Fórum - Téma


Kolisani volnobehu


Fórum Zafira B Kolisani volnobehu

Informace o modelu: Opel Zafira B

Diskuze o vozidlu

2008 Zafira B 1.7

16 diskuzí

Výkon motoru 92 kW (125 PS) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 700 ccm (104 cui), 4-válec, Řadový, Z17DTL.



2013-11-13 11:32:19

Zdravim vsechny Oplaky.

Po nekolikaletem souziti s vitaminem C5 2.2 v turbodehtu s neuveritelnou vydrzi pres 500 tisic jen s nutnou udrzbou,ktery jsem musel odevzdat byvale v ramci vyrovnani SJM jsem si poridil Zafiru v 1.7 turbonafte (92KW)Jsem s nim po 2500 km maximalne spokojen hlavne s poctem mist,ale mam jeden mensi problemek.

Kdyz auto stoji tak mu na volnobeh kolisaji otacky podobne jako u benzinu kdyz je spatnej krokac +-150 ot/min akorat ze ne vzdy,ale jen obcas.Cim to muze byt?

Mam podezreni na regulaci tlaku paliva ,akorat nevim jak to toto cerpadlo ma(predpokladam ze bude nekde primo na cerpadle).jestli podtlakem,nebo mech,nebo elektro.Prosim o radu a dekuji za odpovedi

Pepa

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-11-13 18:31:21

pepele: To bude trochu složitější, jde o motor CDTi - tedy vysokotlaké čerpadlo a elektronicky ovládané přímé vstřikovače paliva, elektronický pedál plynu a podobné záležitosti jako DPF a EGR. Napíchnout diagnostikou a probádat on-line chování měřitelných parametrů akčních členů. Něco to v daném okamžiku způsobovat musí, třeba přicpaný a zadrhávající EGR ventil.

2013-11-28 08:07:39

Zdar vsichni vlastnici 1.7 CDTI.Po dlouhem badani a objevovani zaroven take prolezani internetu zahada a zavada objevena a zaroven uspesne opravena.Diag nehlasila vubec nicehoz nic,takze zbyvala metoda pokus omyl.Zacal jsem vycistenim EGR a sani,coz jsem mel stejne v planu,protoze vim ze tam prihloupla recirkulace zanasi sani az hruza cele rozebrano vcetne hlinikovych sacich komponent a vycisteno,jelikoz jsem prisel na to ze povrchy nejsou z vyroby uplne nejhladsi tak jsem to cele vcetne EGR vylestil postupne az na 3000 smirkovy papir takze se to leskne jak psi k...leale melo by to eliminovat rychlost zanaseni,protoze se tam sajrajt proste nema sanci udrzetnicmene to zavadu neodstranilo,ale mam z toho super pocit,ze jsem udelal neco pro zivotnost motoru

Pri patrani na internetu jsem na astra foru objevil ze se to muze dit regulatorem tlaku paliva na cerpadle.Coz byl muj druhy krok,ktery jsem pachal vcera od 16:00 do 2 do rana,ale vychytal jsem tomu absolutne mouchy a upresnim data z astra fora.

1)pruzinka ve ventilu nema byt 19.3 mm,ale zkousenim metodou pokus omyl a sledovani live dat se mi jako absolutne nejlepsi hodnota delky pruziny jevi delka 19.14mm.

pri hodnote 19.3 se objevoval maly propad nastupu a prubehu krouticiho momentu mezi cca 1500-1700 ot/min a dochazelo pri akceleraci ke klapani coz bylo tim ze to bylo vice nakrmene nez by to melo byt,i kdyz diag hlasil ze je vse rozmezi spravnych hodnot.na 19.14 je prubeh naprosto plynuly ustalene otacky volnobehu absolutne bez pohybu(teda pokud nesepne servo,alternator rozsvicenim svetel nebo vetrak)coz samozrejme malinko zatizi motor a projevi se to malym zhoupnutim coz je logicke a normalni.Spotreba dle PC na volnobeh klesla z 0.6 na 0.4L/H a celkovy prubeh motoru je plynuly,klidny,vyrovnany a bez jakych koliv zvukovych projevu.Dokonce merena hlucnost motor uvnitr kabiny klesla o5db

2)vlastni pist ventilu po rozebrani jsem zjistil ze chodi velice z tuha a ze nemam takrka sanci pistek ven dostat,tak jsem zvolil cestu hrubeho nasili a ranou pertlem o hranu stolu alespon povyjel a mohl jsem ho dostat ven.Zjistil jsem ze uvnitr pistu i pist jsou zanesene nejakym svincikem neznameho puvodu a ze spolu funguji takrka jako lepidlo dale jsem zjistil ze jsou tam i nejake jemne ryhy,ktere zrejme byly zpusobeny uz pri montazi.Vycistil jsem ho cisticem na brzdy,ale porad se mi to nelibilo protoze pist porad nebehal tak jak jsem chtel tak jsem ho uvnitr i zvenci vylestil jiz zminovanym brusnym papirem nejjemnejsi zrnitosti.dokud to nebylo podle mich predstav.pak uz jen konecna kompletace samozrejme vymena o krouzku za nove vymaz vseho z RJ co jsem tak zkousenim zanesl a dnes rano vychutnani jizdy do prace

Dofam ze Vam vsem tento dle meho nazoru dosti podrobny navod usetri starosti a hlavne take penizeKdyby mel nekdo otazky tak se urcite ptejte Pepa

2013-11-28 08:08:50

pepele: Jeste jsem zapomel podekovat clenum astra fora ze tam maji tento navod,protoze by me to asi jinak nenapadlo

2014-07-21 23:21:26

pepele: Ahoj, mám podobný problém, taky jsem preventivně vyndal regulátor tlaku a pročistil, tak aby pístek šel volně. Otáčky na volnoběch, zas tak nekolísají a když ano, tak 1-2x za měsíc, to mě tolik nevadí. Spíš nevím, proč auto při přidání okolo 2.000ot. pocukává. Mám podezření na EGR, zkusil jsem ho odpojid a ejhle cca. 150km bez cuknutí. Dnes jsem ho zapojil zpět a zase občas cuky, cuky . Automechanik mě říkal, že to cukání může dělat ten regulátor, ale nechce se mě dávat u Opla 6.000,- a výsledek nejistý. Pořád si myslím, že to bude EGR. Nemáš prosím tě zkušenosti s těmito problémy. Dík Martin


Odpovědět