Fórum - Téma


Koupě omegy C


Fórum Omega B Koupě omegy C

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3  4  5 ......... 16

2012-07-26 21:58:10

Zdravím Vás,

Jelikož už mi 1,6 astra g nestačí pomalu pokukuju po jiném prostorném větším autě.

Zaujala mě omegy model "C"

Zajímalo by mě jak jsou na tom MV6 motory 3.0 se spolehlivostí?jaký maj neduhy atp.?

jako majitel X16xel vím svoje že každý motor něco má ale zatím vše z aster.

celkem mě zaujal tento inzerát

/auto.bazos.cz/inzerat/16624063/Vymenim-Opel-Omega-C-30-MV6-211-konimanualxenonyeko-zapl.php

(volant má pán i originál to by přidal k tomu - otázka co udělal s airbaga případně ŘJ bagů)

Nicméně jaký motor doporučujete v benzinu či dieselu.

Dál by mě zajímala spotřeba toho 3.0 V6

s astrou 1,6 jsem město jezdil běžně za 10litrů a mimo město klidně i 12,2 (ano mám težkou nohu protože 1,6 je líná a musí se vytáčet)

jak jsou na tom omegy c 3,0 prakticky a papírově ?

Děkuji všem moc za reakce !

či co byste doporučily za motor či tip na nějaké auto?

požadavky xenony,digiklima, vyhřívaný sedadla , TC, ABS..

PS: omega má náhon na zadní ?

Dokázal by někdo říct jak moc se liší díly na omegu a astru g ? cenově myslím :)

2012-07-26 22:29:51

Asi tak: pan Pepé bude asi dobrej střelec, usuzuju tak z toho volantu a z xenonů 12tis.K, což je úplně strašlivý, nehorázný, takový výbojky si, nejde-li o překlep, do světel dá jen totální, omlouvám se za ten výraz, hovado... Klima že je potřeba naplnit - možná jen naplnit, ale může být něco špatně... Dělá to na mě dojem, že majitel dával autu pěkně na zadek... A vy sám, pokud máte, jak píšete, těžkou nohu a jezdíte s 1.6 Astrou mimo město za dvanáct litrů, se budete muset chca nechca v případě Omegy rychle naučit šlapat na plyn úplně jinak, nebo vás v první zatáčce poháněnej zadek vysype do příkopu... Nicméně odpovědět dostatečně na vaše dotazy by vydalo na malou dizertační práci - doporučuji projít a pročíst si tady poradnu, je tam dost všelijakých informací a já sám bych nechtěl ovlivňovat vaše případné rozhodnutí... Jinak co se týče motoru, Omega je dost těžká, takže jak v naftě tak i v benzínu osobně doporučuju šestiválec.

2012-07-26 22:38:55

předpokládám že 12k nebude originál ale nějaká supersvítívá prasečina....No radši od toho ruce pryč...

Forum už pročítám, někdo píše že 3,0 je převrtaná 2,5, že 3,0 má problémy s chlazením někdo ne...Vůbec omegám nerozumím je to proti astrám jak koukám nebe a dudy

Astra 1,6 je nutná točit neb když potřebuju někoho předjet tak astra nejvíc táhne v 5-6t otáčkách no a to si prostě vezme.

Pokud by alespoň malá dizertačka tu mohla být pomůže mi to v pátrání po dalších informacích tady.

Silnější motor chci abych právě mohl jezdit nějak s rozumem.tzn. město na 2000OT a když na to šlápnu tak chci aby to jelo a ne jako u astry čekat a čekat a čekat a čekat... Astra třeba začiná táhnout až od 3500 tisíc navíc X16xel potřebuje otáčky jinak se zadrhavá nemá to výkon.

Co od auta chci a astra mi to nedala je sednout do auta a cítit že mi je zase 10let...

Silný motor i proto že se s tím chci projet někdy taky rychle. Jako dlouhán 192cm taky potřebuju prostor , což v astře není

2012-07-26 22:59:33

Tož zkusím něco maličko napsat, ale jen o benzínu, s naftou nemám pražádný zkušenosti. Omegu C (správněji B facelift) tedy z mého pohledu (je dost těžká) jedině V6 - je možno 2.5 - 2.6 - 3.0 a 3.2 (ta poslední jedině s automatem.) 2.5 a 3.0 jsou motory trošku starší koncepce, mají např. ještě volnoběžný a EGR ventil, 2.6 a 3.2 jsou novější bez volnoběžného a EGR ventilu a mají elektronický pedál plynu, elektronickou škrtící klapku a čtyři lambdasondy na zdvojeném výfukovém potrubí (to mají všechny benzínové šestivály.) Automat nebo manuál podle gusta (AT 4Q, MT 5Q), s manuálem se s benzínovou V6 dá jezdit mimo město v klídku za 7,5 litru, tahá prakticky už od volnoběhu i na pětku, když se jí bude hodně šlapat na krk, pojede jak kuna a tak za 11-12 litrů. A je to tak, jak píšete - při normálním cestování se prakticky nedostanete přes 2500ot/min, ale když budete někde potřebovat, tak motor zahučí a jste pryč... Jen ještě malá poznámka - od volnoběhu se šestivál vytáčí trošku vlažněji, než čtyřvál, ale jakmile už má zhruba kolem 2500-3000 otáček, je to brčko...

2012-07-26 23:19:08

Jé díky moc pane :)

S EGR jsem si na astře užil svoje...musel sem nakonec měnit, jelikož to považuju za slepou uličku tak raději vůz bez něj.

Jestli můžu poprosit oznaceni tech motoru 2,6 a 3,2 (X? Z ?) ty motory maji kody tak si dle toho chci dohledat ceny ND atp

Mají nějaké neduhy ? jako třeba u aster X16xel - žere olej, EGR , u 1,8 odchází SIMTEC ECU jednotka,

Jak čtu tak ta omega papá uplně stejno jak ta má astra.

Hledám zkrátka vůz co bude prostornej, bezpečnej a když budu potřebovat tak rychlej.

Vím že sem měl nedávno možnost cestovat v jakémsi BMW postaršího typu s šestiválcem no a 150km/h (tachometrových) si to na 5tku brumlalo kolem 3000 a ten komfort...

2012-07-26 23:34:21

Motory jsou X25XE, X30XE, Y26SE a Y32SE. Ten bavorák byl asi ale naftovej, bo moje Y26SE točí 3000/min. cca už při 125km/h a to je pětka už převodovaná do rychla, čtyřka je přímej záběr (převodový poměr 1,0)... A s olejem pozor - tyhle Omegy mají udávanou normu spotřeby AŽ 0,75litru/1000km, ale je to individuální - já mám spotřebu oleje zhruba poloviční, což taky není zrovna málo, ale je to prostě takovej druh... A jinak se můžete podívat aj sem:

http://www.opel-infos.de/modelle/omega_b2.html

Tahle je třeba moc zajímavá, ale je to ten starší třílitr a v automatu...

http://auto.bazos.cz/inze...l-Omega-30-V6-Automat.php

2012-07-26 23:54:06

Tak to je fajnové na dálnici to bude v pohodě 3 něco ot na 130km/h

To zase u astry na radarovejch 130 je už 5q 4000 ot ...což taky pak žere

a olej ? jelikož x16xel má blbě postavený válce a já motor vytáčím mám spotřebu něco kolem 800ml oleje.

po bazarech hledám ale kdyby byly nějaká pěkná tak prosím všechny ho´dte mi sem link či poznatek :)

budu rád za každý info o těch omegách "pofejsliftovejch" :)

2012-07-27 11:02:42

A tož dneska se tu svoji malou dizertačku pro kolegu Absintha (ale moje téma nejmilovanější... ) nějak pokusím dokončit... V6 Omegy mají i jednu obecně známou slabost - časem jim přestávají těsnit plastová () ventilová víka, olej prosakuje na svody, kde se pálí a smrdí jak spálená guma. Řeší se to novým těsněním (oprava za cca 2000Kč) a případně i novými víky, jsou-li ta stará příliš teplem pokroucená. U motorů 2.5 a 3.0 se dají víka nahradit stejnými z Vectry, která jsou hliníková a už nafurt, u motorů 2.6 a 3.2 to možné, bohužel, není. A ještě obecně - Omega je dobré auto s jakýmkoli motorem, nicméně rozpohybovat jeden a půl tuny a víc si žádá už nějaký výkon a točivý moment, proto čtyřválcové motory (nafty a benzíny) sice nejsou vyloženě slabé, ale podle mého privátního soudu řidiči neposkytnou takovou míru agility a požitku, jaký by od Omegy asi očekával... Proto tvrdím, že kdo si chce s Omegou opravdu pošušňávat, měl by volit šestivál a jedno zda benzín či naftu - já osobně jsem odjakživa benzínovej... A pokud se člověk rozhodne pro benzínový šestivál už bez EGRventilu a s manuálem, je volba, bohužel, jediná - Y26SE (přitom Y32SE je třeba ve VeCe nebo v Signu i s manuálem... ) Benzínové V6 Omegy nejsou dělané na nějaké superrychlé starty z křižovatek, mnohý o litr menší (ale hlavně o půl tuny lehčí) čtyřvál se jim vyrovná či jim v prvních desítkách metrů napráská, Omegy s těmito motory jsou stavěné na pružné zrychlení klidně až k omezovači a hlavně na klidné a pohodové plutí krajinou při vědomí, že když to potřebuju, tak to tam mám... A troufám si i tvrdit, že pokud to má člověk v hlavě už trochu srovnané, Omča s benzínovou V6 ho i naučí dodržovat předpisy a rychlostní limity, bo kam se s tak, troufnu si říct, důstojným autem hnát jako blázen - mnohem příjemnější je krásně se kochat a poslouchat ševelení motoru někde kolem 100km/h a přesně 2500ot/min. Osobně se už s druhou šestiválovou Omčou takhle kochám třináctý rok a nemůžu si ani v nejmenším stěžovat...

2012-07-27 11:34:44

Moc hezký příspěvek. Je vidět, že to píše

2012-07-27 12:12:06

Děkuju, Petře Prostě když ji miluješ, není co řešit...

2012-07-27 12:16:03

Jasný souhlas ! Byl jsem taky a stále jsem zastáncem Omegy, i když je to pro mě historie. Ale chci si najít v CH pěknou Ačkovou v Dual Ramem a tu si vyšperkovat na takový to domácí ježdění a kochání. Prostě jako tenkrát

2012-07-27 12:23:13

Jo, tenkját... Ten můj áčkovej dualram byl taky za Schweizu (1991) a bylo to fakt náramný auto s náramným motorem, jenže ta postupující koroze už i nosných částí... Loučil jsem se s ním přetěžko a nebýt toho rezavění, jezdím s ním dodnes a spokojenej. A plán ti moc chválím a budu držet palce!

2012-07-27 12:28:32

to se moc hezly cte. co se tyce tech neduh tyce tak ty opravy jsou jeste cenove prijatelne.

je mozne ze zvolil starsi typ motoru 3.0 byt s egr ktery jednou odejde. i astry sem taky kupoval novej

uvidim na co natrefim na internetu.

pokud budete neco mit sem s tim

sem sice mladak jak remen 19,75let ale nejaky tuning uz me davno opustil a vim ze nejhezci je auto v serii

jedine co bych si na omegu dal je nejake decentni kridlo neb sem vzdycky chtel mit sedanovy auticko s kridlem.

nejspis asi skoncim u 3.0 manual ...mam rad pohodovou jizdu uzivat si pohodly a komfort jizdy na druhou stranu kdyz budu chtit aby mi bylo zase deset let a ukazat panovi v tdi octavce ze kralem silny je omega

diky moc za uzitecniu dizertacni praci pane

2012-07-27 12:29:40

Moje první Omča 3,0L byla taky Dual Ramová a byl jsem s ní moc spokojený a této technologie jsem se držel u dalších 6 ti kousku jak v Omáčce tak v Senátorovi. Pak B 3,0 véčko a pak 3X facelift.

 Kopejda  
Michal Kopecký
2012-07-27 13:20:53

Teda Jirko, moc krásně se mi to četlo Je vidět, že

2012-07-27 14:10:18

Hele ... Colommbo ... ja vim, ze uz jsi starsi pan ... a ja uz pomalu taky, mas ve vsem naprostou pravdu ... ale, neco malo si zapomnel ...

Omega je hlavne skvela hracka na zimu! Teda ... pro lidi co umi ridit, jinak je to horor. Nemuzu zapomenout na vyrazy ridicu na jedne prazske krizovatce v zime, kdyz okolo proletel 'nejakej blbec' bokem nebo kdyz sem mi ji povedlo poslat ve Spindlu cumakem do hromady snehu a pak lopatovat aby se dostala ven anebo kdyz sme jeli s kamaradem nekde u Rican a jeli sme zkratkou za hrbitovem... to uz pro nas ale musela Tatra.

No ale Omega je jinak na takovy to pohodovy rodinny pojezdeni, pekne v klidu, zadnej spech, aby deti nebreceli ... kdyz nejde o zivot, jde o houno

2012-07-27 14:15:53

Jo, sníh a Omča - to máš secsakramentsky pravdu, Honzo, děkuju za veledůležitý připomenutí... Ale když jsou dobrý gumy, chladná hlava a cit v nohách, tak se to dá... P.S. taky jsem jednou k šumavské chalupě dojížděl s oběma syny (tehdy 14 a 17) posazenými do kufru - ale to byla ještě áčková Omča bez TC...

2012-07-27 15:06:59

Vo benzinu se to píše ale vo naftě nic!!Jinak pěkně napsané

Tady dávám pro fandy http://www.club-opel.com/...k-naposled-ke-cteni-29634

2012-07-27 15:15:48

Tož jestli tě můžu moc poprosit, Cyrile, šoupni sem i nějaký svoje zkušenosti, ať to tady nesmrdí jen benzínem... Děkuju!

 Kopejda  
Michal Kopecký
2012-07-27 21:14:21

Já mám onačejší názor ale je to spíš mojí duší, prostě si nemůžu zvyknout na přední pohon, prostě jsem vyšinutej zadohrabák nebo čtyřkolkář (předek ale musí jít odřadit) Tak na svým miláčkovi kór v zimě neshledávám žádné nedostatky. Mám pořádný zimní obutí a kde všichni jezděj na řetězech a nebo vůbec nejedou, já lítám jako a všichni jen nechápavě koukaj Jó jó, až mi Omega odejde na onen svět svět, tak jsem zatím nevymyslel nástupkyni. Bude to hodně těžký.. Jednou omáčky dojdou a co pak

Tak kupujte onen krásný a povedený model a vůbec se toho nebojte......


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 16