Fórum - Téma


Kontrola oleje


Fórum Vectra C Kontrola oleje

Informace o modelu: Opel Vectra C



2016-02-09 10:29:48

Ahoj, potřeboval bych poradit v takové poměrně snadné záležitosti a to to kontrola množství oleje. Mám 2.2 DTI 92kw, olej 5W-30. Olej kontroluju u zahřátého motoru, ca. 1-2 minuty po zhasnutí. V tomto stavu je stav oleje OK - jen lehce nad polovinou na rysce. Když ale počkám ca. hodinu, nebo déle, tak olej je asi 1cm nad ryskou, resp. že ho je tam velké množství. Správně by se sice měl řešit první stav, tj. pár minut po zhasnutí, ale je zase v pořádku, studený motor ukazuje na rysce velký přebytek oleje? Nemůže tam téct např. chladící kapalina? Díval jsem se na víčko oleje - žádný bílý film, nebo cokoliv značící vodu. V chladící kapalině také žádné stopy oleje. Z auta nevychází černý/bílý kouř. Při otevřeném víčku chladící kapaliny a nastartovaném motoru nebublá. Je fakt, že jsem před pár dny doléval G12, když mě na to Vectra upozornila.

2016-02-09 11:01:17

linka10: Množství oleje je lepší kontrolovat u studeného motoru, u zahřátého 1-2 minuty po vypnutí je moc krátká doba, olej nestačí všechen stéct do vany. 1cm nad ryskou u studeného motoru je moc. Stojí auto při měření zcela rovně a nesmrdí olej po naftě...?

2016-02-09 11:08:32

colommbo: Stojí na rovině. Co si naposled pamatuji, tak byl trochu cítit po naftě, ale těžko říct. Od poslední výměny se najelo asi 5k km, od té doby nebylo potřeba dolévat. Takže tam tedy něco musí téct... Nemůže to být chladící kapalina? Dolévalo se tam docela dost, skoro celá litrovka. Proč by se ale neprojevila voda na víčku?

2016-02-09 11:21:34

linka10: Už jsem tu někde o tom psal. Každý motor spotřebovává olej, některý víc a jiný minimum, ale prostě každý, shoří ve válcích a odejde výfukem. Také do každého motoru částečně proniká nespálené palivo přes pístní kroužky a tady se může projevovat problém naftových motorů - u benzínů se valná část paliva z oleje stihne zase odpařit, zatímco nafta v oleji zůstává. Nejhorší to může být v systémech DPF, kdy při regeneraci valí vstřiky naftu do válců ve zvýšeném množství. To, naštěstí, není tvůj případ, ale pokud při výměně oleje nalíváš nový k horní rysce a postupem času stoupne hladina nad ni, tipnul bych si, že prostě část nafty se ti dostává do oleje a to není dobře, nafta olej ředí a znehodnocuje. Kolik má motor +- najeto...? Kudy přesně se nafta do oleje může případně dostávat, to ti tady poradí zkušení naftaři, já to nejsem, možná bych pro jistotu nechal změřit kompresní tlaky motoru...

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-09 12:01:26

Tyto motory 2.0 a 2.2 dti jsou tímto pověstné, tedy že se dostává nafta do oleje motoru. Je to dáno konstrukcí dvoudílného vstřikovače kdy selže těsnění a začne se nafta dostávat do oleje.....

Výměna dvou O kroužků na každém vstřikovači ale znamená vyjmout vačku z hlavy válců...... Prostě Isuzu.....

Našel jsem video, kde se řeší právě dva nejčastější problémy těchto motorů, jde o zanesené vířivé klapky a právě těsnění mezi díly vstřikovačů.....

Opel (Vauxal) Vectra 2.2 starting problem. Injector seals change.

The Opel Vectra 2.2 diesel seems to have a rare problem. As it doesn't have any auxiliary fuel pump, when there is a leak in the fuel system, air will get inside and the battery will die before the injection pump (driven by the timing chain) will manage to bring back the fuel in the system. We installed an manual pump in order to get the car starting after an overnight stop, but we would like the car to run as it used to.

First we changed the fuel return pipes, inspected the fuel filter container for leaks and now we are onto the seals of the injectors, though we didn't trace oil in the fuel filter as that is a clear sign of injector seals failure. I also traced a leak on the tap of the injection pump, which I solved by removing the 4 screws and added some silicone where I considered to be necessary.

After doing all this, the fuel system seems to maintain the fuel itself better in the pipes but still is not like an out o the factory start.

2016-02-09 12:25:18

kopejda: Dík, Michale! Tedy ne komprese (pístní kroužky), ale vstřikovače...

2016-02-09 12:54:13

U těchto motorů je ale větší nebezpečí v tom, že když netěsní O kroužky na rampě vstřiků, dostává se olej do nafty. A pak do čerpadla.

Takže nejdřív se to začne zavzdušňovat, oprava se oddaluje ( startovací spreje), co to znamená pro čerpadlo, je jasné.

2016-02-09 13:54:39

Motor má najeto skoro 200k, prý skutečných podle údaje z čerpadla. Říkali mi to právě při jeho výměně. Také měnili spoustu těsnění, myslím, že to jsou zrovna ty, která tu byla výše zmíněna. Že by při výměně něco...?

2016-02-09 14:04:22

kopejda: Kde jsi vzal že 2.0 a 2.2 dti je Isuzu ? !

Venca49  
Václav
2016-02-09 17:13:52

kopejda: Michale to si děláš kozy "Isuzu"

2016-02-09 17:31:52

A ještě jeden detail, klapky se zanáší na všech motorech, kde je EGR ventil. Nezaslapený. U těchto motorů ale nehrají na nefunkční klapky roli na výkon motoru. Je to jen ochrana pístu proti propálení.

A další detail, kvůli O kroužkům není třeba sundávat vačku. Musí se s ní hnout, to ano. Tím nechci dávat návod, že vyměnit těsnění zvládne každý. Jak říkám, s vačkou se musí hnout. A s tím je spojené riziko rozhození rozvodů.


Odpovědět