Fórum - Téma


Konický filtr K&N


Fórum Tuning a úpravy Konický filtr K&N



1  2

2010-03-27 09:20:39

Zdravím všechny co se zajímají o tuning VeBE chtěl bych se zeptat jaký filtr bych měl koupit jaký průměr apod. a nebo jaké s těmito filtry máte zkušenosti zlepší to něco nebo to spíš zhorší výkon?

2010-03-27 20:56:42

TOTO TÉMA BY MĚ TAKÉ ZAJÍMALO UŽ JSEM PŘEMÝŠLEL O VÝMĚNĚ FILTRU ZA JINÝ A NEBO O CELÉM SÁNÍ.ALE SERVISÁK MĚ TO ROZMLOUVAL .TAK BYCH CHTĚL ZNÁT NÁZOR JAK TO VLASTNĚ JE.A NA CO TO MÁ VLIV? VÝKON,SPOTŘEBA,LEPŠÍ_HORŠÍ FUNKCE MOTORU???????VÝROBCI SE PŘEDHÁNÍ V ŠÍLENÝCH VÝKONECH 5-10 KONÍ ATD ALE JE TO TAK???,

2010-03-27 21:09:54

Nechci být impertinentní, ale když vývoj motoru trvá i několik let a podílí se na něm celá skupina mozkoven, tak bych řekl že to co tam dali v továrně tam dali pro nějaký účel (a ne pro p*del kralikum), takže to co tam namontuje nějakej Jožo v garáži asi nebude to pravé ořechové ...

A když chcete teda vědět, co ty 'sportovní filtry' dělaj, tak je to jen lepší propustnost vzduchu, tim to končí, to znamená taky větší propustnost bordelu a prachu, za což vám vstřiky a spalovací prostory budou vděčný (ironie). Něco jinýho je to na závodních strojích, kde se počítá i půl kilowatty, ale pro denní ježdění je to, dle mého osobního názoru, hovadina. A těch deset koní možná viděli běhat v Chuchli ...

Kónický filtry nechte děckám s favoritama

2010-03-27 23:46:23

takže myslíš nechat motor taký jaký je neupravovat?

2010-03-28 00:34:38

Nema cenu davat filtr na motory 1,4....1,6 atp...Až tak od 2litru vejš..2,5..3,0 ideal.. Ano,všichni ty inženýři roky makaj a musej to mít uuuplně nejlíp vymyšlený a nic lepšího není... ježiš to jsou kecy V první řadě je třeba si uvedomit že origo sání je KOMPROMIS !Pro emise,spotřebu,normy hlučnosti,výrobní náklady...!V druhé řadě je třeba si uvědomit vlastní funkčnost systému sáníCela ta origo dlouha zamotaná trubka s rezonátorem ma hlavni ukol-ztišit nasávaný vzduch,filtr je papírovej(hůř propouští vzduch) ..nee proto ze to je nejlepší co ingenýři vymysleli..ale je to nejlevnější..!!Navíc uz je zcela běžná praxe že do"dražžších výbav"a nových modelů se dodává origo filtr bavlněný,takze s kecama typu:bavlna -větší propustnost rovná se nasávanej bordel..jděte nekam.A pokračujeme dál.. ty"koně navíc"na "tuningovým konus filtru"..nedělá ani tak ten samotný material-bavlna...ale především fakt že montáží filtru a vyhozeni origo airboxu se ZKRATI sání o cca 1 metr..a to dela ty "kone".. Moje osobní zkušenosti z nekolika motorizací s filtrama KN jsou maximálně kladné Jinou značku jsem nepoužíval takže nevím..ale jinak..nižší volnoběh,o hodně rychlejší nástup výkonu motoru protože se nedusí vlhkým papírem,a tím i nižší spotřeba..vyšší"hlučnost motoru"-respektive nasávaného vzduchu..ale správně naolejovanej bavlnenej filtr je "nesmrtelnej"..ne jak origo papíráky.. Ted mám motor 5,7..po odskouseni filtru uz mam objednano zkracený nerez sání a filtr KN..Ale to jen jako reakce na dotaz a na odpovedi nekoho kdo ten filtr nikdy nemel ale tvrdi ze je to fuj fuj

Beawer:A pro Tebe..máš Omegu 2,5 V6..??Můžu Ti říct že s tímhle motorem mi v Calibře udelal filtr neskutečný veciKdyby mi nekdo tvrdil ze to "pojede"o tolik líp..nevěřil bych mu!!

2010-03-28 09:42:42

Pokud tomu rozumím,origoš filtr je kompromis. kvalitní filtr se rovná spešl material-bavlna-taky značka a cena.Musí se udržovat je navždy takže nakonec i úspora.Poslední je jestli dát do original boxu jen vložku nebo předělat celé sání.Pokud sání tak jaké změny lze očekávat kromě výkonu a hluku.Tedy spotřeba????? jde dolu nebo nahoru. odkud vzít čerstvý vzduch když zruším 1m trubek a filtr bude 30 cm od motoru?Je to investice několika tisíc takže více ínformací je jen ku prospěchu při rozhodování

2010-03-28 10:10:35

To Vojtěch:

Já se tě zeptám trošku jinak. Co od toho očekáváš, když tam dáš ten filtr??? Nebo co tě k tomu vede ho tam dát???

2010-03-28 11:16:47

No já od toho čekám trochu vetší výkony mám motor 1,8 85 kw strejc má v 1,6 jen vložku KN a prej lepší tak sem se chtěl zeptat jak to vidíte vy tady na klubu jestli vložku nebo celý sání? Samozdřejmě s tím spojený hlučnejší motor to vůbec nevadí aspon trochu hrozivější zvuk

2010-03-28 11:21:34

RADOHANO:Dnes už se ani tak nejedná o to že kvalitní filtr musí být značka a vysoká cena,i "menší značky" už dnes používají stejný material a stejnou technologii vyroby..rozdil uz je potom spíš ve zpracování detailů.Značkovej KN je zakončenej nerez plechem a neznačkovej gumovým deklem.. Na Tvuj dotaz ohledně spotřeby..spotřeba jde jednoznačně dolu..důkazem je snížení otáček na volnoběh,logicky nižší otáčky-nižší spotřeba.. Spousta tech co filtr namontovali však uvádí zvýšení spotřeby...Stejný efekt jsem zaznamenal i já u Calibry..ale vysvetlení bylo jednoduché,jak už jsem říkal s V6 ten filtr udělal"menší zázrak"..okamžitý zátah při plným plynu..když Ti auto najednou jede o dost líp..zkoušíš co to umí..takže jí nandáš..takže jasně že se zvedne spotřeba Až se vybouříš se zkoušením spotřeba klesne.K montáži..s tím studeným vzduchem si hlavu nedelej,teplý vzduch z motoru se Ti kumuluje v místě jen pokud auto stojí..při jízdě je tam proudění vzduchu dost velký.Pro lepší pocit na duši doporučuju namontovat "stěnu"ktera oddělí filtr od motoru..např z plexi..nebo koupit celý set -trubka-filtr-stěna od nejake "značkové"firmy.A k ceně..Pokud finance nejsou problém..u firem vybírej podle katalogu na svůj konkrétní model..pokud chces ušetřit..změř si jaký průměr vstupu potřebuješ a objednej"univerzál"..neboť i firmy jako KN ,GREEN,KING DRAGON...vedou filtry univerzální které jsou až o polovinu levnější než ten samej filtr který je ale "určenej a zabalenej"pro konkrétní typ auta..

2010-03-28 11:28:39

Vojtěš:A pro Tebe..jak jsem už říkal..můj názor po zkušenostech s různýma obsahama motorů je ten že na menší obsahy než je pod dva litry nebo turbomotory, ten konus nemá cenu co se týče nějakýho upgrade výkonu..Já bych volil jen vložku..ale samozřejmě to je na Tvém rozhodnutí Každopádně výměnu papíru za bavlnu DOPORUČUJU

2010-03-28 11:29:40

Okej díkes

2010-03-28 12:52:06

Dík za info.poohlídnu se na netu po těch značkách a začnu něco pomalu vybírat.v létě budu zřejmě měnit olej a jak doporučují výrobci měl by se měnit i filtr,.za papír dá člověk cca 250 a měni ho každý rok.To časem vyjde líp bavlna.Vybral jsem si to že varianta jen z vložkou de facto nic neřeší jen filtr nafurt.Celé sání řeší filtr na furt ,lepšízátah ,nižší spotřebu,tah odspodu a u mého 3,0 i ten výkon A ta přepážka bude mít smysl protože mám motor odspodu zadeklovaný a někde jsem četl že by vzduch neměl být příliš horký.

2010-03-28 13:57:12

RADOHANO :Jojo,pravdu mas v tom že papírovej filtr musíš menit jednou za rok takže jak říkáš..časem uspora.Takže na 3.0 určitě konus..a pokud maš zespodu zadeklováno tak ano,taky bych udělal přepážku.. Nasávanej vzduch má být co nejstudenější..dobře to řeší"náporový sání"..co nejblíž k otvorům do nárazníku dáš tvarovatelnou trubici a vyústíš jí co nejblíž u filtru..

2010-03-28 14:23:37

Zdá se že přímo sada pro omega 3,0 není.jen vložky. Zřejmě bude nutno použít univerzalní kit. Pokud má někdo zjištěno jakou náhradu použít, rád si nechám poradit. .K levným noname za 200kč namám důvěru.

2010-03-28 14:27:03

Napadlo mě nějak využít stavající bednu na filtr,nechat spodek i přívod vzduchu jen tam nějak šikovne instalovat kit sání.

2010-03-28 15:24:17

DOBRVÝBĚR FILTRŮ WWW.AUTODOPLNKY.CZ

DAQ
David Hynčica
2010-03-28 18:08:15

Se teda přidám do debaty.Předem upozorním každý má své názory a já prezentuji svůj.Na 2,5 V6 mám spíš špatnou zkušenost.cca 2-3 měsíce a filtr byl ucpaný a nepouštěl ani tolik vzudchu pro motor co papírový.Je fakt že zvuk je parádní na tomto motoru.A co se týče výhodnosti také není pravda, že nějak ušetříte.Sada na čištění 500,- a určitě minimálně ročně jednou čistit budete ale je fakt že ta sada je na 3 čištění v průměru.Tak si to přeberte jak chcete.

2010-03-28 18:18:15

@Martin: Mam dva pět vé šest, se sériovým filtrem, sériovým sáním, sériovým výfukem a stačí mi to. V týhle republice kromě letišť stejně neni místo kde ji roztáhnout na maximum a ve tři ráno kvůli prázdný dálnici vstávat nebudu.

Období machrování s motorem so má 'zvuk' mám už za sebou, pro mě za mě si tam dejte třeba punčochu, ale jen tak tam něco vrazit je nesmysl.

Jen tak mimochodem, krátký sání je z hlediska denního použití motoru krátkozrakost, nevim jak dalece sahají vaše znalosti motorů, ale jestli vám něco říká rezonanční přeplňování nebo variabilní délka sání, tak uznáte že tento proces dostávání vzduchu do motoru pokurvit machrovinou v podobě filtru je vskutku blbost.

Jinak jenom filtr je dle mého názoru u atmosféricky plněnýho motoru polovičatost, bez vaček, bez vstřiků, bez kompletního sání a kompletního vejfuku se nemá, prostě nemá, cenu vůbec bavit o nějakým zvyšování výkonů. (ještě písty, lehký ojnice, jednotka ...) A nezáleží na objemu, takhle od základu postavená čtrnáctistovka natrhne pozadí sériovýmu třílitru ... a na STK tě s tim vyrazej

U přeplňovanýho je to možná, říkám možná, nějaký plus. Ale deset koní je utopie. To už je snad lepší chiptuning.

S přívodem chladného vzduchu mohu souhlasit, jen bych chtěl podotknout, že konkrétně u Omegy, teda aspoň u tý co mám já, je nohavice co vede vzduch do airboxu hned za maskou (tou se znakem), takže jestli ji tam někdo nemáte, možná by to chtělo chtělo vrátit do stavu jak to vyjelo z továrny. Nebude muset nic řezat, kroutit a šroubovat, oni zas tak blbý ti inženýři nebyli.

Pozn: Měl sem možnost řídit spoustu aut, pár poměrně výkonejch (jedno až moc) ... depak, co mam to mi stačí

2010-03-28 19:31:11

Tak je alespon o čem pokecat.Je jen dobře že se názory liší.Mě osobně ani nejde o extra výkon to bych dal chiptuning.I to je na debatu??? jen jsem zjištoval jestli ten bavlněný filtr má více proti či pro.Téma jsem nenahodil ale zajímá mě.Takže já osobně bych chtěl pořešit spotřebu.kvalitu spalování,a dát motoru to nejlepší pro dlouhý život. Nechci těžký tuning jen si to šolíchat.

2010-03-28 22:43:46

DAQ :Jak říkáš..názory se různí..Ale píšeš že jsi měl filtr za 2 měsíce ucpaný..Nechapu...číííííím????Chceš mi říct že se Ti za dva měsíce ježdění dostává do motorového prostoru v místě za reflektorama takový množství nečistot že ucpe filtr ??????To jsem viděl akorat 3krat za dobu co dělám kolem aut.Poprvé to bylo utopený auto kterýmu jemný bahno obalilo motor,druhej byl borec co skočil do bramboroýho pole a pul hodiny se snažil nastarovat motor plnej hlíny.A třetí byl expert co utrhl dekl pod motorem kterej mu jako pluh narval sníh se solí až nad motor že to i rozvody svlíklo!!Ale při normálním ježdění teda nechapu jak se Ti povedlo tam dostat tolik "hlíny" Ano máš pravdu,sada na čištění "tuningovych filtrů,je toho asi litr,"stojí"tuningových"500,-až 1000,-kč..ale když se o to začneš pořádně zajímat a hledat,tak zjistíš jako já že takový"čístící-konzervační olej"na vzduchové filtry se běžně používá už desitky let i u nás,ve velkém a za normální peníze..Takže jen namátkou prohlídni eshopy a najdeš třeba 5litru za cca 800,-kč..Tím nemyslím abys kupoval 5litrů Jen chci říct že se dá to samé množství pořídit za čtvrtinu ceny..


Odpovědět

1  2