Fórum - Téma


Konrolka elektroniky motoru + ESP


Fórum Zafira B Konrolka elektroniky motoru + ESP

Informace o modelu: Opel Zafira B



2015-10-22 13:10:42

Zdravím všechny,

projížděl jsem témata a můj problém jsem tu nenašel, tak zakládám téma. Vlastním Zafiru B 1.9CDTI 88KW. Asi před měsícem se mi poprvé stalo, že se mi za jízdy rozsvítily současně kontrolka el. motoru a ESP a auto skočilo do nouzáku. Po nastartování byl na nějakou dobu klid a cca po týdnu znovu 2x za sebou.Včera se to manželce stalo během 20Km 2x. Na diagnostice to píše něco s plynovým pedálem ( číslo chyby nevím ). Neměl prosím někdo podobný problém? Děkuji

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-22 13:35:50

kasp: Takhle to nefunguje, potřebujeme znát číslo chyby kterou jste našli diagnostikou. Je to něco jako "P0302" apod.....

Pak jsem schopen odpovědět na Vaši otázku.

2015-10-22 14:57:17

Doplním během dne, zatím díky

2015-10-22 17:31:38

Zdravím,

chyby z diagnostiky jsou

P1120

P1122

Díky z info....

2015-10-22 18:28:09

P1120 Accelerator snímač polohy pedálu 1 High Input C-08

P1120 Accelerator snímač polohy pedálu 1 Low Input C-08

P1120 Plynový pedál snímač polohy 1-2 Korelace C-08

P1122 Accelerator snímač polohy pedálu 2 High Input C-08

P1122 Accelerator snímač polohy pedálu 2 Low Input C-08

Ale kde konkrétně je zakopána kočka, netuším, nejsem diagnostik...

2015-11-07 11:36:04

Tak jsem nechal vyměnit plynový pedál....50 km bez problému a včera na 4 km úseku 2x.

Rozsvítí se kontrolka poruchy motoru a ESP, naskočí nouzový režim, otáčky jsou cca 1200. Začínám být mírně zoufalý...

Neměl někdo podobnou zkušenost? Díky

2015-11-08 10:13:08

kasp: Ahoj,řešil jsem tohle minulý rok,v Oplu mě přehráli sw v jednotce včetně klíčů a je to ok.

2015-11-08 13:19:53

cowboy: Díky za radu. A kolik to stálo?Už nevím co s tím, tak bych to taky zkusil v Oplu v Velkém Meziříčí....

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-09 06:54:27

kasp: Ahoj, reaguji až teď....

P1120 - výpadek TP snímače (škrtící klapka) senzor 1 (je to dvojitý potenciometr a v tomto případě jde o dráhu 1)

P1122 - signál z TP snímače je přerušovaný nebo má nízkou hodnotu

Proto se rozsvěcí i ESP - jednotka nemůže správně kontrolovat otáčky motoru v případě potřeby....

Ono je to na prd udělané, když vyndáš škrtící klapku, uvidíš, že je montovaná elektronikou dolů a proto tam může natéct hegeš ze sání kolem otočné hřídele klapky samotné. Ten bordel se tam asi dostal a zašpinil potenciometr snímání úhlu natočení klapky.....

Než bych měnil za novou, zkusil bych tuto pořádně vyčistit, bude asi "pěkná".........

Na obrázku je označený díl v sání motoru o který se jedná.....

2016-09-08 07:16:09

kopejda: Ahoj, trochu opožděně, ale moc díky za rady.

Postupoval jsem přesně podle Vašich rad, klapka byla plná bordelu. Bohužel jsem došel do fáze, že klapku musím čistit téměř každý měsíc, bývá plná oleje. Před dvěma dny jsem ji čistil opět, dnes ráno však manželce vyskočily opět stejné chyby - dvě cca na 8km. Je možné, že je hrdlo po smrti a netěsní, olej asi stéká do elektronické části. Lze nějakým způsobem tuto klapku přetěsnit nebo repasovat? Nová stojí asi 7tis. a nevím, jestli to tím vůbec je.

Díky za rady

Kasp

2016-09-09 11:50:34

Ahoj, mám podobný problém. Po nastartování na velmi krátké jízdě spadne do nouzaku, svítí ESP a elektronika motoru, otáčky vyšší, max.rychlost 30km/hod. Automat řadí dost hlučně. Po vypnutí motoru už jen svítí el.motoru, která po chvíli jizdy zhasne ale auto už jede normálně. Na diagnostice v Oplu našli asi 5 chyb (rovněž cosi s plynovym pedalem), ale to bylo v době, kdy se již auto chovalo zcela normálně a bez sviceni jakýchkoliv kontrolek či setrvání v nouzovém režimu. Budu asi kroužit kolem servisu a čekat až spadne zas do nouzaku a privezu jim ho tam v plné parádě

2016-09-14 20:26:31

Tak jsem postoupil o krok dál. Za částku cca 200,-Kč a 3 hodiny práce jsem vyčistil egr ventil a skrtici klapku. Egr ventil byl relativně v pohodě, ale ta klapka totálně zakarbonovaná. Projel jsem auto asi 20 km jak normálním stylem, tak i ekonoma a i jsem zapnul sportovní režim a do nouzaku mi to NESPADLO,tak snad je problém vyřešen....je smutný, že čištění těchto komponentů není součástí garanční prohlídky. Proč taky, když se to po**re, tak český autorizovaný servis raději vymění celý dil za pořádnou raketu + několik hodin práce jejich mekanika. V mém případě počítám cenu okolo 20.000,- což považuji za vydřidužství....

Fotka zanesení karbonem je přiložena


Odpovědět