Fórum - Téma


Kontrolka elektroniky motoru VB 1.6 16V


Fórum Vectra B Kontrolka elektroniky motoru VB 1.6 16V

Informace o modelu: Opel Vectra B


1  2

2013-06-23 22:54:21

Zdravim Vás,

jelikož už delší dobu řešim problém se svítící oranžovou kontrolkou elektroniky motoru na VB 1.6 16V XEL a dostal jsem se do stádia, že už nevim jak dál, musel jsem sem napsat.

Problém je v tom, že svítící kontrolka nemá vůbec žádný vliv na jízdu. Minulý majitel s tim jezdil 2 roky, taky na nic nepřišel. Když je nad 10°C, tak se rozsvítí asi 4s po startu a nezhasíná. V zimě svítí jak kdy.

Nejdříve jsem přes OP-COM zjistil jedinou chybu:

P1405 - Linear Exhaust Gas Recirculation (EGR) Position (00) - Not present

Někdy místo Not present je Intermittent. Chybu smažu, dám refresh a je zpět.

Nejdřív jsem si myslel, že je ventil zaslepenej. Bohužel nebyl.

Tak jsem tedy měnil EGR ventil za jiný funkční. Žádná změna.

Poté mi bylo raděno ať zkusim nový čidlo teploty motoru pro ŘJ, změna taky žádná.

Mě už napadá jen nový čidlo nasávaného vzduchu, mělo by ale mít kolem 3000 ohmů a to má, tak nevim, jestli ho má cenu kupovat.

Má někdo další nápady na co se podívat. Já už jsem bezradnej. Díky Vám

2013-06-25 07:28:12

jak víme že jiný EGR je 100% funkční?? co jeho vedení??

2013-06-25 09:55:03

EGR bylo vyndáno z rozebíraného auta, kde funkční bylo.

U vedení zatim nevim jak zkontrolovat/proměřit. Mám tam 5 pinů.

2013-06-25 18:33:19

napájecí napětí potenciometru: 5 V

napájecí napětí solenoidu: 12 V

odpor potenciometru: 3 000- 5 000 ohmů

odpor solenoidu: 4 - 10 ohmů

Zkontrolujte konektor(y): Zkontrolujte konektor(y) a pokud je to potřeba vyčistit nebo přichytit je pro zajištění dobrého připojení.

Solenoid:

Zkontrolujte odpor:

Vypněte zapalování. Demontujte konektor od řídicího elektromagnetu recirkulace výfukových plynů.

Změřte odpor mezi piny A a E solenoidu. Porovnejte se specifikovaným odporem. Případně zkontrolujte funkci solenoidu přiložením napětí k piny A a E solenoidu. Solenoid by měl "kliknout".

Zkontrolujte napájecí napětí:

Vypněte zapalování. Demontujte konektor od řídicího elektromagnetu recirkulace výfukových plynů.

Spusťte motor a změřte napětí mezi svorkou konektoru E a zápornou svorkou akumulátoru. Mělo by být stejné jako napětí akumulátoru. Pokud není, zkontrolujte vedení a, pokud jsou přítomny relé a pojistky nebo jednotku napájení.

Zkontrolujte připojení k řídicí jednotce (ECU):

Vypněte zapalování. Demontujte konektor od řídicího elektromagnetu recirkulace výfukových plynů a řídící jednotky (ECU).

Změřte odpor mezi svorkou A konektoru a odpovídající svorkou v konektoru řídicí jednotky (ECU). Měl by být < 1 ohm. Pokud ne, kontrolujte vedení.

Snímač polohy:

Zkontrolujte odpor potenciometru:

Vypněte zapalování. Demontujte konektor od řídicího elektromagnetu recirkulace výfukových plynů.

Změřte odpor mezi piny B a D řídicího elektromagnetu recirkulace výfukových plynů. Porovnejte se specifikovaným odporem.

Zkontrolujte napájecí napětí:

Vypněte zapalování. Demontujte konektor od řídicího elektromagnetu recirkulace výfukových plynů.

Zapněte zapalování. Změřte napětí mezi svorkou D konektoru a zápornou svorkou akumulátoru. Mělo by být 5 V. Pokud ne, kontrolujte vedení, pak řídicí jednotku (ECU).

Zkontrolujte připojení k řídicí jednotce (ECU):

Vypněte zapalování. Demontujte konektor od řídicího elektromagnetu recirkulace výfukových plynů a řídící jednotky (ECU).

Změřte odpor mezi svorkami B, C nebo D konektoru a odpovídajícími svorkami v konektoru řídicí jednotky (ECU). Měl by být < 1 ohm. Pokud ne, kontrolujte vedení.

2013-06-25 22:03:32

Zdravim,neviem ci to poradi ale mal som donedavna 1,6 16v s tymto motorom,rok vyroby 2000,tiez mi ukazal pocitac to iste,tiez to bolo zavisle na teplote,uz som zvazoval zaslepenie egr,aj elektronicke ,,siditko,,bol som uz aj blizko toho kupit uplne novy egr,nakoniec som zacal pridavat do paliva aditivum,tzv cistic palivovych ciest a odkarbonovac v jednom.Asi pol dcl davku na plnu nadrz,

Cuduj sa ci nie,prestalo svietit a viac sa to neobjavilo,tak som aj auto nakoniec predal

Myslim ze som najazdil asi 2,5 tis mil po tom co uz bol pokoj.

2013-06-26 06:51:16

leonidas777: mám podobnej problém sice nevím jak je to přesně stou teplotou kdy se rosvicuje ala za studena nesvítí pak se třeba rozsvítí na 5min a zase svítí pak třeba jen problikne....přesně nepopíšu kdy svítí..... a co přesně to bylo za aditivum''odkarbonovač????????nebo to bylo uplně normální aditivum nabo něco spešl ?????

2013-06-26 23:04:37

zdar,nebolo to nic specialne,vola sa to redex kupovane v Halford,to su tu v Irsku kde zijem autodoplnky,myslim ze podobne vyrobky dostat aj v Cechach aj na Slovensku,Liter po zlave stal tusim19 euro,je to maxi balenie,nieco podobne robi aj STP, Valvoline atd atd.Asi to vycistilo usadeniny v celom palivovom systeme,

2013-06-27 10:39:32

leonidas777: jj, Halford's v Česku fungoval (neúspěšně) pár let, někdy v roce 2010 to zabalil...

2013-07-01 16:28:06

zdravím, mám dotaz na fórech i zde se stále píše ohledně rozsvícení té oranžové kontrolky, už jsem něco přečetl, i dokonce se píše že by možná pomohlo vičistit EGR ventyl, a já jsem měl za to že je pouze u dieselu..........

Mám ho i já ve svej vectře??1,6 16v?? a kde ''nejlépe foto''......

Ale raději bych nejprve zkusil vyčistit než kupovat novej tento.....http://www.pm-autodily.cz...-opel-vectra-b---16i-16v/

A máte stím někdo nějakou zkušenost jak to čistit??

Díky.

2013-07-01 16:35:04

tomášouško: Pokud se ti rozsvítí ta oranžová kontrolka, tak jako první se musí vyčíst pamět závad.

Případně provést diagnostiku za jízdy. A pak teprve můžeš rozebírat, čistit, případně měnit díly.

2013-07-01 17:55:26

tomášouško: http://www.gm-club.cz/navody-opel/egr

2013-12-26 12:00:59

Hansdob:

Po 6 měsících jsem to pořádně proměřil.

Vše odpovídá, jen jsem nemohl změřit připojení k ECU, nemohl jsem vyndat konektor od ECU, odjistil jsem ho a jde vysunou jen na jedné straně. A pak bych stejně nevěděl, který pin.

A na dvě plné nádrže jsem zkoušel čistič palivové soustavy, bez výsledku

Od této firmy, možná jiný typ: http://aditiva.heureka.cz...ikovaciho-systemu-benzin/

2013-12-27 00:13:50

piny D1,D2,D8 a B2 B3

2013-12-28 20:35:44

Takže u konektoru na jednotce neni ještě nějaký jazýček či co, co to drží? Jen ta plechová spona přes konektor? Na jedné straně mi to pořád drží a nerad bych to urval.

2013-12-28 23:01:05

do strany vysouváš a nahoru zvedáš ten plech a až pak jde odpojit konektor

2013-12-29 09:12:27

Plech už mám pryč po pravé straně. Pravou stranu konektoru zvedám, levá pořád drží

2013-12-29 09:14:26

jakou to má řj?? jednokonektor velkou nebo malou dvoukonektor??

Pokud malou dvoukonektor nemužeš mit plec pryč pokud si nevysunul (to jsi musel něco ulomit)

2013-12-31 11:24:27

Zase nebrat za slovo, plech neni pryč, pouze je odklopený po pravé straně, takže by konektor už měl jít vysunout nahoru, nic mu nebrání. Zatim to vypadá, že mám jednokonektor.

Ulomit jsem zatim nic nezvládl, plech šel odklopit dobře, dál jsem za to moc nebral. Jdu to zkusit znovu.

2013-12-31 11:56:44

Těch zajištovacích systému je Xtypů já to sundavám z praxe kouknu a vím. Prostě odjistit a povytáhnout odklopit vysunout dle modelu.

2013-12-31 12:16:20

Raději dám foto, jinak by to tu bylo na dlouho, jak koukám

Je tam vidět, že jde zvednout pouze pravá strana konektoru, levá pořád drží fest.


Odpovědět

1  2