Fórum - Téma


Kontrolka oleje se rozsviti.


Fórum Corsa D Kontrolka oleje se rozsviti.

Informace o modelu: Opel Corsa D

Diskuze o vozidlu

2007 Corsa D 1.2

25 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 200 ccm (73 cui), 4-válec, Řadový.


1  2

2016-04-10 11:05:45

Po zahrati na provozni teplotu se rozsviti kontrolka mazani.Jedna se o motor Z12XEP.

Prvni sem vymenil cidlo a nepovedlo se tak nevim co dal .JO jeste když vypnu motor a hned nastartuji tak kontrolka zhasne na volnobehu po zatizeni okamzite se rozsviti .Je to po cca 3-6 km podle jizdy.Prominte ze pisi tak ale oisu z mobilu diky za odpoved.

2016-04-10 13:32:04

Jestli má motor prokazatelně dost oleje, je vadná elektronika.

2016-04-10 16:08:43

Ano je tam dost oleje jeste dnes sem zjistil ze kdyz odpojim drat od cidla tak kontrolka se nerozsviti,ikdyz ji vypnu a nastartuji tak zhasne jako by tam bylo jeste jine cidlo tak nevim zitra jdu zmerit tlak oleje abych mnel jistotu.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-04-10 17:40:53

r.rumik: To chování je divný... Když drát ukostříš o motor, měla ky kontrolka mazání svítit. Po odpojení drátu od čidla svítit kontrolka nebude. Jde o ten označení snímač tlaku?

2016-04-11 06:49:22

Po odpojeni dratu kontrloka sviti a kdyz nastartuji tak zhasne jako by tam bylo jeste jine cidlo.Ano je to to cidlo

Co je na obrazku.Takze nevim od ceho zacit .Prvni asi zmerit tlak jestli to maze.Potom zjistovat co se deje dal.

2016-04-11 09:51:51

Nízký tlak oleje. Vyhodnocuje řídící jednotka. Naředěný olej benzínem, nebo závada v olejovém čerpadle, kontrola tlaku je nutná.

2016-04-11 11:09:24

Cim to elektronika vyhohnucuje je tam ještě jiné cidlo tlaku oleje nebo jak to pozna.Mereni tlaku zítra dnes ma plno tak zítra rano .Nemate nahodou někdo el.schema zapojeni.dik.

2016-04-11 11:45:37

r.rumik: Čidlo tlaku je tam jen jedno.jak klesne tlak při vyšších otáčkách pod hranici kdy se sepne čidlo tlaku, řídící jednotka

rozsvítí kontrolku mazání.Čidlo jen hlásí stav,a říď .jednotka to oznamuje.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-04-11 12:14:24

A tady je to divné chování, které nechápu... I s odpojeným vodičem ze snímače se to chová normálně, tedy kontrolka se rozsvítí a po nastartování zhasne.... Alespoň jsem to tak pochopil...

2016-04-11 12:43:33

kopejda: Řídící jednotka ovládá kontrolky. Po nastartování všechny zhasnou. Ř.J. kontroluje čídla a vyhodnotí stav.

Když je všechno Ok! tak nehlásí žádnou poruchu a nerozsvítí žádnou kontrolku. Toď vše.

2016-04-11 14:13:07

r.rumik:

"...dnes sem zjistil ze kdyz odpojim drat od cidla tak kontrolka se nerozsviti,ikdyz ji vypnu a nastartuji tak zhasne."

"Po odpojeni dratu kontrloka sviti a kdyz nastartuji tak zhasne..."

  • píšeš pokaždé něco jiného, brachu... Zeptám se jako blbec, odpusť: jakou barvu má ta kontrolka - červenou či oranžovou (žlutou)...?

2016-04-12 08:42:32

colommbo: Jsem ytoho zmateny tak znovu.Když odpojim čidlo tlaku oleje a nastartuji tak vsechny kontrolky zhasnou.Ta kontrolka je cervena a poznam ji bezpecne.Kdyz to udelam na jinem aute tak kontrolka sviti.proto je to divne .ale nic vyrazim to zmerit potom reknu co a jak.

kopejda: ano presne proto to nechapu ani ja.

2016-04-12 11:19:13

r.rumik: Omlouvám se, že tak prudím, ale jelikož nějak nechápeme, co by mohlo být příčinou, jde mi jen o to, aby v některých věcech prostě bylo zcela jasno

Po zahřátí motoru na provozní teplotu se rozsvěcuje červená kontrolka mazání, rozumíme.

1. odpojíš-li čidlo tlaku oleje a jen zapneš zapalování, kontrolka svítí nebo nee...?

2. po nastartování motoru všechny kontrolky zhasnou, tedy včetně červené kontrolky mazání. Asi tedy po jen zapnutí zapalování svítí, což by ale po odpojení čidla neměla...

3. zkoušels odpojený vodič od čidla přiložit na kostru, jak psal Kopejda...? Co se stane...?

2016-04-12 19:28:33

colommbo: Zdravim panove

1 odpojim cidlo zapnu zapalovani kontrolka sviti.

2 Po nastartovani vsechny kontrolky zhasnou aji ta mazani.

3 Pripojit na kostru sem zapomnel.

4 PO pripojeni manometru a zahratem aute na provozni teplotu a rozsviceni kontrolky mazani tlak oleje jenom 1 atmosfera

zitra zjistim jaky tlak pri studenem motoru plus ukostrit drat dam vedet vysledek.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-04-12 20:13:54

r.rumik: Při zahřátém oleji a volnoběžných otáčkách tlak 1 atm je asi normální stav u ujetého motoru. Mělo by být tuším 1,3 ale můžu se mýlit. Jsem zvědav, jak dlouho bude jednotce trvat, než vyhodnotí ukostřený vodič snímače tlaku mazání jako nebezpečný stav a rozsvítí červenou kontrolku mazání.

Abych se přiznal, myslel jsem si, že červené kontrolky mazání a dobíjení jsou stále řešeny nejjednodušším a nejspolehlivějším přímým obvodem. Jak se zdá, i toto už není pravda a na správnou funkci nejzákladnějších kontrolek se u novějších vozů se nemůžeme spoléhat...... Svět spěje do pekel......

2016-04-12 21:01:28

U Omegy je hodnota tlaku oleje při zahřátém volnoběhu min. 0,3 baru, v případě motorů V6 min. 1,2 baru, naměřená 1 atm. mi tedy přijde taky v pořádku...

Venca49  
Václav
2016-04-12 21:52:59

U CorsyD 2007,motor Z12XEP,tlak oleje má mít hodnotu cca. 150 kPa (1,5 bar), při volnoběžných otáčkách a teplotě oleje > = 80 °C

2016-04-12 22:06:30

kopejda: Bohuzel uz to tak jednoduche a "na primo" nebude, protoze kontrolky jsou leddiodove a vsechny jsou ovladane pres nejakou jednotku, ktera vyhodnocuje udaje z cidel. Vsechno Can Bus... Treba logicky u dobijeni, kde se altik budil pres zarovku v pristrojovce, to u ledky mozne neni a je to resene jinak, takze jako u vseho v aute, musis se spolehat na elektroniku, ze ti da spravny udaj o stavu vozu. Tusim, ze u jednech z prvnich rocniku Vectry C ani po zapnuti klicku pred nastartovanim nesvitila kontrolka mazani vubec...proste debilita a melo to u nich tak byt.

2016-04-12 22:39:33

ondra01: Hold výzkum a technika jde kupředu. V dnešní době asi na raketě už určitě nebude před startem svítit kontrolka žhavení.

colommbo: Snímače tlaku mají uvedenou rozpínací hodnotu, to znamená min. tlak.pokud tlak klesne pod tuto hodnotu. říddící jednotka ihned rozsvítí kontrolku mazání. Uvedený motor bude asi ve velmi špatném stavu.nebo naředěný olej benzínem.Městský provoz.Po zahřátí je tlak nízký.1atm. určitě nestačí.

2016-04-13 16:35:16

Takze za studena je tlak 2,5 atmosfer ,Po nastartovani kontrolka zhasla ,po odpojeni cidla zhasnuto,po ukostreni zhasnuto ,takze nevim co dal zda ten tlak staci nebo ne,


Odpovědět

1  2