Fórum - Téma


Kontrolka ESP a emisí svítí současně za jízdy


Fórum Zafira B Kontrolka ESP a emisí svítí současně za jízdy

Informace o modelu: Opel Zafira B


1  2

2016-07-09 13:40:38

Zdravím všechny a prosím o radu,

ode dneška mi při běžícím motoru současně svítí (neblikají, svítí trvale) kontrolky ESP a řízení emisí. Začalo to po prvním nastartování, opakované restarty motoru na tom nic nemění. Není mi jasné, jak souvisí ESP a výfuková soustava, žádnou spálenou pojistku se mi nepodařilo najít (v příručce ani není konkrétně popsáno která by to měla být, o ESP nebo řízení emisí v seznamu pojistek není ani slovo.

Po otočení klíčku v zapalování se sešlápnutým plynem a brzdou mi vypíše chybu 10506 a po chvíli samé nuly, přitom kontrolka řízení emisí pro změnu bliká.

Chtěl jsem zkontorlovat kabely pod předními sedačkami, ale nechápu, jak vytáhnout ten vícepinový konektor, na jedné straně má oranžové šoupátko, ale i když ho odsunu, drží to fest. Třeba ale hledám jinde, než bych měl ? Problém že servis před dovolenou už asi nestihnu a potřebuji nějak rozhodnout, jestli je riziko s tím takhle najet 3000 km.

Mate mne hlavně to, že mám najednou dvě tak rozdílné závady, proto si myslím, že skutečný problpm je jinde, jestli to ale je jen chybná signalizace na palubní desku nebo nějaký vážnější problém, to neumím rozhodnout.

Děkuji za případné rady.

David

update po přečtení jiných vláken na podobné téma: auto mi nepadá do nouzového režimu, subjektivně jezdí normálně a kód chyby je jiný, tj. konektory pod pojistkovou skříní nebo plynovým pedálem to asi nebude

2016-07-09 17:55:33

Konkretne o teto zavade nic nevim, ale zkusil bych na delsi dobu odpojit baterku. Nekdy je reset vsemocny.

2016-07-09 19:10:08

komanek: Jen pro pořádek - jak vypadá kontrolka řízení emisí (nic ve zlém, jen aby to bylo opravdu nastopro)...?

2016-07-09 20:21:56

waclav.v: vyzkoušel jsem, ale nepomohlo

2016-07-09 20:28:07

colommbo: v pohodě, jsem laik, terminologii neznám, ale je to tohle: http://img3.auto.cz/news/...3-40/10_524ea5ec61db4.jpg a v uživatelské příručce se píše doslova:

Kontrolka nesprávné funkce

[ikonka] svítí nebo bliká žlutě.

Rozsvítí se při zapnutí zapalování a krátce po nastartování motoru zhasne.

Pokud se rozsvítí za chodu motoru

Porucha v systému řízení emisí. Mohou být překročeny limity obsahu škodlivin. Okamžitě vyhledejte pomoc v servisu.

Pokud bliká za chodu motoru

Závada, která může vést k poškození katalyzátoru. Uvolněte plynový pedál až do zastavení blikání. Okamžitě vyhledejte pomoc v servisu.

Mně po nastartování svítí, nebliká, ale nezhasne. Do včerejška zhasínala jak se sluší a patří.

2016-07-09 20:47:10

pokud, máš benzín mohla ti odejít zapalovací cívka, výměna my vyšla na 2 500 Kč

2016-07-09 21:14:24

strycpetr: mám benzín + LPG, auto ale startuje i jede, motor běží pravidelně, to by s nefunkční cívkou asi nešlo nebo by to aspoň vynechávalo, než by odešla úplně .... nebo ne ? A souviselo by to s ESP ?

2016-07-09 21:31:13

svítila ta kontrolka a bylo to líný

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-07-09 22:19:20

komanek: Zdravím, tu chybu prosím zjistěte správně, musí mít 6 míst - ECN110506 atd.... Předpokládám, že to bude chyba 110506. Jestli ano poradím dál.... A ještě si doplňte profil vozidla, chybí typ motoru, 1.8 benzín skutečně nestačí. Díky. Napište sem alespoň výkon v kW.

2016-07-09 22:29:01

Ahoj. Abych nebyl jen pasivní člen, popíšu, jak se projevoval problém s čerpadlem na Agátě(Agile).

S autem jezdíme do zaměstnání, cesta asi 22km. Každý den se rozsvěcovala kontrolka "autíčko s klíčem". Chybu jsem vždy odmazal atoSnapem(něco jako elm327) a protože to jelo celkem dobře, pozoroval jsem chování auta dál. Vždy se jednalo o chybu "P0170"- příprava směsi. Neustále se to opakovalo a chyba se vracela. Pak nevím proč, při tankování se mi zdál velký podtlak v nádrži při otevření víčka. Tak jsem ho tedy zkusmo nedotáhl a ejhle, bylo po problému. To mě utvrdilo, že to čerpadlo v nádrži asi nebude ve formě. No prozatím jsem vrtnul do víčka nádrže dírku a jezdilo se. Po asi 1000km auto tu a tam zdechlo na křižovatce a i hůř startovalo. Dříve na cvrnk, nyní musel starter vykonat asi pět otáček motorem, než to laplo. Také po zhasnutí motoru bylo slyšet na pár vteřin syčení v nádrži.Samo, že se zase rožnulo autíčko s klíčem, které se asi po pár kilometrech prohodilo s kontrolkou emisí- fotka výše.

No nic, nádrž šla ven a až jsem se dostal k čerpadlu- bylo tam prasklé gumové těsnění na výstupní trubce čerpadla. Benzín tama utíkal z5 do nádrže. To jsem opravil a od té doby klid.

Auto se projevovalo tak, že tu a tam byl pocit, že nejde za pedálem a volnoběh byl takový kolísavý.

2016-07-09 22:57:55

strycpetr: mně to líné nepřipadá, ani zvukem se neliší

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-07-09 23:04:50

komanek: Už jsem to našel v jiném vláknu, máte Z18XER, teď ještě uvést správně tu chybu....

2016-07-09 23:08:26

kopejda: dobrý večer, doplnil jsem (Z18XER, 103 kW/6300 ot./min.) Někde na fóru jsem narazil na postup, jak vyčíst kód chyby a bylo tam myslím uvedeno, že pokud je číslic 5, dá se na začátek nula. Tj. asi by to mělo být 010506. Podstatné jsou prý hlavně první 4 číslice, tomu v seznamu odpovídal kód P0105, co je to "P", to ale netuším, tak to možná čtu blbě. Kdyby ne, tak by to snad mělo odpovídat nějakému "boost pressure" senzoru. Pořád ale nechápu ani souvislost s ESP a už vůbec nepoznám, jestli je ten zjištěný kód chyby ze dneška nebo je to něco z dřívějška. Ten senzor snad býval za mřížkou u pravé mlhovky, já tam ale našel nejspíš klakson a nějaké čidlo v chladiči

Pokusím se dostat v pondělí na diagnostiku, ale bez objednání to bude asi problém a ve středu už bych potřeboval jet a věřit tomu autu, že dojede, kam má. Proto jsem se obrátil sem, kdyby někdo věděl už ze zkušenosti, že řešil totéž.

Škoda, že se to neprojevilo dřív, před týdnem blyo auto na ročním servisu.

2016-07-09 23:11:37

vesničan: zdravím, obdobnou závadu jsem řešil cca po prvním roce, stále hůř to startovalo, v servisu hledali všude možně, vypouštěla se i nádrž, to těsnění u pumpy byl až poslední nápad

můj aktuální problém je, ale, troufám si tvrdit, úplně jiný, startuji bez problému napoprvé

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-07-09 23:23:22

komanek: Tak na to koukám a je to jedno, P0105 a P1105 má naprosto stejný význam. Jde o závadu MAP senzoru. S ESP to má společné to, že je motor v poruše a tím pádem nemůže ESP správně fungovat. Ovlivňuje totiž výkon motoru (omezuje) v kritické situaci (potřeba přibrzdění kol vozu).

Odstranění závady je vícero, buď najít a odstranit netěsnost sacího potrubí mezi klapkou a ventily (dost častá závada XER motorů), nebo nefunguje správně otočný karusel v sání (zkracování a prodlužování sacích kanálů) a v neposlední řadě samotný snímač tlaku v sání (MAP senzor) případně jeho kabeláž. Senzor najdete vpravo od škrtící klapky více pod oknem. Jsou dvě varianty umístění, uprostřed nebo blíže ke klapce plynu. Foto napoví.....

2016-07-09 23:48:48

kopejda: Tak moc děkuji za cenné rady, zkusím to ráno najít. Ještě chci poprosit o Váš názor, co se stane, když s tím v tomto stavu budu dál jezdit - co hrozí, že zničím apod. Tj. pro případ, že bych to nedořešil včas a vyrazil s autem v tomto stavu na dovolenou.

Ještě jednou děkuji.

D.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-07-09 23:55:41

komanek: Já osobně bych s takovou závadou nikam nejel natož někam za hranice na dovču . Míchá se špatně směs paliva, vyšší spotřeba, může se poškodit katalyzátor a lambdasondy..... Uvidíte co najdete zítra, třeba jen vypadl konektor.

Abych to vysvětlil, Váš motor nemá klasickou váhu vzduchu ale to co vypadá jako váha, je jen teploměr (IAT senzor, jen dva vodiče), druhá část je právě MAP senzor (tlak v sání) a oba dohromady jsou v podstatě váhou vzduchu. Jiné měření nasávaného vzduchu nemáte.......

2016-07-10 09:29:13

kopejda: Zdravím Vás. Podle nic podobného tomu na fotkách jsme nenašel. Při pohledu od předu auta pod víko:

  • Od filtru vede tlustá černá plastová roura vzduch šikmo dozadu dolů, rovnou do levého zadního rohu motoru, vstupuje do hliníkového dílu. Na rouře je čidlo se dvěma dráty, předpokládám, že to je měření teploty vzduchu. Odpojil jsem, profoukl, zapojil zpět.
  • Dál je několik hadiček a nějaká čidla, to se žlutou pojistkou mi kdysi někdo říkal, že je řízení variabilního časování ventilů, ale nevím, jestli je to pravda. Odpojil jsem, profoukl, zapojil zpět.
  • Další čidlo poblíž je na nějaké hadičce, která ale nakonec vede někam za blatník, má modrou pojistku, nevím, jak to odpojit.

No a to je vše, co tam vidím, dál už je pak jen krabice s velkými konektory, předpokládám, že ŘJ. Celé je to ale zkomplikované dodělávkou LPG, která tam překáží ve výhledu, tak asi něco přehlížím.

Přikládám fotky, třeba to tam je a jsem slepý

Doplnění:

Konektor viditelný na poslední fotce jsem také sundal a prohlédl, opět vše čisté, ale asi si s tím hraji zbytečně, měla by se kontrolovat spíš čidla a ne jejich konektory a ta vymontovat neumím. Stále nevím, jak povolit to s modrou pojistkou proti odpadnutí, snad je to dobře, aspoň ho nezničím. Všiml jsem si, že u spodního konce hadice, která podle mého názoru vede vzduch do motoru je mezi kovovými spoji vlhko od oleje (na 4. a 5. obrázku ve spoji mezi mosazí a hliníkem pod zakončením tenčí (a černější) vroubkované hadice).

Podařilo se mi domluvit se na zítra na diagnostiku a pak se uvidí.

2016-07-10 16:48:46

Zdravím,

tak ještě nějaké poznatky. Dobrouzdal jsem na internetu až k informaci o problémech s pískáním motoru na volnoběh a uvědomil jsem si, že mám sice motor z doby, kdy toto mělo být dva roky už vyřešeno, ale pískání také slyším. Pak jsem narazil na článek, kde někdo popisuje, že měl v motoru velký podtlak, přišel na to povytažením měrky oleje a souviselo to s nějakou poškozenou membránou.

Tak jsem se ujistil, že i u mne je v motoru při volnoběhu slušný podtlak (povytažení měrky oleje zvýší otáčky, sání skrz otvor měrky dobře citím prstem, když jím otvor zakryji, víčko pro dolévání oleje je přisáté podtlakem tak, že s ním za běhu motoru neotočím a povytažením měrky jsem navíc vygeneroval chybu P0110 (011014), což je asi definitivní důkaz, že vzduch jde dovnitř jinudy.

Nevim, zda to o něčem svědčí a pomůže-li to identifikaci poruchy, v souvislosti s výše zmíněnými odkazy to ale možná k něčemu bude.

Co si o tom myslíte ?

Díky,

David

2016-07-10 17:46:16

na trubce olejové měrky při vytažení měrky při nastartovaném motoru musí být podtlak, je přes odvětrání klikové skříně propojena se sacím potrubím. S Vaším problémem to nijak nesouvisí. Je-li fakticky váha vzduchu umístěna až před sacímy ventily, pak podstatné případné netěsnosti ovlivňující chod motoru se nacházejí mezi klapkou a blokem motoru. Takže pokud vedou nějaké hadice či trubičky ze sacího potrubí, je nutné je všechny projít, zda nepřisávají vzduch, který klapka ze své pozice umístění není schopna regulovat (neni-li prasklé samotné potrubí). Nebo vyměnit ten snímač, ale to jsem po Kopejdovi nenapsal nic nového.


Odpovědět

1  2