Fórum - Téma


Konický filtr K&N


Fórum Tuning a úpravy Konický filtr K&N



1  2

2010-03-28 22:57:44

Beawer:Já Ti Tvojí seriovku nerozmlouvám..ja mám ted taky sérii..Ale pokud jsi to nikdy sam nevyzkoušel tak nepřesvědčuj ostatní aby to sami nezkusili.Navíc pleteš hrušky s jablkama..původně tady padl dotaz zda má nekdo zkušenost s takovým filtrem...a Tvoje argumenty proti, že bez vaček a pístů a chipu to nemá cenu jsou mimo mísu.A jestli mi něco říkají motory a konstrukce různých druhů sání..???No..dovolím si říct že ano,hahaha Stačí se mi třeba podívat na profil..nebo myslíš že se seriově vyráběla Calibra s motorem MV6 3.0????? Pochop že tek kluk jen chce aby mu auto líp dejchalo a NEEEEE stavět WRC motor

2010-03-28 23:30:36

tak se taky přidám, používal jsem konusové KN na CRX i na 2.0 Calibra a zkušenost je taková, že jsem tak nějak rozdíl nezjistil. Čištění tak jednou za půl roku, bo na ten olej se lépe chytá prach, takže když už, tak asi do původního boxu jen vložku. Jezdějí ke mě dvě auta, kde to čístím co tři měsíce a to jsou jen "silničáři". A též jsou auta které na kónus nejedou vůbec (dva modely na 100%) a tam musí být vložka v origo boxu. Eště bývají speciální dvouvrstvé filtry z molitanu + olej (ten olej je fajně tahavej), ale do aut se to moc nepoužívá. Takže můj postoj je - vložku do origo boxu, tím odpadá stínění, napajcovat to olejíčkem, né moc bo to ničí váhu vzduchu, a pak jezdit a jezdit

DAQ
David Hynčica
2010-03-29 07:07:23

Nevím čím se to znečistí já jezdím po našich silnicích a bohužel tomu to stačí.CCa 3 měsíce a ve vectře B 2.5V6 začne dělat problém volnoběh až do vyčištění filtru.Je pravda nebyl to značkový K N nebo takový tak mohl být problém i v tom ale na mě se to zasíralo moc brzy.A bohužel vím že jsem nebyl sám jelikož těchto motorů bylo v mém okolí cca 10 a minimálně 5 lidí to vyzkoušelo a všichni měli problémy.Značky jejich filtru nevím.Jinak najedu tak 40 000km ročně a 30 000km na jednom obyčejným papírovým filtru a nic to nedělá.

2010-03-29 09:48:13

Takže to vypadá na plichtu.teda tuning kit sání kromě toho že dává zvuk a jde přes něj více vzduchu se zřejmě dříve ucpe?? Vysvětlení je asi menší pory a lepší zachycení jemných častic prachu?Starost navíc, ale asi jistota čistšího vzduchu do motoru.Pak spotřeba, snad trochu nižší a výkon teoreticky vyšší. Vložka do stávajícího boxu?Odpadnou peníze na přestavbu a odtlumení od motoru? Výhody jako lepší filtrace,zvuk sání, spotřeba a výkon by teoreticky měly zůstat? Zápory zvýšené náklady na údržbu... Poslední možnost papírový filtr? Je to vlastne pytlík do vysavače.Má určitě větší pory a propustnost.Ovšem tak jako u vysavače se pory ucpou prachem a výkon klesá. Vyfoukání vzduchem je slepá kolej.Pomůže jen na hrubší špínu jenže velká část poletujícího prachu je defacto mastná?lepí se na vše a nejde odstranit než rozpouštědly.Také existuje značné množství výrobců filtrů a určítostí ty levné nemohou držet kvalitu s drahými výrobky od značek.Pak se ale pohybuje cena na úrovni GREEN nebo K&N??Jakou paseku může udělat zrnko písku v mutoru??To ukazuje že nelze extémě šetřit na spotřebním materialu jako filtry oleje atd. Rozhodnutí,? budu dlooouze přemýšlet a vyberu zřejmě kvalitu a pokud nenajdu nic lepšího zkusím tu bavlnu s olejem.Vždyt stará auta používala drahně let olejové filtry jako nejlepší absorber prachu.Viz TATRA............fungovalo to precizně a spolehlivě .Poslední dotaz která z existujících značek nabízí adekvátní kvalitu kvalitu za vložené peníze Viz """""powerTEC""""Tam je povídání a myslím že tam je vlastně vše co se tu probíralo"""delá ty K&N???

2010-03-29 10:37:50

To Vojtěš:

Jestli od toho čekáš větší výkon, tak to tě asi zklamu. Zaznělo tady dost názorů, ale můj je takovej, že pokud jenom vyměníš fitr (místo původního Airboxu dáš kužel), tak o nějakém zvýšení výkonu nemůže být řeč. Tomu uvěřím, až mi to někdo předvede na motorové brzdě.

2010-03-29 13:48:03

http://www.bobistheoilguy...om/airfilter/airtest1.htm

Takže hurá do obchodu a kupte si ty filtry

2010-03-29 18:55:35

NEUMÍM SICE ANGLICKY A VYROZUMĚL JSEM ŽE TENTO TEST VYCHVÁLIL OBYČEJNÉ PAPÍROVÉ FILTRY A POTOPIL TY BAVLNĚNÉ. ? TAKŽE JAKÝ FILTR KOUPIT ABY OPRAVDU AUTO JELO ? NEZTRÁCELO VÝKON PO 2500KM PROTOŽE ŽIVOT PAPÍRU JE U KONCE . JÁ OSOBNĚ 4KRÁT ZA ROK VYTAHUJU FILTR A FOUKAM VZDUCHEM A NESKUTEČNÝ BORDEL A TO DOSTANU VEN POLOVINU A MODLÍM SE ABYCH HO NEPOŠKODIL TLAKEM. KAŽDÝ ROK PAK UTRÁCÍM ZA NĚJAKÝ MANN NABO FRAM CCA 300KČ.NENÍ TO ŠPÍŠE O TOM ŽE POKUD BY SE DAVALY FILTRY NA ŽIVOTNOST VOZU A JSOU UŽ I OLEJE CO SE NEMUSÍ MĚNIT .ZKRACHVALO BY PÁR PUPKAČŮ CO SI MASTÍ KAPSU.JDE O BYZNYS A PROTO TO ŽÁDNÝ VÝROBCE NEDOPUSTÍ . TED JSEM DAL FILTR A SPOTŘEBA PADLA O PŮLLITRU! TAKŽE VÝLET O VÍKENDU ZA 7,5L A PROTOŽE PRO MĚ NENÍ PRVNÍM MÍSTĚ VYKON PORAD JAK SNÍŽIT SPOTŘEBU KDYŽ NE KVALITNÍM FILTREM??CHIPTUNINGEM ??? A KTERÝ JE KVALITNÍ?????PAPÍR JAK MÁM ODZKOUŠENÉ JE Z NOUZE CNOST PROTOŽE NIC JÍNÉHO NENÍ. PAK JE TUNING TEN JE ŠPATNÝ JAK PÍŠEŠ ????PORAD!

2010-03-29 20:12:04

http://www.youtube.com/watch?v=4r8NajjYkFA

Tak ... a teď babo raď, ale už fakt ...

2010-03-29 21:49:18

Ono je tam toho povíc a každý vychválí to svoje donebes.tak babo rad????? skouknul jsem něco ale jak jsem psal neumím anglicky tak jen obrázky ,ukazují že to prostě každý musí mít a nejde bez toho žít.Ty jsi měl tuning filtr???

2010-03-30 07:50:30

google vám to přeloží http://translate.google.c...&sl=en&tl=cs&hl=&ie=UTF-8

2010-03-30 09:04:47

OK.Už to bylo srozumitelnější .takže pokud jsem to pochopil nad papírový filtr není.Tak to vezmu z jiného soudku.většina výrobců vysavačů se holedbá že používá bavněné vícevrstvé z netkané textílíe nebo uhlíkové filtry atd.Tvrdí že papír propustí největší množství prachu a doba účinosti je nejkratší.už při 20% zaplnění pytlík nepropouští a nebo prach letí zase ven???Takže z tohoto testu jsem pochopil že pokud se změří průtok vzduchu před a za filtrem je zde vždy nějaká ztráta a papír má nejmenší odpor,tedy také největší pory a nejvíc propustí.Ale toto bylo pouze u nových filtrů.Test starých opotřebených tam není a to je to hlavní.Mít kvalitní filtr který zaručí po celou dobu stejný odpor a průtok vzduchu a hlavně odfiltrování všech částic.V prvopočátku zde byl dotaz jestli zvýší tuning filtr výkon.Ustoupím a ptám se zvýší kvalitní papírový filtr výkon a na jak dlouho a jak jsou na tom filtry noname made in China kterých jsou plné obchody.Jak bylo někde psáno špatný filtr může poškodit váhu vzduchu a nebo dokonce i motor.Jsou to reklamní tahy ale jak se říká na každém šprochu pravdy trochu.Net je plný reklam a z tohoto vyplívá že výrobek té firmy je ten nej. Prošel jsem všechny odkazy a nejsem o moc chytřejší.Přece jen názor a zkušenost uživatelů je k nezaplacení pokud ovšem nejsou také ovlivněni reklamou ale podělí se o své zkušenosti.Osobně proti papírovým filtrům nic nemám žádné jiné jsem nikdy nepoužil.Ovšem nevěřím v jejich 100% funkci a hlavně životnost.To se pozná hlavně při výměně jak auto poskočí s novým filtrem.A taky jsem čistil celé sání a bylo jako prase ,stěny samý prach a to měním filtr po 10000km??Papír je levný a to je jediná výhoda

2010-04-03 18:23:44

Se taky přidám do debaty Já si na svou Omegu 3.0L koupil K&N vložku do origo airboxu a kit na čištění. Kit na čištění byla celkem blbost a vyhozený prachy, protože jsem s tím najel 10-15.000km a extra zasraný to nemám. Jen jednou jsem to jen vyndal, vyklepal nějaký bordýlek a dal zpět, skoro jako nový. Pokud teda kupujete filtr, na čistícím kitu zatím můžete ušetřit a koupit ho za nějakej ten rok. Koně mi to asi nepřidalo, jen se mi zdá, že motor má trošililinku syrovější zvuk (což se mi líbí a to nejsem tuner). No oproti papírovýmu filtru to extra poznat není. Rozdíl by asi byl s kónickým filtrem, ale ten se do Omeg sehnat origoš od K&N nedá, musel by se koupit univerzál a mě by se s tím nechtělo drbat. Navíc se vzduch má nasávat co nejstudenější a pokud jste někam jeli a pak otevřeli kapotu, je tam celkem pařák. Proto si myslím, že kónickej filtr bez dalších úprav (tedy udělat k tomu nějaký chlívek, aby se tam nedostával vzduch od motoru, ale jen z venku) v nízkých rychlostech má spíš negativní vliv, protože se tam prostě ten studenej vzduch nedostane. Když fičíte 150 km/h už to bude možná jedno, ale i tak....

Takže papírový, K&N vložku nebo kónický? Jak chcete, ale já si vložku koupil prostě proto, že svý auto mám rád, zase extra pálka to není, nemusím se drbat s doděláváním a je mi líp, že tam nemám nějaký papír, kterej bych musel často měnit. Peníze jsem utratil za větší blbosti. Proč ne toto? 2x se nepůjdu ožrat a v peněžence mám stejně peněz

2010-04-14 10:24:47

NAŠEL JSEM TEST FILTRU K&N NA KONKURENČNIM KLUBU S KOSOČTVERCEM.MÁME R19. A TAM TO NEPOHANILI ANI NECHVÁLILI.ROZDÍL PO INSTALACI NEBYL ZNÁT? ALE PRÝ PO VYMONTOVÁNÍ NAJEDNOU AUTO OCHABLO.TAKŽE SNAD TY 3KONĚ TO OPRAVDU DÁ,A ZÁTAH A ZVUK JE PRÝ ZNÁT TROCHU ALE CELKEM ANI DOPORUČEN ANI ZATRACEN.MÁ NESPORNÉ KLADY.NENÍ HORŠÍ NEŽ ORIGINÁL.PŘI DELŠÍM VLASTNICTVÍ A PROBĚHU KM SE VYPLATÍ. KLADY TROCHU VÝKONU,LEPŠÍ ZVUK,LÍP TÁHNE ODSPODU,NEOVLIVNUJE VAHU VZDUCHU KVŮLI NIŽŠÍMU ODPORU FILTRU.DELŠÍ ŽIVOTNOST,ZŘEJMĚ DÍKY TOMU I O 0.1L MENŠÍ SPOTŘEBA.PODLE TESTU JSOU TO OVŠEM HODNOTY TĚŽKO MĚŘITELNÉ.TAKŽE JE TO JAKO S VÍROU.NĚKDO MÁ BOHA NĚKDO K&N

2010-05-02 15:28:58

ahoj chlape,mam cali V6 a uvažuju o filtru,zkrátka o celým kitu sání,zatím sem se díval na greena,stojí kolem 5-6 tisíc,ale hodně lidí mi říká že to nepomůže,ale radši bych nechal poradit od někoho,kdo to fakt zkusil.takže dejme tomu,že ti věřím,hlavně chci víš jak ,tak 5-6 je celkem dost,dá se sehnat levnější varianta učinná,nevíš?a jen pro jistotu jedná se o celý kit s trubkou,že,samotný hříbek je na prd,že,dík za odpověď,kdyžtak poprosím na mail: odis7@seznam.cz či 608 943 932

2010-05-04 11:24:50

MYSLÍM ZA TY PRACHY DEJ CHIP MOTORU A MAŠ TO JISTÉ.POKUD JSI PŘEČETL ODKAZY POZORNĚ HODNĚ LIDÍ PO ZKUŠENOSTECH S KITEM SÁNÍ PŘEŠLO ZPĚT.NEJLEPŠÍ JE ZŘEJMĚ FILTR DO ORIGOŠ SÁNÍ TROCHU TO NABUDÍ MOTOR MÁ TO TEN ZVUK ALE HLAVNĚ POŠETŘÍŠ CENA JE CCA 1600KČ U K&N.JÍNÉ ZNAČKY ZAČÍNAJÍ UŽ OD 500KČ.OSOBNĚ JAK MĚ ODEJDE FILTR CO MÁM KOUPÍM ASI TEN DO ORIGOŠ BEDNY A POKUSÍM SE ZLEPŠIT PŘÍVOD VZDUCHU DO FILTRU.TED JSEM VYČISTIL SÁNÍ I KLAPKOU A JAK SI MOTOR POSKOČIL???? ONO PRO DOBRÝ VÝKON JE TŘEBA MÍT MOTŮREK JAK ZE SKLA A PAK TO PĚKNĚ JEDE.A JE TO ZADARMO

2010-05-05 14:23:23

Já bych ty filtry shrnul asi tak, že vám to kluci koně moc nepřidá. A to z jednoho prostého důvodu. Řídící jednotka si sama řekne, kolik vzduchu potřebuje nasát. Když tam dáte sportovní filtr, nasaje ho jenom lehčeji. Takže se vám trochu zlepší pružnost třeba při brutální akceleraci nebo tak, protože to jsou okamžiky, kdy motor může chtít víc vzduchu než projde v ten okamžik normálním vzduchovým filtrem, ale při normálním používání auta (i když jezdíte trochu rázněji) rozdíl není dle mě žádnej. Aby se vám zvýšili koně, to byste tam museli ten vzduch tlačit, takže turbo nebo kompresor. Pokud ho tam dodatečně netlačíte, filtr má vliv jen na to, že proudí do toho motoru lehčeji, no ne ve větším množství (tím pádem se nespálí víc vzduchu, jednotka tam nevstříkne víc paliva a vy máte výkon stejnej).

Je taky zajímavý, že jsem ještě na netu nenarazil na video z motorové brzdy, kde by bylo jedno a to samý auto odzkoušeno se sportovním filtrem a normálním. Důvod je podle mě zcela zřejmý. Výsledek by byl tak nějak nulový.

Aby se to projevilo, museli byste minimálně přidat sportovní výfuk (plyny můžou lépe odcházet z motoru a tím pádem ten motor může rychleji nasávat nový vzduch a tam už by se to projevit mohlo, normální filtr by prostě ten vzduch brzdil), nebo přemapovanou (chiplou) řídící jednotku (která by toho vzduchu chtěla nasát víc než je běžný). Tím pádem se mi zdá cpát do auta 5-6 tisíc za kit bez dalších úprav až moc. A pokud bych sečetl cenu kitu sání a výfukovýho potrubí, ta cena je dost velká za těch pár koní. Levnější je to auto vzít na motorovou brzdu, kde umí ladit jednotku a tam vypláznout pár tisíc a je. Pro příklad dám odkaz na stránky, kde to tak dělají. Máte tam ceny i výsledky měření a videa z úprav (proklikejte se tam tím) http://www.mereni-vykonu.cz/chiptuning/cenik/opel/ Navíc vám to zeštelují s ohledem na životnost motoru. Dokonce nějaký auto i odmítli poladit díky stavu motoru, takže to nebudou žádní amatéři, kteří by vzali prachy a do měsíce by se vám motor rozpadnul. Já o tom kdysi přemýšlel, že bych tam zajel, no zatím jsem se k tomu nedostal. Pokud by to někdo za těch pár tisíc zkusil, byl bych rád, kdyby pak napsal dojmy...

2010-06-09 01:14:31

Zdravim.Jsem tu novej,ale uz ctu o filtrech.mam calibru a mel jsem tam filtr,kdyz jsem zjistil kolik bordelu me jde do sani,davam ho dolu a vracim se k originalu,jen tam dam KN ale je to uzavreny a cisty,samozrejme spotreba me vylezla nahoru,o malo ale nerozpoznal jsem ani vykon a to jsem testoval tri filtry.Pokud chces vykon je to od 2l a víš.Mel jsem katalizator pryc sportovni vyfuk,ale ted vse predelavam.Taky budu potrebovat poradit,ted mam calibru komplet odstrojenou,tak na rok,dost z vas to zna!!

2011-03-03 13:17:12

Mám menší zkušenost a to takovou že jsem udelal otevřenej výfuk od katalizátoru a sání od simoty odstínení v carbonu sranda drahá ale bylo to znát až tehdy když sem tomu odebral tyhle dve veci tak to auto tet nechce vůbec jed a jedná se ford ka 1,3 vyndal jsem to kvůli prodeji,človek ten výkon nepozná když to tam dá ale pozná to až to tomu autu odebere můj názor


Odpovědět

1  2