Fórum - Téma


Kolísání volnoběhu, zpoždění pedálu


Fórum Vectra B Kolísání volnoběhu, zpoždění pedálu

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

2000 Vectra B 1.8

11 diskuzí

Výkon motoru 92 kW (125 PS) při 5600 ot./min. Maximální rychlost 200 km/h. Hmotnost 1 340 kg. Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 800 ccm (110 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Z18XE.



2015-03-23 21:58:55

Zdravím všechny Opláky. Asi před týdnem jsem přivezl domu Vectru Caravan r.v. 11 / 2000 s motorem Z18XE.Mám potíž s kolísáním volnoběžných otáček (400-1000), skoro to chcípne. Když se motor zahřeje je to trochu lepší. Za studena s tím nejde jet, netáhne to. Když podržím plynový pedál např. na 2000ot podle otáčkoměru houpou otáčky asi stejně jako na volnoběh. Vyměnil jsem škrticí klapku, vyčistil, ale nic se nezměnilo. Chvíli po nastartování cca 5 - 10sec. jde motor hezky - nehoupou ot. Další nepříjemností je poměrně velké (cca 0,5 sec) zpoždění mezi sešlápnutím plynu a vzrůstem otáček a pak když už je uvolněný pedál plynu otáčky jdou ještě nahor a až pochvilce klesnou.. Motor v autě byl měněn za motor z anglické Vectry (Vauxvhall) Chtěl jsem dle návodu na foru zaslepit EGR ventil a on na motoru není... Mám podezření na čidlo teploty chladicí kapaliny pro řídicí jednotku (je to ten na těle termostatu s dvěma piny? Jiná čidla teploty jsem zatím nenašel) Při 100st C má mít prý odpor 167 ohmů. Nevíte prosím jký má mít čidlo odpor při 0, 20 ...80 st C? Snad je to srozumitelné. Děkuji za všechny rady.

Venca49  
Václav
2015-03-23 22:45:20

numiro: Byla také vyměněna ŘJ motoru s motorem? Některé tyto motory neměly EGR ventil,ale musí být přeprogramovaná ŘJ,že ventil tam není.Netvrdím,že je to tím,ale není motor jako motor.

2015-03-24 09:12:44

Motor Z18XE - e-gas, elektronická škrtící klapka, žádný EGR, žádný volnoběžný ventil a s velmi vysokou pravděpodobností hraničící s jistotou zcela jedno, zda Opel či Vauxhall. A tedy by, aspoň dle mého soudu, mohla klidně zůstat řídící jednotka z původního motoru (je-li v pořádku.) U mé Omči kdysi houpání volnoběhu (ale mezi 500 a 2000ot. a spíš teplého a bez tendence zdechnout) způsobovala vadná váha vzduchu, přitom na (velmi dobré) diagnostice se to nijak neprojevilo. V podezření byla, ale její čištění nepomáhalo, po studeném startu bylo třeba nechat motor dvě-tři minuty na místě prohřát, bez toho rozjezdy s cukáním a velmi vlažnou reakcí na plynový pedál. Jen náhodou jsem na jiném oplím fóru objevil identické projevy motoru, jinou váhu na zkoušku jsem neměl kde si půjčit, tož pořízení nové za 4tis.Kč byla trochu sázka do loterie, ale vyšla, zaplaťpánbu...

2015-03-24 20:42:02

venca49: Díky za nápad, ptal jsem se původního majitele, zda ŘJ měnili s motorem nebo ne. On že se zeptá v servisu kde mu motor měnili. Odpověď zatím nevím.

2015-03-24 21:02:35

colommbo: Děkuju za odpověď. Škrticí klapka tam je opravdu řízena krokovým motorkem bez dalšího volnoběžného ventilu.

Dneska jsem dostal tip na autoelektrikáře a diagnostika, tak jsem jej navštívil a popsal mu potíže s motorem. Odpověděl, že tam měl nedávno Zaphyru, která dělala to samé a byla to vadná váha vzduchu... Tak jsem rád, že s velkou pravděpodobností znám závadu a nejsem rád, že budu kupovat takové drahé plastové nic. Ještě jednou díky. Až váhu vyměním, napíšu jak to dopadlo. S pozdravem numiro.

2015-03-24 21:40:10

numiro: Váhu vzduchu jsem kupoval v Praze přímo v prodejně s náhradními díly Opel, jinde by možná vyšla i levněji. Nicméně doporučuju pořídit přesně tutéž, co v autě je (v mém případě to byla Bosch), u jiných výrobců nemusí být zaručen výsledek...

P.S. S houpajícím volnoběhem jsem auto už koupil a jezdil téměř dva roky, vpodstatě jsem si na to zvykl a jinak auto jezdilo jako víno. Než jsem novou váhu namontoval, hodně jsem se bál, že jsem vyhodil prachy, ale pak jsem měl radost jak malej kluk - motor jak vyměněnej...

2015-04-02 22:18:41

Zdravím, tak moje Vectra už docela dobře jezdí. Vyměnil jsem váhu vduchu (zn. Siemens), ale nic se nezměnilo. Vrátil jsem původní šktricí klapku, byla zachovalejší. Běh motoru se nezměnil - stále špatné. Měl jsem stále podezření na čidlo teploty. Když jsem nastartoval s odpojeným čidlem teploty, tak sice krátce vyběhly otáčky na cca 2500, ale pak šel motor na benzín lépe a vonoběh nekolísal (na plyn to naopak běželo hůře). Po výměně čidla jsem byl zklamán, změna nepatrná. Zkoušel jsem vřadit nějaké odpory, ale s nevelkým úspěchem. Pak ale se běh motoru začal "tak nějak sám" zlepšovat. Až nakonec to jede docela dobře, volnoběh nekolísá, odezva na pedál ne asi dokonalá, ale při akceleraci v zátěži plynulá bez cukání a výkon tam je také. Na LPG to jde také dobře. Takže velká spokojenost. Ještě jednou díky za všechny rady.

2015-04-02 22:29:07

numiro: Takže víme stejně starou bačkoru... Poradím ti ale jednu věc - při provozu na LPG se doporučuje po dejme tomu čtyřech-pěti nádržích LPG vyjet nádrž benzínu, aby se systém řízení spalování stačil zase trochu vzpamatovat...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-04-03 07:34:42

numiro: Kdyby jsi začal diagnostikou na začátku a "smáznul" resetoval naučené hodnoty lambdy do základních nastavení, tak bylo hned hotovo......

2015-04-03 16:37:38

colommbo: Jo díky, s předešlým autem (Daewoo Nubira 1.6 - motor ala Opel) mi to říkal pumpař, a já najezdil 100t km na LPG a na benzín jsem jenom startoval. Teď si to asi netroufnu a budu to pěkně střídat... Také jsem uvažoval o koupi OP COM China. Nemám s tím velké ambice, chtěl bych si tím nastavovat servisní intervaly, smazat chyby a tak trochu ze zvědavosti. Možná by to s tím šlo řešit i tak, že bych po několika nádržích LPG smazal případné chyby. Hledal jsem nějaké fórum kde by se psalo o práci a zkušenostech s OP COM China, ale moc jsem toho nenašel. Tak nevím co mám od toho OP COMU čekat. Nejsem motoristický začátečník, ale s diagnostikou jsem zatím nedělal. Tuším, že půlce věcí nebudu rozumět a na druhou půlku se budu bát šáhnout. Přesto mě to láká.

2015-04-03 16:47:10

kopejda: Jo já to tuším, že v diagnostice budou dobré možnosti. To staré čidlo teploty dávalo cca čtvrtinové hodnoty odporu. Jaký má mít čidlo opor při studeném motoru jsem nevěděl. Chlapík na diagnostice také ne, kdyby to napíchl tak by mi asi určitě řekl o vadném čidle teploty. Já měl jen strach, že kdybych si to tam nechal spravovat, že bych se nedoplatil...


Odpovědět