Fórum - Téma


Kontrolka oleje


Fórum Astra H Kontrolka oleje

Informace o modelu: Opel Astra H

Diskuze o vozidlu

2005 Astra H

1 fotek  |  308 diskuzí

Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka.


1  2  3

2016-02-09 11:08:49

No nevím. Všechna videa jsou stejne. Vsem to zhasne stejne jako me.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-09 11:43:35

leosforever: Opel má na všech modelech osobních vozidel kolové šrouby s šestibokou hlavou s rozměrem 17mm.....

Jestli máš na Corse něco jiného, je to možné ale není to originální šroub. K tomu náboji, to je nesmysl, stačí použít šroub od francouze který je naprosto shodný ale má hlavu o rozměru 19mm........

2016-02-09 11:51:50

kopejda: Děkuji. a ohledně toho oleje se vyjádřit můžete?

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-09 12:12:51

leosforever: Co se týče oleje a dosažení správného tlaku v mazací soustavě. Na toto má určitě vliv dlouhé stání, neb všechen olej postupně vyteče i z mazacích kanálů motoru, potom může trvat déle než je olej dopraven na nejvzdálenější místo. Tady bych 4 vteřiny asi toleroval... Ale u ohřátého oleje hned či u studeného po pár dnech odstávky je tato doba nezvykle dlouhá.....

Potom je tu další věc a to že motory Isuzu 1,7 mají dost často problémy s olejovým čerpadlem. Je to vlastnost a toto se doporučuje kontrolovat....

Jistota je nechat změřit mazací tlak jak sudeného, tak i teplého motoru. Bude jasno.

Současné vozy co mám, tak po výměně oleje za nový (než se naplní nový filtr) svítí červená kontrolka tlaku mazací soustavy maximálně jednu vteřinu..... Při běžném používání vozu. Denní ježdění i odstávka týden, zhasne ihned po nastartování... Není to v žádném případě ani vteřina......

2016-02-09 12:22:58

colommbo: koukej

https://www.youtube.com/watch?v=XnOT-RDKkEE

https://www.youtube.com/watch?v=Uv-6hXHSrfY

https://www.youtube.com/watch?v=8nOzzj-H73o

atd atd.....

kontrolky zhasnou +- za 4 vteriny

2016-02-09 12:26:11

kopejda: nějaké články o problémech čerpadla máte? Dneska jedu změřit tlak tak uvidím. Kolik je danný tlak?

2016-02-09 12:28:10

kopejda: viz odkazy co jsem zde dával...

2016-02-09 12:36:21

leosforever: První video je start při -10°C a nevíme, jaký olej je v motoru a jak dlouho motor stál, to není tak úplně směroplatné... Další dvě jsou stejná, ale asi to tak je dobrý (čtyři vteřiny to nebudou, ale nestopoval jsem to)... Chceš-li mít jistotu a klid, nech změřit ten tlak oleje. Jaké mají být hodnoty u tvého motoru, to nevím, u Omegy píšou toto:

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-09 12:41:55

leosforever: Videa jsem viděl.... Je to děs.... Ale asi to tak má být....

Minimální tlak mazací soustavy Vašeho motoru při volnoběžných otáčkách je 127kPa (1,27 bar) při teplotě motoru víc jak 80°C.

Z vlastní praxe vím, že může tuto prodlevu způsobovat nevhodný filtr oleje, náhrada se špatným provedením.....

2016-02-09 13:28:55

kopejda: filtr mám champion a je den starý. Děs to je ale asi to tak má být. u Oplu to je asi klasika. viz ukazatel teploty atd.... V oplu mi řekli, že je to normal ale dnes tam jedu to změřit.... Jinak kolik má byt tlak při studeném?

2016-02-09 14:02:45

leosforever: Mě to přijde celkem normální. U starších aut je kontrolka vedena přímo na tlakový spínač, tam ke zpoždění nedochází a kontrolka reaguje společně se spínačem. Tady u těch našich opelnic to je vedené přes kdovíco a než to jedna jednotka pošle druhé, která tu kontrolku rozsvítí, může nastat zpoždění. Nech to změřit, to pro klid duše, ale bude to asi v pořádku. Třeba u dobíjení trvalo, odhadem, skoro deset vteřin, než se mi kontrolka rozsvítila (než si to elektronika přebrala, že má málo)

U pár prvních aut z let 2002 (vectra c...) se kontrolka mazání po zapnutí zapalování nerozsvěcela vůbec a prý to tak mělo být... .

2016-02-09 15:59:36

Takze tlak je ok. Dava 2.1. Podle servisu je tlak urcen 2.2 pri volnem chodu. Auto maze a je to ok. Alenpristup. No mazec

kopejda: nema byt ten tlak 2.1? Pc hlasi 2.1 az 2.2. ..

2016-02-09 17:20:03

A jinak filtr dpf nemam. Huraa

2016-02-09 17:55:17

leosforever: V tom případě máš, co se použití olejů týče, pole působnosti opravdu široké...

2016-02-09 18:06:18

Ano to mam. Uz jsem tam sice dal olej pro filtry dpf ale pry to nevadi... jinak pod autem je neco co vypada jako dpf ale ja to nemohl dukladne prozkoumat pze jsem pod tim jen lezel. Ale dnes v servisem koukám a nikde zadna hadice, trubka nebo drat... pry je to kat....njn

2016-02-09 18:12:39

leosforever: Nevím, jak dlouho Astru máš a kolik toho tak najezdíš, ale nechal bych jej v motoru tak +-5tis.km na pořádný propláchnutí a pak dal nějaký "normální" (bez C) dobrý olej.

2016-02-09 18:22:24

Mam astru asi mesic. Bylo mi teceno, ze pry tento olej s dpf je dobry a motoru neuskodi. Naopak mu to udela dobre... tak nevim. Jinak s autem najezdim za rok asi 2 tisice takze tak. Olej menim kazdy rok...

2016-02-09 19:31:20

leosforever: Máš-li tak minimální nájezd a tedy tím pádem měníš olej po 2tis.km, tož není co řešit, klidně zůstaň u oplího Dexos2.

2016-02-09 20:09:34

Jj. Moc nejezdim. Vse vyresim firemnim...za 5 let jsem najel cca 10000 na mem minulem voze...

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-09 20:12:40

leosforever: Může být i 2,1 baru. Psal jsem minimální požadovaný tlak při teplém oleji více jak 80°C a volnoběžných otáčkách..... Zde se ukáže právě nejnižší hodnota. Když je olej (motor) studený, bude tlak určitě i několikrát vyšší. Když je systém v pořádku, a teplý tlačí 2.1 na volnoběh, není co řešit.... Pak to bude způsobeno nejspíš přenosem dat jak píše Ondra....


Odpovědět

1  2  3