Fórum - Téma


Kontrolka motoru/čidla vačky a kliky


Fórum Vectra B Kontrolka motoru/čidla vačky a kliky

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1997 Vectra B 1.8 VIN: W0L000036V1918708

1 fotek  |  50 diskuzí

Výkon motoru 85 kW (116 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 799 ccm (110 cui).


1  2

2015-07-26 14:02:24

Čaute,

Svítila mi kontrolka motoru,auto jelo,ale zdálo se mi,že ztrácí výkon.

Při jízdě se mi stalo,že mi auto chcíplo (podřazoval jsem v kopci před přechodem),ale hned po otočení klíčkama chytlo a jel jsem dál.

Ujel jsem cca 50km max.

Odpojil jsem baterku s tím,že se zresetuje ŘJ a pak uvidíme.

Což se nestalo. Jel jsem asi 5km,zastavil,vypnul motor,tak na 5minut a že pojedu,nastartoval jsem a po 10 metrech auto chcíplo a už nešlo nastartovat. Následovala kontrola čerpadla,protože jsem neslyšel,že by běželo. To bylo v pohodě a tak kontrola relé a pojistek,vše v pořádku.

Kontrolka motoru ale zhasla nadobro.

Tak tedy servis a tam,že na výměnu ŘJ a čidla vačky.

ŘJ jsem sehnal z vrakáče (Simtec 56) i s imo,čidlo fungl nový.

Po výměně auto běželo jak hodinky,objel jsem co jsem potřeboval vyřídit (cca 20km) a dojel domů.

Večer,že pojedu vyzvednout přítelkyni a opět se rozsvítila kontrolka.

Vyblikal jsem závady a pouze jedna - nesprávný signál vačkové hřídele.

Opět servis.

Přes rameno jsem čuměl co píše diag v servisu a bylo to "chyba: Obvod snímače polohy vačkové hřídele" , přesto najisto vyměnili čidlo vačky a chyba pořád stejná.Že jim tam mám auto nechat a musí se proměřit pořádně.

Já osobně mám podezření na čidlo kliky,diag to dost často zaměnují (vačku a kliku).

Dojel jsem do práce,ale z práce už ne.Zase nestartuje a vyblikání stále stejné - nesprávný signál vačky.

Zítra ráno tam sjedu MHD a zkusím jestli startuje za studena,tam by bylo pak asi jasno,že to dělá klika,ne?

Když nic,tak ještě zkusim odpojit baterku a pak vyblikat,ale i tak bude odtah do servisu,ale jinej,tady mám pocit,že se jim to nechtělo moc řešit.

2015-07-26 14:10:50

vymen cidlo kliky

2015-07-26 14:12:29

Taky si to myslíš,viď? dobrá,vyměním a uvidíme. Jinak ještě doplňuji,že i svazek je v pořádku,taky ho v servisu zkoušeli měnit.

2015-07-26 14:20:58

Má zkusenost kdyz to nestartuje tak snimač kliky

2015-07-30 19:57:04

ja som ho odpojil a auto chodilo normalne len svietila kontrolka motora a po mesiaci som tam dal cidlo z omegy

2015-07-30 20:10:09

marian.baga: Jako žes odpojil čidlo kliky, tedy snímač otáček klikové hřídele...?

2015-07-30 20:13:15

presne - snimac vackoveko hriadela

2015-07-30 20:24:34

marian.baga: Ach so... Jeden o koze a druhý o voze, ale to neva, hlavně že se domluvíme. Nahoře se píše o čidlu kliky a tys psal, žes jej odpojil, proto jsem se ptal. Čidlo vačky (jak vidno) odpojit lze, čidlo kliky nee.

2015-08-01 14:04:00

Přátelé,já vám jen tak rozluštění asi nedám,protože "známý" nemá stále čas na výměnu kliky,ale třeba se k tomu po neděli dostane a já konečně napíšu jestli to bylo tím nebo ne..

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-08-01 23:38:27

mreddy: Určitě to bude tím, snímač vačky do jisté míry jednotka nahradí ale motor lze normálně spustit. problémy se startem motoru má na svědomí právě snímač klikové hřídele.....

Diagnostika je nezaměňuje, jsou jasně dané, jen se dost plete názvosloví v angličtině a právě problémem české konverze některých diagnostik je chybný překlad (záměna názvů snímačů)

Vačka = CAMSHAFT

Klika = CRANKSHAFT

2015-08-12 10:53:09

Po návratu z dovolený se vyměnilo čidlo kliky a vyčistil filtr čerpadla,čerpadlo bylo zaseknuté.

Spokojeně jsem odjel a večer opět to samé.

Takže čeká odčerpání benzínu (vyjezdit si netroufnu,abych někde zůstal v centru stát,kdyžby náhodou nastartovalo),kontrola nádrže a s největší pravděpodobností výměna čerpadla.

Mám pocit,že je to never ending story..

2015-08-12 11:02:51

mreddy: Zaseknuté čerpadlo si nějak neumím představit a filtrem čerpadla máš na mysli vnější (mimo nádrž) palivový filtr...? Ten se nečistí, ten se mění. A před demontáží čerpadla z nádrže bych ještě zkusil zkontrolovat popř. vyměnit relé čerpadla, určitě někde (nejspíš ve schránce v motorovém prostoru) bude...

2015-08-12 11:10:05

rele c 12 krabicka na ABS

2015-08-12 11:14:19

Colommbo: Cituju co mi bylo řečeno (přepis z hovoru) - čerpadlo bylo zaseknutý,to jsme vyndali,rozebrali,vyčistili,byl v něm bordel z nádrže. Bude potřeba vyměnit. Vyjezdi nádrž,když nebude startovat,tak zabouchej přímo pod sedačkama na to víko čerpadla a auto musí prostě naskočit,prostě musí. Je to stoprocentně čerpadlem,jednou šlo,pak nešlo,celý jsme to vyndali ven a na přímo to šlo v pohodě,těžko říct,tam bude nějakej bordel v nádrži a pak se to ucpe. Potřeba vyjet nádrž a podívat se co tam je. Ale bude to na výměnu čerpadla,jestli máš možnost,sehnat levněji,tak zkus,ale zase nějaký kvalitnější.

EDiT: relé je kontrolovaný,vše v pořádku.

2015-08-12 11:27:51

mreddy: Jo, teď už rozumím, čerpadlo už bylo venku z nádrže... A je-li relé a el. vedení nastopro v pořádku, pak čerpadlo haprovat může, už má něco za sebou, taky jsem je na předchozí Omče měnil. Je-li ale "nějaký bordel" v nádrži, tož samotná výměna čerpadla pomoci nemusí...

2015-08-12 11:27:59

u nadrze mas palivovy filtr ten jste menily?

2015-08-12 11:35:08

Colommbo: Bylo,omlouvám se,že jsem to hned neupřesnil. Relé a el. vedení, je též v pořádku. Mě se ale právě nezdá ten "bordel v nádrži",to by tam musel někdo něco nasypat nebo brát fakt nekvalitní benzín,ale kontrolu bych nepodcenil.Jen musím sehnat kanystr a nějaký mini čerpadýlko Takže netuším,kdy přesně to bude zjištěno.

von.vectra: Palivový filtr se neměnil.

Teď mě napadlo,je k něčemu přidat do benzínu teď v tuto chvíli nějaká aditiva na pročištění celé soustavy nebo je to teď naprosto zbytečné?

2015-08-12 11:41:18

k vycerpani ti staci motorek ostrikovacu ze 120skodovky nelepe a filtr vymene pises ze cerpadlo na baterku jde normalne tak by to melo byt ve filtru

2015-08-12 12:56:08

mreddy: Domnívám se, že jakákoli čistící aditiva do benzínu jsou v této chvíli zbytečná, notabéne aditiva čistí hlavně vstřikovací ventily a jejich trysky, na případné nečistoty v nádrži (snad s výjimkou vody) nemají potřebnou sílu.

2015-08-26 14:19:41

Čaute,tak jsem se vrátil zpět do Čech a opět se můžeme pustit do zkoumání.

Ještě nás napadlo,že před odčerpáváním benzínu (hodně lidí mi říká,že bordel v nádrži je velice nepravděpodobný) , zkusíme jestli jde vůbec proud do čerpadla,jestli třeba nevypadává relé,které jsme už ale testovali. Jelikož ale nemáme dílnu ani garáž,tak vše děláme na koleni na parkovišti v práci,zkusíme zjistit ten proud přes dráty na žárovku,nevíte někdo kterej pin je plus a minus? těch pinů je několik a než by jsme vyzkoušeli všechny kombinace,asi by nám ruply nervy

Pokud by nešel proud,tak buď relé,pojistka (obojí kontrolováno a funkční) nebo někde elektrika po cestě? V jednom servisu mi říkali,že měnili svazek,ale ten původní je bez problému,tak ho vrátili - je to totéž (svazek a problém v elektrice k čerpadlu)? díky

EDiT: colommbo: dobře,beru na vědomí,že aditiva nemají momentálně žádný význam.Díky za radu


Odpovědět

1  2