Fórum - Téma


Kontrolka dobíjení - čím víc otáček tím


Fórum Vectra B Kontrolka dobíjení - čím víc otáček tím

Informace o modelu: Opel Vectra B


1  2  3

2015-08-22 19:12:32

von.vectra: uz tady o tom debata probehla a vysledek jsem se ani ja, ani kopejda nejako nedovedeli. Je pravda, ze uz nevim kdo, ale treba nam to vysvetlis ty. Proc se ma merit dobijeci napeti na alternatoru? Z principu veci alternator je az na druhem miste a dodava energii do baterie, ze ktere se napaji automobil. Takze musi byt smerodatne napeti jako prvni na baterii a pak az treba pro kontrolu ubytku napeti na alternatoru. Tak proc tedy merit prvne alternator? A k tomu dotazu, jak bylo psano, zmerit napeti za vsech okolnosti, tedy pri ruznych otackach a zatizeni. 14,23V je na volnobeh akorat, ale ta kontrolka muze svitit i pri prebijeni. Kazdopadne jsem zvedav na vysledek, jestli nam ho pak napise...

2015-08-22 19:54:10

ondro prozvon me ja ti to lepe vysvetlim ju 777 188 115

2015-08-22 20:19:45

von.vectra: ja bych byl radsi, kdyby jsi to rozepsal sem, at z toho maji neco i ostatni Navic v prdelkovicich kde bydlim, musim pro kousek signalu doprostred zahrady a stejne je to na prd... .

2015-08-22 20:23:36

Tak že pro všechny je nutné měřit na alternátoru jeli koz plusový kabl je veden baterie startér a altenátor takže baterie doplní napětí ,které alternátor nedodá tím pádem není měření přesné a co vím z učnáku tak altík má dávat pri 800otáček/min napětí 14,5V tak že na kontaktu hlavního plusu co jde k baterii musí být na vlnoběch 14,5V jinak baterii nedobíjí to samé platí že pokud praskne žarovka v kontrolce dobíjení tak se altík tak zvaně nenabudí a tím pádem nedobíjí.A klidně mně muže někdo opravit jestli je tady autoeletrikář -Dále jde plusový na pojistky,ale ten nás ted nezajímá

2015-08-22 20:48:16

Jojo, určitě sem napisu výsledek, jednak jestli dojedu a za jakých podmínek a jednak pak po oprave, co mi řeknou.

Teď mě ale zajímá, zda to nabiji málo a nebo moc? Automechanik řekl, že to dobíjí, takže že by to prebijelo? To bych teda musel zapnout rádio, světla, vetraky a vse, aby to co nejvíce zralo, ne? Teda pokud to pak bude dávat pro vyšších otáčkách více jak těch 15 V, ale to se dozvim až zítra, až to zmerime

2015-08-22 20:53:08

Přečti jsi co jsem tam napsal o dobijeni a jestli ti to neni jasne tak zavolej 777 188 115

2015-08-22 21:57:06

von.vectra: co vime z ucnaku je vec jedna a tak jak to ve zkutecnost je, je vec druha. Jednak provozujeme vetsinou uz dost pouzita auta a druhak to, co se ucilo tenkrat, uz dnes mnohdy neplati, coz jeste neni priklad Vectry B, ale u cecka uz buzeni alternatoru pres zarovku neni. Ale zpatky k tomu napeti... Co se becka tyka, tak vzhledem k prurezu vodicu, by melo byt napeti na baterii defakto stejne, protoze na tak kratkem vedeni nebude ztrata zadna, mozna desetina V. Takze kdyz na baterii namerim napeti ktere vyhovuje, coz je v rozmezi 13,6 - 14,8V ,nemusim uz zadne dalsi mereni provadet. Popripade jen pro kontrolu a to kdekoliv ve voze. Kdyz namerim mene, tak ano, provedu mereni po ceste k alternatoru a na nem samotnem, abych zjistil pripadny prechodovy odpor a potvrdil/vyloucil vadu alternatoru. Musis vedet sam, ze je mi prd platne, kdyz bude alternator v poradku, ale po ceste k baterii nastane prechodak a ta se diky tomu nebude spravne dobijet. Proto je dle meho, logicke, zacit hned u baterie. A jeste jedna poznamka...poznatek: Po prvnim startu u studeneho motoru se u vetsiny aut napeti zveda az k 14,5V cca a behem jizdy, jak se vse prohriva, klesa palubni napeti az ke 13,5V Schvalne si to u auta promer a uvidis, ze to tak bude taky. Treba u moji pada behem jiudy na 13,6V kde se pak zastavi a mene uz ne, ale ani vice a po delsi prestavce opet, po startu 14,6V a po par desitkach km zase...dela to vetsina alternatoru a vada to neni.

2015-08-22 22:11:09

7ndroo7: to musite zmerit zitra, ale to co si psal, je naprosto normalni napeti, vetsi nez dava baterie a bude to dobijet. Pri prebijeni by ti moc nepomohlo zapnout vsechny spotrebice. Jednak se ti jich polovina automaticky stejne odpoji a zbytek po chvili znici...zarovky popraskaji atd. Kdyz namerite vic jak 15V tak uz radsi nikam nejezdi. Muze to vydrzet, ale taky nemusi.

2015-08-22 22:25:15

Jojo, když namerime více jak 15V, tak to tu raději necham a pojedu domů autobusem. To to radši udělám tak, než abych to riskoval a pak to někde chciplo po cestě, něco se rozbilo třeba a ja ještě ohrozil ostatní řidiče nějak.

2015-08-22 22:43:28

7ndroo7: Spíš jde o to, že při přebíjení alternátoru hrozí poškození elektr(on)ických systémů vozu, v nejhorším případě řídící jednotky, jak už tu psal Pavel. Dojít k němu nemusí, ale taky může a to riziko za to nestojí. Prostě zkus zítra změřit to dobíjecí napětí ve vyšších otáčkách a snad budeme moudřejší...

2015-08-23 06:51:25

ondra1:To co jsem napsal tak mi potvrdil kazdy autoeletrikař ,když jsme řešily problém s altikem na jakém koliv autě máš asi vymečného opla Ondro1 a rád bych jsiho změřil to tvé dobijení

2015-08-23 12:44:37

Takže máme zmereno. Při 2500 otáčkách naměřeno na baterii 16,5 V, což je teda špatně, jestli dobře chápu. Měřeno teda v klidu a při studeném motoru (jestli to má nějaký vliv na to).

2015-08-23 13:02:13

7ndroo7: To je dost (hodně)... S takovou bych se na cestu raději nevydával a pokud opravdu z nouze ano, tož při plném vědomí již výše zmíněného rizika poškození elektroniky motoru (vozu).

2015-08-23 13:08:12

Jojo, auto tady necham a děda to dá spravit. Pak si pro to prijedu, až to bude hotové. Takto riskovat fakt není potřeba. Jako kdybych měl jet 20 km, tak to risknu, ale víc jak 90 km, to nemá cenu pokoušet štěstí.

Takže až bude auto opravené, tak dodam vysledek, co mi řeknou v autoservisu

Díky všem.

2015-08-23 13:22:48

Podle me 30lete praxe vadný regurator napetí

2015-08-23 13:51:31

Jo to je dost možný a cena je asi tak jaká prosím tě?

2015-08-23 14:00:48

asi slevy nemas tak cena kolem je 1200,-

2015-08-23 15:24:51

7ndroo7: mě když to přebíjelo tak sem to řešil výměným způsobem vyndal sem starej altík a přez mýho dodavatele sehnal repasovanej a silnější 1OOA altík,výměna starej za novej mi stála cca 21OOkč práci sem si zmákl sám

http://www.aci.cz/lrb0019...st-300-kc-15-_d77575.html

2015-08-23 15:51:50

von.vectra: meril si to takhle nekdy? Ja ano, na vice autech a pokazde byl rozdil kolem 0,5V mezi studenym prvnim startem a nasledne po delsi jizde. Az pojedu do ostravy na dny nato tak kdyz zbyde cestou dolu na mikulov cas, klidne te to zmerit necham

2015-08-23 15:54:17

A kdyby to byl rozbitej jen ten regulátor napětí, tak by se kvůli tomu nemusel měnit celej alternátor, ne? To by neslo, že by se vyměnil jenom ten regulátor?


Odpovědět

1  2  3