Fórum - Téma


Kontrola auta a klíče


Fórum Astra H Kontrola auta a klíče

Informace o modelu: Opel Astra H



2016-02-02 21:59:37

Dobrý večer potřebovala bych poradit koupila jsem Astru H 2005 Diesel jezdím dálky do práce 100km tam a zpět po najetí zhruba 70km se mi rozsvítí kontrolka auta a klíče která někdy zmizí během jízdy a někdy ne. Auto jede v nouzovém režimu pokud to trva dlouho a kontrolka nezmizí vypnu motor a znovu nastartuju a vše je zase OK. Ale pořad se mi to opakuje byla jsem na diagnostice a tam to nehlasilo žádnou chybu, tak jsem z toho jelen. Neporadil by mi někdo do zacatku s čím začít nejdřív? Tady si každy stěžuje na filtr pevných částic ale zase si říkám ze jedu 100km v kuse tak by to neměl byt problém

2016-02-02 22:02:59

petrulie: Pokud se mu (filtru pevných částic) zachce regenerovat těsně před dojezdem, tak to problém být může a ne malý...

2016-02-02 22:06:52

colommbo: a jak to mám teda chápat? Jsem ženská a moc se v tom nevyznám 😔

2016-02-02 22:26:55

petrulie: Že filtr pevných částic započal regeneraci, ti auto, bohužel, signalizuje jen aktuálním navýšením okamžité spotřeby, trochu změnou zvuku motoru a smradem z výfuku. Registrovat dokážeš vpodstatě jen první z nich, nejlépe na displeji palubního počítače. Pokud se v tomto okamžiku vypne motor a takto se to několikrát opakuje, zadělává se na problém. Regeneraci je zcela nezbytné nechat proběhnout, dokončit pokračováním v jízdě nejlépe zvýšenými otáčkami (cca 3000/min.) než okamžitá spotřeba klesne zpět na obvyklou úroveň. Frekvence regenerace je různá a závisí na vícero okolnostech. Pořídí-li si člověk auto se systémem DPF, je zkrátka nutno s tím počítat, jinak to prostě nejde.

2016-02-02 22:42:21

Auto se regeneruje zhruba po 800km co jsem se docetla a ne každých 70km ne? A při regeneraci se automaticky rozsvítí kontrolka klíče asi ne, ze? Co mi bylo vysvětleno od majitele tak kontrolka pevných částic je úplně jiná

2016-02-02 22:47:36

Chtěla jsem poradit kde začít a kde je problém protože není normální po 70km jízdy aby mi tam stále a dokola skákala kontrolka auta a klíče. A když už jsme u té regenerace jak dlouho by měla trvat? Dekuji

Venca49  
Václav
2016-02-02 23:22:28

petrulie: Ano,zhruba po 800 km,ale pokud neproběhne kompletně,úplně,tak bude chtít regenerovat každou chvíli.Pokud neproběhne hrozí úplné ucpání filtru a nemožnost nastartování motoru.pak se musí vyměnit komplet celý výfuk i s filtrem a to bude pěkně mastné.Několik desítek tisíc Kč.Je potřeba se naučit s tímto motorem zacházet.Jinak se nedá určit,za kolik kilometrů přesně se bude regenerace provádět.Záleží na spoustě faktorů.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-03 07:02:08

petrulie: Kontrolka auta s klíčem signalizuje aktuální závadu v elektronice motoru. Kvalitní diagnostik závadu uloženou v paměti určitě najde i když zrovna ve voze žádné chybové kontrolky nesvítí.

Započetí a průběh regenerace filtru pevných částic NENÍ nijak signalizován, pouze lze zjistit data která uváděl již Colommbo...

Tedy zvýšená spotřeba, jiný zvuk motoru a jiný zápach z koncovky výfuku. Při zaměření na výfukové potrubí lze registrovat při probíhající regeneraci poměrně výrazně zvýšenou teplotu potrubí od DPF filtru po koncovku výfuku (cca 500 až 700°C) .....

Zkuste vyměnit diagnostika, neboť to co Vám řekl nemohla být pravda a vůz diagnostikoval buď chybně nebo použil nevhodný nástroj, nějakou univerzální diagnostiku, která už nemusí specifické závady Opel ukázat......

2016-02-03 08:48:57

V úterý jsem objednána na diagnostiku přímo do oplu, ale i tam mi řekli ze i tam se jim muže stát ze diagnostika nic nenajde tak uvidím. Dobre jedu bez přestávky plynule 100km když chce regenerovat proč mi to skočí do nouzového režimu? A teď nevím zda je dobře jet v nouzovém režimu

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-03 10:34:21

petrulie: Diagnostika sama o sobě nic neumí..... Vše je v rukou a hlavě servisáka....

Není jisté, jestli je spojitost se závadou a činností filtru DPF, "nouzák" a kontrolka může mít spoustu příčin.......

Proto je tak důležité pro opraváře umět zacházet s kvalitním nástrojem. Pak není problém přesně identifikovat danou závadu. Jenže to není jen tak jednoduchá procedura a zkušenosti nabyté v tomto sektoru jsou velmi drahé a nikdo jen tak druhému nepředá. Proto je to tak jak to je........

2016-02-03 12:45:10

Tak jsem dnes byla jinde na diagnostice a konečně tam našli tu chybu (P2279)Netesnost systému sání vzduchu

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-03 14:57:11

petrulie: Doplňte si profil, máte tam toho fakt málo. Co máte za motorizaci? U 1.9 CDTi je toto nejčastěji způsobeno nedovíráním EGR ventilu a ve vyšších otáčkách uniká tlak turba ze sání do výfuku. U veze 110kW to může způsobovat chybná funkce natáčení vířivých klapek v sání. Když pominu jakoukoliv jinou netěsnost (z potrubí do ovzduší) ve vedení od turba k hlavě motoru. U 1.7 CDTi to bude nejspíš podobné.......

2016-02-03 16:48:23

Jo dekuji vcera jsem se zaregistrovala a moc se tu nevyznám az bude cas doplním to a dekuji

bad64  
2016-02-03 17:02:00

petrulie: Dobrý den při registraci na club Vám mimo jiné byla doporučena stránka o doplnění profilu o vozidlo a motorizaci kterou jste zřejmě opomenul(a).Pokud vozidlo Opel nevlastníte stačí zapsat v Nastavení Změna profilu a dále ve VZKAZUJI vozidlo Opel nevlastním.Pokud budete tyto údaje nadále ignorovat může se stát,když budete potřebovat nějakou radu tato ignorace se obrátí proti Vám tím,že se nedočkáte odpovědi.Pokud máte vozidlo utajené je to jako by nebylo doplněno jelikož ho nevidíme.Děkujeme Super-Admin clubu


Odpovědět