Fórum - Téma


kompletní přetěsnění motoru (olej)


Fórum Astra F kompletní přetěsnění motoru (olej)

Informace o modelu: Opel Astra F

Diskuze o vozidlu

1998 Astra F 1.6

57 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) při 6000 ot./min. Maximální rychlost 183 km/h. Zrychlení 11.0 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 740 kg. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, X16XEL .



2015-09-14 06:59:23

Ahoj, chystám se za chvilku začít s přetěsněním motoru X16XEL. Žere totiž, úctyhodných cca 11-13L. (10W-40) na 1.000km...

když tu čtu starosti s 1L/1.000km zelenám závistí.

Co chci Měnit: Těsnění vika- hřídele,ventilu, pod hlavou, gufera- ventilu, klikovky, tesnění hrdla, tesneni sroubu hlavy valce, pistni krouzky jen u krouzku nevim kudy...??? spodem??? pres vanu JE NA TO PROSTOR a nebo horem i kdyz si myslim ze je nevytahnu dost vysoko???

A NA CO DŮLEŽITÝHO JSEM JEŠTĚ ZAPOMĚL KDYZ BUDU MIT HOLEJ MOT.??????

Rozvody komplet jsou pred 20.000km vc. pumpy.

A MÁ TADY NĚKDO VLASTNĚ ZKUŠENOSTI S TAM ŠÍLENYM SPALOVÁNÍM OLEJE?????

Byly potopený, cca 4mm, všechny svíčky, přetěsněním víka hřídele je problém vyřešen,ale pouze s ol. u svíček...

Je možný, že nejakej blbec vůbec nedal těs. pod hlavu???auto netáhne od třetího dne po koupi... žere OL. jako blázen... že by to napatlal těma silikonovejma sra..... a chvíli to drželo a teď to fouklo??? ridici za mnou zapinaji mlhovky... taky gufera ventilu pry dokonce nemenil vsechny protoze par vypadalo dobře! Mototr je zadělanej kolem dokola, hlavně levá strana odzhora přes kliky a předek- na svody atd. vana je zas. komplet po celý ploše

Bude to moje první akce v roli automechanika, donedávna amatéra, tak snad se mi to v závěru nepotká...

Rád bych zkušenosti a znalosti ohledně tohohle problému (13 l. oleje/1.000km-! třináct L./ tisíc km !)

Má cenu oprava? vše krom pist. k. mám s velkou slevou a investice není veliká.

Hlava? Musí být nutně prasklá nebo na to žraní stací tesneni...bez vymeny hlavy,vybrusu atd... pomuzou ty vsechny gumicky???

Jakákoli rada, zkušenost, názor, tip nebo jenom dobrej vtip na rozptýlení ocením a moc mi pomůže.

2015-09-14 07:02:37

Průběžně během dne budu přidávat foto ať se pokocháte.

2015-09-14 08:15:06

Problém je že X16XEL má normovanou spotřebu asi 1litr oleje na 1000km. Přetěsnění ti už nepomůže , tohle je spotřeba jako kdyby si tam už vůbec neměl těsnění na ventilech. I když je vyměníš , bude již mizerná ovalita válců a výměna pístních kroužků je dost problematická , nejenom že je několik druhů kroužků , je taky několik druhů pístů. Docela podrobně se tohle probíralo u nás na webu "vectra" a po nemalém finančním vydání majitele se to po pár-set km vrátilo do předchozího stavu.

Nechat vyhonovat válce je nejen finančně náročné , ale co potom stím ? Vědší píst neseženeš a vědší kroužky pomůžou jen na chvíly. Tudy prostě cesta nevede. Nehledě na to že ten motor bude totalně zakarbonovanej.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-14 10:26:59

maverick911: Asi bych koupil jiný motor z bouračky a přehodil to. Jestli chceš skutečně děla GO motoru, tak aby to k něčemu bylo, najdi si ve svém okolí brusírnu válců a zeptej se tam na cenu takové opravy. Výbrus a honování válců bloku, nové písty se sadou kroužků, pak se honuje uložení klikovky a dávají se nové pánve (ložiska), to samé se dělá s ojnicemi (ty se ještě navíc musí úhlovat), celé to sestaví dohromady a ještě udělají hlavu komplet a můžou ji již osadit na blok.... Takto mi dělali kdysi dávno v Hradci Králové motor WV AHD 2,5 85kW (pětiválec TDi) z eltéčka, cena vyšla na cca 18 tisíc včetně daně...... Jestli dokážou udělat tuhle proklatou 1.6 se zkus zeptat a hlavně co by to stálo...... http://www.ahra.cz/

2015-09-14 10:36:20

maverick911: Zcela upřímně, Láďo - pokud to chceš pojmout jako koníčka a zábavu na dlouhé (pod)zimní večery (kdo si hraje, nezlobí), pak ano, jinak je to opravdu ztráta času s na 90% nejistým výsledkem u už, bohužel, naprosto vyběhlého auta...

2015-09-14 11:41:57

maverick911: poustis se, nebo se chces pustit, do neceho, co nema smysl. Ostatne uz to psali kluci... Do Ahry ani nema cenu volat, reknu ti rovnou, ze tyto operace te vyjdou minimalne na cenu toho auta s "normalnim" motorem. Kup jinej na vrakovisti a muzes si hrat taky Je to sice trosku sazka do loterie, zvlast u tohohle typu, ale zrat 13l oleje urcite uz nebude. Covece, kdyz s tim jedes, je za tebou vubec videt? To musi ten olej z vyfuku skoro tect, to neni mozny Jen si vzdycky tak rikam, jak se k tomu asi ti "ridici" chovaji, ze ten motor dovedou az do takovych fazi...

2015-09-20 00:52:48

cau kluci, sorry že sem se neozval.

Kdyz sem sundal hlavu tak musim rict ze tesneni co tam bylo, teda ,,bylo" ... uz davno svoji funci neplnilo... na nekolika mistech jsou diry od valce smerem ven z motoru cca 1cm v prumeru. jedna sla pres vodni kanal- proto olej ve vode. valce zakarbonovany byly, tak jako rada ventilu u paroží... ty u sani sli celkem snadno vycistit, ty druhy byly na ,,odsekání"... gufera ventilu jsem si sam vymenit nedokazal. udela mi to kamarad za kafe a cigara...

Abych řekl pravdu pojal jsem to jako výzvu, koníčka a zabavení se na pár dní, na dvore mi stoji fiesta z 94 s 1,6i zetec z escorta a focus 1,8tdci r.v.04 - nepojízdný na ND... s tim sem si neporadil...

tohle auto jako nekolikaty opel si chci zkusit opravit pokud to lze a mit alespon dobry pocit... :D

financne me to zatim vyslo velice dobre... dily jsou predepsany a nestoji ani to co ty nejlevnejsi v kelly...

jestli se oprava podari nebo ne nevim... ale jako vy si myslim ze tesneni nebude ten nejvetsi problem i kdyz po sundani hlavy si rikam ze mozna s guferama vent. by se to radikalne zlepsit mohlo. samotna koupe byla za cenu auta na ND tak uvidime.

Nejaky foto mam, dodam ho sem behem nedele.

co se sani tyce olej v nem byl ale spise jen takovy film, zadny nanos ani vrstva.

samotna demontaz byla celkem narocna protoze nevim zda jsem zvolil spravny postup ale vyndat cely motor by byla otazka povoleni par sroubu a hadicek... kolik toho bude potreba sundat abych se na vse dostal jsem necekal... kladka klinaku me vyskolila... fajnovejsi stinku jsem jeste nemel.

a jeste ke svickam... byly tam nejaky obyc hajzli co tak nekdo dal snad ze sekacky, netesnily, totalne spaleny a navic uplne jiny nez tam maji byt...

byl bych rad kdyby tahle udrzba stacila (jiste alespon pomuze) a dam dalsi info po slozeni a prvni dojmy z jizdy...

POPIS K FOTO.

1) OZNAČENÍ POLOHY HŘÍDELÝ

2) Amaterska aretace napinaci kladky bez povoleni pomoci ockovych klicu

3) po sundání domečků hridely a vyndani hridelu

4),8) detail zakarbonovani valcu

5) skrtici klapka mesic po vycisteni

6),7) tesneni pod hlavou- celek

9),10) detail tesneni pod hlavou, diry, fuky

12) neorigo svíčka potopená v oleji

13) -//- -//- vypálrná

14),16),15) označení polohy rozvodového řemene!!

17) vačky + svody

18) vačky

19) rozvody- cidlo (drazka na kolechvodorovne proti sobe)

20) celek bez vika,vzduch. fil., baterky a lehce poodpojovaný

2015-09-20 02:57:59

Ještě mám jeden dotaz... Jsem domácí kutil a nemám žádné zkušenosti s autama, a ani buhvijaky vybaveni, krom vizualniho sledovani obcas nekoho...

utahovaci momenty... ??? velka neznama...

momentak nemam a tak se ptam... POTREBUJU HO NUTNE?? nebo staci muj celkem slusny odhad o dotazeni sroubu, hlavne na hlave... stare srouby byly zalepene silu na povoleni mam celkem na pameti (po strzeni lepidla).

jak moc zalezi na tech momentech???

2015-09-20 10:28:50

momenťák si určutě pujč , když v tom nemáš zkušenost a cit.

2015-09-20 12:33:28

breathlless: Nuže dobrá, dám na tebe. díky a dával bys na těsnění jěště mikroskopickou vrstvičku těch těsnících silikonu???

2015-09-20 12:40:14

jestli myslíš na těsnění pod hlavu ? Rozhodně NE. Já se obecně těhle tmelů vyvaruju.

Venca49  
Václav
2015-09-20 14:22:01

maverick911: Pár utahovacích momentů:

2015-09-20 15:03:06

maverick911: Na utahovacích momentech poměrně záleží, v případě šroubů hlavy opravdu velmi. A rozhodně žádný tmel, jen holé těsnění, i šrouby by se měly použít nové a to z prostého důvodu - při jejich dotažení předepsaným postupem a momentem se v oblasti závitu cíleně deformují a v hlavě pořádně drží. Lepidlo na závit v případě hlavových šroubů je kokotina! Podobné je to s těsněním pod hlavu, jakmile je jednou dotažené a hlava by se musela z nějakého důvodu sundat znovu, MUSÍ se použít těsnění opět nové, i kdyby mělo být na místě třeba jen hodinu.

2015-09-20 23:00:07

breathlless: Myslel jsem si to...

2015-09-20 23:03:45

venca49: Za tabulky mockrát děkuju. Momenťák si pořídím a dám to továrního stavu... :)

2015-09-20 23:06:15

colommbo: tak to je pro mě celkem důležitá informace. Platí to samé i o tesneneni pod vikem vacky??? je tam gumovy pruzny, a taky bez tmelu nebo tady mala vrstva nevadi??

Venca49  
Václav
2015-09-20 23:46:24

maverick911: Těsnění pod víkem ventilů nech suché,jen v rozích u vačkových kol ,na půlměsíce kolem gufer a vzadu,dej trochu černého tmelu.(č.1503295, 90485251)


Odpovědět