Fórum - Téma


Kolísání otáček na volnoběh


Fórum Vectra B Kolísání otáček na volnoběh

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1996 Vectra B 1.6

1 fotek  |  46 diskuzí

Výkon motoru 55 kW (75 PS) při 5200 ot./min. Točivý moment: 128 Nm (94 ft/lb) při 2600 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 8-ventil, X16SZR.


1  2

2015-01-13 11:53:02

Prosim poradte. Mam Opla Vectru B 1.6 55kw x16szr, kolisaji mi otacky na volnobechu uz dalsi dobu, mezi 1000 a 1500, ventilator chlazeni motoru ne spina vubec a na palubovce mi obcas ukazuje teplotu motoru a obcas ne, vetsinou kdyz auto stoji na leeru tak ne ukazuje. Uz jsem vycistil EGR, krokovy moturek volnobechu a skrtici klapku, ale zadny vliv nemelo A jeste kdys se motor zahreje tak na palubovce rozsviti se kontrola motoru (pri samo diagnostice mi ukazuje chybu 0505 Chyba v sestave regulace otacek volnobehu). Jestly je mozny ze to vscheno suivisi na RJ nebo necem jinem?!! Prosim poradte kdo mel podobnych zkusenosti..

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-13 17:43:47

erni2000: Ahoj, podle kódu chyby je vadný IAC ventil, píšeš, že jsi ho čistil, ale jestli je vadná cívka ventilu, tak stejně nebude fungovat.

Zkontroluj kabeláž od jednotky motoru k ventilu, pročisti konektory a zkontroluj vodiče, jestli nejsou přerušené. Pak bych vyměnil ventil, alespoň za 100% funkční....... A kdyby ani to nepomohlo, tak je vadná sama jednotka motoru.....

http://katalog.haspa.cz/i..._1003761_1009899&scId=222

2015-01-13 18:35:43

kopejda: Diky za odpoved Zkusim to a sdelim jak to dopadlo.. A ten ukazatel teploty motoru na palubovce, cim to muze byt, predchozi majitel delal sam rozvody jestli to muze souviset tim, prej pod krytkou se nachazi termostat

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-13 18:43:49

erni2000: Může být zoxidovaný konektor na teplotním snímači, má jen jeden kablík, očistit a uvidíš, co se týče sahary, spínač je na chladiči, může být špatný, nebo je prasklá pojistka.....

2015-01-13 18:51:38

kopejda: Diky jeste jednou

2015-01-15 17:13:27

Update. Zdravim vscheny. Problem docasne vyreseni . ICV je plne funkcni, vytestoval jsem to u autoelektrikare, vodice v pohode a kabelaz taky..

Problem je na spatnem podtlaku. Eksperimentoval jsem s tim dnes a prisel na to ze gumova hadicka co vede z skrtici klapky do motoru, kdyz se zacpe, tak se otacky stabilizuju, spadnu na normalni pracovni rezim cca 850-900 otacek.

2015-01-15 17:27:15

Takze jsem proste ucpal hadicku a i ten otvor na motoru a vsechno funguje v poradku a chybu jsem musil jeste vymazat zase u elektrikare, ale uz se neobjevila Cim to muze bejt nemam tuseni Kdyz tak jestly nekdo ma s tim vic skusenosti klidne napiste

2015-01-15 17:29:12

jeste par fotek

2015-01-15 17:41:58

Mno jak tak na to koukám , tak nejspíš bude vadné těsnení pod víčkem pro nalevání oleje do motoru. Možná tam tudy si motor nasává falešný vzduch tou hadičkou kterou jsi ucpal. Protože tahle podtlaková hadička vede přímo do sání až za regulátor volnoběhu , nemůže ten regulátor nikdy dohonit správný množství vzduchu.

Když to nebude těsnění pod víčkem tak to bude jiná netěsnost na víku ventilů (hadice odvětrávání , vlastní těleso sání na tělese klapky , těsnení pod ním atd... ) .

Zkus polaborovat a uvidíme.

Proto vždy při vyších otáčkách je na vině falšné sání za regulátorem. Při Nízkých otáčkách zas je problém za váhou vzduchu (díra ve vzduchové hadici) .

PS: co je tam za tou vývodkou na víku ventilů co jsi ucpal ? Není tam náhodou uvnitř zpětný ventil ?

2015-01-15 18:07:11

jo to je jasný , myslel jsem uvnitř víka ventilů

2015-01-15 18:12:43

breathlless: Fakt nevim, mrknu se na to zitra a sdelim to sem.. Budu muset jeste experimetovat Ale diky za radu

2015-01-15 18:15:59

Taky nevim , chytám se stébla , zkoušim googlit schmema víka ventilů , ale nedaří se. Já například mam na svym Isuzáku jakýsi přetlakový ventilek na odsávání ve ventilovym víku ( odsvávání funguje jen při přetlaku ve víku ).

Jistý je jen to, že ti tamtudy (tou hadicí) motor přisává falešnej vzduch a regulátor to nedokáže kompenzovat.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-15 18:39:35

Ve ventilovém víku je regulace odvětrávání motoru. Ovládání ventilu je menší hadičkou (podtlakem v sání), ventil otvírá prostor "motoru" tou větší hadicí do sání. Asi to bude zahnojené a ventil se zasekl nebo je vadný.......

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-15 18:43:18

breathlless: Zadej si PCV ventil Jen se obávám, že to bude na výměnu ventilového víka......

2015-01-15 18:43:33

No tak to bude ono ! Vida Kopejda to zase vyřešil :)

2015-01-15 19:37:30

Diky Kopejda a diky Breathlless, musime byt radi ze mame takovyhle lidi ve foru

Jenom otazka, jak dlouho se da takhle ridit s touhle improvizaci?

2015-01-15 20:56:51

Jak dlouho ? Klidně pořád , vpodstatě se nic neděje. Ten podtlak otevíral odsávání vpodstatě jen z důvodů přístupu vzduchu zkrz sání do motoru a výměnou vzduchu v motoru (tím se lépe odvětrá motor od olejových plynů) a když motor stojí má být zavřený , jinak defakto rychleji degradují vlastnosti oleje v motoru (oxidace , vlhnutí).

( http://img33.imageshack.us/img33/5142/pcvvalve.jpg )

Venca49  
Václav
2015-01-15 21:07:19

erni2000: A nebylo by lepší sundat,vyčistit a opravit víko? Případně dát z vrakáče jiné?

2015-01-15 22:37:52

Nekde jsem cetl ze bohuzel u tohoto motoru 1.6 8v, se musi povolit hlava valcu, hlava demontovat, nechat ji srovnat, jinak je to k nicemu, pak dat i nove tesneni hlavy, a to je urcite prace nad 2000-3000 kc v servisu, a nejsem si jisty jestli bych to sam zvladnul Nemam s tim zadnou zkusenost..

2015-01-15 22:41:57

Ted nevim jesti jde vymenit jen ten cerny plastovy kryt viz. cervena sipka, nebo to chce vymenit cele viz. zluta sipka... Pripadne zda se musi pred tim vypustit olej?


Odpovědět

1  2