišel výpis oprav vyhlídnuté vectry - co mně překvapilo, spojka měněná už v 120tis (včetně setrvačníku) a teď při 240tis znova, jinak lakované ze všech stran, rovnané nosníky, kapora, chladičová stěna, zadní dveře, nárazníky... to mi úplně ok nepřijde, takže se stejně poohlídnu asi jinde :/

2016-09-14 12:53:50

fiskuscz: měljsem vece 2,2tdi(nebrat) a vyměnil jsem za opel signum 2,0 turbo 129kw,benzín, rozvor stejný jako u combi,kufr dost velký a po posunutí sedaček se ještě zvetší,myslím si že je to dobrý kompromis,ale tyto motory se velmi špatně schánějí,jedině v něnecku

2016-09-14 13:10:10

stím setrvačníkem , je to hodně individuální , záleží co tam daly za kvalitu a jak se stím autem jezdilo , jestli 80% času město , tak se nemůžeme divit.

2016-09-14 13:12:16

fiskuscz: Jak se s Vectrou žije? No, normálně... ta moje byla koupená od kluka, co vozí bouraná auta. Opravil si ji pro sebe a po dvou a něco letech mi ji prodal za 130t,- Při koupi se s tím ani netajil, bylo to na ní vidět. Trefená na předek, ostatní části jen poťukané a orýpané, takže defakto celolak krom střechy a zadních dveří. S tím jsem neměl problém, takže jsem ji koupil a musím říct, že mi udělala službu na jedničku. Vůbec ji nešetřím, jezdí i po poli a všude kde je potřeba. Kufr se mi hodil nedávno na stěhování a nákup spotřebičů, takže vem klidně kombíka, protože nikdy nevíš, kdy se ti to bude hodit. Co se oprav týká, tak od začátku co ji mám se nevypínají blinkry (CIM modul a špatná komunikace) neřeším to, protože jsem zvyklý z práce je vypínat růčo - u citybusů se blinkry nevypínají automaticky vůbec už od výroby. Navíc CIM je dost drahá sranda a když vše ostatní funguje, tak je tohle jen banalita. Za celou tu dobu jsem měnil jen horní uložení tlumičů (2x1000,-), prasklé pružiny(2x 800,-), tlumiče(2x1000,- a 2x650,-), pravé spodní rameno na přední nápravě (4500,-) a vzadu kotouče (2x 600,- + desky) - nebyly opotřebované ale spíš dost orezlé. Za většinu zničených dílů na nápravách ale můžeme poděkovat našim silnicím. Jediná závažnější porucha, kdy jsem nedojel a přičítám ji hlavně už dost najetým km a tím pádem běžné opotřebení, bylo rozsypané střední ložisko kardanu na pravé straně. Cenovka pár stovek + práce, ale nedojedeš. Celkově mám najeto už bez pár km 290000km, se stále stejnou spojkou, která bude chtít pomalu výměnu a rozvody. Jinak je na autě všechno ještě původní a funguje...klima chladí, altík dobíjí, nikudy dovnitř neteče, auto jede rovně Za sebe, 170000km, ťukťuk, spokojenost

2016-09-15 09:19:04

No kdyby nebylo to "rovnání nosníků" tak bych o tom autě uvažoval, ale auto které bylo na rovnačce už nikdy nebude úplně OK, to znám z pár firemních střelených aut. O jiném zatím nevím, budu rád i za tipy na konkrétní auta. Díky.

2016-09-16 08:36:14

Ještě dotaz, jak v tom autě funguje automat? Kolik má stupňu, jsou s ním problěmy, kolik vydží pokud je v něm pravidelně měněný olej? O kolik zvedne spotřebu? Díky moc.

2016-09-16 08:52:26

to záleží jna tom jaký tam je. Klasickým automatům s hydroměničem vpodstatě odzvonilo ( bohužel) , v některých verzích jsou pouze robotizované převodovky , což je normální standartní převodovka , akorád že tam řadí a mačkají spojku servomotory.

2016-09-16 08:53:55

fiskuscz: kamos ma automat 6st v 1.9cdti 110kW a brno viden dava za 5.4 podle BC a v 5ti lidech a zpet plny kufr nakupu, mesto 14km tam a totez zpet (brno centrum) za 7.8 dlouhodobe.

2016-09-16 14:15:26

fiskuscz: vubec bych se automatu nebal, na dalky to bere stejne a po meste se neuradis Navic, do normalni spojky dneska u aut nasypes pri oprave zrovna tolik, co pripadne do automatu. Je to v podstate jedno a jde hlavne o komfort...

2016-09-16 15:06:52

ondra01: no spojka (dvouhmota + spojkova sada + veci okolo) dnes v servisu cca 25tis, automat je okolo 30-45tis rekl bych. takze nastejno to uplne neni, ale pokud je automat od noveho auta a nebo s minimem km nebal bych se ani ja. kazdy predepsany interval vymenit olej vc. filtru a neni co resit. kdyz se k nemu chova clovek slusne a dodrzuje par zasad typu: radit zpatecku az kdyz ZCELA stojim, menit olej podle predpisu, za studena opatrna jizda atd... tak vydrzi velmi hodne. a nema dvouhmotu ze... kterou nekdo meni co 100tkm. takze pri takovem intervalu vymeny dvouhmoty je mozna manual drazsi jak automat.

edit: jeste doplnim: a pokud vyrobce manualu zjisti ze ma vyrobni vadicku a zkrati interval vymeny oleje v manualu na 15tkm (stejne s olejem motoru) - jedna nejmenovana verze manualu ve Skodivce s TDI (modri vedi) tak je potom manual podstatne drazsi na provoz nez automat. a pohodli automatu, to je vec! pomalu speje k automatum i konzervativni európa.

2016-09-16 16:22:35

Jaký je teda 6st automat ve Vectře, to už je robot nebo hydraulický měnič? Pokud je to robot tak to má i spojku a dvouhmotu + nějaké motorky a elektroniku navíc ne? jinak ty ceny mi přijdou přestřelené, spojková sada na jakékoli auto musí být do 10tis (spíše polovna) + práce tak na 4h. Cpát do auta za 100tis něco za 25 nedej bože za 40tis to by se mi fakt nechtělo.

2016-09-16 16:24:10

biggest: "pomalu speje k automatum i konzervativni európa"

S výjimkou konzervativního Colommba... A lidi jsou taky čím dál pohodlnější (= línější.)

Kdysi se psalo taky o jedné vydařené sérii O1 s benzínovým dvoulitrem (asi 85kW..), která prý měla stírací kroužky nasazené obráceně a písty fungovaly jako olejová pumpa. Výrobní závod žádnou chybu nepřiznal...

2016-09-16 17:37:48

fiskuscz: ano, za spojkovou sadu se do desitky vejdes, mozna i s praci...ale v sade se dvouhmotak neprodava. Tak si pripocitej 8-15 tis,- dle typu. Druha vec je ta, ze ceny nahradnich dilu se nemeni umerne ke stari auta. No a co je v aute za prevodovku, jestli automatizovana, nebo automaticka poznas podle nazvu. Do vectry se daval tusim jen klasicky automat, ne robot. Automatizovane prevodovky jsou domenou hlavne mensich a levbejsich aut.

2016-09-16 19:48:10

To jsou tam ty dvouhmoty tak hrozné? Já ji měnil v Lybře 2.4jtd a při 230tis byl ten původní úpně v pořádku, ještě jsem jej dobře prodal. Jestli ty dvouhmoty v oplu odcházejí tak často tak to taky o něčem svědčí :/

2016-09-16 20:12:31

fiskuscz: Svědčí to akorát o řidiči a převážné jízdě ve městě, ničem jiném. A neodcházejí jen v oplu, nýbrž ve většině aut jiných značek, s průměrným nájezdem 150tkm, který je zároveň většinou brán jako servisní interval výměny. Naprosto běžná věc u běžného auta.

PS: jak jsem psal, já jsem skoro na 300tkm a spojkuju relativně ještě normálně


Odpovědět

1  2