Fórum - Téma


Kolísání otáček


Fórum Zafira B Kolísání otáček

Informace o modelu: Opel Zafira B



2014-11-22 17:48:50

Zdravím všechny a prosím o radu Mám zafiru 1,9dtci 2006 při zahřátí motoru na volnoběch nepravidelně otáčky.Na palubovce nic nesvítí a po chcípnutí mi přijde ža praská ve vejfuku.Neví někdo co to muže být Děkuji Zach

bad64  
2014-11-22 18:38:51

michal5458: Dobrý den při registraci na club Vám mimo jiné byla doporučena stránka o doplnění profilu o vozidlo a motorizaci kterou jste ignoroval.Pokud vozidlo Opel nevlastníte stačí zapsat do VZKAZUJI vozidlo Opel nevlastním.Pokud budete tyto údaje nadále ignorovat může se stát,když budete potřebovat nějakou radu tato ignorace se obrátí proti Vám tím,že se nedočkáte odpovědi.Pokud máte vozidlo utajené je to jako by nebylo doplněno jelikož ho nevidíme.Super-Administrátor

2014-11-22 18:43:11

bad64: dokončeno

2014-11-22 18:57:44

michal5458: Máš už DPF...? Probíhá jeho pravidelná regenerace, resp. necháváš ji proběhnout, dokončit...?

2014-11-23 11:20:59

colommbo: Ahoj ne neprobíhá ani vlastně nevím co to je.auto mám dva měsíce takže vubec nevím co to DPF je

2014-11-23 11:36:00

colommbo: Ahoj ta regenerace u mého auta jde poznat jen podle zvýšené okamžité spotřeby jinak nic nebliká .

Ptal jsem se na to Romana v Brně a odpověd zněla že blikání kontrolky žhavení je jen u nucené regenerace filtru.

2014-11-23 12:05:28

michal5458: Tedy doporučuju něco si o tom (DPF a regeneraci) vyhledat a naštudovat, jinak budeš věčně jezdit s problémy. Tohle kurvítko byl lidem čert dlužen, notabene u Oplů jeho regenerace opravdu není nijak signalizována.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-11-23 13:36:42

michal5458: Chlapi, jdete správnou cestou Praskání výfuku po vypnutí motoru nebo po ukončení regenerace filtru pevných částic (DPF - diesel partikel filter) je způsobeno rychlým ochlazováním velmi rozpáleného výfukového potrubí. Místy dosahuje při probíhající regeneraci teplot až k 700°C, nepravidelný chod motoru může způsobovat již velice zanesený DPF a přerušené pokusy o regeneraci ho ještě více "zabetonují"...... Probíhající regenerace lze poznat lehce změněným zvukem běžícího motoru. Píšeš že máš auto chvilku, tak toto nejspíš ani neregistruješ. Další možnost jak odhalit probíhající regeneraci je sledovat palubní počítač - velice rychle ubývá kilometrický údaj o dojezdu na palivo v nádrži. Jestli nemáš vůz vybaven palubním počítačem (spotřeby atd..) je jen jedna poslední možnost a to po zastavení vozu ještě než vypneš motor, kouknout pod auto a zjistit teplotu výfuku (koncový tlumič), jestli má 80 až 200°C (normální stav) nebo 700°C (probíhající regenerace) jistě poznáš.... Napadá mě jedno "hloupé" a otravné řešení, a to koupit si infrateploměr a prostě před vypnutím motoru si "pípnout" výfuk a zkontrolovat teplotu.......

Ideální by bylo aktivovat palubní počítač aby jsi přímo viděl aktuální spotřebu. Na volnoběžné otáčky je normální spotřeba ohřátého motoru 0,4 až 0,6 litru za hodinu, u probíhající regenerace je tato spotřeba cca od 2 do 6 litrů za hodinu.......Takto to funguje u VeCe co mám....... Regenerace samotná trvá cca od 10 do 15 minut a spouští se pravidelně každých cca 1000 najetých KM...

Ještě koukám, že máš ve voze převodovku M32WR - doporučuji provést kontrolu stavu olejové náplně, případně ji nechat vyměnit za novou náplň. Tyto převodovky jsou pověstné tím, že se jim dříve než je zdrávo ničí ložiska uložení hřídelů..... Je zde vlákno přímo k převodovce: http://www.club-opel.com/...ti-sestikvalt-m32wr-77397

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-11-23 13:40:51

colommbo: U koncernových vozů VW není také žádná kontrolka o probíhající regeneraci......... A pochybuji, že ostatní značky to nějak řešily.... Tedy u vozidel z let 2002 až 2008.......

2014-11-23 14:40:12

kopejda: Tvrdím pořád, že v dnešní době, kdy jsou v autech kontrolní systémy téměř na každé ho..., by neměl být problém (technicky, softwarově) zajistit, aby započetí a dokončení regenerace DPF bylo řidiči nějakým zjevným způsobem oznámeno. Jenže nejméně devíti řidičům z deseti je to jedno, výrobcům pak tuplem...

2014-11-23 14:49:37

Taky mi to zlobilo - filtr pevných částic - a jsou dvě možnosti : vyměnit za nový asi každých 100000 km - nebo ho nechat vykuchat. na emisích nic nezjistí a je to nejméně 3 krát levnější a máš navždy pokoj! Já to nechal udělat i s načipováním a jede to super! Cena byla asi 9000kč v akci v Horních Počernicích v roce 2010! Mám 1.9 dth - 110kw / 150 hp - automatická 6.stupňová převodovka! Snížila se spotřeba na 7 l průměr - zvednul se výkon, tak že skoro nemusí používat tlačítko SPORT ! Ve 150000km jsem nechal prvně vyměnit olej v automatické převodovce a také se to zlepšilo - odeznělo škubání v ní a lepší řadí rychlosti hlavně dolů! AHOJ!


Odpovědět