Fórum - Téma


kontrolky abs a protismyku


Fórum Zafira A kontrolky abs a protismyku

Informace o modelu: Opel Zafira A



2015-01-30 08:31:09

Zdravím všechny a zároveň prosím o radu.Po koupi Zafiry 1,8 r.v 2001 se nám začali rozsvěcovat kontrolky abs a protismyk za jízdy.

Nejdříve občas,nyní častěji.Auto přestavěné na LPG,ale problémy již před montáží,akorát po přestavbě se objevuje častěji,kolísá volnoběh,má tendenci zdechnout.Dokonce za jízdy na plyn 2x zdechla.Řešeno se sevisní firmou.Po připojení na dign.v Opelu vyskočila závada 5160 -mepřítomnost-přeprogramovat nebo vyměnit ŘJ (ECU),dále U2108 nepřitomen sběrnice CAN,není komunikace s ABS/TC a další P1612-nepřítomen žádný nebo nesprávný signál imobilizéru.

Na jiné diag.vyšly závady poruch C0035-ABS snímač,aP0500,snímač rychlosti P1130 lambda sonda.

Takže nevím čemu věřit.

Dotaz zní:Když necháme vyměnit řídící jednotku,mělo by to stčit na tyto poruchy?Jinak se auto chová naprosto normálně,dobře se nám s tím jezdí,ale nevím,jestli do toho dát další peníze,nebo už ne.Má najeto 167 000.

Dík za rady. fitfour

2015-01-30 09:58:44

fitfour: Vítej v klubu, Lenko! Zatím nestahujte kalhoty, brod je ještě daleko, výměna ECU bude až to poslední, co by přicházelo do úvahy. Je důležité, čím byla diagnostika provedená a hlavně KDO ji dělal, bo na to musí být opravdu fachman, který si umí v hlavě propojit všechny souvislosti, aby to bylo vůbec k něčemu. Podle profilu koukám, že jste z Brna, tož mě napadá: zkuste kontaktovat místního oplího mága Romana Krapu na tel. 777620300 a požádejte ho o radu či pomoc. Osobně se s ním neznám, ale reference jsou jen ty nejlepší, bude-li mít čas, tož by měl (hlavně s diagnostikou) umět pomoci. Současně prosím o doplnění klubového profilu o vozidlo, děkuju!

P.S. Překvapuje mě, že u ZafA už diagnostika "hovoří" o CAN sběrnicích, domníval jsem se, že tenhle systém je až u ZafB (a AstryH) a ZafA nebo identická AstraG jej ještě nemají...

2015-01-30 10:09:25

colommbo: díky,tu řídící jednotku mi řekli přímo v autorizovaným servisu opel,kam nás odkázali dokonce z STK,že mají lepší diagnostiku přímo pro oply.právě mám strach,že vyměním jednotku a poruchy nezmizí.jednotka výměna cca 20000.

2015-01-30 10:24:38

fitfour: Tohle mě vůbec nepřekvapuje a dneska už se nedivím ničemu. Ani v souvislosti s autorizovanými servisy, bohužel... Chtějí-li hned měnit ECU, znamená, že nevědí, tápou a volí postup pokus/omyl, zákazník to zaplatí...

P.S. Což neznamená, že ECU na vině není, ale je nutné jít a hledat postupně, ne hned BÁC! vyměníme řídící jednotku...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-30 14:51:23

fitfour: Jednotka, tedy jestli bude chyba skutečně v ní, jde opravit. Onehdy si ji nechal opravovat Veselik u někoho v Ústí nad Orlicí a vyšlo ho to tuším do dvou tisíc......

2015-01-31 09:12:58

Ještě 1 dotaz?Kdyby byla špatná ŘJ jak by se to u auta projevovalo?myslím že by se chovalo více nestardantně.díky

2015-01-31 09:18:35

fitfour: Těžko říct, JAK by se to konkrétně projevovalo. Na jednu stranu třeba jen tak, jak závadu popisuješ, na druhou třeba celkovým umrtvením auta (jako bys ECU celou odpojila.) Už jste zkoušeli volat Romanovi...?

2015-01-31 09:19:55

Jo a při prvním nastartování motru za studena se samovolně na volnoběh přidávají otáčky v rozmezí 1000-1500 do doby než vypne sytič A teď mi říkal chlap,že mu někdy zůstne viset plyn třeba na 2000 v dobê stání auta.Neodpovídá to spíš poruše nějakých čidel?

2015-01-31 09:21:02

colommbo: ještě ne,právě řešíme jestli opravit nebo neopravit.

2015-01-31 10:02:42

Tak jsme se dohodli na opravě,snad to nebude nějaká velká závada.za toho Romana dík,určitě budu uvažovat o kontaktování.

2016-05-01 13:27:28

Ahoj

teď jsem měl něco podobného-zničeho nic při dojíždění na křížovatku , se mi rozsvítily kontrolky ABS,TC a přestal fungovat tachometr.S autem se dalo jezdit akorát při dojíždění se zařazenou rychlostí a vyšláplou spojkou to často zdechalo.

Po pročtení fora a netu jsem se rozhod ,že se mrknu na levý ABS snímač,který je součástí ložiska.

Sundal jsem levé kolo,rozpojil konektor a začal jsem měřit multimetrem snímač ABS-naměřil jsem 1,5kohmu - to je dle informací správná hodnota,proměřil jsem kabely ke snímači-OK,znovu jsem připojil měřák na snímač tentokrát s rozsahem na měření mV ~ ,začal jsem rukou točit a na měřáku nic,nebyl jsem si jistej jestli bez připojeného kabelu opravdu snímač bude generovat mV a také jsem si nebyl jistej jestli digi multimetr si s tím poradí a bude něco měřit.Ještě jsem změřil napětí na kabelu ke snímači při zapnutém klíčku a nenastartovaném autě-bylo tam 4,8V.

Pak jsem sundal pravé kolo abych si ověřil jak je to na druhé straně-snímač měl taky 1,5kohmu na přívodu taky 4,8V, a při měření mV na snímači při točení rukou ukazoval měřák 0-500mV - takže bylo jasné že na levé straně je něco špatně.

Jak se mi to podařilo rozchodit:

prostříkal jsem mezerou, kterou je částečně vidět umělý zalitý abs kroužek na ložisku (ze strany poloosy) celou jeho plochu co to šlo (je tam špatný přístup) ,poté jsem vše vyfoukal tlakem vzduchu ale co nejvíce pomohlo bylo,že jsem na ty trny

na kterých je naražen umělý "abs" kroužek(trny končí zároveň s kroužkem) přes průbojník poklepnul kladivem- jejich asi 6 po obvodě teď nevim přesně.

Poté začal snímač fungovat a na měřáku se při točení začly objevovat udaje (0-500mV~)

Nevím jak je to uvnitř mechanicky udělané ,to jak se točí magnetický kroužek s polama S,J ale tím poklepnutím se to asi uvolnilo a je to funkční-po 1 nastartování kontrolky zmizely a tacho funguje.

Snad to někomu pomůže .

zdarec

2016-05-03 12:20:13

Také se mi to stalo. Zjištěn vadný snímač v ložisku kola. Cena nového ložiska 2100,- + 500,- za práci. Od té doby je vše v naprostém pořádku. Jinak colommbo, pokud mohu rád si vezmu kontakt i pro sebe, kdyby se mi hodilo nějaké konzultování a diagnostika.


Odpovědět