Fórum - Téma


Kontrolka dobíjení


Fórum Vectra B Kontrolka dobíjení

Informace o modelu: Opel Vectra B



2014-07-19 18:48:35

Ahoj Opláci. Tak dneska další závada. V týdnu půjdu do servisu, ale můžete někdo zatím jen poradit, oč by se mohlo jednat? Po nastartování motoru se "trochu" rozsvítí kontroka dobíjení. A zaráží mě, že s přidáním otáček se kontrolka víc rozsvicuje a po uvolnění plyn. pedálu zase svítí méně, zkrátka jako kdyby byla napojená na dynamo... Nebo je to typický, pro nějakou závadu alternátoru? Jsem už naštvanej, před 2 týdny se měnily čepy vpředu, kosti stb. atd., a teď zas něco nového... Díky moc za rady, Michal.

2014-07-19 18:58:59

nováček: Není nic jednoduššího, než zatím zkusit změřit (tedy máš-li čím), jak dobíjí alternátor - na svorkách baterie bys měl při volnoběhu naměřit cca 14,2V. A budeš-li mít pomocníka, který ti přidá plyn (nebo sám rukou přidáš táhlem u klapky), budeš vidět, kolik dobíjí při zvýšených otáčkách...

2014-07-19 19:07:45

colommbo: právě že nemám čím měřit... Taťka by měl, ale ten je na dovolený...

Krcinek  
Zdeněk
2014-07-20 13:36:52

Nováček zdravím tě kdysi jsem měl ten samý problém baterie byla nabytá kontrolka svítila tak jak říká kolombo je třeba měřit a pak jsem zjistil že byly vadné diody které stáli 1,80 Kč jsou tam čtyři a mají obrácenou polaryzaci vyměnil jsem je a bylo po problému JE VŠAK NUTNO MĚŘIT KOLIK DÁVÁ ALTERNÁTOR.

bad64  
2014-07-20 13:49:52

nováček: Tak si někde pujč od kamarádů nebo souseda měřák nebo si ho za 100,-kup u vietnamců

2014-07-24 15:41:28

Tak jsem zjistil konečně, že je to diodový můstek... Auto už je v opravě...

2015-05-18 14:53:10

krcinek: Zdravím mám stejný problém jako Nováček, myslím že to budou ty diody jak říkáte. Jen nevím, kde přesně jsou a jestli jsou tam, kde si myslím (přímo u/v alternátoru), tak nevím jak se tam dostat. Nebo spíše jestli se tam dostanu, tak abych to mohl provést venku na parkovišti. Je to možné? A jak se k nim dostanu? Nerad bych utrácel nesmyslně velkou částku za opravu v servisu, pokud se to dá zvládnout mimo dílnu. Díky za jakékoliv rady

2015-05-18 15:37:47

warnio: Myslíš si to správně, diodový můstek je součástí alternátoru. Tedy na ulici jen vysápat altík a pak už si jej můžeš odnést do tepla...

2015-05-18 16:17:50

colommbo: Díky, no asi mi nezbývá než to zkusit dostat ven, což podle návodu (pdf "jak na to") asi nebude zrovna sranda. Snad se k tomu v průběhu týdne dostanu, pak dám vědět jak jsem dopadl

Jen se ještě zeptám, je u demontáže,montáže toho altíku něco na co si dávat bacha, abych nenadělal víc škody?

2015-05-18 19:58:43

Mně se rozsvěcovala kontrolka dobíjení ještě na astře F, nakonec to byly uhlíky, které po cca 300.000 km zmizely. Diodový můstek jsem měk O.K.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-05-19 15:18:20

warnio: Hlavně jako první odpoj baterii, pak už snad žádnou škodu nenaděláš

2015-05-20 19:12:45

kopejda: Určitě odpojím

Napadlo mě, že když ta kontrolka začala svítit zrovna jsem zastavoval na světlech a cítil jsem jako by se něco spálilo. Tak jestli by problém ještě nemohl být jinde? Pojistky jsem kontroloval, ale jestli třeba nějaký relé? Ale to nevím jak zjistím. A taky netvrdím, že by ten srmad nemohl jít z venku, měl jsem stažený okna, ale nevšiml jsem si v okolí ničeho co by tak mohlo smrdět...

Zítra se chci vrhnout na ten altík, tak se radši ještě zeptám, kdyby to byla nějaká banalita a nemusel bych se dobývat na ten altík..

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-05-20 19:48:47

warnio: To bude tím spáleným regulátorem alternátoru... Vyndej alternátor a uvidíš v jakém je stavu, nebo ho dovez k odborníkovi na repas či vyměň s doplatkem za repasovaný...... Jestli si troufneš, můžeš ho repasovat sám.....

2015-05-20 20:33:14

kopejda: Tak jestli jsou spálený jen diody tak si na to troufnu sám. A komplet v háji asi nebude, ne? Když se se zvyšujícíma otáčkama zvyšuje intenzita jakou ta kontrolka svítí... A odborníkovi bych se chtěl vyhnout nějak teď nemám peníze navíc na odborníka... A kdybych musel měnit celej altík, tak to je v řádů tisíců, že? 2-5 tis. ?

2015-05-20 21:49:27

Diody so proměříš, a na uhlíky koukneš,

Nový počtej ještě více, vím, že za repas 100A altíku na Astru F chtěli v Oplu 9000, já měl repas bez můstku (ten byl v poho) s řemenicí, ložisky a uhlkama za cca 2.000,-

2015-05-20 21:52:10

p.somik: no dop* 9000,- za to bych pomalu koupil druhou Vectru

2015-05-20 21:59:47

Mi to říkal ten pán, co mi dělal repas, že on to Oplu dává za 3 a Opel si přihodí. Na jiném vrakáči mi tehda tvrdili, že na můj altík nejsou ND, že musím koupit nový- cena cca 25. 000, tak jsem šel do kolen. Pak jsem narazil na jiného, bylo to v 17 hodin, řekl vymontujte, dovezte, druhý den v 9 volal, že je hotovo, a záruka 2 roky

2015-05-20 22:08:21

p.somik: tak to si měl v pohodě Mně jak by řekl 25000,- tak se ho rovnou zbavím... Auto za 15000,- nebudu opravovat za 25 Ale ne věřím tomu, že jak se dostanu k tomu altíku tak už to pak zvládnu sám pokud to je jen ten regulátor, resp. ty diody


Odpovědět