Fórum - Téma


Koupě Opel Agila 1.2 r.v. 2002


Fórum Agila Koupě Opel Agila 1.2 r.v. 2002

Informace o modelu: Opel Agila


1  2  3  4  5

2015-11-12 20:46:28

Dobrý den,

o Agile jsem přečetla spoustu dobrého, a protože hledám autíčko pro svoje aktivity více praktické nežli reprezentační, hlídala jsem inzeráty, až se mi naskytla v dostupné vzdálenosti a za dostupnou cenu dovozová Agila 1.2 55kW.

Při dnešní prohlídce jsem byla paf z úžasně zachovalé, naprosto nerezavé kastle a podvozku (předtím jsem měla 5dv swifta 1.0 r.1998, boj se rzí na každoročním pořádku, nakonec prohrán). Nicméně mě zděsily dvě věci:

1) I na malým place jakýhosi průmyslovýho dvora, kde jedině šlo zatím nepřihlášené auto zkoušet, mi při pojíždění a kličkování v max.možné rychlosti (asi 40km/h) přišlo, že to auto nezvládám při zatáčení (náklon, pocit, že musím sundat nohu z plynu, jinak se překlopím).

2) Zvuk motoru. Teda motor asi šel potichu, uvnitř té své černé kasle, ale ten zvuk, co zněl jako veselej rychlej vodní mlýnek, šel z levé strany, prý tam, co jsou rozvody. Do kabiny ten zvuk slyšet není, ale zvenku jo a při otevřené kapotě hodně. Prostě drnkot.

Prodejce mě ujišťoval, že každé auto má svůj specifický zvuk a že tohle je normální, ale já si tím jistá nejsem. Bojím se problémů s ventily nebo nutnosti výměny rozvodů či kolapsu motoru.

Autíčko by mi vyhovovalo právě tou svojí praktičností, ale ač jsem již mírně obstarožní žena, podnikám všelisjaké aktivity a ráda jezdím (nejen autem) svižně a přitom plynule, takže třeba projíždět zatáčky s vytáhnutím se z nich mírně pod plynem mě vyloženě baví a těší. Nandávat to se slaboučkým rozhrkaným tříhrnečkem swiftíkem silným autům v obrovských kapotách, co na roviné okresek předvádějí stopadesát, ale do každýho ohybu silnice brzdí, bylo též příjemné zadostiučinění.

Ale s Agilou mě nějak posedl děs, že budu muset jezdit opatrně a důchodcovsky, abych se nepřeklopila...

A náklady na nějakou generálku motoru už bych taky nazvládla, finančně.

Proto moc prosím a budu vděčná za názory, zkušenosti, jakékoli rady...

Děkuji.

Zítra musím dát vědět, jestli auto beru, nebo ne.

2015-11-12 20:53:01

Nebyla by lepší zachovalá Corsa ?

2015-11-12 21:01:28

cechmv: Tak třeba jo, pokud mi někdo poradí, jak do ní dostat kolo, půl zimy v ní převážet lyže, aniž bych přitom přišla o možnost vozit k nim ještě dva syny, a jak z ní vidět ven... a jde s ní jezdit do louky? A jde v ní přespat, když prší a nemůžu nebo nechci spát venku?

Motor to bude stejnej. To nic neřeší

Jedničku jsem zkoušela, nechci, to i ten swift jel podstatně líp.

Chtěla jsem původně Mazdu Demio, ale to mi rozmluvili, že už neseženu neshnilej kus.

2015-11-12 21:12:18

zděšenka: Jasně no já co měl Opla tak to byla omega to je trošku jinde Agilu jsem měl jednou doma na výměnu rozvodů a vím co nechci :)

2015-11-12 21:15:43

cechmv: Piš piš, zajímáš mě.

Totiž to o těch rozvodech a důvodech, proč to nechceš.

2015-11-12 21:17:40

zděšenka: První auto co jsem viděl rozsypaný rozvodový řetěz .... a měl bych s tím strach někam jet za silnějšího větru :) Ale na potahování do města celkem dobrý Pak další problém byly zámky

2015-11-12 21:19:11

cechmv: Jak moc je problém ten vítr? Je jen potřeba držet volant, nebo to kymácí autem?

2015-11-12 21:20:37

cechmv: Jinak o možnosti rozsypanýho rozvodovýho řetězu jsem na netu četla poprvní právě u Corsy.

2015-11-12 21:21:23

zděšenka: Moc jsem s tím nepojezdil ale měl jsem takový divný pocit.. prostě mi to nesedlo.. Jsme asi taky trochu rozežraný s hydroaktivního podvozku co má citroen

2015-11-12 21:23:02

zděšenka: Pokud ten zvuk veselého vodního mlýnku zněl jako trrrrrrrrrrrrrrrrrr a ozýval se ze strany spolujezdce, tedy ze strany pravé, není to dobře. Motor má rozvod řetězem a unavený a špatně funkční napínák spolu s už vytahaným řetězem nabíhajícím špatně na vačková kola způsobují tento zvuk, po případné koupi by to byla první věc, která by se měla nechat udělat. Je to trošku nemoc těchto malých motůrků s řetězy, je toho tu o tom psáno celkem dost... Jinak Agila A je z mého pohledu velmi sympatické auto a z převrácení při losím testu netřeba mít strach, je prostě vyšší včetně vyššího posazu řidiče a proto ten zvláštní pocit...

P.S. Než jsem to sesmolil, už jste to probrali...

2015-11-12 21:23:52

Byl by nějaký odkaz na autíčko? a cenová relace? u nas doma máme teda ješte suzuki ignis 1.3 a to má dost věcí společných s agilou

2015-11-12 21:24:50

Pokud potřebuješ převážet věci jako kolo lyže a musí to být opel tak zachovalou Astru v kombiku

Venca49  
Václav
2015-11-12 21:26:24

čeza: Ne,ne,Agila má hodně věcí společných se Suzuki,vždyť to je Suzuki,i když

2015-11-12 21:27:38

colommbo: Ano prosím, trrrrrr a napravo. Z pohledu zvenčí do motoru nalevo.

Tak nějak jsem si to myslela, čili vyzjistit náklady navíc. A podle toho se rozhodnout.

Takže je šance, že na to kymácení si zvyknu tak, jako jsem si zvykal na jiné neduhy předešlé herky?

2015-11-12 21:29:28

čeza: Jo, Ignis se mi taky líbí, ale zatím je pro mě i jako ojetina cenově vysoko.

Ten odkaz pošlu interkou.

2015-11-12 21:29:45

venca49: ale motor to má teda lepší ty 1,3 vvvt 69 kw jsou držáky a jede to teda pěkně....ale zase to žere jak tank když se to honí taky to má pidi nádržku na benzín ale spaní si v tom představit neumim...někdo menšího vzrůstu jo....

2015-11-12 21:30:33

Každé auto má své specifikum své pro a proti Agila na mne působí levným dojmem jakoby pozametali součástky pod výrobní linkou a stloukli agilu.....

Ale nechci nikoho odrazovat mě by to přes práh doma nemohlo

2015-11-12 21:30:58

Stejnou Agilu jsem koupil před 3 roky dceři, řízením osudu se mi ale vrátila a jsem za ni šťasten! Stejný motor, s nefunkčním tachometrem provozována min 5 let. Když pominu, že z AAA z Prahy dojela jen na Rudnou, kde se ukázalo, že alternátor je kaput (5000kč¨), gumy také zpuchřelé, i když se vzorkem

Pak jsem ale s autem začal jezdit já, na ten poprvé děsivý pocit nestability jsem si během první jízdy zvykl a dneska s autíčkem jezdím zatáčky "po uchu". Kdysi jsem slyšel, že kvalita auta se pozná podle toho, jak rychle si na něj člověk zvykne - podle toho je AGILA super auto! Hluk od motoru jsem zaregistroval zpočátku jen chvíli po nastartování, než se natlakovaly "hydroštely" ventilů. Asi před rokem se začal ozývat nepříjemný zvuk zprava od motoru, zastavil jsem proto v servisu OPEL a byla to záležitost výměny vodní pumpy, prý vcelku běžný problém - cca 2400,-.

Jinak jsem začal moje auta krmit skvělým olejem http://maziva.heureka.cz/...line-max-life-10w-40_4-l/ a to byla skvělá volba. Motor už nevydává žádné pazvuky ani hned po nastartování, navíc ani kapka oleje pod autem! (dříve sem tam kápla na obou stranách klikové hřídele.

Doporučuji jako důchodce, jezdící už víc, než 50 let AGILU 1,2 16v. Běžná spotřeba s tím novým olejem (už druhá náplň) je cca 6,3 l/100 - na německé dálnici 500 km rychlostí 100-120 za 6,38 a zpět 120-140 6,92 l/100, což mi připadá jako slušné pro 15 let staré auto. Pokud jste měla Swifta, jste určitě zvyklá na to, že větší výkon je až nad 3000 ot/m. Já spokojen jsem.

2015-11-12 21:36:40

vepe: Děkujiu.

Tedy budu věřit, že si zvyknu, teď už jen pořešit ty pazvuky, abych měla jistotu, že to nezahubím. Zítra zkusím zjistot cenový odhad různých množností závad.

10W40 jsem lila i do swifta, je to totéž, nebo nějaká lepčí odnož?

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-12 21:37:13

zděšenka: O naklápění nevím, Agilu jsem neřídil. Ale co se týče té dvanáctistovky, tak Vaše obavy jsou na místě, po studeném i teplém startu nesmí být nic slyšet, jestli rachotí tak to jsou rozvody - vytahaný řetěz a jejich výměna v neautorizovaném servisu vyjde na cca 10 tisíc......

Toto je špatně:

https://www.youtube.com/watch?v=UHVb8IHrV3Q

https://www.youtube.com/watch?v=451kG_aMWXk

https://www.youtube.com/watch?v=m-q3ux6KC0s

https://www.youtube.com/watch?v=7SWsmL9lgNc

Toto je OK: nenašel jsem, asi budu muset natočit svoji Corsu........


Odpovědět

1  2  3  4  5